Last news in Fakti

14 Април, 2007 17:14 791 0

Младши патриций

  • atrega gt

На съвестта на Херник Фискер лежат не един и два гряха към здравословния сън на автолюбителите. Макар и не особено успешни в пазарен план - главно заради абсолютната си недостъпност, BMW Z8, Aston Martin DB9 и V8 Vantage отдавна са си извоювали място в енциклопедиите и учебниците по автомобилен дизайн.

Вече втора година датчанинът с американски паспорт развива успешно собствен бизнес. Досущ като каросерийните майстори в доброто старо време Фискер проектира и изработва поръчкови автомобили на базата на и без това ултраскъпи серийни модели. Неговите Latigo CS и Tramonto основателно се смятат за едни от най-елитните и редки возила в света. По всичко личи обаче, че Хенрик Фискер не може да се откаже току тъй от най-голямата си страст - автомобилния дизайн. Това поне подсказва ангажимента му към проекта Atrega GT.

Мнозина биха възразили, че под слънцето надали има място за още един независим производител на бутикови суперавтомобили и вероятно биха имали право. Работата е там, че зад проекта стои един от най-големите доставчици на авточасти и електроника в Германия Paragon, а с реализацията му освен Фискер се е заел Карл-Хайнц Калбфел, бивш шеф в Rolls-Royce, Alfa Romeo и Maserati.

Другата причина да се гледа на Artega GT по-сериозно, отколкото на пръв прочит предполага амбицията на производителите, е обстоятелството, че гиздавото спортно купе всъщност няма намерение да мери сили със светилата в бранша. С прогнозна цена около 75 000 евро германчето се цели по-скоро в неразработената ниша с потенциални купувачи, които имат достатъчно пари, но не се блазнят от прекалено демонстративните символи на благосъстояние като Porsche Cayman.

Серийната Artega GT ще използва механика на Volkswagen, което също свидетелства за премерения авантюризъм на проекта. 3.6-литровият V6, който в момента коронова гамата на Passat, ще минава умерена доработка и ще се ползва с гаранцията на VW, а това не е без значение за ново име в бранша.

След дебюта на автомобила на салона в Женева много специалисти побързаха да го сравнят с Audi ТТ, намеквайки за скромните габарити и цялостното излъчване. С това обаче приликите между Инголшадския бестселър и новото спортно купе комай се изчерпват. Артега се нарича племе от Източна Африка, което се ползва с голямо уважение дори след пристигането на арабите по онези земи. В Судан името често служи като синоним на “патриций” и “благородник”, което говори достатъчно за намеренията на Paragon. Artega GT ще се произвежда в не повече от 500 бройки годишно, като първите поръчки вероятно ще бъдат изпълнени през ноември тази година. Тогава трябва да бъде готова и новата фабрика на компанията в Делбрюк.Макар да се смята за строгопрофилиран имиджов продукт, Artega GT не само изглежда добре (Фискер рядко бърка). Според замисъла на конструкторите спортното купе трябва да бъде достатъчно удобно за двама възрастни, детето им и съпътстващия ги багаж. Ето защо багажният обем вероятно ще бъде безпрецедентно голям за подобен род возила, а нивото на пасивна безопасност ще надхвърля чувствително стандартите за толкова дребносерийно возило.

В останалата си част Artega GT не се отличава по нищо от продукцията на многобройните британски марки в същия клас. Каросерията ще се изработва от въглеродни нишки и композитни материали с цел постигане на тегло под 1 100 кг. Volkswagwen ще доставя не само двигателите, а също така шестскоростните трансмисии DSG и много от компонентите на ходовата част. Интересна особеност представлява решението двигателят да се монтира в хоризонтално положение пред задния мост. Така не само се подобрява поведението на автомобила на пътя, а и се пести ценно място за багаж.

Atrega GT
Технически характеристики
Двигател
V-образен, шестцилиндров, алуминиева глава и чугунен блок; четири клапана на цилиндър, два разпределителни вала, колянов вал, лагеруван на седем места; производител Vokswagen
Работен обем
3 598 куб. см.
Пълнене
последователно многоточково впръскване на горивото Bosch Motronic MED 9
Максимална мощност
300 к.с. при 6 600 об./мин.
Максимален въртящ момент
350 Нм при 2 400 об./мин.
Литрова мощност
82.3 к.с. на литър работен обем
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 950
1 800
1 180
Суха маса
1 100 кг
Трансмисия

шестстепенна механична, задвижване на задните колела

Максимална скорост
270 км/ч


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА