Този невероятен суперавтомобил е познат отдавна, но колкото и да се пише за него, все ще е недостатъчно. Сега ще спрем вниманието ви най-вече на “сухата стастистика”, която в случая е доста интересна. Самият факт, че Mercedes AMG CLK-GTR ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.1 секунди е показателен за това какво се крие под капака на този “расов жребец”. Това всъщност е най-скъпият сериен автомобил в света. Сериен е силно казано, защото от него са произведени едва 25 екземрляра, а цената му от 1.5 млн. долара го превръща по-скоро в екзотика, отколкото в конвенционално превозно средство.
Дължина 4 855 мм, широчина 1 950 мм и височина 1 164 мм. Това на практика означава, че комфортът и удобството във вътрешността са гарантирани в максимална степен. Междуосието също е впечатляващо - 2 670 мм. След като се разположите на удобните кожени седалки, вече сте напълно убедени, че е така, но още не сте привели в действие V-образния 12-цилиндров двигател. Мощността от 710 к.с. при 5 000 об./мин. може да се трансформира в ускорение спиращо дъха, а изключително малкият клиренс, твърдото спортно окачване и нископрофилните гуми Bridgestone Potenza с размери 295/35 ZR18 и 345/35 ZR18, съответно отпред и отзад, могат много лесно да ви докарат някоя бъбречна криза. Това обаче съвсем не плаши богатите маниаци. При положение, че основният агрегат може да развие скорост от 300 км/ч, която естествено е електронно ограничена, всичко останало е без значение. На дванайсетака достигането до тази заветна скорост никак не му е трудно. С обем от 7 291 см3 и въртящ момент 799 Нм при 5 000 об./мин. това е разбираемо. Освен това масата на автомобила е само 1 500 кг - просто ако имаше крила...
За сигурността на водача и спътника му се грижат доста съвременни системи за сигурност, както и надежно изработената каросерия от въглеродни нишки. Ако търсите обаче въздушни възглавници ще останете разочаровани. В CLK-GTR такива няма.
Що се касае до външния вид, то снимките говорят достатъчно - вратите се отварят нагоре, калниците са раздути до безкрай, а гумите приличат на валяци. За интериорния комфорт вече стана дума, но има и още нещо интересно в салона. Скоростен лост липсва - предавките на шестстепеннета секвенциална трансмисия се включват от волана посредством бутони. Задната предавка също се задейства от бутон. Aко трябва да се търсят алтернативи на този автомобил, то по-скоро трябва да обърнем внимание на болидите от Формула 1, отколкото на серийно произвеждащите се возила. Шумът и вибрациите в купето при скорост от 60 км/ч. са толкова силни, че думата комфорт веднага се изпарява от съзнанието ви.
Потеглянето също е рязко и направо разтрисащо - плавно тръгване няма. Петдисковият спортен съединител е с две позиции on и off. Единствено перфектното серво на волана ви връща в т.нар. градска атмосфера. Автомобилът се маневрира лесно и безпроблемно, но и изчезва за три секунди!
27 Май, 2006 23:12 3 921 11
Да изчезнеш за 3 секунди
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 slavi
15:43 08.09.2011
2 дада
15:43 08.09.2011
3 eckotrade
15:43 08.09.2011
4 Simkata
15:43 08.09.2011
5 g
15:43 08.09.2011
6 жоро
15:43 08.09.2011
7 ///AMG
15:43 08.09.2011
8 mario
15:43 08.09.2011
9 MBW124
15:43 08.09.2011
10 Mao
15:43 08.09.2011
11 JAPON POWER
15:43 08.09.2011