Компанията на Рихард Хаман продължава да дълбае все по-навътре в марката BMW. Този път в полезрението им попада моделът M6 във версия Edition Race. В ателието традиционно не се ограничават само до оптичен тунинг. Той естествено е направен, като основният акцент пада върху вратите тип “гилотина”. Монтирани са нови брони, раздути са калниците, интегриран е и заден спойлер. Оттам насетне се започва с препрограмиране на електронния блок, премахване на заводския ограничител на скоростта и интегриране на нова програма в електронния блок на двигателя. След тези подобрения агрегатът е красноречиво обозначен с индекса HM/M + 60. Максималните 567 к.с. се достигат и благодарение на изменената напълно ауспухна система, в това число и интегрирането на спортен катализатор. По този начин V-образният десетцилиндров мотор на М-шестицата достига до скорост от 320 км/ч. Инженерите не са забравили да снижат окачването - отпред автомобилът е по-нисък с 30 мм, а отзад с 25. Рихард Хаман е поработил сериозно и върху спирачките. Мощни четирибутални супорти отпред и дискове с размер 380 на 34 мм са причина за нормалното спиране на автомобила. За този модел Hamann предлага 21-цолови титанови джанти и свръхнископрофилни гуми (профилът е 25-30% в зависимост от ширината и диаметъра на гумата).
Alfa Romeo Brera
Съвсем скоро английското тунинг ателие AutoDelta ще навърши 20 години. Готвейки се за своя юбилей, англичаните направиха и уникален подарък за почитателите си. Претворявайки идеите си в новата италианска “бомба” Brera те успяха да извадят на бял свят поредния шедьовър.
Още с появата си заводската версия на Brera очарова половината земно кълбо със своя дизайн, но и разочарова малко верните фенове на марката, най-вече заради недотам добрите си ходови характеристики. Именно в тази насока мобилизират основно усилията си тунингерите от AutoDelta. Те смятат, че след тяхната намеса Alfa Romeo Brera вече е съвършеният автомобил. Не остават обаче равнодушни и към екстериора. Трудно е да си представи човек какво още може да се добави по външния вид на Brera. Това обаче не важи за английските дизайнери. Техният оптичен тунинг се нарича F1 look. Основното в новия боди-кит е свързано с предната броня. Вертикалните разделения на въздухозаборника а’ла Формула 1 са изключително ефектни, като освен това насочват въздушната струя директно към масления охладител на механичния компресор. Моторът вече с 88 к.с. повече (260), а максималният въртящ момент е 43 Нм. В резултат на това Brera от AutoDelta набира до 100 за 5.3 секунди, а ускорението спира чак на 260 км/ч. Естествено, генерацията, както и цялата ауспухна система, са преработени основно. В това начинание на помощ идва дългогодишният партньор Ragazzon. Окачването пък получава спортни амортисьори и скъсени пружини. Важна съставна част от новия облик на автомобила са 19-цоловите лети джанти OZ Racing Ultraleggera. В комплект с високоскоростните гуми Dunlop SP Sport Maxx се явяват окончателен аргумент при избора на тунинг за Brera.
Audi TT
Любимо занимание на немската студия са автомобилте Audi. Запалените на тема тунинг добре помнят старото ТТ с мощност 740 к.с. и два двигателя, наречено Bimoto. За да демонстрират сериозните си намерения и по отношение на второто поколение, инженерите от MTM отново прекарват доста часове под капака на инголщатския спортист. Топ версията им сега е на база на двулитровия TFSI двигател, като самият агрегат е напомпан от стандартните 200 до забележителните 313 к.с. Въртящият момент е 395 Нм при 3 200 об./мин. Тръбите на новите ауспуси са вече с диаметър 70 мм, а четирите никелирани накрайника са с диаметър 90 мм. Спирачните дискове са огромни - 380 мм, но това е нормално. Интерсно е, че апаратите са алуминиеви с цел олекотяване на главината. Летите джанти са с марка MTM, тоест собствено производство и са с размер 19 цола.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА