Last news in Fakti

21 Март, 2017 13:06, обновена 21 Март, 2017 13:56 109 424 40

Изчадията на Вили Кьониг

  • koenig-
  • koenig specials gmbh-
  • ferrari-
  • mercedes-benz-
  • lamborghini-
  • bmw-
  • porsche-
  • jaguar-
  • тунинг
Изчадията на Вили Кьониг - 1

Днес Koenig Specials GmbH е бледа сянка на някогашното световноизвестно мюнхенско тунинг ателие. Основана през 1977 г. от Вили Кьониг, през 80-те и 90-те компанията се прославя с бруталните си разработки, някои от които впечатляват дори на фона на съвременните хиперколи.

Животът на хер Кьониг е живо доказателство, че талантливият човек може да постигне успех в съвсем различни области. Натрупал внушително състояние от издателска дейност, роденият през 1938 г. бизнесмен започва да се състезава първо във Formula Junior Cooper, а след това и в Германския шампионат по изкачване (Deutsche Bergmeisterschaft).

След като се оттегля от професионалния спорт през 1969 г., Вили се захваща с нов бизнес. Недоволен от динамичните показатели на току-що закупеното си Ferrari 365 GT4 BBs, немецът доработва италианската суперкола по собствен вкус и бързо се превръща в сензация по съборите на феновете на марката.

Формулата на Кьониг е проста: независимо колко съвършен и скъп е автомобилът, той може да бъде подобрен с добавянето на принудително пълнене и възможно най-пищните спойлери. Резултатът са едни от най-дръзките и бързи возила на всички времена.

Ferrari 328

Изчадията на Вили Кьониг


Koenig Specials GmbH реализира повечето си проекти на базата на Ferrari. Освен екстремни аеродинамични пакети жребците от Маранело получават модифицирано окачване, двигател с увеличена мощност и екстравагантен салон. Един от първите подобни проекти е Ferrari 328 Turbo, чийто V8 е форсиран до 406 к.с., а максималната скорост достига 306 км/ч. Вили Кьониг има сериозни проблеми с Енцо Ферари заради размаха, с който преправя колите му. Стига се дори до съдебни забрани за поставянето на прочутата емблема с кончето по каросерията на тунингованите в Мюнхен автомобили.

Jaguar XJS

Изчадията на Вили Кьониг


Турбокомпресорите са любим, но не и задължителен елемент от програмите на Koenig Specials. По 12-цилиндровия двигател на този Jaguar XJS например са доработени само колекторите и горивната система, което позволява извличането на 380 коня от 5.3 литра. Произведени са само 14 подобни купета с разширена задница и пренастроено окачване.

Mercedes-Benz SL (R129)

Изчадията на Вили Кьониг


В края на 90-те практически няма тунинг ателие, което да не се е захванало с SL. Koenig също не изостава от модата и предлага на клиентите си 7.2-литров V12, форсиран до сериозните дори по днешните мерки 580 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.8 сек., а максималната скорост е 320 км/ч.

BMW M635 CSi

Изчадията на Вили Кьониг


Акцентът в тунинг програмата за BMW 6er са стилът и комфортът. Техниката на баварското купе не е пипана и редовият шестцилиндров двигател развива заводските 286 к.с. Измененията във външността обаче са радикални и променят облика на "шестицата" до неузнаваемост, а в салона плиска океан от висококачествена кожа.

Ferrari 348

Изчадията на Вили Кьониг


Страстта на Вили Кьониг по Ferrari има съвсем просто обяснение. Немецът дълги години се състезава с автомобили от Маранело и държи специализиран сервиз за ремонта им. Натрупаните знания му позволяват създаването на шедьоври като представения през 1991 г. Koenig F48. Неговият V8 с два турбокомпресора генерира 600 к.с. и позволява максимална скорост от 335 км/ч.

Mercedes-Benz 560 SEL (W126)

Изчадията на Вили Кьониг


S-Klasse се оборудва с битурбодвигатели относително отскоро, но Koenig Specials предлага подобни системи за принудително пълнене за "шейховози" още от края на 80-те години на миналия век. Благодарение на двата компресора 5.5-литровият V8 на 560 SEL развива 400 к.с., достатъчни за спринт до 100 в рамките на 6.6 сек. и максимална скорост 265 км/ч. Пакетът се предлага както за купето, така и за седана.

Porsche 911 Carrera

Изчадията на Вили Кьониг


Турбокомпресорът и Porsche 911 са изпитана комбинация, но от Koenig Specials подхождат иновативно към тунинга на класиката и предлагат механичен нагнетател за Carrera 2 и Carrera 4. В комбинация със спортния ауспух и катализатора 3.6-литровият боксер развива 350 к.с. С него версията със задно предаване лепи стотака за около 5 секунди, но в случая впечатляваща е не толкова динамиката, колкото уникалният оптичен пакет.

Ferrari F50

Изчадията на Вили Кьониг


Това "нормално" на пръв поглед F50 крие тайна. Във врата на водача реве V12 с два турбокомпресора, които изстискват 850 коня от 4.7 литра. Koenig F50 спринтира от място до 100 км/ч за 3 секунди и вдига 355 км/ч.

Porsche 911 Turbo

Изчадията на Вили Кьониг


Планина от фибростъкло и стопове от Audi 200 скриват от любопитните очи форсирания до 480 конски сили и 550 Нм 3.4-литров боксер на 911 Turbo Road Runner. моделът се предлага както в закрита версия, така и като кабриолет.

Lamborghini Diablo

Изчадията на Вили Кьониг


От Koenig Specials предлагат чифт компресори и за Diablo, чиято мощност лесно достига 600 к.с. благодарение на принудителното пълнене. Тунингованото Lambo се познава лесно по по-високия заден капак, който трябва да приютява охладителна система с доста по-висока производителност. За Diablo Roadster се предлагат два пакета - откаченият на снимката и по-традиционен с доработки само в механиката.

Ferrari 365 GT4 BB

Изчадията на Вили Кьониг


Автомобилът, с който през 1974 г. са поставени основите на Koenig. Първа "под ножа" ляга личната кола на Вили Кьониг, който иска повече не само от динамиката, а и от пътното поведение на италианката. Подробности за модификациите по ходовата част не са запазени, но мощността на турбинирания 5.0-литров 180-градусов V12 се помни добре - 450 коня.

BMW 850i

Изчадията на Вили Кьониг


От Koenig KS8 са произведени само 12 екземпляра. Дежурната двойна турбина липсва, но пък има механичен компресор, който увеличава мощността на 400 к.с., и скоростна кутия от 850 CSi. Koenig предлага и друга програма за баварската "осмица", която я превръща в кабриолет.

Lamborghini Countach

Изчадията на Вили Кьониг


Koenig Specials предлага две равнища на силов тунинг за култовия Countach - "страшно" с една турбина и 500 к.с. и "много страшно" с две турбини и 700 коня. На първо четене изменения по външността не са правени, но при по-внимателно вглеждане се забелязват нови прагове и раздути калници. Недотам удобните заводски седалки пък са отстъпили място на Recaro.

Ferrari Testarossa

Изчадията на Вили Кьониг


Името Koenig обикновено се свързва с Testarossa Competition Evolution. Немското тунинг ателие превръща култовото Ferrari в изчадие, каквото днес автоматично би получило квалификацията "хиперкар". С мощност 1 000 к.с. и максимална скорост 370 км/ч това е една от най-бързите коли в историята. Предлага се и като спайдър.

Porsche 962

Изчадията на Вили Кьониг


Вили Кьониг има състезателен опит от първа ръка с Porsche 962 и отлично знае какво да прави с болида, за да го пригоди за пътищата за общо ползване. 3.4-литровият шестцилиндров боксер е дефорсиран до 800 к.с. и снабден с новия по онова време инжекцион Bosch Motronic, благодарение на което се увеличава чувствително въртящият момент в ниски и средни оборотин режими. Максималната скорост на С62 през 1991 г. е 378 км/ч, а цената ме достига невероятните по онова време $1 300 000.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    16 43 Отговор
    Много мощ и ПЛАСТМАСА , в частност въглеродни влакна. Един удар и всичко е леш.

    Коментиран от #25, #28

  • 2 тттт

    65 7 Отговор
    Ако имаш или караш такава кола пука ти за удара , който го е страх от мечки да не ходи в гората.
    Тези коли са направени за скорост за хора с бензин в кръвта на които им е все тая за безопасноста.

    Коментиран от #19

  • 3 бъррр

    16 33 Отговор
    В оптическия дизайн не го бива много, бая коли е на.рал особенно ме "впечатли" порешето кабрио и неговта задница.
    За силовия тунинг може и да го е бивало човека, но и в 2-те категорично не.
  • 4 Бай Гого

    14 4 Отговор
    Какво става после с фирмата му !? Защо не продължава да доработва !?!?

    Коментиран от #8, #36, #37

  • 5 1111

    28 4 Отговор
    Невероятни тунинги от миналото. Аз лично съм виждал един такъв в България, преди около 20 години стоеше на паркинга на чието място построиха "Хилтън". Беше направен на Мерцедес 190 и изглеждаше умопомрачаващо за времето си.
  • 6 Ото

    34 1 Отговор
    Прекрасна статия, прекрасни коли. Поздрави!!!
  • 7 YAMAHA

    54 5 Отговор
    Беше на Фатик и не 190 а 126 пура купе жълта и скоростомерът беше разграфен до 400 км.
  • 8 ГОСТ

    9 29 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Гого":

    Минава модата на пластмасовия кич от 80-те години освен у Пеуник!
  • 9 вес

    14 0 Отговор
    Отново добра статия! Добре че Касабов има вкус
  • 10 Ivan

    11 1 Отговор
    Zabravqte za w126 sus 7.2 V12 LOTEC bi turbo dvigatel ot koito sa proizvedeni 7 broiki ot koenig
  • 11 любо

    40 2 Отговор
    Тук виждам, че всяка кола има уникален за себе си вид, характеристики и др. Днес всички си приличат, днес всички са едни и същи във всичко - скорост, двигател.... изгуби се чара на автомобила.
  • 12 мъжкар

    5 74 Отговор
    УУУННИИККАЛНННООООО ГРОЗНИ КОЛИИ.Добре че вече ги няма или събират праха в гаража на някой дъртак с пари.

    Коментиран от #31

  • 13 пичага

    5 14 Отговор
    Този няма вкус! (сърказъм)

    Коментиран от #15

  • 14 Гост

    7 3 Отговор
    И седеше в автокъща вики, до н.д.к.....преди години

    Коментиран от #16

  • 15 българино

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "пичага":

    ето го въпросния български мечо

    https://www.facebook.com/carcartel/photos/a.615495875174962.1073741837.615306038527279/638829046174978/?type=3&theater
  • 16 корса опел пежо

    2 36 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Немцките кенефи, най-маломошните кинефи!

    Коментиран от #23

  • 17 Гост

    8 8 Отговор
    5литров 180градусов v12 ??? Това не е ли боксер?

    Коментиран от #20

  • 18 Vasik Atanasova

    7 4 Отговор
    страшни красавици
  • 19 Vasik Atanasova

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "тттт":

    много си прав
    това са резачки
    и луди коли
  • 20 Пабло

    24 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Има разлика между боксер и V-180°.При боксера буталата се движат в противоположни посоки като всяко бутало е захванато на отделна мотовилкова шийка на коляновия вал.При V-180 две бутала са захванати на ЕДНА мотовилкова шийка и се движат в една посока.Надявам се,че съм бил ясен.

    Коментиран от #34

  • 21 хайл

    22 1 Отговор
    Имаше 2 в София-жълтото 126 купе и една 140 купе сребърна.Навремето само като ги видеше каква част от пътя заемаха и супер широките гуми.....
    Като деца ходихме да зяпаме в атокъща Вики жълтия Кьонинг и едно Ферари 348 тестароса -направо ни изтичаха очите....
  • 22 китайче

    12 1 Отговор
    Страхотна статия ! Тези коли навремето са били ненадминати ! Нека не забравяме че критерийте за мощност доста се промениха за 20-30 години .80-ТЕ годинини супер автомобилите имаха мощности от порядъка на 400-450 кс . В същия този период пича е предлагал доработки вдигащи мощността 2 пъти !!! Тоест тези коли навремето са били както сега бугати черон !!!!!!
  • 23 Гарвана

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "корса опел пежо":

    Научи се да пишеш
  • 24 гост

    5 1 Отговор
    Жълт мерцедес кьониг имаше 90те Милен Ганев - Тетевен(захрният бос) :)
  • 25 krachuna

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Ами бягаш до най близката морга и готовоо!
  • 26 Запознат

    4 0 Отговор
    Жълтият наистина беше на Фатик с мотор 7.2 580 к.с като вдигнеш капака се виждаха само двата турбокомпресора и кората на двигателя на която с червени цифри пишеше мощността и цилиндрите.Сивият смени доста собственици и накрая просто изчезна.
  • 27 1111111

    2 0 Отговор
    Ееее първо беше черен и да беше на фатик и после зе червен 600 купе
  • 28 Станчев

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Поставете два съвършено еднакви детайла - преден калник например, единият от метал, другият от композит, какъвто и да е...от стъклени нишки или платове, през карбон и кевлар и поставете върху тях по един...бордюр !
    Свалете бордюра след 2 минути и погледнете резултата!
    Опитайте дори и със собствената си кола !
    А след това се върнете отново тук с коментара си !
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ekaduicu

    0 0 Отговор
    http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytotec.site.ankor
  • 31 Jenkar

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "мъжкар":

    Uuuuuuuuuuuuu
  • 32 https://static.carthrottle.com/workspace

    0 0 Отговор
    ето го в бг
  • 33 Нафтова печка

    0 2 Отговор
    Печки тунинговал ли е ? Щом не е , тогава не ми го хвалете със тези слаби коли !
  • 34 gizi

    0 3 Отговор

    До коментар #20 от "Пабло":

    ....ти можеш ли да си представиш две бутала на една шийка в един а посока ......начертан си го поне....шийката трябва да е 10-15 см ....

    Коментиран от #38

  • 35 Станчо

    3 0 Отговор
    Незнам колко разбирате от коли повечето от коментарите ви са смешни за времето си това са били истински бегачки без аналог Ферари с 1000 коня 80-те ма иначе грозни били
  • 36 Unknown

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Гого":

    Роден е 38ма, според теб, какво става, че спира?
  • 37 Фен

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Гого":

    Последно фирмата му закъсвал и той отива в Юар да преговаря с инвеститори и така и не се връща.... Банката разпродава всичко останало от фирмата и така приключва тази история.
  • 38 Но Неее

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "gizi":

    Не говорим за колянов вал на танк, и никъде не е казано че буталата гледат в една посока а. Нужно е да се за четеш малко.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.