Едни от автомобилите с най-голяма идентичност в това време на култивация си остават машините на английския производител MINI. Въпреки, че порастнаха значително от оригинала, те продължават да запазват своя подход и новия Countryman го постига с лекота. Новите MINI-та започнаха с типичния двуврат модел, след това на автосалона в София бе представен новия Clubman, а преди месец бе ред и на най-големия им събрат, но сега успяхме да го изпробваме по планинските проходи, като целта бе много завои. Той е порастнал, но подхода към формите го прави за изглежда малко по-малък. Това от своя страна обаче, не е довело и до влошаване на управлението, а точно обратното - автомобилът се усеща олекнал, а управлението е значително по-остро.
Екстериор
Отвън лесно можем да разпознаем, че става въпрос за наистина нов модел, защото освен фаровете и броните и линиите са променени. Тази на прозорците седи малко по-ниско и от там идва визуалната измама, че автомобилът е по-малък, но е точно обратното. Фаровете и стоповете следват новия път, а предната и задната брони са създадени само за този модел и са по-елегантни от тези на двувратата класика. Всичко във външността подчертава, че става въпрос за MINI. За да покаже възможностите си за преминаване през по-тежки терени, той е екипиран с типичните за подобни модели матови арки на калниците, но те могат да бъдат и в цвета на купето.
Интериор
Тук е една от основните промени в модела, като главната посока е повече място за пътниците и багажа - в този автомобил спокойно могат да се возят четирима възрастни и техния багаж за приключения. При теста изпробвахме възможностите на багажника със свалени седалки и автомобилът без проблеми побра едно шосейно колело в легнало положение. Всичко останало е познато от другите нови модели - големият дисплей в централната конзола, типичните бутони с хромирани разделителни арки, седалките, които освен визуален аспект са и много удобни, както и хед-ъп дисплея, който ни позволява да не отделяме очи от пътя.
Ходови характеристики
Както и при Clubman и тук се използва изцяло ново шаси, което е ориентирано към предното предаване и влиза в употреба и в BMW X1. Автомобилът е значително по-твърд и приятен за каране, като за това допринася адаптивното окачване, което буквално го превръща от фина градска играчка в картинг, който поглъща завоите с лекота. Нарастването на Countryman се изразява във всички насоки - широчината с 32 мм, дължината с цели 216 мм, междуосието с 75 мм, а теглото средно с около 50 килограма според нивото на оборудване.
Двигател
Тук, както и при другите модели е оснвоната промяна и бензиновите агрегати вече са бензинови 1.5-литров турбо и 2.0-литров турбо, а дизеловия е само 2.0-литров. Това допринася за значително по-голям въртящ момент и по-приятно каране, защото автомобила иска завои. Тестовият автомобил бе от версията S със 192 конски сили и в градски условия е тих и спокоен, но извън тях, ви се иска постоянно да сте в спортния режим, защото изпускателната система изкарва едни много приятни звуци. Средния разход надмина 10 литра на сто, но автомобила бе каран в натоварен режим, защото ни подтикваше постоянно да го правим. Единственото, което ни липсваше бяха перата зад волана за управлние на осемстепенната автоматична скоростна кутия.
За теста избрахме едни от най-добрите проходи в страната, като стартирахме от Белово-Юндола, насочихме се към Банско и се качихме до Бъндеришка поляна и завършихме с Предела като през цялото време това голямо MINI ни караше да се чувстваме, като в рали автомобил.
Цена
Тук е мястото, което ще бъде противоречиво за много от вас - управляваният автомобил от версията S с добро количество допълнения бе на цена от 93 656 лева с ДДС. В него обаче, има всичко, което би потрябвало в днешно време - пространство, управление, визия и задвижване на четирите колела. Но освен това има и голяма доза идентичност и с него определено можете да покажете, че имате стил и искате да се отличите от масата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Borislav Popov
За сравнение ALFA ROMEO GIULIA С 510 К.С.
Мощност 510 HPW
Максимална скорост 307 км/ч
Ускорение от място до 100 км/ч 3.9 сек
Разход на гориво - извънградско 5.7 Литра/100 км
Разход на гориво - комбинирано 8.2 Литра/100 км
Коментиран от #4, #7
08:54 27.04.2017
2 хгшщтп
09:11 27.04.2017
3 Гост
09:23 27.04.2017
4 ААААААА
До коментар #1 от "Borislav Popov":
Алфата може да даде реален такъв разход на масло, но на бензин никога!Коментиран от #5
09:51 27.04.2017
5 IVO
До коментар #4 от "ААААААА":
Това да не ти е на баща ти голфа, че да гори 5 кила масло на 10k KM.Алфа масло не гори, а това "Mини" е подигравка с вкуса и парите на хората.
09:56 27.04.2017
6 Брат ми
09:58 27.04.2017
7 Коце
До коментар #1 от "Borislav Popov":
Хахазабавен младеж, но не е хубаво да залагаш на цифрички от гугъл, а да имаш и малко практика в живота. Тогава по естествен път няма да пишеш глупости и хората да ти се присмиват.
Относно тестваното мини ще има пазар, наследника се продава като топъл хляб, а и нишата на малки сувове има постоянен ръст през годините.
10:07 27.04.2017
8 Пешо
10:25 27.04.2017
9 Borislav Popov
Алфата има и по малки двигатели . Че и дизел ! Но все пак достатъчно мощни ! Какъв ти е проблема - избираш си по икономична ! А иначе Алфата си е добър автомобил ! Който не е карал - той не знае !!!
13:34 27.04.2017
10 Borislav Popov
А ти карал ли си Италиански автомобил или само си чувал ?
Да казвам ли другите как са ? Например Форд Рейнджър дето не може да изкара до 100 000 километра и му сменят двигател?
13:38 27.04.2017
11 Borislav Popov
А на това Мини разхода тогава реален ли е ? А за маслото питай 7 серия на БМВ!
13:47 27.04.2017
12 гост
15:58 27.04.2017