Last news in Fakti

13 Декември, 2008 14:42 1 595 0

Hispano-Suiza 68

  • hispano-siuza-
  • hispano-suiza 68

През 20-те и 30-те години на миналия век компанията Hispano Suiza е автомобилен гигант от ранга на Rolls-Royce и Maybach. Популярността на фирмата идва най-вече след представянето на модела Н6. Това става малко след края на Първата световна война. Иновативните конструкторски решения обаче датират от по-рано и именно те са в основата на успеха на испано-швейцарската автомобилна фирма.

Преди появата на Н6 е известен и още един интересен факт. Всички модели се представят на испанския крал и по този начин фирмата си осигурява покровителството на двора, което й служи като залог за благополучие. В отговор на това й е нужно да полага огромни усилия, за да удовлетворява очакванията на монарха. Още от онова време остава традицията всеки първи екземпляр на нов модел Hispano-Siuza да се изпраща директно в кралския двор за височайше одобрение. През 1931 година компанията представя пред монарха и пред автомобилната общественост един модел, носещ индекса 68. Малко след премиерата му това превозно средство е обявено от специалистите за Крал на автомобилите. Двигателят е с обем 9 424 см3, а ходът на буталото и диаметърът на цилиндъра са равни - 100 милиметра. Конструкцията му е V-образна, а цилиндрите - 12 на брой. Системата на този агрегат е заимствана от самолетен двигател. Целият автомобил е дело на швейцареца Марк Биркигт и освен с моторните характеристики возилото впечатлява и с динамичните такива. Мощността от 200 к.с. позволява на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч за 11.5 секунди, което е супер постижение предвид времето, а и масата на колата. В зависимост от типа каросерия автомобилът достига максимална скорост от 140 до 170 км/ч. Общото тегло на Hispano-Suiza 68 е два тона и за подобен колос са необходими специални спирачки. Системата е снабдена с барабани на всички колела, които са оребрени с цел по-добро охлаждане. Резервоарът за гориво е разположен зад задния мост и побира 100 литра. Надеждността се обуславя и от двойната запалителна система, разполагаща с два акумулатора.

Въпреки тези невероятни постижения и изящен външен вид, моделът 68 не постига желания от компанията пазарен успех. Причина за това е и настъпилата тогава Световна икономическа криза, заради която дори богатите се ориентират към автомобили от доста по-нисък клас.Радославъ Славчевъ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА