Концерните BMW, Daimler и Volkswagen обединяват усилията си в създаването на съвместна мрежа от станции за зареждане на електромобили. Мащабният план предвижда изграждането на няколко хиляди обекта в Европа.
Компаниите вече са подписали меморандум за сътрудничество. Целта е още догодина Старият континент да бъде покрит с 400 електростанции, а към 2020-а броят им да достигне хиляди.
Общата мрежа ще работи по европейския стандарт CCS (Combined Charging System). Това предполага използването на най-разпространените в момента конектори за зареждане на електромобили. Максималната мощност на електростанциите ще достига 350 кВтч.
Според участниците в новото обединение по-голямата гъстота на зарядните устройства по основните пътни артерии на Европа ще облекчи съществено експлоатацията на електромобили и ще увеличи популярността им на пазара. Целта е да се преодолеят опасенията на шофьорите, че акумулаторите ще се изтощят преди достигането на надежден пункт за зареждане.
Неотдавна Audi, BMW и Daimler обявиха друг съвместен проект. Трите компании ще развиват стандарта 5G, който ще позволи на колите да общуват помежду си и да си взаимодействат с обекти от инфраструктурата. Партньори в инициативата са също Ericsson, Huawei, Intel, Nokia и Qualcomm.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Обаче за да е по-гадно на конкурентите вече стъпили на пазара от поне десетилетие и на нас като крайни потребители вероятно няма да се съобразят със съществуващите стандарти ами ще измислят собствени куплунги за зареждане.
11:18 30.11.2016
2 Лупи
После да ги попитат на изпроводяк, какво мислят за съхранението на милиардите батерии, които ще се произвеждат и тия дето ще се хвърлят, като им отпадне гаранцията и влиянието им върху околната среда.
Разбира се някъде в бъдещето, когато следващия Томас Едисон изобрети революционна батерия, която има 200-300 години експлоатационен живот и се обслужва лесно у дома и не е изключително токсична и леснозапалима, тогава няма съмнение всички ще караме само електромобили.
Коментиран от #3, #6, #8, #9, #12
11:40 30.11.2016
3 гост
До коментар #2 от "Лупи":
Там където има съхранение на енергия, там е и опасно. Няма безопасни батерии, евентуално оловните, но никой пък не иска да ги ползва вече и поради теглото. Нявсякъде си има риск:- бензин: лесно преносим, но и много лесно запалим, това, че хората са се научили да го ползват без сериозни аварии не значи, че не са експлоадирали заедно с коли те си, а и все още продължава да става това.
- водород: безопасен когато е затворен, но под много високо налягане, аварии винаги могат да станат
- батерии: безопасни докато са годни, след като започнат да се разпадат или бъдат наранени може да експлоадират или да се запалят
Засега чудо няма.
11:50 30.11.2016
4 солнечньй
http://fakti.bg/world/212826-teleskop-na-nasa-ulovi-izvanzemni-da-kradat-slancheva-energia-video
13:03 30.11.2016
5 Минус
Всички прекрасно знаем, че у нас се карат 95% коли "втора ръка, ноФ Фнос", което напълно обезсмисля колите задвижвани на ел. енергия. След 10 - 15 години, натерията със сигурност ще е за смяна, но кой в България ще отдели 20 000 само за нея?
Так че моля Ви, преди да пишете пълни безобразия за абсолютно не приложимите у нас електро автомобили, първо МИСЛЕТЕ!!!
Коментиран от #10, #13
13:40 30.11.2016
6 Ник
До коментар #2 от "Лупи":
Просто бързат да изпреварят Алън Мъск. Той обяви тази програма за Европа преди около година- две, като идеята е станциите да стигнат чак до нас. Монополистите разбраха, че са изтървали контрола. - Холандия, Белгия и Скандинавските страни вече са пълни с "електрички" поради облекченията за паркиране и годишният данък автомобил. В Холандия например за дизел той вече надхвърля 2000 евро. Така онези които от години ни налагат все по- ниско качество на все по-високи цени схванаха, че пазара не може да се контролира така както им се иска. Те не могат да догонят толкова бързо Тесла и единственият им полезен ход е да създадат мрежата и после да го "гонят" .Иначе за България все по- често виждам Тесли по пътищата с Българска регистрация. (Може да са втора ръка, но ги има). Скоро говорих с мой познат от Тойота по друг повод, но той също ми сподели, че Тойота готвят сериозни промени в двигателите, като от дизелите вероятно ще останат само на най- големите модели.
Коментиран от #7
13:41 30.11.2016
7 Въпрос
До коментар #6 от "Ник":
А замислял ли си се колко много са облекченията за електричките и дали те могат да стоят вечно????Това си е една голяма субсидия която все някога ще спре, и тогава ще дойде реалната конкуренция и ще видиш че дори нещата и в така прехваленият запад могат да се обърнат.
14:08 30.11.2016
8 Mupo
До коментар #2 от "Лупи":
Батериите които масово се ползват към момента са литий йон. Повечето производители дават 8 години гаранция. Гаранцията е че на 8-та година максималния капацитет на батерията е не по - малко от 80% процента от този като нова. Налага се подмяна на батерията само ако тя се повреди непредвидено. Ако няма повреда капацитета трябва да намалява плавно и не се налага подмяна, просто трябва да се съобразяваш с по - кратката автономия. При повреда батерията не се изхвърля. В специализиран сервиз може да се смени дефектния елемент след, което да се ползва пак. Когато капацитета, който задържа стане прекалено малък, батерията подлежи на рециклиране в много голяма степен. След 8 години цената би трябвало да е 1/3 от сегашната. С две думи нещата не са толкова черни, просто заплатите в БГ идват малко ниски за 50 000 левова градска кола и освен това да имаш друга за дълги пътувания...15:23 30.11.2016
9 Неееее
До коментар #2 от "Лупи":
Лупи, защо не погледнеш колко нови коли се продава на годишна база в България и след това в Германия?Може пък да ти светне че само теб те вълнува какво се случва в БГ!
15:51 30.11.2016
10 гост
До коментар #5 от "Минус":
Мислим за това коментираме. В момента цените на достъпните електрически коли са към 60х.лв. Или приблизително по 5х.лв на година или 400лв месечно. Ако получаваш безплатно паркиране в града, не плащаш стотици левове данъци и зареждането ти е на нощна тарифа (2лв на 100км) или пък безплатно какво се получава? Защо всеки си мисли, че да караш кола трябва да я притежаваш лично? В световен мащаб лизинга е водещ, спираш да плащаш вноските и не си ангажиран към загуба на стойност, батерии, продажби и т.н. Но лизинга в България е робовладелски, не е нормален както е на Запад, и като се добави и престарелите данъчни норми и облекчения се получава принуда да НЕ СЕ карат нови коли. Кой печели от това? Вносителите на стари. Кой губи? Оторизираните представителства и най-вече гражданите опушвани като пуйки с канцерогени. Смяташ ли, че това е нормално и немислещо?Коментиран от #11
16:16 30.11.2016
11 Минус
До коментар #10 от "гост":
Много си прав за лизинга в бг, колега, но аз говоря принципно.Все пак живеем в тази държава и правилата тук са такива.
Пазарът на нови коли е смешен, нещата с лизинга едва ли скоро ще се променят, а електричките по 60 000 лева са безумно скъпи за нашия стандарт. 400 лева на месец, с 600 - 700 лева заплата, нали се досещаш що за абсурд е това.
Единствения вариант си остава чисто нова кола ноФ Фнос на 14 г. и "реални" 165 000 км (действителни 368 000 км.).
Батерията - пълен фалит, чисто нова такава - 20 000 лева, а самата кола струва след 14 г. 7000 лева.
Абсурдът е пълен,а невъзможността за електричка си остава!
Дълго още у нас ще се търкалят бензинките и дизеларките.........
Коментиран от #14
16:25 30.11.2016
12 гост
До коментар #2 от "Лупи":
Кучетата лаят , кервана си върви . Колкото и да повтаряш като латерна същите глупости и лъжи , няма да станат истина , нито ще впечатлиш хората които мислят с главите си , а не със задниците . Петрола умря и това го знаят най-добре арабите и руснаците , дето вече половин година се дърлят за някакви си 1 милион барела дневно , а още следващата година ще трябва да намалят добива с още толкова . А че електромобилите ще дойдат в България много скоро не се съмнявай , Дачия вече подготвя завода и цената ще е мнооого далече от 50000 лева .16:33 30.11.2016
13 некойси
До коментар #5 от "Минус":
Да кажем че и аз съм от тия, но пък за това имам проект в гаража, който може да се увенчае с успех. Нямам нужда скъпа и вносна компания да ми произведе електромобил за който да платя 50к.16:43 30.11.2016
14 гост
До коментар #11 от "Минус":
Ясно е, че няма как с ниска заплата да караш електричка, ала Рено например, след приспадане на държавните субсидии в Гермиания струва 13х.евро и батерия на лизинг от 50евро месечно. Което е 26х. лв и 100лв лизинг на батерия. Ако има свестен лизинг то тогава Дачия, Фиат, Форд и Опел ще се предлагат за 99-199лв месечно, което е напълно достъпно за заплата от 600-700лв. Точно с такива заплати много хора теглят заеми и дават по 5-10х.лв за коли, които започват да ремонтират от самото начало на покупка, давайки още хиляди левове.И най-важното е: колата не е за хора без пари.
16:47 30.11.2016
15 mediator37
-купе- ръждясва и го нагъваш в мантинелите;
-ходова част , гуми, амортисьори, носачи, спирачки;
-електроника, АВС, парктроник, климатик, аудио, навигация;
-юридическо обслужване на колата- каско, винетка, ГО, техн. преглед, местен данък- ППС.
Не било по тикви, ами по кратуни. Все същия ще го лапаме, вервайте ми !
20:35 30.11.2016
16 TMC
https://www.youtube.com/watch?v=9_Abd7EiSBs
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1623-tesla-model-s-mozhel-i-da-leti
А за след "10-15 години" не берете гайле! Първо и сега не струва 20 бона, второ няма да е сегашната li-ion технология и трето, най-важното - всеки полу до среднограмотен може да си сметне за срока колко 2 нови коли ще е спестил от гориво, ремонти и бъдещи еконалози. Електромобилът започва да се изплаща от ден 1, а ДВГ дръгела започва да се надплаща от ден едно, докато разходите по него не достигнат един-два (и повече) пъти началната цена.
Но така или иначе всичко гореказано е безпредметно, предвид това, че машина отделяща смъртоносни газове в градовете насред хората е само въпрос на време да отпадне генерално от сцената :)
16:45 01.12.2016