Ако сте се чудили, каква е печалбата от един автомобил за всеки производител, то от Bloomberg имат отговори на този въпрос за изминалата година и цифрите ще объркат всеки фен на машините на четили колела.
Естествено тук не става върпос за масови модели като Golf и Astra, но Ferrari изкарват от един автомобил печалба равняваща се на BMW пета серия с немалко екстри - цели 90 хил. долара. Интересното е, че освен това над 30 процента от дохода на марката не идва от автомобилите, а от мърчъндайзинг и двигатели например.
Германците от Porsche изкарват близо шесторно по-малко - 17250 долара, но при продадени 238 хиляди автомобила през изминалата година. Това води до чиста печалба от огромните 3.9 милиарда долара и компанията раздаде тлъсти годишни бонуси за всеки един служител.
Интересни са стойностите и при BMW и Mercedes - те имат чиста печалба на автомобил от само 5 хиляди долара, но естествено количеството е много по-голямо. Персонализациите, които позволяват производителите са едно от основните пера за това и все повече масови такива предлагат персонализации за много по-обикновени модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
07:50 21.03.2017
2 Трифонов
Коментиран от #7, #11
08:38 21.03.2017
3 гост
А това колко голяма надценка слага на даден продукт си го знае само фирмата.
09:21 21.03.2017
4 омрон
10:17 21.03.2017
5 копеле
10:18 21.03.2017
6 Пешеходец
Никой не си слага парите в джоба, а ги реинвестира. Това е една от движещите сили на световната икономика с постоянен ръст от 2-3 % на годишна база.
10:39 21.03.2017
7 гост
До коментар #2 от "Трифонов":
Хубаво е да се правиш на разбирач по форумите , ама по-добре да се беше образовал малко повече по счетоводство и одит на публични компании и то от най-следените в света , вместо да вкарваш соц. конспирации за тайни договори и "велики" размишления , а там Блумбърг са на светлинни години от теб . Та по накратко тези компании имат тримесечни отчети , заверени от световни одитори , в които черно на бяло пише какви приходи и разходи са направили и които в края на годината завършват с годишен отчет , който съпоставен с продадените бройки дава много ясна представа за печалбата от бройка . Освен това тези компании нямат никаква файда да крият печалбата си от брой продаден автомобил , а даже се опитват да я докарат по-голяма , защото от това директно зависи цената на акциите , дивидентите и т.н. Та не че искам да те убеждавам , ама личните ти мечти за техните печалби нямат нищо общо с реалността . Всъщност мога да ти гарантирам , че погледнато по-общо заедно с вложените досега капитали и бъдещите нужни за да запазят поне сегашното си положение , тези печалби доста ще се приближат към нулата , особено ако не сменят стратегиите си и не се обърнат към новите реалности .Коментиран от #8
13:30 21.03.2017
8 Трифонов
До коментар #7 от "гост":
Счетоводството, контролът и одитът на публични компании, са нещо, приятелю мой Колка, с което си вадя хляба и следва да ти кажа следното: Ако разчиташ да установиш реалното финансово състояние на една компания по това какъв одитиран счетоводен отчет и баланс на тримесечни или годишни периоди е обявила в регистъра, значи си най-наивният и заблуден човек, за когото съм чувал. Понеже... познавам доста хора, включително и доста тъпи парчета, но дори и те не мислят, че по обявения одитиран счетоводен отчет, могат да преценят действителното финансово състояние на една компания. Тази ти мащабна дезинформираност и некомпетентност в материята, с която правиш очевидно неуспешни опити да се занимаваш, съчетани с липсата на реален житейски и професионален опит, обяснява и твоето лично финансово положение, което без да те познавам... мога смело да заявя, че едва ли е особено цветущо. Затова, незабавно сменяй попрището или най-малкото работното си място, защото на това, което заемаш в момента очевидно няма работа, която да те научи, че пинизът с публичните регистри е измислен в условия на пазарна икономика, а на фактите, обявени там е придадена материална доказателствена сила, само с една цел - за да бъдат заблуждавани държавните органи, институции и лицата относно действителните печалби на корпорациите и така последните да правят с финансите си каквото си наумят.Коментиран от #16
14:42 21.03.2017
9 кроко
16:25 21.03.2017
10 Цецо
17:42 21.03.2017
11 НикиД
До коментар #2 от "Трифонов":
писАл си, писАл си и накрая нищо не си измъдрил. какви 20 000 от всеки продаден автомобил, ти акъл имаш ли. нали тогава Мерцедес и Ауди щяха да имат чиста печалба от по 30 - 40 милиарда, като се има пред вид колко автомобили произвеждат. това не е нещо ново, Порше от години наред са една от фирмите, които печелят най-много от всяка продадена кола. Тойота например печели чисто по-малко от 2000 долара на продаден автомобил.Коментиран от #12
17:44 21.03.2017
12 Трифонов
До коментар #11 от "НикиД":
И имат точно такава печалба! Само се замисли колко милиарда вече платиха VW във връзка с Дизелгейт и не се знае още колко ще платят в близко бъдеще. Признаха без всякакво напъване на втория ден от избухване на скандала с ясното съзнание, че глобите и обезщетенията ще им струват вероятно повече от 100 млрд. в рамките на пет години. И без проблеми плащат и гледат напред - разработват нови модели във всичките си брандове, успоредно разработват електрически задвижвания, по които не бяха работили сериозно до момента, за което също вървят стотици милиарди. Каква им е според теб печалбата за година при подобни разходи и особено предвид непредвидените такива по повод Дизелгейт, които, както казах, до момента са десетки милиарди. Не бъдете наивни! 2000 долара на кола - страшни глупости!!!Коментиран от #13
17:53 21.03.2017
13 hienata
До коментар #12 от "Трифонов":
Съгласен съм с тебе, печалбите са много повече от обявените. 2015г един приятел си купи Джета ,вече беше излязла следващата генерация, Направиха му отстъпка 6 000лв и със сигурност пак са били на печалба.21:36 21.03.2017
14 Бомбей
01:17 22.03.2017
15 haha
Сега към производствения процес, за Мерцедес(Даймлер) работят около 300 хиляди човека със една средна брутна заплата от 15 хиляди евра(говорим за шефове, механици, дистрибутори и т.н.) са 4.5 милиарда годишни заплати, сега си сметни, че въпросните Даймлер имат 250 милиарда в активи, имат няколко състезателни отбора, правят тонове реклами, имат отдели за разработка и сключват договори за доставки, GPS-и и други. кажи ми аджеба как ще правят 30-40 милиарда на година, това не са зеленчуци да ги скриеш! Въпросната компания е спечелила за миналата година 9 милиарда при забележи доход 150 милиарда и капитал 50 милиарда(всичко в Евра)! Много ми е интересно каква тъпотия ще напишеш сега...
Данните които съм взел са от сайта на Даймлер има ги изнесени, бил съм и в най-големия им завод в Зинделфинген, който е на 20тина километра от Щутгарт и бях ужасно впечатлен, но такива фантасмагорични суми на година не печел
Коментиран от #17
03:23 22.03.2017
16 гост
До коментар #8 от "Трифонов":
Добре че си ти разбирача да обясни на цялата фондова борса и всички инвестиционни фондове как се води счетоводство и как са крият печалби , които никой не иска да крие , а напротив , по всякакъв начин се опитва да увеличи и то точно в официалните си отчети с които работят всички финансови експерти . Направо не ти виждам хляба , дето си го бил вадил с това , то бива глупости , ама ти направо сам си вярваш . Те хората дето работят с милиарди са естествено по-наивни и неосведомени от теб , та са съгласни с това което казва Блумбърг . Само за твое сведение , ако Даймлер действително печелеше дори близо до 30-40 милиарда , пазарната им капитализация щеше да е не по-малко 400-500 милиарда , а тя е горе долу 45 и то със поделението за товарни автомобили , което е поне 20 милиарда . Вземи си озапти фантазиите и не си мисли ,че хората пасат трева08:17 22.03.2017
17 гост
До коментар #15 от "haha":
15 хиляди евро годишна заплата е изключително ниско , дори за работник в Даймлер . Тези за които говориш ги вземат по-скоро на месец , но ако вземем една средно годишна от 65-70000 евра , то годишните разходи за персонал стават 21-22 милиарда и то без пенсионни , бонуси и т.н.08:49 23.03.2017