Last news in Fakti

13 Октомври, 2016 11:19 14 740 21

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

  • bmw-
  • 5er-
  • g30
Запознайте се с 5er G30 - този път официално - 1

BMW представи официално новото поколение на своята пета серия, обозначена с вътрешнозаводски индекс G30. Седмата генерация на модела получава светодиодни фарове в базовата версия, мултимедия с жестово управление, акустична капсула за двигателя и скоростната кутия, ново петзвенно окачване на задните колела и система за дистанционно автоматично паркиране, което подобно на 7er не изисква присъствието на водача в колата.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Седанът 5er G30 дълъг 4 935, широк 1 868 и висок 1 466 мм при междуосие от 2 975 милиметра. В сравнение с предишната генерация автомобилът е пораснал с 36 мм на дължина, 6 мм на широчина и 2 мм на височина. Увеличено със 7 мм е и разстоянието между предния и задния мост.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

В конструкцията на каросерията са използвани алуминий, стомана и магнезий, благодарение на които автомобилът е олекнал със 100 кг в сравнение с предшественика и едновременно с това се е повишила устойчивостта на усукване. В общи линии новата петица представлява по-малка седмѝца, но без въглеродните влакна, които биха оскъпили неоправдано модела.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Дизайнер на автомобила е Карим Хабиб. Според него релефът над дръжките на вратите, който за първи път прелива в чупката на Хофмайстер, създава интересна игра между светлината и сянката. Коефициенът на въздушно съпротивление е оптимизиран с 10% в сравнение с F10/11 до 0.22. От BMW твърдят, че това е най-добрият показател сред седаните от този клас.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Обемът на багажника е увеличен с 10 литра и вече достига 530. По-просторно е и в салона. Повече място има както в областта на раменете и лактите на пътниците отпред, така и за краката на пасажерите отзад.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

В предния мост е променена кинематиката на двойните напречни носачи, а задното петлостово окачване е по-леко и стегнато. В G30 дебютира доработена система за активно гасене на креновете в завой със стабилизатор на напречната устойчивост. За разлика от досегашната петица те се управляват не от хидравлика, а от електромеханични двигатели.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

5er G30 ще дебютира с четири двигателя от новата модулна гама на BMW. Базовият бензинов агрегат на 530i има обем от 2.0-литра и развива 252 к.с. 540i ще се оборудва с 3.0-литров редови шестак с 340 коня. Дизелите са с аналогична кубатура. 520d и 530d развиват съответно 190 и 265 к.с. (400 и 620 Нм).

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Всички мотори с изключение на малкия нафтов двигател, който се съчетава с механика, са куплирани с осемстепенна автоматична трансмисия. Модификацията 540i има двойно предаване, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.8 сек. Дори и най-мудният вариант 520d лепи стотака за съвсем приличните 7.7 секунди.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

До появата на M5 догодина върховата версия на модела ще бъде 550i. Тя е въоръжена с 4.4-литровия осемцилиндров N63 с два турбокомпресора и мощност 462 к.с. (650 Нм), които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. Ще се предлага и хибрид, който може да изминава до 45 км само на токи ще спринтира до 100 за 6.2 сек.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Всяка от предлаганите модификации ще може да се поръча с двойно предаване. G30 запазва пълноуправляемото шаси Integral Active Steering и активната кормилна уредба, която вече е достъпна със системата xDrive.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Интересно нововъведение е технологията SYNTAK (Synergie- Thermoakustik-Kapsel), която заглушава шумовете от двигателя и скоростната кутия, съхранява топлината и намалява разхода на гориво. Устройството на системата е просто - тя представлява капсула от лек звукоизолационен материал.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Новата петица получава същата мултимедия като 7er. Функциите могат да се управляват с жестове (например с кръгови движения с показалеца се регулира силата на звука) и гласови команди. Прожекционният дисплей с резолюция 800×400 пиксела е по-голям със 70% в сравнение с F10/11.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Списъкът с екстрите включва безжично зарядно за телефон, климатик с йонизатор и ароматизатор на въздуха, 1 400-ватова озвучителна система Bowers & Wilkins с десетканален усилвател и 16 тонколони, седалки с масаж с осем програми, активен круиз контрол, работещ при скорост от 0 до 210 км/ч и разпознаващ пътните знаци, система за автоматично престрояване в друга лента и т.н.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Продажбите на 5er G30 започват на 11 февруари 2017 г.

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Деса

    2 2 Отговор
    Москвич, но пък немски Москвсич.
  • 2 BRABUS

    3 3 Отговор
    И за десети път "официално"-колкото и да ви плащат, от ВМЗ си остават същите кенефи.Колкото повече ги "величаете",толкова повече намирисва.

    Коментиран от #8, #20

  • 3 Nazy

    1 0 Отговор
    Добра статия за бмв първо и второ с така поясненото електронно оборудване този автомобил ще е практически неизползваем по нашите ширини като "нов внос"😀😀😀едва ли ще има кой да го отремонтира и кой да плати за необосновано скъпите им части .който може да си позволи да я вземе чисто нова да и се порадва 3- 4 годинки ще е ок ,след това си е пълен мазохизъм...
  • 4 Пушек

    1 0 Отговор
    А ще бута ли масло?
  • 5 мм84

    2 4 Отговор
    Брабусчо, понеже си супер разбирач, скоро ще излезне сравнителен тест между новата Е-класа и 5-та серия. познай резултата - смешният мерцедес, на който си фен, пак ще издуха супата и ще изглежда като допотопна таратайка в сравнение с това бижу. Мерцедес последните 5 години правят такива калпави автомобили, че ми се плаче. Успяха да загубят и част от най-върлите си фенове. Добре, че Рено им направиха малките играчки - А класа, ЦЛА и прочие да наваксат малко с продажбите и им дадоха няколко отлични двигателя. И понеже много разбираш от вода и масло я ми кажи един двигател на Мерцедес който последните години е обявен за двигател на годината, като изключим големите 5 и 6 литрови масларници, където няма друга конкуренция :) П.С. Не съм фен на БМВ, но за момента това е най-добре изглеждащият бизнес седан. Единствено от Лексус могат да направят някаква конкуренция с обновен GS или ES.

    Коментиран от #6

  • 6 CL500

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "мм84":

    мм84, какво ти харесва примерно в това БМВ от статията. За мен лично този интериор е меко казано ужасен. Погледни седалките колко евтини и да не кажа твърди изглеждат, тапицерията на таблото и вратите, цялата средна конзола - пълна скръб. Отвън е типичен за БМВ, дано и върви добре и най-вече - безпроблемно, защото ги знаем какви са.
    А за МБ не се тревожи, към момента вече изпревариха БМВ по продажби и вече ми омръзна да го пиша това. И не мога да разбера защо някои си мислят, че видите ли Рено им давали двигатели. Що не заявите, че направо ги издържат :-) Имат сътрудничество, а кой и с какво участва ... те си знаят. За едното плюене си измисляте истории и ги повтаряте.

    Коментиран от #11

  • 7 Гост

    2 0 Отговор
    Страхотен автомобил в инженерно отношение и пълен провал в дизайнерско! Как е възможно една от иконите на БМВ, да започне да копира 7-цата? Как е възможно на този емблематичен клас, дизайнерът да се казва Хабиб?
    Оставам със смесени чувства, но разочарованието преобладава!!!

    Коментиран от #9

  • 8 BMW

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "BRABUS":

    Всяка една медиа и сайт по света, свързани с тема коли пуснаха вчера снимките на 5та серия и днес официалната информация. Точно на факти в България платиха, понеже им е ключов пазар а ? Умното си е умно....

    Ще видим кой е кенеф, като се изправи срещу Е-класата, за която също всеки един сайт писа, ама ти не измрънка..
  • 9 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Карим е отговорен за дизайна на Ф10ката, Ф01цата и новата 7ца също, така че според мен си разбира от работата.

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Никой":

    А според мен не си разбира от работата. Е60 за мен е далеч по-агресивна и красива. Не, че тази е лоша, но просто не ми харесва. А това, че не са си мръднали пръста да измислят собствен дизайн на 5-цата, а за по-лесно са копирали този на 7-цата, лично мен ме отвращава!

    Коментиран от #12

  • 11 хрдд

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "CL500":

    Ти май нещо а...не си си пил хаповете
  • 12 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Ти нормален ли си, няма 5ца с по-кофти дизайн от Е60 и като интериор и като екстериор, за тва тоя Крис Бенгал го убиха с камани. Иначе мен лично ми харесва новата линия на БМВ 7цата и 5цата , започват да ми се издигат в очите, макар да си предпочитам БЕНЦ.

    Коментиран от #13

  • 13 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Msux":

    Май ти не си нормален! Интериора вярно на Е60 е дървен, но и този не е нещо кой знае какво! А за екстериора, много ще имаш да вземаш, щом мислиш, че този безличен, конфекционен и еднотипен дизайн е по-красив от на Е60!!!
    Пък това за Бенгъл, беше най-голямата простотия, която можа да напишеш. Ето какво мислят за него дизайнери, не анонимни хейтъри като теб:

    "Отговорникът за всичко това е американският дизайнер Крис Бенгъл. Той получи елитната награда за цялостен принос в автомобилния дизайн – Eye of Design (Окото на дизайна). Тя осигурява присъствие в много елитен и точно толкова затворен клуб. Отличието се връчва къщата на Едсел и Елеонор Форд в покрайнините на Детройт, а за него могат да гласуват само дизайнери, които вече са били отличени с този приз.
    Така, Крис Бенгъл се присъединява към компанията на имена като Серджо Пининфарина, Джорджето Джуджаро и Уили Дейвидсън, който е виновен за безсмъртните форми на всяко Harley-Davidson."

    Край на цитата! Сънувай сега рязания Хабиб и неговите дърводелски гротески!
  • 14 Naxy

    0 0 Отговор
    Mm84 бъркам ли като казвам че пижо снабдяват бмв с двигатели? Кво плюеш по мб като и бмв правят същите маневри при малките модели?

    Коментиран от #15

  • 15 мм84

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Naxy":

    Колега не плюя по марката. направих забележка на колегата Брабус :). БМВ също взимаха и може би още взимат двигатели от ПСА за Мини. За никой не е ново това и се знае. Никой фен на Мерцедес обаче не си признава , че всички малки двигатели, които се ползват в А, ЦЛА и Ц класата са на Рено.
    Пак казвам не съм фен на БМВ, а споделям лично мнение. Предишното поколение на петата серияа е най-продаваният бизнес седан. Това поколение наследявановата линия на дизайна. По коментарите , че прилича на 7-мата серия, за съжаление всичко върви към унификация.
    Какво да кажем за Мерцедес - там Ц,Е и С класата можеш да ги различиш само с рулетка :)
    Ауди го правят това от години.
  • 16 111

    1 0 Отговор
    Нещо ново най-накрая няма ли да изкарат?!
  • 17 БАСИ НАРОДА

    0 1 Отговор
    На единия седалките му били изглеждали твърди,на другия 10 годишно бмв му харесвало повече,на третия му дошъл цикъла.....вие в ред ли сте? Я се огледайте къде живеете и какви кочини карате после плюйте по коли струващи повече от семейните ви имоти.

    Коментиран от #19

  • 18 656

    0 0 Отговор
    Предпочитам една С класа от 1996-7 година като тази http://www.kirikoo.net/images/2Design-5-20100502-213052.jpg е тва е кола, не е сложна, здраво окачване хубава возия, изпреварила времето си и все още красива...... нали бе BRABUS ?

    Коментиран от #21

  • 19 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "БАСИ НАРОДА":

    Абе парвеню, ти ли ще съдиш хората, че нямали право на мнение, само защото били бедни? Ти какво си произвел през живота си, че се смяташ за нещо повече от обикновения българин? Като гледам и Нобелов лауреат не си, нито пък блестиш с инженерни патенти!
    комплексар!!!
  • 20 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "BRABUS":

    оооо...плакатчето брабус е пак тук...като пораснеш и си купиш кола, заповядай при батковците да си говорим
  • 21 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "656":

    още едно дете на триколка.....предпочитам, а?////и аз предпочитам на мама закуската, ама тя няма време за мен!....като сложиш цвичките в салона викай брррррррр и си мечтай за кола!