Автомобилите на световните лидери (част I)

Публикувана: 8 Декември, 2016 11:00
28 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 53988
В САЩ избраха нов президент, който се очаква, при встъпването си в длъжност на 20 януари 2017-а, да се качи в нов правителствен автомобил. Президентът на Русия Владимир Путин също е дал задача за изготвянето на нова кола за представителни цели, но за тези предстоящи лимузини сме ви информирали надълго и широко. Съвсем наскоро ви разказахме и за любимите коли на Фидел Кастро, сега ще стане дума за настоящите автомобили на едни от най-известните световни лидери. Ще стане дума за това в какви коли се возят Обама и още куп действащи и бивши премиер-министри и кралски особи, като започваме с "Звярът" на Барак Обама.

Служебният автомобил на 44-ия президент на САЩ е познат на широката общественост с имената Cadillac One и The Beast. Лимузината е дълга 5.5 метра и тежи около 9 тона. Cadillac One е построен на основата на GMC TopKick или Chevrolet Kodiak, разполага с 4х4 система, автоматична скоростна кутия и дизелов мотор с обем 6.5 литра. Мощността му е 300 коня, а ускорението от 0 до 100 става за 15 секунди. Разходът на гориво е около 60 литра на 100 километра пробег, но толкова дълго разстояние автомобилът никога не изминава. Защо е толкова тежък и защо харчи толкова много? Този автомобил е смятан за най-добре защитената лека кола, като корпуса и е брониран с 20-сантиметрова многослойна броня. Стъклата пък са с дебелина 12 см. Гумите са подсилени с кевлар, а резервоарът е просто непробиваем.

Докато стане готова новата кола на Путин, руският президент е принуден да се вози в германски автомобил. Това е бронираната лимузина Mercedes-Benz S600 Pullman Guard W221, която също разполага с много екстри и със защита. В някои от пътуванията си Путин избира по-старата версия, която също е удължена и бронирана, но е направена на базата на W220. Иначе Pullman Guard W221 е дълъг 6.35 метра, което е почти с метър повече от лимузината на Обама. Тя обаче е по-слабо защитена и респективно по-лека. Под капака е монтиран 12-цилиндров бензинов двигател, който е с мощност 517 конски сили. Скоростната кутия е автоматична, а предаваният през нея въртящ момент отива към задните колела. Гумите са специални, а във вътрешността на джантите има метални планки, позволяващи на колата да се движи със скорост от 100 км/ч. дори когато гумите са спукани. При необходимост салонът се херметизира, като за чистия въздух вътре са предвидени няколко бутилки с кислород.

След държавните глави на САЩ и Русия стигаме и до Председателя на Китайската народна република Си Дзинпин. Той също се придвижва с бронирана лимузина, но тя е родно производство. Името и е FAW Hong Qi HQE и е произведена през 2009 година в чест на 60-годишния юбилей на републиката. FAW е първата китайска марка, която води началото си от руския ЗИЛ. Името на лимузината пък се превежда като "Червено знаме", а техническите и особености са засекретени. Известно е само, че дължината е 6.4 метра, височината - 1.7 метра, а теглото - 4.6 тона. Говори се, че FAW Hong Qi HQE е направена на базата на Toyota Land Cruiser. За движението отговаря V12 мотор с индекс CA12GV, който е с мощност 408 конски сили и с работен обем от шест литра. Интересното е, че подобна лимузина може да си купи всеки богат китаец. Тя се продава, като цената и е 5 млн. юана, което е приблизително $803 000.

С автомобили местно производство се предвижда и кралицата на Великобритания Елизабет II. Въпреки преклонната си възраст кралицата често сяда сама зад волана на някой Jaguar или Land Rover. Традиционно обаче Елизабет II се вози от професионални шофьори в едно от двете Bentley State Limousine, специално произведени за 50-годишния юбилей от коронацията. Това става в Крю през 2002 година и от тогава до днес, кралицата използва основно тези два автомобила. Боядисани са във виненочервено и са украсени с герба на Уиндзор. Каросериите са бронирани, а вратите се отварят под много широк ъгъл за удобство на кралските особи. Двигателят е снабден с турбокомпресор, V-образен е, с осем цилиндъра и с работен обем 6.75 литра. В кралския гараж има още Rolls-Royce Phantom VI, Bentley Arnage Red Label и други, но те са тема на отделен материал.

Класическите английски машини не са предпочитани само от Елизабет II. Интерес към тях има и кралят на Испания Филип VI. В неговия гараж има около 70 автомобила, сред които изпъква един Rolls- Royce, останал от диктатора Франко. Любопитното е, че преди десет години руския президент отказва да се вози в тази кола. Причината е, че въпросният Rolls е подарен на Франко лично от Хитлер. Сега, кралят на Испания Филип VI, който е на 48 години, предпочита Rolls-Royce Phantom IV, произведен през 1952 година.

>>> ЧАСТ II >>>


Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Пламен Димитров
Пламен Димитров, председател на КНСБ, в ефира на Нова телевизия във връзка със спор с председателя на АКИБ Васил Велев
Не ме нападайте и не ме обиждайте, защото и аз мога да почна. Ако вие сте олигарх или имате общо с тях, аз нямам."

Още бисери