Състезателна версия на X-Bow? Това звучи като питбул с втори ред зъби. Възможно ли е подобна спортна машина да се направи в още по-състезателен вариант. Отговорът явно е положителен, защото от мотоциклетната компания вече имат готов своеобразен болид, изграден върху модела X-Bow.
Този “звяр” е разработен след обстойно проучване на потенциалните клиенти, като се оказва, че има доста желаещи да се впуснат с подобна машина в истински състезания. Проблемът засега е, че този болид е одобрен от FIA само частично. В новата си “бойна” версия той може да се включи в европейските серии GT4. За целта от австрийската компания монтират на автомобила турбомотор от Audi с мощност 240 к.с., което в крайна сметка се оказва напълно достатъчно за лекото купе. На състезателната версия се монтира и нов спортен катализатор, както и доста по-твърди спортни амортисьори. Спирачната система е изцяло нова, като заради това автомобилът е лишен от ръчна спирачка. В списъкa с измененията впечатление прави и новият стоп, който се включва по време на състезание, когато вали дъжд. По външния вид промените са свързани с изменението на броните, като основната разлика е, че липсват вдлъбнатините за регистрационните номера.Много голямо внимание австрийските инженери обръщат на безопасността. Следвайки стриктно правилника на FIA, двуместният автомобил е с нови стоманени надкалникови дъги, вместо стандартните алуминиеви. Освен това карбоновият монокок е допълнително армиран и заздравен, за да се избегнат евентуални наранявания на пилота от отломки на самия автомобил при евентуална колизия. В общ план разликите между стандартния X-Bow и X-Bow Race са трийсет на брой. Измененията в интериора са по-малко. Подглавникът за главата на пилота е с доста по-голяма странична поддръжка, седалката до водача е премахната, а на единствената такава са монтирани шестточкови предпазни колани.
От компанията възнамеряват да стартират и собствена надпревара KTM X-Bow Super Sport Cup, първият кръг от която е планиран за 2009 година. Предварителният є правилник разделя състезателите в две групи - северна и южна. Първата ще се състезава на трасета във Великобритания, Германия, Белгия и Холандия, а втората - в Испания, Италия и Франция. Шампионът от всички серии ще се определи в края на сезона измежду десетте най-добре представили си пилоти. Така фирмата KTM, която доскоро бе толкова далеч от пистовия мотоспорт, колкото специалист по бойни петли от питбул, започва сериозно да се намесва в разпределението на “благата”. Зъбите на питбула вече щракнаха, при това в два реда...
Радослав Славчев
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА