Отвъд страната на Изгряващото слънце сравнително малката автомобилна компания Daihatsu се ползва с недотам голяма известност и с репутацията на производител на микролитражки. В сравнение с останалите японски марки Daihatsu може да мине и за екзотика. В България, например, много по-често по улиците ще видите Merecedes S-klasee, но малцината собственици на Terios са на мнение, че липсата на популярност е просто незаслужена. Вече сме споменавали, че фирмата е дъщерно предприятие на гиганта Toyota и моделите са прочути с надеждност, здравина, но и с недотам привлекателен външен вид. С появата на новия Terios нещата вече не стоят така. Световно известинят германски дизайнерски център Nordrhein Westfalen тази година присъди ежегодната си награда Red Dot (червена точка) именно на новия Terios. И според специалистите този приз е абсолютно заслужен. Новият субкомпактен SUV впечатлява с отличен екстериорен дизайн и много добра проходимост. Тестът, който направихме засяга 1.5-литровата модификация с перманентно предаване на въртящия момент и на четирите колела и с най-високо ниво на екипировка. У нас този изключително малък всъдеход няма аналог, тъй като съотношението габарити, силово предаване, по което се определя сегментът на автомобилите с висока проходимост, не съответства на нито един автомобил от останалите марки, предлагани на нашия пазар. Новият Terios може да се определи като мини всъдеход с максимална проходимост.
Екстериор
Когато зърнете за първи път Terios, ще се убедите, че возилото е от групата на т.нар. “джипове”, но в умален вариант. В чертите се забелязва сходство с някои от моделите на Toyota, но това е напълно обяснимо. Все пак екстериорният дизайн е индивидуален и се характеризира със заоблени форми, като в същото време не е лишен от необходимата доза агресия. Надкалниковите арки са продължение на ефектните брони, като са свързани с масивни странични прагове. Този “пояс”, освен че се явява своеобразна защита, придава на автомобилчето повече солидност. Агресивната осанка идва от интегрирания в долната част на бронята ефектен въздухозаборник, а иновационната неправилна форма на предните светлини придава на Terios значително по-модерен вид в сравнение с този на предшественика му.
Интериор
В предната си част купето предлага значително по-голям комфорт. Малките седалки са удобни, ергономични и за всеобщо учудване доста меки. Те са добри и за по-дълги разстояния. Отзад обаче ще ви бъде тясно при продължително пътуване. Освен това задният “диван” е доста твърд, а облегалката е разположена спрямо седалката почти под прав ъгъл. Това е и един от малкото интериорни недостатъци на Terios. Иначе уредите са информативни, материалите качествени, а сглобката е на познатото прецизно японско качество. Лукс в салона внасят декоративните елементи, обрамчващи основните уреди и средната конзола, които много успешно имитират матиран хром. Багажното отделение не е голямо, но е функционално и практично. Петата врата се отваря настрани, като борд от долната страна на купето няма.
Подът е абсолютно равен, а асиметрично делимата задна седалка може да увеличи значително обема на малкия товарен отсек. Един от недостатъците в това отношение е липсата (в базовото оборудване) на прикриваща товарите кора. В обобщение може да се каже, че салонът е сравнително удобен и практичен, качествените материали и сглобка, както и наличието на всички необходими екстри подобряват значително комфорта при пътуване.
Двигател и ходови характеристики
Вече споменахме, че тестваният от нас автомобил бе оборудван с 1.5-литров бензинов агрегат с мощност 105 к.с. Напомпаното двигателче впечатлява с рязък старт, ниско ниво на шум и сравнително ниски максимални обороти. Проблемът при него е по-слабото доускорение на трета, четвърта и пета предавка.
Още един минус е малко по-големият от обичайния крен в завои. Иначе автомобилът е изключително стабилен, като главна роля за това играе система, наречена Vehicle Stability Control или съкратено VSC. Тя обединява в себе си функциите на ABS, TRC (тракшън контрол) и донякъде на ESP (електронно стабилизираща програма). С бутон, разположен отляво на водача, се блокира централният диференциал. Това се прави при ниска скорост и трудно проходима пресечена местност. Посредством този бутон, образно казано, се “заключват” и четирите колела. Задните пък могат да се обособят в едно цяло, чрез т.нар. шпер диференциал, който сработва по електронен път само при нужда без намесата на водача.
Иначе в нормална пътна обстановка предаването на въртящия момент е и на четирите колела, като съотношението между преден и заден мост е 50:50. С други думи, стабилността и най-вече проходимостта на Terios е дори по-добра от тази на по-големите “паркетни” всъдеходи (Grand Vitara, Santa Fe и т.н.).
Цена
Тъй като Terios няма пряк конкурент у нас е трудно да я сравним, но тя не е по-висока спрямо по-големите конкуретни. И ако искате малък, но проходим автомобил с елегантен външен вид и отлично качество на изработката, запишете “Червена точка” в актива на новия Terios.
Daihatsu Terios 1.5 L 4WD Overfender
|
Плюсове
|
1. Изключително добре обновен дизайн, характеризиращ се с доста иновации и едновременно с това с фирмена идентичност. 2. Проходимостта и стабилността на новия Terios е по-добра от тази на доста от по-големите всъдеходи. 3. Багажното пространство не е голямо, но е изключително функционално. 4. Качеството на сглобката е на доста високо ниво. 5. Двигателят е безшумен и впечатлява с отличен старт. |
Минуси
|
1. Доускорението на трета, четвърта и пета предавки е по-слабо от необходимото. 2. Задната седалка не предлага нужния за по-дълги пътувания комфорт. 3. В базовото оборудване липсва кора, покриваща багажния отсек. 4. При завои с голяма скорост кренът се усеща осезаемо. |
Daihatsu Terios 1.5 L 4WD Overfender
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 495 куб. см.
|
Максимална мощност
|
77 Kw/105 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
140 Нм при 4 400 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична,петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.0:1
|
Маса на единица мощност
|
11.1 кг/к.с. (15.2 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 055 1 695 1 690 |
Междуосие
|
2 580
|
Маса, кг
|
1 170 |
Допустимо натоварване, кг
|
550
|
Обем на багажника,л.
|
380
|
Вместимост на резервоара, л
|
50
|
Разход на гориво:
|
9.7 л/100км
7.2 л/100км 7.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
14.7
|
Максимална скорост
|
155 км/ч.
|
Гуми
|
215/65 R 16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 42 500 |
Базово оборудване
|
Имобилайзер, централно заключване с дистанционно управление, четириканален ABS+EBD, четири въздушни възглавници, климатик, сервоусилител на волана, регулируеми предни светлини от мястото на водача, регулируем по височина волан, регулируема и по височина седалка на водача, ел. стъкла, ел. отопляеми странични огледала, аудио CD система с четири високоговорителя, релси за багажник на покрива, Асиметрично делима задна седалка, подкартерна защита, блокаж на централния диференциал, лети джанти, борд компютър, хром пакет, допълнителни фарове за мъгла, 12 V изводи в купето и в багажното отделение, проекционни предни светлини, тонирани стъкла, оборотомер и др.
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 avgo
15:43 08.09.2011
2 I az
15:43 08.09.2011
3 дайхацу в Европа --кола за 13500 Евро
Коментиран от #4
15:43 08.09.2011
4 прав си
До коментар #3 от "дайхацу в Европа --кола за 13500 Евро":
в мобиле.бг стоят за продажба от миналата година поне 10 бр - ту ги показват,ту ги крият ,,,,,но не се продават !един от вносителите които ги продават (УНИКОРНО) има поне 20 бр на склад - чистак нови .....и май е сгрешил при "инвестирането"
реално трябва да са по 25 - 26 000 лв
за 42000 лв си купувам Тойота РАВ , Туарег и други
ДАйхацу няма продаване , който го купи-вечно негово си е
15:43 08.09.2011
5 ktk
15:43 08.09.2011
6 Господин Делчев Господинов
06:41 03.02.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.