Създаването на наследник на сполучлив модел винаги е тежка задача. Когато пък става дума за Голфовия клас, където купувачите са засипани с предложения и съответно крайно придирчиви, проблемът става още по-сложен. Макар да не достигна продажбите на германската конкуренция, 306 записа златна страница в историята на Peugeot като един от най-сполучливите є автомобили. През 2001-ва обаче дойде време да бъде пенсиониран и верни на стила си, французите подходиха крайно оригинално към създаването на наследника. С късата си муцуна и огромното ветроупорно стъкло 307 прилича по-скоро на ван, а външността, изваяна под ръководството на британския дизайнер Кийт Райдър, създава впечатление за солидност, каквото предизвикват малко модели в този клас. При дебюта си обаче компактният хечбек привлече вниманието на публиката не само с привлекателни форми, а и с върхови технологии - прекрасни дизелови двигатели, филтри за твърди частици, панорамни покриви и какво ли още не. Пет години по-късно тези му качества все така съблазняват купувачите, но вече по автоборсите. Добрата новина е, че достойнствата на 307 са си актуални и досега. Лошата - франсето има неприятния навик да сюрпризира с доста неизправности, които никак не подсилват имиджа му.
С триста и седмицата Peugeot направи поредния опит да съчетае в едно непостижимите за производители от други страни комфорт, функционалност и удоволствие от шофирането с качеството на германските представители на класа. За жалост, именно втората част на сбора се е изплъзнала по време на смятането. Дребни и не чак толкова незначителни проблеми развалят общото впечатление и след време карат мнозина собственици да се замислят дали биха направили същия избор.
Звучи парадоксално предвид визуалната масивност на
каросерията
но купето на 307 всъщност не е толкова просторно, колкото би могло да се предположи. За сметка на това интериорът е организиран почти съвършено и от гледна точка на ергономията практически няма забележки. Повечето оплаквания от него са свързани най-вече с пропуски в качеството на сглобката, което понякога куца. Бравата на багажника, например, често прави магарии, а някои декоративни панели в салона се откачат.
Типично по френски, за удобството на пътниците е мислено дълго и задълбочено. Интериорът изобилства с различни ниши и контейнери за всевъзможни вещи, а мястото на водача осигурява превъзходна видимост при всякакви настройки на седалката. Остава неясно обаче какво трябва да се случи, та галите най-сетне да проумеят, че разположението на резервната гума под багажника е възможно най-калпавото решение на проблема с мръсотията. Смяната є представлява истинско приключение, в което малцина биха се впуснали с удоволствие.
Peugeot 307 се екипира с едва три различни по кубатура
двигатели
но броят на модификациите им може да задоволи и най-претенциозните клиенти. Единственото, което липсва в гамата, е истински "наточен" спортист от породата GTi. Като се изключи този пропуск, палитрата покрива практически всички вкусове. От списъка с възможните избори както обикновено отпада базовият 1.4-литров бензинов мотор с твърде ленивите му 75 к.с. Не особено пъргав е и двигателят с обем 1 600 кубика и 109 коня, но пък по отношение на икономичността той се справя доста по-удачно от двулитровата модификация със 136 к.с. Peugeot 307 неслучайно се асоциира почти на прима виста с дизел. По този параграф франсето определено има какво да предложи - като се започне с 1 600-кубиковия HDi и се стигне до могъщия му двулитров събрат със 136 к.с. Нафтовата алтернатива действително подхожда най-много на триста и седмицата, което се потвърждава и от съотношението на дяловете между бензинови и дизелови модификации в продажбите.
В механичен план всички двигатели са здрави и безпроблемни. Не така обаче стои въпросът с обслужващите ги възли и агрегати. Дизеловите мотори, например, сигурно щяха да бъдат шампиони по качество, стига да не бяха капризните турбокомпресори, от които има множество оплаквания. Често главоболия създава и командващата електроника, заради която 307 често може да се види в аварийната лента или сервизите.
Двигателите HDi се славят като изключително икономични и също толкова тяговити. Наличието на 250 нютонметра на разположение в практически всеки работен режим на мотора създава приятно усещане за сигурност и прави от скоростния лост едва ли не ненужен атрибут. С такова изобилие от мощност обаче,
скоростните кутии
виждат доста зор. Според статистиките трансмисията е един от най-силно амортизиращите се и съотвено сервизирани възли в конструкцията на 307. Логично, най-често страдат дизеловите модификации, чиито собственици обичат да се наслаждават на въртящия момент.Пак той се отразява и на състоянието на
ходовата част
Типичен проблем при коли, експлоатирани главно в града, са износените лагери на главините отпред и накрайниците на кормилните щанги. Ситуацията се влошава допълнително от факта, че фина кола като Peugeot 307 няма особени шансове в борбата с българските пътни реалности.Ако триста и седмицата обаче има несъмнено слабо звено, това определено е
електрическата система
Отказващите електрически стъкла са най-дребният повод за раздразнение. Попадането на влага при бушоните може да създаде маса главоболия, а и самата инсталация е изключително податлива на външни влияния заради изработката си. Бордовият компютър пък често засипва с грешни съобщения.
Със симпатичната си и интересна външност, високи технологии и комфорт Peugeot 307 можеше да бъде изключително елегантен избор в морето от употребявани компактни хечбекове. За жалост, по отношение на качеството моделът бележи спад в сравнение с предшественика си, който сам по себе си също не беше еталон за безпроблемност. Това съвсем не значи, че трябва да го отпишете като вариант за избор. Просто на пазара има алтернативи, които определено са по-скучни, но няма да бъркат толкова в джоба.
Справка за модела
|
|
Peugeot 307 (3RHY/3RFN/3NFU)
|
|
История
|
|
Юли 2001 | Започват продажбите на Peugeot 307 с каросерия хечбек с три и пет врати. Моделът се екипира с 1.6-литров 16-клапанов бензинов двигател с мощност 109 к.с. и двулитров дизел HDi със 107 коня. |
Октомври 2001 | Моторната гама се обогатява с двулитров бонзинов агрегат с мощност 136 к.с. и нов дизел HDi с 90 к.с. |
Януари 2002 | Започват продажбите на новата базова модификация с 1.4-литров бензинов двигател с мощност 75 к.с. |
Април 2002 | На пазара излиза комбиверсията SW. |
Март 2003 | Гамата на модела се допълва от купе-кабриолета 307 СС. Топмодификацията му Sport се екипира с двулитров мотор с мощност 177 к.с. |
Септември 2003 | Мощността на дизеловия топдвигател нараства на 136 к.с., като едновременно с това вредните му емисии са вместени в нормите Euro 4. |
Ноември 2003 | Нов 1.6-литров дизелов HDi с мощност 109 к.с. допълва гамата. |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
|
|
Двигател (без оборудване)
|
4 890 EUR
|
Скоростна кутия (механична)
|
2 475 EUR
|
Динамо
|
370 EUR
|
Стартер
|
370 EUR
|
Водна помпа
|
115 EUR
|
Ауспух (без катализатор)
|
480 EUR
|
Спирачни дискове (2 бр. предни)
|
215 EUR
|
Накладки (предни дискови)
|
115 EUR
|
Фар (комплект)
|
175 EUR
|
Калник
|
290 EUR
|
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Peugeot 307 1.6 /109 к. с./, произведен 2001 г. |
ЦЕНИ НА СТАРО НА PEUGEOT 307 (3RHY...)
|
Модел
|
Врати
|
кВ/к.с.
|
Нов
|
2003
|
2002
|
2001
|
2000
|
1999
|
Peugeot 307 Presence
|
3
|
55/75
|
13 700
|
9 550
|
8 550
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Presence
|
5
|
55/75
|
14 500
|
10 150
|
9 100
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Presence
|
3
|
80/109
|
15 550
|
11 050
|
9 950
|
8 700
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Tendance
|
3
|
80/109
|
17 000
|
11 800
|
10 600
|
9 450
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Presence
|
5
|
80/109
|
16 350
|
11 700
|
10 600
|
9 350
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Tendance
|
5
|
80/109
|
17 800
|
12 450
|
11 250
|
10 200
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Tendance
|
3
|
100/136
|
18 600
|
13 200
|
12 650
|
10 700
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Sport
|
3
|
100/136
|
21 300
|
15 350
|
13 950
|
12 250
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Platinum
|
3
|
100/136
|
21 700
|
-
|
14 200
|
12 850
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Tendance
|
5
|
100/136
|
19 400
|
13 600
|
13 350
|
11 200
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Sport
|
5
|
100/136
|
22 100
|
15 800
|
14 350
|
12 700
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Platinum
|
5
|
100/136
|
22 850
|
16 500
|
15 000
|
13 350
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Presence
|
3
|
50/68
|
15 150
|
11 000
|
9 600
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Presence
|
5
|
50/68
|
15 950
|
11 600
|
10 250
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Presence
|
3
|
66/90
|
16 650
|
12 150
|
10 800
|
9 500
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Tendance
|
3
|
66/90
|
17 850
|
13 050
|
11 750
|
10 350
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Platinum
|
3
|
66/90
|
21 800
|
-
|
14 300
|
12 950
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Presence
|
5
|
66/90
|
17 450
|
12 750
|
11 350
|
10 100
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Tendence
|
5
|
66/90
|
18 650
|
13 650
|
12 300
|
10 900
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Platinum
|
5
|
66/90
|
22 600
|
-
|
14 750
|
13 500
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Presence
|
3
|
79/107
|
17 200
|
-
|
11 100
|
10 350
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Tendence
|
3
|
79/107
|
18 750
|
13 750
|
12 950
|
11 150
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Platinum
|
3
|
79/107
|
23 000
|
16 150
|
14 350
|
13 100
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Presence
|
5
|
79/107
|
18 000
|
-
|
11 950
|
11 000
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Tendence
|
5
|
79/107
|
19 550
|
14 300
|
13 700
|
11 800
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Platinum
|
5
|
79/107
|
23 850
|
17 500
|
15 850
|
14 350
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Tendence
|
3
|
100/136
|
20 550
|
16 900
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Tendence
|
5
|
100/136
|
21 350
|
15 050
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Break Presence
|
5
|
80/109
|
17 100
|
12 550
|
11 200
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Break Tendance
|
5
|
80/109
|
18 550
|
13 450
|
12 100
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 Break Tendance
|
5
|
100/136
|
20 150
|
14 650
|
13 850
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Break Presence
|
5
|
66/90
|
18 200
|
13 550
|
12 350
|
-
|
-
|
-
|
Peugeot 307 HDi Break Tendance
|
5
|
79/107
|
20 300
|
15 150
|
14 850
|
-
|
-
|
-
|
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke
|
Peugeot 307 (3RHY/3RFN/3NFU)
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
Peugeot 307 (3RHY/3RFN/3NFU)
|
|
Работен обем
|
1 398-1 997 куб. см
|
Мощност
|
68-177 к. с. |
Максимална скорост
|
160-220 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
17.1-9.5 сек.
|
Volkswagen Golf (1 K)
|
|
Работен обем
|
1 390-3 189 куб. см
|
Мощност
|
75-250 к. с.
|
Максимална скорост
|
163-248 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
16.7-6.2 сек.
|
Toyota Corolla (E12)
|
|
Работен обем
|
1 398-1 995 куб. см
|
Мощност
|
90-192 к. с. |
Максимална скорост
|
170-225 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
13.5-8.4 сек.
|
Renault Megane II (M)
|
|
Работен обем
|
1 390-1 998 куб. см
|
Мощност
|
80-224 к. с. |
Максимална скорост
|
168-236 км/ч
|
Ускорение до 100 км/ч
|
14.3-6.5 сек.
|
Димитър ДИМИТРОВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СЛУЧАЕН
15:43 08.09.2011
2 наблюдател
15:43 08.09.2011