Last news in Fakti

4 Март, 2006 16:39 1 035 0

Скандинавски триумф

  • saab-
  • aero x-
  • saab aero x

Допреди десетина година шведският автомобилен концерн Saab беше достатъчно добре познат на широката публика като производител на може би не най-съвършените в дизайнерско отношение возила, но за сметка на това последните се отличаваха с изключителна здравина и надежност. Концептите на фирмата, показвани по различните автомобилни изложения също можеха да се преброят на пръстите на едната ръка, но от средата на 90-те години скандинавците промениха коренно не само имиджа на произвежданите от тях четириколесни, а и визията си по отношение на своите участия на престижни събития като Женевското моторшоу например. Именно там ще дебютира и поредното ново предложение на концерна - студийната разработка Aero X.

Шикозното двуместно спортно купе е носител на най-съвременни и напредничави технологии, като някои от тях в значителна степен са инспирирани от самолетните технологии. Основната цел на шведските конструктори иначе е да създадат четириколесно в този клас, което да гарантира на “пилота” отлична видимост на 180 градуса, както и максимално облекчени влизане и излизане от автомобила. Перфектното проследяване на случващото се около водача е гарантирано от панорамното предно стъкло, което образува цялостна конструкция със страничните стъкла. От същия материал е изработен и покривът на концепта, което осигурява достатъчно светлина и задушевна атмосфера в салона. Освен това изборът на подобно инженерно решение позволява да не се монтират предни колонки, които в повечето пъти намаляват видимостта на водача.Интерес представлява и двигателят, задвижващ шведската студия. В случая става въпрос за V-образен шестцилиндров агрегат с работен обем 2.5 литра. Моторът е “дарен” от създателите си и с два турбокомпресора, което вече дава и разумно обяснение за наличната максимална скорост, която в случая е повече от впечатляваща - 400 к.с. Друга особеност на въпросния двигател е и това, че той задоволява глада си с абсолютно екологично съобразно гориво - биодизел.Въртящият момент се предава до четирите колела на автомобила посредством седемстепенна секвенциална предавателна кутия, като пиковата стойност на въртящия момент е 500 Нм, достигани при още относително ниски обороти. Динамиката, която можете да почувствате при управлението на Saab Aero X, също е налице. Доказателство за последното е фактът, че рутинната задача - ускорение от 0 до 100 км/ч - се извършва от атлета за доста приличните 4.9 секунди. Забавлението “приключва” едва когато стрелката на спидомера достигне делението 250 км/ч - именно тогава сработва електронният ограничител.

Дължината на автомобила предполага не само лесното му управление в натоварения градски трафик, но и достатъчно комфорт в салона - 4 700 мм се оказват перфектното решение. Широчината на четириколесното е 1 900 мм, височината - 1 270, а междуосието е 2 800 мм. За безпроблемното преодоляване на различни препятствия по пътя се грижат 22-цолови алуминиеви джанти отпред и 23-цолови такива отзад.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА