Last news in Fakti

21 Март, 2017 07:15 16 891 17

Каква е печалбата на производителите?

Ако сте се чудили, каква е печалбата от един автомобил за всеки производител, то от Bloomberg имат отговори на този въпрос за изминалата година и цифрите ще объркат всеки фен на машините на четили колела.

Естествено тук не става върпос за масови модели като Golf и Astra, но Ferrari изкарват от един автомобил печалба равняваща се на BMW пета серия с немалко екстри - цели 90 хил. долара. Интересното е, че освен това над 30 процента от дохода на марката не идва от автомобилите, а от мърчъндайзинг и двигатели например.

Германците от Porsche изкарват близо шесторно по-малко - 17250 долара, но при продадени 238 хиляди автомобила през изминалата година. Това води до чиста печалба от огромните 3.9 милиарда долара и компанията раздаде тлъсти годишни бонуси за всеки един служител.

Интересни са стойностите и при BMW и Mercedes - те имат чиста печалба на автомобил от само 5 хиляди долара, но естествено количеството е много по-голямо. Персонализациите, които позволяват производителите са едно от основните пера за това и все повече масови такива предлагат персонализации за много по-обикновени модели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    32 0 Отговор
    Само толкова информация ли имате? Целия този локум може в 2 реда да се събере.
  • 2 Трифонов

    17 10 Отговор
    Отделно, е и напълно невярна информацията в статията. Bloomberg не биха могли да имат точна информация, защото споразуменията на производителите с външните доставчици са търговска тайна и никой не би могъл да каже каква е цената, която БМВ например са договорили за една трансмисия на ZF. Една ще е тя за Мазерати, друга за Ягуар, трета за Рейндж Роувър и, разбира се, съвсем различна за БМВ, които ще поръчат пет пъти повече трансмисии от изброените три производителя взети заедно. Ако погледнем ценовите листи на всички производители, които ползват тази трансмисия обаче виждаме, че всички искат еднакви пари от клиента за този автомат... малко под 2500 евро. Друг пример - погледнете каква е цената на дребно на едни качествени спирачни дискове за премиум автомобил в С сегмент. И си представете - БМВ ще поръчат наведнъж на този производител поне 1 млн. броя за година. Каква ли ще е цената, която ще договорят? Т.е. този, който продава най-много е и този, чиито продукт има най-ниска себестойност и съответно формира най-голяма печалба. Т.е., не могат по никакъв начин да ме убедят, че БМВ, Мерцедес, Ауди, Порше и т.н.... печелели по 5000 евро на кола. Истината е, че е поне 5 пъти повече, т.е. твърдя, че от едно БМВ, Мерц., Ауди и т.н., което се продава за 40 хил.евро. на клиента, компаниите печелят минимум по 20 хил. и то след данъците.

    Коментиран от #7, #11

  • 3 гост

    13 0 Отговор
    Мисля че се има в предвид чистата печалба, тази която влиза в ръцете на акционерите всяка година. Тя се знае защото трябва да е декларирана.
    А това колко голяма надценка слага на даден продукт си го знае само фирмата.
  • 4 омрон

    15 1 Отговор
    Не знам за печалбата, но всеки трябва да е карал такава кола (на снимката) преди да умре!!!
  • 5 копеле

    5 2 Отговор
    Парите са за харчене, ако имаш купуваш, ако ли не гледаш. На който не му харесва сам да си направи автомобил. Ферари е икона или както казват, "допълнителен орган към човешкото тяло".
  • 6 Пешеходец

    6 0 Отговор
    Печалбите не са лошо, но и инвестициите са им огромни!!
    Никой не си слага парите в джоба, а ги реинвестира. Това е една от движещите сили на световната икономика с постоянен ръст от 2-3 % на годишна база.
  • 7 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "Трифонов":

    Хубаво е да се правиш на разбирач по форумите , ама по-добре да се беше образовал малко повече по счетоводство и одит на публични компании и то от най-следените в света , вместо да вкарваш соц. конспирации за тайни договори и "велики" размишления , а там Блумбърг са на светлинни години от теб . Та по накратко тези компании имат тримесечни отчети , заверени от световни одитори , в които черно на бяло пише какви приходи и разходи са направили и които в края на годината завършват с годишен отчет , който съпоставен с продадените бройки дава много ясна представа за печалбата от бройка . Освен това тези компании нямат никаква файда да крият печалбата си от брой продаден автомобил , а даже се опитват да я докарат по-голяма , защото от това директно зависи цената на акциите , дивидентите и т.н. Та не че искам да те убеждавам , ама личните ти мечти за техните печалби нямат нищо общо с реалността . Всъщност мога да ти гарантирам , че погледнато по-общо заедно с вложените досега капитали и бъдещите нужни за да запазят поне сегашното си положение , тези печалби доста ще се приближат към нулата , особено ако не сменят стратегиите си и не се обърнат към новите реалности .

    Коментиран от #8

  • 8 Трифонов

    6 6 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Счетоводството, контролът и одитът на публични компании, са нещо, приятелю мой Колка, с което си вадя хляба и следва да ти кажа следното: Ако разчиташ да установиш реалното финансово състояние на една компания по това какъв одитиран счетоводен отчет и баланс на тримесечни или годишни периоди е обявила в регистъра, значи си най-наивният и заблуден човек, за когото съм чувал. Понеже... познавам доста хора, включително и доста тъпи парчета, но дори и те не мислят, че по обявения одитиран счетоводен отчет, могат да преценят действителното финансово състояние на една компания. Тази ти мащабна дезинформираност и некомпетентност в материята, с която правиш очевидно неуспешни опити да се занимаваш, съчетани с липсата на реален житейски и професионален опит, обяснява и твоето лично финансово положение, което без да те познавам... мога смело да заявя, че едва ли е особено цветущо. Затова, незабавно сменяй попрището или най-малкото работното си място, защото на това, което заемаш в момента очевидно няма работа, която да те научи, че пинизът с публичните регистри е измислен в условия на пазарна икономика, а на фактите, обявени там е придадена материална доказателствена сила, само с една цел - за да бъдат заблуждавани държавните органи, институции и лицата относно действителните печалби на корпорациите и така последните да правят с финансите си каквото си наумят.

    Коментиран от #16

  • 9 кроко

    8 4 Отговор
    Най-много се печели от продажбата на части!
  • 10 Цецо

    2 13 Отговор
    Естествено, че една жабарска щайга ще има най-голяма печалба, защото цените на Ферари и Ламборгини са изкуствено завишени...реално при производствения процес няма нищо по-сложно от направата на един Фиат например
  • 11 НикиД

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Трифонов":

    писАл си, писАл си и накрая нищо не си измъдрил. какви 20 000 от всеки продаден автомобил, ти акъл имаш ли. нали тогава Мерцедес и Ауди щяха да имат чиста печалба от по 30 - 40 милиарда, като се има пред вид колко автомобили произвеждат. това не е нещо ново, Порше от години наред са една от фирмите, които печелят най-много от всяка продадена кола. Тойота например печели чисто по-малко от 2000 долара на продаден автомобил.

    Коментиран от #12

  • 12 Трифонов

    5 5 Отговор

    До коментар #11 от "НикиД":

    И имат точно такава печалба! Само се замисли колко милиарда вече платиха VW във връзка с Дизелгейт и не се знае още колко ще платят в близко бъдеще. Признаха без всякакво напъване на втория ден от избухване на скандала с ясното съзнание, че глобите и обезщетенията ще им струват вероятно повече от 100 млрд. в рамките на пет години. И без проблеми плащат и гледат напред - разработват нови модели във всичките си брандове, успоредно разработват електрически задвижвания, по които не бяха работили сериозно до момента, за което също вървят стотици милиарди. Каква им е според теб печалбата за година при подобни разходи и особено предвид непредвидените такива по повод Дизелгейт, които, както казах, до момента са десетки милиарди. Не бъдете наивни! 2000 долара на кола - страшни глупости!!!

    Коментиран от #13

  • 13 hienata

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Трифонов":

    Съгласен съм с тебе, печалбите са много повече от обявените. 2015г един приятел си купи Джета ,вече беше излязла следващата генерация, Направиха му отстъпка 6 000лв и със сигурност пак са били на печалба.
  • 14 Бомбей

    3 0 Отговор
    Хората конструират, произвеждат,сглобяват, ъпгрейдват,продават, сервизират.Само Гриша Ганчев взе европари за да събира китайски чайници с 20 работника.
  • 15 haha

    2 1 Отговор
    Трифонов вече съм абсолютно сигурен, че ти не разбираш от въпросния бизнес! Нямаш реални доводи, които да защитиш... Били укривали приходи (данъци), хайде моля ти се, не сме хванати от гората, това не ти е КТБ-то за което ние платихме на хората! Дизелгейт ще излезе на цена приблизително 20 милиарда долара, две десетки са не са 5, не са 10... Оттам насетне ВАГ оттеглиха най-титулувания си отбор във сериите за издръжливост Ауди, щяха да влизат във Формула едно като гръмна скандала и това спряха, говореше се, че ще теглят заем за да погасят санкциите от САЩ!
    Сега към производствения процес, за Мерцедес(Даймлер) работят около 300 хиляди човека със една средна брутна заплата от 15 хиляди евра(говорим за шефове, механици, дистрибутори и т.н.) са 4.5 милиарда годишни заплати, сега си сметни, че въпросните Даймлер имат 250 милиарда в активи, имат няколко състезателни отбора, правят тонове реклами, имат отдели за разработка и сключват договори за доставки, GPS-и и други. кажи ми аджеба как ще правят 30-40 милиарда на година, това не са зеленчуци да ги скриеш! Въпросната компания е спечелила за миналата година 9 милиарда при забележи доход 150 милиарда и капитал 50 милиарда(всичко в Евра)! Много ми е интересно каква тъпотия ще напишеш сега...
    Данните които съм взел са от сайта на Даймлер има ги изнесени, бил съм и в най-големия им завод в Зинделфинген, който е на 20тина километра от Щутгарт и бях ужасно впечатлен, но такива фантасмагорични суми на година не печел

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Трифонов":

    Добре че си ти разбирача да обясни на цялата фондова борса и всички инвестиционни фондове как се води счетоводство и как са крият печалби , които никой не иска да крие , а напротив , по всякакъв начин се опитва да увеличи и то точно в официалните си отчети с които работят всички финансови експерти . Направо не ти виждам хляба , дето си го бил вадил с това , то бива глупости , ама ти направо сам си вярваш . Те хората дето работят с милиарди са естествено по-наивни и неосведомени от теб , та са съгласни с това което казва Блумбърг . Само за твое сведение , ако Даймлер действително печелеше дори близо до 30-40 милиарда , пазарната им капитализация щеше да е не по-малко 400-500 милиарда , а тя е горе долу 45 и то със поделението за товарни автомобили , което е поне 20 милиарда . Вземи си озапти фантазиите и не си мисли ,че хората пасат трева
  • 17 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "haha":

    15 хиляди евро годишна заплата е изключително ниско , дори за работник в Даймлер . Тези за които говориш ги вземат по-скоро на месец , но ако вземем една средно годишна от 65-70000 евра , то годишните разходи за персонал стават 21-22 милиарда и то без пенсионни , бонуси и т.н.