Чували ли сте за френска G-Klasse?

Публикувана: 13 Март, 2017 11:52
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 34468

Ще ви разкажем за слабоизвестното съществуване на три ребрандирани модела, всеки от които е свързан с националната гордост на французите, както и с една от трите френски марки - Citroen, Renault и Peugeot. И трите модела са предназначени за армията, но на практика не са френски. Появата им на бял свят е продиктувана от това, че в началото на 70-те години на миналия век френската армия решава да смени дотогавашните Willys-и.

По политически причини армията решава, че ще използва само автомобили, родно производство, но проблемът е в тома, че нито един от големите френски автопроизводители не прави подходящ всъдеход, който да пасва на изискванията на френските военни. По онова време Citroen прави моноприводния Mehari, от който армията закупува 9 000 бройки, но колата, правеща се на базата на 2CV е моноприводна и маломощна.

Така е възложена задача на трите френски марки (Renault, Peugeot, Citroen) да направят истинска военна джипка. Поръчката на армията обаче е за 100 000 автомобила - цифра, която съвсем не е голяма, за да се започне създаването на модел от нулата. Така и трите френски компании прибягват до една и съща хитрост - сключват договори с чужди производители, взимат от тях определен модел и интегрира в него свои двигатели, трансмисии и емблеми.

Така се появяват три нови френски джипки, направени след обединенията на Citroen с Volkswagen, на Peugeot с Mercedes, и на Renault с Fiat.

Citroen C44

Отправна точка за легендарната система на Audi - Quattro е всъдеходът Volkswagen Iltis. И докато тази история е добре известна на автоманиаците, то малцина са онези, които знаят, че е съществувала и подобна военна машина, но с логото на Citroen. Копието се нарича C44 и представлява VW Iltis, но с 1.8-литров мотор от Citroen CX. Френската армия обаче не одобрява тези джипки и така приключва тяхната безславна история.

Renault-Saviem TRM500

Следващият опит е този на Renault, които представят на военните модела Saviem TRM500. Всъщност това е ребрандирана версия на Fiat Nuova Campagnola, известен като папамобила на Йоан Павел II. Двигателят обаче от Renault 20 и е с мощност 75 конски сили (в някои източници е 88 к.с.), но това не е най-важното. От Renault правят десет такива автомобила, но висшите военни кадри отново не са впечатлени и отхвърлят и този модел.

Peugeot P4

Така се стига до появата на Peugeot P4 - една джипка направена на базата на култовата G-Klasse. Джипката е почти точно копие, но разполага с двигател от Peugeot 504 и с трансмисия от Peugeot 604. Интересното е, че на Peugeot им е било разрешено да пуснат и гражданска версия, която обаче да се продава само на територията на Франция. Тя обаче се продава много слабо, но пък военната разработка е харесана от френската армия.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка