В първата част на материала за автомобилите на световните лидери ви показахме в какви коли се возят държавните глави на САЩ, Русия и Китай. Стана дума още за превозните средства на аристократи като кралицата на Великобритания и кралят на Испания. Сега ще спрем вниманието ви върху автомобилите на германския канцлер, на папата, както и на колите на френския и италианския президенти. Ще ви разкажем и за това в каква кола се возеше и отстранената от длъжност Дилма Русеф, както и какъв автомобил използва императорът на Япония.
Една от най-влиятелните жени в света, канцлерът Ангела Меркел, в работното си време използва германски автомобили. Преди време тя се возеше на Mercedes-Benz S-Klasse, но напоследък все по-често е забелязвана в удължената и бронирана лимузина Audi A8L D3/4E Security. Предишният канцлер Герхард Шрьодер също използваше дългата A8-ица, като преди това се возеше във Volkswagen Phaeton. Audi-то на Меркел разполага с най-висока степен на защита, каросерията е изцяло бронирана, резервоарът и гумите - също. Те са способни да издържат на пряк обстрел от АК-47. Освен това лимузината има собствена противопожарна система, резервоари за чист въздух, сателитен телефон и още куп други екстри. За движението и се грижи двигател с мощност 450 конски сили, който позволява на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч. за седем секунди.
Съвсем по различен начин, от досега изброените държавни глави и монарси, подхожда към автомобилите президента на Франция Жерар Оланд. В качеството на служебен автомобил той избира не лимузина, а хечбек. Става дума за Citroen DS5, който се задвижва от хибриден силов тракт. Първо - изборът изглежда скромен, второ - демократичен и трето - с поглед към околната среда. Единствената опция, която Оланд си поръчва, е панорамен отваряем шибедах, през който да може да се показва и да приветства народа по време на встъпването му в длъжност на 15 май 2012 година. Още нещо любопитно е, че Оланд отказва допълнителен кортеж, като автомобилът му винаги спира на червен светофар, защото не използва и специална сигнализация.
В сравнение с останалите държавни глави до този момент, дванайсетият президент на Италия Серджо Матарела е доста скромен по отношение на коли. Ако обаче го сравним с Оланд, то Матарела просто тъне в лукс по време на пътуванията си. Новият президент на Италия се вози в удължен вариант на Lancia Thesis, оборудван с V-образен осемцилиндров двигател с работен обем 6.4 литра. В Италия обаче Папата е на почит повече от всички държавни глави. А новият глава на католическата църква - Франциск, е доста скромен човек. Той прие като подарък едно старо Renault 4, което е на 20 години, а пробегът му е 273 588 километра. До този момент Папата имаше личен Ford Focus. Явно вижданията му са такива, защото той нееднократно е призовавал своите братя свещеници да се откажат от скъпите лимузини и въобще от всички предмети на разкоша.
Що се отнася до императора на Япония Акихито, той категорично заявява, че не признава други автомобилни марки, освен японските. Преди десет години той, заедно със своята съпруга Митико, взема решение да замени осемте 40-годишни представителни автомобила Nissan Prince Royal с нови. Честта да направи новия императорски модел се пада на Toyota, които произвеждат модела Century Royal. Направени са четири автомобила, като те са на базата на стандартния модел Century. Цената на един такъв автомобил е около половин милион щатски долара. Лимузините са изцяло ръчна сглобка, с увеличена височина и дължина. Естествено са бронирани, а под капака се монтират петлитрови V12 1GZ-FE двигатели, работещи с шестстепенни автоматични скоростни кутии. Официално се казва, че мощността на тези агрегати е 276 конски сили, за да могат да отговарят на тогавашното изискване, прието от местните автомобилостроители за ограничаване на мощността на 280 коня. Неофициално обаче се говори, че императорската Toyota разполага с мощ от поне 350 конски сили.
Завършваме нашият обзор, свързан с автомобилите на световните лидери с предпочитанията на една дама, която има български корени. Става въпрос за отстранената от длъжност и бивш президент на Бразилия - Дилма Русеф. По време на встъпването си в длъжност тя се появява пред събралото се множество в открит Rolls-Royce Phantom IV, произведен през 1953 година, който е почти идентичен с този на испанския монарх Филип VI. Ефектният олдтаймер обаче не е каприз на Русеф. Тя го наследява от своя предшественик Луис Инасио Лула да Силва.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #6, #17
10:26 09.12.2016
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Хиксо
11:02 09.12.2016
4 Msux
11:34 09.12.2016
5 Къртев
11:35 09.12.2016
6 Баш Майстора
До коментар #1 от "Марто":
Комплексарщина!11:43 09.12.2016
7 Кобрата
Тези дето се качват на скъпи коли с най-надеждната степен на бронировка, са хора, които се страхуват за живота си и не спят спокойно, а не спят спокойно заради мръсните им и евтини подлогарски номера...
Истинският лидер трябва да бъде най-вече скромен и да мисли за народа си, а не да си вози гъза в бронирани коли, струващи една камара пари и да се мисли за богопомазан и недостижим, защото ако някой ти е хвърлил мерника и е решил да те трепе, бронираната кола няма да помогне. Все ще се случи да излезеш и да ти пръснат черепа със снайпер...
Евала на папата! Колата не те прави човек, който си е бо*лук, си остава бо*лук, дори и в най-хубавата кола да се качи...
13:41 09.12.2016
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Косматия
Аку доди другу на спирката се не качувам!!!!!
14:00 09.12.2016
10 doe
15:00 09.12.2016
11 Де Гол
16:40 09.12.2016
12 Васичка Атанасова
Коментиран от #13, #14
17:21 09.12.2016
13 И те така те
До коментар #12 от "Васичка Атанасова":
От началото на опашката в сервиза, до края на опашката -все Ауди. Хи хи хи хи. Как да не ви подиграва човек,вас сектантите.19:57 09.12.2016
14 Кобрата
До коментар #12 от "Васичка Атанасова":
Те защото и нашите политици разсъждават като теб, затова сме на тоя хал и хората са стигнали до просия...То е лесно да купиш кола от парите на народа и да пълниш резервоара с държавни пари, ама иначе са пълни бо*луци и един ден не биха издържали да работят тежка работа както обикновените хора, които са принудени.
Нямам нищо против тези хубави коли, но не трябва да ги купуват с парите на народа Ей затова ще сме все в киреча!
21:50 09.12.2016
15 Лафчи
16:38 10.12.2016
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Тиквата
До коментар #1 от "Марто":
Защото няма да му се събере тиквата.17:09 18.01.2018