Новият представител на “лъвчетата” и наследник на модела 106 се позиционира в долния сегмент на субкомпактния клас и се появи на българския пазар почти едновременно с близнаците си от Toyota и Citroen. Трите микролитражки станаха факт благодарение на един съвместен проект на японската компания Toyota и френския концерн PSA. Новото сдружение, наречено TPSA, построи завод в Чехия, от чиито конвейеривече слизат т.нар. тризнаци. На практика това са абсолютно еднакви превозни средства, като разликите са в различните екстериорни и интериорни решения и естествено различните фирмени емблеми. Тестът, който екипът ни направи, бе на рядко срещана в този сегмент дизелова модификация, с точното обозначение Peugeot 107 1.4 HDI Urban. Автомобилчето на практика представлява изключително икономично, доста маневрено и недотам фукционално в интериорен план градско возило. Ето и преките ни впечатления.
Екстериор
Отпред 107 прилича на всички нови модели на марката. Компактните габарити в съчетание със заоблените биоформи придават на автомобила миловиден вид, лишен от всякаква агресия. Долният преден въздухозаборник, който при останалите модели от марката стига до там, че ги прави да изглеждат хищни (пример - 407 coupe), тук прилича на една голяма усмивка, явяваща се силен притегател за женските погледи. Визията на 107 се харесва предимно на жени и тийнейджъри и определено не е по вкуса на мъжете. Именно към нежните половинки е насочен продуктът 107. Броните също се характеризират със заоблени форми, като може да се каже, че са сравнително масивни и почти се сливат с каросерията. Задните светлини са високо изнесени нагоре, като формите им са също така авангардни и нетрадиционни. Стъклото на петата врата пък е обрамчено с дебела черна ивица и наподобява това на 206 SW. С други думи може да се твърди, че центърът за дизайн Peugeot е изпълнил доста успешно задачата да създаде компактен автомобил с подчертана индивидуалност и в същото време с ясно определена фирмена идентичност.
Интериор
“Малкият лъв” е един от най-късите четириместни хечбекове на пазара. Това му помага що се касае до маневреност, но по отношение на салон определено е тесничък. Седалките са малки, почти без странична поддръжка и доста твърди, което е причина за дискомфорт при по-дълги пътувания. Багажникът е миниатюрен, но делимата задна седалка го компенсира донякъде. Уредите са информативни и функционални. Арматурното табло като цяло не е от най-удачните, но сглобките са качествени. Факт е обаче, че материалите, от които са изработени отделни елементи от интериора, са доста евтини. Още един от малкото съществени минуси на 107-цата е слабата шумоизолация на салона.
Дори и най-малките камъчета, удрящи се в пода на колата, са причина за шум в салона. Хубаво е, че самият двигател е безшумен. На всяко от местата отзад може да се монтира детско столче. Вече споменахме, че задната седалка е с делима облегалка (50/50), като двете места са оборудвани с фиксатори Isofix, за инсталиране на детско столче от същия тип. Като цяло концепцията на малката кола предполага много високо ниво на защита на пътниците в съответствие с критериите Euro NCAP.
Двигател и ходови характеристики
Основен показател при тестваната от нас дизелова модификация е икономичността. Хубавото е, че тя не се отразява на динамиката на “усмихнатото лъвче”. Агрегатът се предлага с най-високото ниво на оборудване Urban и представлява перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност. Двигателят е със съвременната концепция HDI, а средният разход на гориво е около четири литра на 100 километра. Благодарение на оптималния въртящ момент при ниски обороти, 107 HDI набира добре на всяка предавка. В нервно градско движение или при изпреварване на магистрала рядко ще почувствате липса на мощ.
Много важен фактор е нивото на шума. Този път френските инженери са се постарали подобаващо и са успели да изолират двигателя така, че тракането под предния капак е едва доловимо, при това само на място. В нормални пътни условия почти е невъзможно да усетите, че карате дизел.Спирачките са на много добро ниво, като лека забележка може да се отправи към стабилността. 107 е оборудван серийно със система против блокиране на колелата, включваща електронен разпределител на спирачното усилие и система за контрол на стабилността, подобряващи устойчивостта при използване на спирачките в завой. При висока скорост обаче поднасянето е неизбежно. Причината се крие в малкото междуосие и твърдото окачване, но все пак говорим за малък градски автомобил, а не за спортно купе.
Цена
Не е ниска за автомобил от този клас, но пък е конкурентна на преките си алтернативи. Базовото оборудване е високо, а средния разход на гориво, който е в рамките от 3.4 до 5.3 литра нафта на 100 километра пробег, е основен плюс при избора на модификация.
Peugeot 107 1.4 HDI Urban
|
Плюсове
|
1. Малкият 1.4-литров дизел е перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност. 2. Благодарение на оптимален въртящ момент при ниски обороти 107 HDI набира добре на всяка предавка. 3. Спирачките са на много добро ниво. 4. Пасивната и активна безопасност са на ниво. |
Минуси
|
1. Седалките са малки, почти без странична поддръжка 2. Някои от материалите в салона изглеждат евтини. 3. Салонът е тесничък, особено за по-едри пасажери. 4. От стабилността при висока скорост има какво да се желае. |
Peugeot 107 1.4 HDI Urban
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 398 куб. см.
|
Максимална мощност
|
40 Kw/54 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
130 Нм при 1 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.9:1
|
Маса на единица мощност
|
14.8 кг/к.с. (20.0 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 430 1 635 1 470 |
Междуосие
|
2 340
|
Маса, кг
|
800
|
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
140 - 750
|
Вместимост на резервоара, л
|
40
|
Разход на гориво: |
5.3 л/100км
3.4 л/100км 4.1 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
15.6
|
Максимална скорост
|
154 км/ч.
|
Гуми
|
155/65 R 14 75T
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 20 665 |
Базово оборудване
|
ABS, Две предни въздушни възглавници - за водач и пътник, Предни подглавници, Предни електроуправляеми стъкла, Волан регулируем по височина, Централно дистанционно заключване, Предни и задни регулируеми подглавници, Предварително оборудване за радио + антена, Фарове регулируеми по височина от мястото на водача, Задна чистачка, Задна седалка с делима и падаща облегалка, Трети заден стоп с дюза за миене на задно стъкло, Броня и външни огледала в цвета на купето, Звукова сигнализация за забравени светлини, Кора за багаж, Датчик за вода в горивото, Резервна гума стандартен размер, Пиротехнически колани с регулиране на натягането, Сервоусилител на волана с променливо усилие и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничения на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Peugeot 107 1.4 HDI Urban
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROEN C1
|
|
Работен обем
|
1 398 см3
|
Мощност
|
40 кВт/54 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
140 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
3430/1630/1470
|
Ускорение
|
15.6 сек
|
Максимална скорост
|
154 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.3 л/100 км 3.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: SX
|
20 666 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
916 лв.
|
TOYOTA AYGO
|
|
Работен обем
|
1 398 см3
|
Мощност
|
40 кВт/54 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
130 Нм при об/мин 1 750
|
Габарити, мм
|
3405/1615/1465
|
Ускорение
|
16.8 сек
|
Максимална скорост
|
155 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.3 л/100 км 3.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Plus
|
22 590 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ~~~
15:44 08.09.2011