Last news in Fakti

18 Март, 2006 15:51 3 768 1

Усмихнато лъвче

  • peugeot-
  • peugeot 107-
  • peugeot 107 1.4 hdi urban

Новият представител на “лъвчетата” и наследник на модела 106 се позиционира в долния сегмент на субкомпактния клас и се появи на българския пазар почти едновременно с близнаците си от Toyota и Citroen. Трите микролитражки станаха факт благодарение на един съвместен проект на японската компания Toyota и френския концерн PSA. Новото сдружение, наречено TPSA, построи завод в Чехия, от чиито конвейеривече слизат т.нар. тризнаци. На практика това са абсолютно еднакви превозни средства, като разликите са в различните екстериорни и интериорни решения и естествено различните фирмени емблеми. Тестът, който екипът ни направи, бе на рядко срещана в този сегмент дизелова модификация, с точното обозначение Peugeot 107 1.4 HDI Urban. Автомобилчето на практика представлява изключително икономично, доста маневрено и недотам фукционално в интериорен план градско возило. Ето и преките ни впечатления.

Екстериор

Отпред 107 прилича на всички нови модели на марката. Компактните габарити в съчетание със заоблените биоформи придават на автомобила миловиден вид, лишен от всякаква агресия. Долният преден въздухозаборник, който при останалите модели от марката стига до там, че ги прави да изглеждат хищни (пример - 407 coupe), тук прилича на една голяма усмивка, явяваща се силен притегател за женските погледи. Визията на 107 се харесва предимно на жени и тийнейджъри и определено не е по вкуса на мъжете. Именно към нежните половинки е насочен продуктът 107. Броните също се характеризират със заоблени форми, като може да се каже, че са сравнително масивни и почти се сливат с каросерията. Задните светлини са високо изнесени нагоре, като формите им са също така авангардни и нетрадиционни. Стъклото на петата врата пък е обрамчено с дебела черна ивица и наподобява това на 206 SW. С други думи може да се твърди, че центърът за дизайн Peugeot е изпълнил доста успешно задачата да създаде компактен автомобил с подчертана индивидуалност и в същото време с ясно определена фирмена идентичност.

Интериор

“Малкият лъв” е един от най-късите четириместни хечбекове на пазара. Това му помага що се касае до маневреност, но по отношение на салон определено е тесничък. Седалките са малки, почти без странична поддръжка и доста твърди, което е причина за дискомфорт при по-дълги пътувания. Багажникът е миниатюрен, но делимата задна седалка го компенсира донякъде. Уредите са информативни и функционални. Арматурното табло като цяло не е от най-удачните, но сглобките са качествени. Факт е обаче, че материалите, от които са изработени отделни елементи от интериора, са доста евтини. Още един от малкото съществени минуси на 107-цата е слабата шумоизолация на салона.

Дори и най-малките камъчета, удрящи се в пода на колата, са причина за шум в салона. Хубаво е, че самият двигател е безшумен. На всяко от местата отзад може да се монтира детско столче. Вече споменахме, че задната седалка е с делима облегалка (50/50), като двете места са оборудвани с фиксатори Isofix, за инсталиране на детско столче от същия тип. Като цяло концепцията на малката кола предполага много високо ниво на защита на пътниците в съответствие с критериите Euro NCAP.

Двигател и ходови характеристики

Основен показател при тестваната от нас дизелова модификация е икономичността. Хубавото е, че тя не се отразява на динамиката на “усмихнатото лъвче”. Агрегатът се предлага с най-високото ниво на оборудване Urban и представлява перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност. Двигателят е със съвременната концепция HDI, а средният разход на гориво е около четири литра на 100 километра. Благодарение на оптималния въртящ момент при ниски обороти, 107 HDI набира добре на всяка предавка. В нервно градско движение или при изпреварване на магистрала рядко ще почувствате липса на мощ.

Много важен фактор е нивото на шума. Този път френските инженери са се постарали подобаващо и са успели да изолират двигателя така, че тракането под предния капак е едва доловимо, при това само на място. В нормални пътни условия почти е невъзможно да усетите, че карате дизел.Спирачките са на много добро ниво, като лека забележка може да се отправи към стабилността. 107 е оборудван серийно със система против блокиране на колелата, включваща електронен разпределител на спирачното усилие и система за контрол на стабилността, подобряващи устойчивостта при използване на спирачките в завой. При висока скорост обаче поднасянето е неизбежно. Причината се крие в малкото междуосие и твърдото окачване, но все пак говорим за малък градски автомобил, а не за спортно купе.

Цена

Не е ниска за автомобил от този клас, но пък е конкурентна на преките си алтернативи. Базовото оборудване е високо, а средния разход на гориво, който е в рамките от 3.4 до 5.3 литра нафта на 100 километра пробег, е основен плюс при избора на модификация.

Peugeot 107 1.4 HDI Urban
Плюсове
1. Малкият 1.4-литров дизел е перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност.
2. Благодарение на оптимален въртящ момент при ниски обороти 107 HDI набира добре на всяка предавка.
3. Спирачките са на много добро ниво.
4. Пасивната и активна безопасност са на ниво.
Минуси
1. Седалките са малки, почти без странична поддръжка
2. Някои от материалите в салона изглеждат евтини.
3. Салонът е тесничък, особено за по-едри пасажери.
4. От стабилността при висока скорост има какво да се желае.

 

Peugeot 107 1.4 HDI Urban
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър
Работен обем
1 398 куб. см.
Максимална мощност
40 Kw/54 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
130 Нм при 1 750 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
17.9:1
Маса на единица мощност
14.8 кг/к.с. (20.0 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 430
1 635
1 470
Междуосие
2 340
Маса, кг

800

Допустимо натоварване, кг
н.д.
Обем на багажника,л.
140 - 750
Вместимост на резервоара, л
40

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

5.3 л/100км
3.4 л/100км
4.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
15.6
Максимална скорост
154 км/ч.
Гуми
155/65 R 14 75T
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 20 665

 

Базово оборудване
ABS, Две предни въздушни възглавници - за водач и пътник, Предни подглавници, Предни електроуправляеми стъкла, Волан регулируем по височина, Централно дистанционно заключване, Предни и задни регулируеми подглавници, Предварително оборудване за радио + антена, Фарове регулируеми по височина от мястото на водача, Задна чистачка, Задна седалка с делима и падаща облегалка, Трети заден стоп с дюза за миене на задно стъкло, Броня и външни огледала в цвета на купето, Звукова сигнализация за забравени светлини, Кора за багаж, Датчик за вода в горивото, Резервна гума стандартен размер, Пиротехнически колани с регулиране на натягането, Сервоусилител на волана с променливо усилие и др.
Гаранция
Две години без ограничения на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Peugeot 107 1.4 HDI Urban
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN C1
Работен обем
1 398 см3
Мощност

40 кВт/54 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
140 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
3430/1630/1470
Ускорение
15.6 сек
Максимална скорост
154 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

5.3 л/100 км
3.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС: SX
20 666 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
916 лв.
TOYOTA AYGO
Работен обем
1 398 см3
Мощност

40 кВт/54 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
130 Нм при об/мин 1 750
Габарити, мм
3405/1615/1465
Ускорение
16.8 сек
Максимална скорост
155 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

5.3 л/100 км
3.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Plus
22 590 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ~~~

    1 1 Отговор
    Поради дефект в резервоара, Пежо 107, Ситроен С1 и Тойтоа Айго имат склонноста да се самозапалват ако бъдат блъснати отзад.