Last news in Fakti

20 Декември, 2008 13:27 1 422 0

Искам на Маруся!

  • marussia

През седмицата в Москва се състоя премиерата на новия руски сериен суперкар Marussia. В разработката на автомобила е участвал като дизайнер бившият състезател и шоумен Николай Фоменко. “Използваните за купето пространствени рами и нови материали позволиха на компанията да се откаже от скъпоструващите линии за металопреработване и да превърнат автомобилостроенето в толкова прост процес, както сглобяването на мобилните телефони”, заяви Фоменко по време на презентацията.

Според него проектът позволява да се променя купето по същия начин, както се подменят панелите на мобилните телефони.

В основата на автомобила Marussia лежи “алуминиев полумонокок”, създаден на базата на пространствена рама. Панелите на купето са изградени от въглерод. Клиентите ще могат да избират по желание един от вариантите за дизайн.

Окачването е изцяло независимо отпред и отзад на основата на А-образни носачи. Двигателят е 3.5-литров V6, познат от автомобили на Renault и Nissan, чиято мощност в зависимост от модификацията е 240 или 298 к.с.

От 0 до 100 км/ч суперкарът със задно задвижване и тегло 950 кг ускорява за 5 секунди. Максималната му скорост е над 250 км/ч.

В базовото (и единствено възможно) оборудване влиза аудиосистема, три CD-плейъра, безжичен достъп до Интернет на базата на технологията WiMax, климатик, телефон с Bluetooth и три видеокамери. Едната ще записва за застрахователните компании непрекъснато какво става около автомобила.

Според изпълнителя на проекта Ефим Островски, първите коли ще могат да се закупят още догодина.

По-нататък Marussia ще се осъвременява с електроокачване. Ще се предлага и в модификации седан и кросоувър. Фоменко заяви, че с времето руските суперкари ще се произвеждат в аналогичен обем на Lamborghini - около 2 800 возила на година.

За сглобяването на Marussia вече са взети под аренда два цеха в московския завод “ЗИЛ”.Мария Минкова


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА