ТЕМА: Тест драйв

Нов двигател за Nissan X-Trail 

Публикувана: 8 Юни, 2017 07:15
3 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5555

Кросоувърите заедно с SUV-тата са пазарната ниша, която бележи най-голям ръст в последните години и в нея голямо присъствие има гамата на японците от Nissan. Всичко започва от първото поколение на X-Trail, като след това се появяват Qashqai и странния, но забавен Juke. Рецептата им за успех се крие в достъпната цена, практичноста и доброто им присъствие.

Тук обаче, ще си говорим главно за най-големия от тях - X-Trail и новото попълнение в двигателната му гама. Когато излезе на пазара, автомобилът се предлагаше само с 1.6-литровия dCi, който за много хора бе икономичен, но недостатъчно еластичен и липсата на по-голям се усети веднага. От компанията си взеха поука и решиха да запълнят "дупката" по много добър начин.

Новият 2.0-литров двигател вече предлага мощност от 177 конски сили и 380 нютонметра в сравнение с 133-те коня и 320 нютонметра на малкия си събрат и разлика определено има, но не си представяйте спортен автомобил. За да изпитаме възможностите на този кросоувър се отправихме към поетичната Рибарица, като на връщане направихме малък преход през Стара планина.

Ще започнем от външността на автомобила, но няма да прекаляваме, защото го карахме при излизането му на пазара. Приятни и семпли линии, които определено са повлияни от европейския дизайн, като най-отличителния детайл е красивата предница с голям въздухозаборник в долната част и типичната V-образна решетка в горната част.

Интериорът е практичен с приятни материали, мултимедийната система е лесна за управление, а най-голямо впечатление прави най-голямото в класа багажно пространство и възможностите му за подредба, като към него прибавим и опционалния трети ред седалки. Панорамният покрив също добавя към комфорта на автомобила, а единственото, което може би трябва да се добави е по-добра аудиосистема.

Новост тук е съчетаването на автоматична траснмисия със задвижването на четирите колела, което е и най-предпочитания вариант в този клас автомобили. Тук трансмисията е безстепенна Xtronic, но има и ръчен режим, който работи отлично и допринася за добрия разход на гориво.

Магистралата се преминава неусетно и задминаванията на автомобили дори и с висока скорост не отнемат притеснително време. Междуградските пътища обаче, са мястото на X-Trail, като бяхме изненадани от доброто управление и липсата на "полягане" в завой. Отправихме се и към гората и черните пътища, като дори преминахме през една малка река, но липсата на подходящи гуми за терена се усети, защото нископровилните пренасят значително количество от информацията от настилката към волана. На връщане се отправихме към един от малко посещаваните проходи на Стара планина стартиращ от Етрополе и завършващ в Златица. Общата продължителност на маршрута достигна около 300 километра и не открихме нещо, което да ни подразни в автомобила и всичко премина неусетно.

Стигаме и до една от най-важните части - разхода и той в натоварен режим съвсем малко подмина границата от 9 литра - 9.1, което за седем местен автомобил с тегло от 1650 килограма е напълно нормално. Стандартният за автомобила с тази конфигурация е 6.1, което също не изглежда недостижимо.

Цената на X-Trail с този двигател и най-високото ниво на оборудване Ultimate достига 69680 лв. при варианта с ръчни скорости и 72380 при варианта с автоматичните Xtronic, но базовата версия на модела започва от 49690 лв.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка