Фини прахови частици, азотен двуокис... В големите градове на Европа господства замърсеният въздух, който вреди на хората. Поради това на дневен ред в обществото все по-често звучи въпросът за забрана за движение на дизеловите превозни средства, съобщава немското издание „Фокус“.
Дизелът е главният причинител на вредния за здравето газ азотен двуокис (NO2), който според някои проучвания е отговорен за смъртта на близо 70 000 души в Европейския съюз от 2003 г. насам. През изминалата година поставената от Европейския съюз граница от 40 микрограма на кубичен метър е превишила стойността си с около 60%. В градове като Мюнхен и Щутгарт тя е достигнала рекордните 84 и 87 микрограма. Поради факта, че 67% от емисиите на азотен двуокис са причинени от дизелови превозни средства, се обсъжда спирането им от движение като алтернатива за намаляване на вредния газ.
Как би изглеждала забраната за движение на дизеловите автомобили?
В момента няма ясни и единни правила относно евентуалното спиране от движение на дизеловите превозни средства. В Мюнхен и Щутгарт планират забраната да обхваща автомобили, които не отговарят на стандарта за емисии на изгорели газове Euro 6. Това се равнява на 80% от дизеловите МПС-та в двата града.
Задълбочаващият се скандал с манипулиращия софтуер при водещите немски автоконцерни поставя под въпрос и дизеловите автомобили със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 6, които в крайна сметка не са много по-екологични от последната генерация превозни средства с норма Euro 5.
Колко строга би била забраната все още е неясно. Щутгарт обяви, че от 2018 г. ще освободи улиците си от дизелови МПС-та. Това все пак не може да се случи без изключения за специални автомобили, таксита и т.н.
В Хамбург вече са една стъпка напред: дизеловите автомобили със стандарт за емисии на изгорели газове по-нисък от Euro 6 нямат право да се движат по двете главни улици в града. Нарушилите забраната биват санкционирани с глоба в размер на 75 евро.
Какво могат да направят притежалите на дизелови превозни средства?
Собствениците на дизелови коли с норми Euro 4 и Euro 5 не трябва веднага да се отърват от тях. Автопроизводителите искат да проверят дали старите норми могат да се модифицират и преобразуват в Euro 6. Това се осъществява чрез кратък престой на превозното средство в сервиз, където - ако е възможно - получава планирания „син пакет“.
Ще бъде ли забраната за движение на дизеловите автомобили въведена навсякъде?
Въведените и планираните до сега забрани в големите градове са силно оспорвани. От една страна има много неясноти относно стойностите на замърсяване. От скандала с манипулиращия софтуер стана ясно, че много дизелови коли произвеждат повече вредни емисии, отколкото би трябвало. Това включва и возила със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 6. От друга страна автотранспортът е само един елемент от замърсяването на въздуха: Вятърът често донася в града вредни газове, произведени например от индустрията.
Политици, автопроизводители и еколози дискутират разнообразни решения. Дългосрочно дизеловите превозни средства биха могли да бъдат по-малко атрактивни чрез увеличаването на данъците върху тях. Иновативна концепция като електрическата мобилност също е възможност за по-чисти градове. Не на последно място се обсъждат и подобряването на градския транспорт и колоезденето.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай Иван
Аман от глупости
12:17 21.07.2017
2 Пазарен Либерализатор
Коментиран от #10, #25, #44, #84, #85
12:22 21.07.2017
3 ......
Коментиран от #8
12:24 21.07.2017
4 Дон Тони
Коментиран от #6
12:29 21.07.2017
5 SubaruFan
Коментиран от #7, #11, #82
12:34 21.07.2017
6 бай Иван
До коментар #4 от "Дон Тони":
катализатора ограничава ауспуха и от там мощността пада.Те пък тея катализатори като че ли са свещенни
12:35 21.07.2017
7 бай Иван
До коментар #5 от "SubaruFan":
Какво бълват?Недоизгоряло гориво което пада на земята и ако се чистеше нямаше да го дишате?
12:36 21.07.2017
8 бай Иван
До коментар #3 от "......":
Ми ходи на село бе, зелен.12:37 21.07.2017
9 onq s konq
12:40 21.07.2017
10 Грую
До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":
Не си съвсем прав. Според статистиката най много автомобили в България са бензиновите с газови уредби. Проблемът идва от там, че ауспусите плюят СО-то и NО2 - непосредствено до тротоарите, където хората вървят, а да не говорим за практиката на старите автомобили да се премахват клапани и и системи за вкарване на картерните газове обратно в смукателния колектор, защото цапат и понижават качеството на горивната смес. За тях е доказано, че са канцерогенни. Другият проблем е че на старите коли катализаторите или са откраднати или са затлачени и поради това премахнати или пък въобще нямат, а това идва от стандарта на живот. Българинът като цяло става все по-беден и кара все по-стари коли за по-евтина поддръжка. Бъдещето е в колелото. В много европейски държави това е най-употребявания транспорт, въпреки че са много по-богати от нас. Всички тези факти навеждат на мисълта, че в крайна сметка става въпрос за култура в тази област - транспорт, която се оказва че също липсва.Коментиран от #12, #29, #112
12:40 21.07.2017
11 Марио
До коментар #5 от "SubaruFan":
Ти знаеш ли че колите евро4 и евро5 са нови коли и не са скпапове.Това са сравнително нови коли.Не знам ти каква караш.Щом те са скрапове.Вече евро3 и надолу са си скрап12:43 21.07.2017
12 Марио
До коментар #10 от "Грую":
Колелото?А от София до Бургас с колело ли ще ходиш?🤣🤣🤣Или на 35 градусова жега от единия край до другия на София (или някой друг град).А багаж ако трябва да пренася???😂😂😂😂Коментиран от #22
12:48 21.07.2017
13 Ономо боному
Коментиран от #15
12:49 21.07.2017
14 Пазарен Либерализатор
12:56 21.07.2017
15 мдма
До коментар #13 от "Ономо боному":
Новите дизелови двигатели са така на някой марки автомобили. Мерцедес пуснаха още мисля 2015 година дизел с адблу а да може да покрие емисите12:57 21.07.2017
16 А сега де?
Когато става въпрос за Германия обаче, там Хем сърби, хем боли.
Уж се пишат за много екологични и зелени, като се борят за първенците в инсталацията на фотоволтаици и вятърни перки, но от друга страна, са ориентирани индустрията им произвежда турбодизели и са тотално неподготвени за производство на електромобили. Да насърчават електротранспорта, означава да се изложат да внасят електромобили, което би накърнило националното достойнство.
Дори да преглътнат това, токът им е прекалено скъп, за да се ентусиазира населенито да мине на електр возила.
Коментиран от #20
13:00 21.07.2017
17 немец
13:14 21.07.2017
18 tost
Коментиран от #65
13:37 21.07.2017
19 Jack Bauer
13:40 21.07.2017
20 гост
До коментар #16 от "А сега де?":
Само стой и гледай . Сега се подготвя почвата със статии и шум по медиите , а след две-три години като са готови "премиумите" за масово производство ще им тръшнат вратата под носа на "дизеларките" , ама пак са сбъркали сметките , докато "немските" запъваха краката за "електричките" , американците и китайците отидоха далеееч напред13:43 21.07.2017
21 гост
Е , колко време ще издържат "дизеларките" когато тези цени дойдат и в Европа ?
14:01 21.07.2017
22 гост
До коментар #12 от "Марио":
Затова има споделено пътуване, има споделени коли, коли под наем, таксита, метро, автобуси. Една кола ти струва минимум 1000лв на година ,без да я ползваш. Това са 100-150 пъти такси. Естественно, че има нужда от различен транспорт от велосипедите, но за 2км и една наелонова торбичка покупки не върви да се ползва кола. А това правят мнозинството от притежателите. Някои дори използват кола за 100-200м. Това е абсурдно. Добави, че 90% от дизелите са с изрязани системи за пречистване и се получава една смрад и тежък, канцерогенен въздух, където дори карането на колело е по-вредно, понеже все пак въздуха в колата влиза прези филтър. Просто карайте коли на газ, евтино, чисто и по-тихо.Коментиран от #33
14:13 21.07.2017
23 Николов
Коментиран от #24
14:20 21.07.2017
24 гост
До коментар #23 от "Николов":
Нека камионите и строителните машини да си останат. Говорим за леки коли, бусове и джипове. Погледни от ауспусите им какви чернилки излизат и каква задуха правят като минат покрай теб. Нов и пречистен дизел е далеч от това замърсяване. У нас е гордост да караш смрадлив дизел, а не срамота. Това е проблема.14:31 21.07.2017
25 гост
До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":
повече :)14:34 21.07.2017
26 Ганьо без катализатор
14:37 21.07.2017
27 Било
14:46 21.07.2017
28 onq s konq
Коментиран от #30, #31, #32
14:48 21.07.2017
29 Филуспидист
До коментар #10 от "Грую":
Ух да та видя у Търнова града как мяташ педалите...Там където вело-транспорта е в разцвет и където всички така умилено са вперили взор, особено в Германия и Холандия релефа е равен като тепсия.
14:58 21.07.2017
30 оня с магарето
До коментар #28 от "onq s konq":
BMW 525 е 177 коня а твоето - 204 ??? Да не си включваш и родата в тази мощност ???Коментиран от #36, #88
15:02 21.07.2017
31 тоя с пушката
До коментар #28 от "onq s konq":
И кога не виждаш пушек?След 10 вечерта ли ?15:04 21.07.2017
32 Вуте
До коментар #28 от "onq s konq":
Нормално е да не видиш ! Коня нали има капаци на очите за да гледа само напред и да не се озърта ...15:26 21.07.2017
33 Марио
До коментар #22 от "гост":
Нали аз плащам данъците на дадена кола (моята).Може да не искам споделено пътуване.Таксито няма ток да стане.Да чакам един смръдлив циганин да ми кара и да ми взема пари колкото да си заредя колата (поне 10 литра)няма да стане.Автобусът.Чака се с часове и мръзнеш като куче в студа.И ако ми се наложи спешно да изляза??15:26 21.07.2017
34 Марио
Коментиран от #35
15:30 21.07.2017
35 ЖСП
До коментар #34 от "Марио":
Защо се заблуждавате с тези евро норми! Като изгориш литър нафта в торбичка ли събираш вредните газове? Всичко пак си излиза навън, само че със забавяне.Коментиран от #38
15:35 21.07.2017
36 onq s konq
До коментар #30 от "оня с магарето":
Непрекъснато ми вменяваш изцепките на оня дето пише с моя ник,който изобщо няма кола.Повтарям -204 коня,КОМЪН РЕЙЛ!А вариантите да ме "бъркаш" с него са ИЛИ СИ ТЪП НО УПОРИТ,ИЛИ ТАКА ТИ Е ПО-УДОБНО ЗАЩОТО СИ ЗАВИСТЛИВО.А най-вероятно и двете:) И понеже бавно схващаш и си се научил много трудно да вярваш по простата причина че МНОООГО СА ТЕ ЛЪГАЛИ,ще ти дам и инфо за колата:Сменени предни дискове и накладки,предни носачи комплект,демпферна шайба,маховик,вискосъединител,съединител -коплект с помпа и масло,фарове -коплект смяна на халоген със би-ксенон,тампони-от предната до задната броня-около 16 бр,вкл. и на скор. кутия,музик озвучаване -повече от специално,4 бр нови куми летни-Континентал 235мм отпред и 245 мм отзад,рамки на предни стъкло,кора под предно стъкло и още дреболии-общо около 6000лв за 3 години.Данък 274лв,з/ка 240 лв,винетка и др-то си е ежегодно и не влиза в сметките.Сега пак ли ще ме питаш дали зареждам нафта от тракторите,както пише с моя ник?Коментиран от #40
15:35 21.07.2017
37 Гого
Коментиран от #39
15:38 21.07.2017
38 Марио
До коментар #35 от "ЖСП":
Не се заблуждаваме.Но явно тея дето са измислили тия закони че само евро 6 трябва да остане се заблуждават.А на ток просто няма Как да стане.Първо,че ще пазим.Второ ,че в България няма къде и Как да се направят станций откъдето да се зарежда.Защото капацитетът на ток на една нормална кола която не струва колкото Tesla е около 100км.Ти трябва да зареждам 4-5пъти за да идеш на морето!!!!!!!😂😂15:39 21.07.2017
39 Марио
До коментар #37 от "Гого":
Защо има толкова завистливи хора?Кой каза,че е трябва да е дърта.Ако и току що изкарана от магазина или е до 6-7 годинки15:40 21.07.2017
40 жребеца
До коментар #36 от "onq s konq":
Ти си мазухист бе човек!За 3 години да хвърлиш шест бона по тази кочина си е предпоставка да се консултираш с психитър!Коментиран от #43
15:41 21.07.2017
41 Луд с кирка
15:46 21.07.2017
42 Марио
15:48 21.07.2017
43 onq s konq
До коментар #40 от "жребеца":
Може и така да е,но хората казват "Имал си,дал си".В момента съм купил и термостат,но не ми е належащо през лятото и не съм го подменил.Отделно съм се навил на "двоен DIN"-950 лв + 100 за труд,но ще стане наесен,защото вилата ми дърпа кинти в пъти повече от колата.Коментиран от #62, #130
15:56 21.07.2017
44 До 2
До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":
Тука в България 90% са на газ хората, не ни бърка забрана на дизел.Коментиран от #46
15:59 21.07.2017
45 Дизел е марка дрехи
16:07 21.07.2017
46 Марио
До коментар #44 от "До 2":
В България моето неуко момченце се карам също много дизели и бензини.Та ако ти си на газ,това не значи,че другите са.Ако си купил преди по-малко от година чисто нов дизелов автомобил какво правиш. (У нас има много такива и нови и малко ползвани до 5г).Какво става?Не всеки иска на газ.Едно че та нова кола направо е срамота или поне на кола за над 15 хиляди.Второ,че не винаги са монтирани както трябва и има опастност и за твоя живот и за на околните(недай си боже ако гръмне нещо)И трето при удар ако нещо се спука.Четвърто ако има теч и още много.Но като цяло не говорим сега за безопасност.Говарим че не може на новата кола скъпа и на малко км да й плеснеш газ.Пример:купил си s class човека чисто нова и отива да слага газ.Вждал ли си ескласа нова с газ?-НЕ Нали?Ето за това говоря.Коментиран от #47, #53
16:07 21.07.2017
47 Карам на газ
До коментар #46 от "Марио":
Що си такъв простак.Смрадливия дизел на скрап ,а ти с колело.Газта си е Бомба карай си новата кола на газ и си свиркай.Поне не ръси рак през ауспуха.Коментиран от #49, #50
16:16 21.07.2017
48 Марио
Коментиран от #51
16:17 21.07.2017
49 Марио
До коментар #47 от "Карам на газ":
Простак ще викаш на баща ти ей.Ако искаш бъди съгласен ако не не.Ама не обиждай Има неща,които повече замърсяват.Зя газта съм казал16:19 21.07.2017
50 Марио
До коментар #47 от "Карам на газ":
Има неща,които замърсяват повече от дизела.Аз лично ще се боря докрай против този закон.И ако нищо не стане ще карам бензин,но ве и на ток16:31 21.07.2017
51 Има начин
До коментар #48 от "Марио":
Когато някой иска да свърши нещо, Търси решения когато не иска търси оправдания.Разбира се че ще намериш много повече оправдания. Хората с доставките Обаче а именно DHL, са намерили решение:
http://www.ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/1390-deutsche-post-street-scooter-elektromobili-dostavki
Сами си произвеждат евтини автомобили за доставки:
Според информация на компанията през 2016 г. е планирано да се произведат и използват 2,000 броя от новите StreetScooter електро баничарки. След това всичките 30,000 вана за доставки на пощите постепенно ще бъдат заменени със StreetScooter-и.
Возилото е изцяло пригодено за пощенски нужди, с 30 кВт мотор и 20.4 кВтч батерия. Максималната скорост е 85 км/ч, а пробегът между 50 до 80 километра в зависимост от натоварването и времето. Това съвпада на 100% с данните на Renault Twizy (без мотора и батерията), но StreetScooter може да носи до 650 килограма, с до 4 m3 работен обем.
Коментиран от #52, #54
16:37 21.07.2017
52 Марио
До коментар #51 от "Има начин":
Аз се занимавам с производство на веща които се развалят бързо и трябва да седят замразени.И когато ти трябва хладилен камион за дълъг път с около 15 хиляди продукта.Нямя Ка к да стане така16:42 21.07.2017
53 Боби
До коментар #46 от "Марио":
Виждал съм :)Коментиран от #55
16:44 21.07.2017
54 Марио
До коментар #51 от "Има начин":
Ако ги пуснат серийно и в бг ще си купя за фирмата.Но трябва да са по-голями за да ми вършат работа и да не се зарежда през 100км.Иначе са добри,но не знам на спринтер(камион)дълга база Как ще е ток16:46 21.07.2017
55 Марио
До коментар #53 от "Боби":
Виждал си от най новата еска на газ.???😂😂😂Или не знаеш да какво става на въпрос Или тоя дето го е направил е някой олигофрен със психични проблеми16:49 21.07.2017
56 Боби
Коментиран от #57
16:55 21.07.2017
57 Марио
До коментар #56 от "Боби":
Дизел на газ???Нещо си в грешка😂😂Коментиран от #59
16:59 21.07.2017
58 Било
17:18 21.07.2017
59 Гост
До коментар #57 от "Марио":
Може може17:29 21.07.2017
60 Колев
Това, че Пешо газаджията в квартала не знае как става процедурата и затова ви обяснява, че няма как, не означава, че наистина няма начин да се монтира газова уредба на дизелов автомобил.
Коментиран от #128
17:43 21.07.2017
61 Колев
Коментиран от #140
17:56 21.07.2017
62 Глупости
До коментар #43 от "onq s konq":
С тоя данък на тия коне ме уби! Или колата ти е 74 годишна или конете не са толкова или живееш на връх Мусала.Аз за 245 коня плащам 497 кинта и някви стинки.Да не говорим,че тия 6000хил.ако наистина си ги дал за обслужване тая кола си я взел дроп.Коментиран от #73
17:58 21.07.2017
63 БМВ
Коментиран от #79
18:03 21.07.2017
64 бай Иван
Да ви видя колко сте силни.
Коментиран от #120
18:21 21.07.2017
65 Мартин
До коментар #18 от "tost":
Твърдите частици в модерните дизели вече не са проблем като преди, заради бързото развитие на DPF-технологиите. Сега бензинките бълват повече твърди частици от дизелите, в резултата на преминаването от атмосферни двигатели към такива с директно впръскване и принудително пълнене. Пример - Мерцедес S500 W222 има филтър за твърди частици от 2014 година.18:29 21.07.2017
66 Язе
Коментиран от #69
18:35 21.07.2017
67 Гого
18:54 21.07.2017
68 LORD
Коментиран от #72
19:34 21.07.2017
69 Има начин
До коментар #66 от "Язе":
Много, ама много си далеч от истината! Германия ще затваря своите атомни централи.Фотоволтаиците за разлика от България, са по покривите на стотици хиляди домакинства, които са ми ползват тази енергия, а само излишъкът продават.
19:40 21.07.2017
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Селянин
До коментар #70 от "Гастарбайтер":
А ти си цъфнал та вързал :)20:18 21.07.2017
72 Селянин
До коментар #68 от "LORD":
Ако не са тъпите трактористи и тираджий, ще си ядеш цървулите поради липса на друго! Дали си лорд баш ме боли фара, ама по-скоро не си!Коментиран от #75
20:21 21.07.2017
73 onq s konq
До коментар #62 от "Глупости":
Казах че колата е 2004г-твойта не я знам коя е,а ТОВА ИМА ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ.Казах че е 204 коня и за разлика от твоите 245 вероятно попада в друг ценови диапазон.Живея в окръжен ПРОВИНЦИАЛЕН ГРАД А НЕ В СОФИЯ,което пък оказва значително влияние върху размера на данъка.Нямам никакъв интерес да не казвам истината за това колко пари съм вкарал в колата ,но това което ме впечатли при демонстрацията при покупката е ДВИГАТЕЛА -6 цилиндров,равномерен и култивиран ход и звук на бензинов- нямащ нищо общо с 4-цилиндровите.Затова и по двигатела НЕ СЪМ ПИПАЛ АБСОЛЮТНО НИЩО, турбината работи безупречно и като цяло МПС-то дърпа безкомпромисно.Е сега вече можеш да си вземеш приказките за "дроба" обратно.Коментиран от #86
20:22 21.07.2017
74 бай Иван
До коментар #70 от "Гастарбайтер":
Ще си караме каквото и както искаме.Странно, в САЩ която я имат за идеал, коли над 25 години се импортират без значение откъде и в какво състояние.
По-тъпи ли са от нас?
Коментиран от #78
20:26 21.07.2017
75 LORD
До коментар #72 от "Селянин":
-Село мое ненагледно ти немаш фар бе а само две нули отзад....и трактористите комбайнерите и шофьорите на камиони бусове и тирове да си стоят на село и да си гледат прасетата а не да трошат пътищата да замърсяват въздуха и да правят само катастрофи и мизерии по-пътищата и магистралите във България те за друго нестават освен да крадът кокошки и да гледат прасета!!20:26 21.07.2017
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 fuckdiesel
21:18 21.07.2017
78 Сем
До коментар #74 от "бай Иван":
Бай Иване, кога се върна от САЩ и консатира американците на какво гориво карат?Коментиран от #93
21:35 21.07.2017
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Shmeker
22:07 21.07.2017
81 Benzin
22:13 21.07.2017
82 Баба Меца
До коментар #5 от "SubaruFan":
То и г .з ъ ти бълва метан, ама си го дишаш и не кашляш😉😁😁!22:14 21.07.2017
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Shmeker
До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":
По-скоро правителството ще си иде. Докато не направят заплатите европейски няма как да караме коли евро 6 и т.н.22:38 21.07.2017
85 Shmeker
До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":
По-скоро правителството ще си иде. Докато не направят заплатите европейски няма как да караме коли евро 6 и т.н.22:38 21.07.2017
86 тоя с пушката
До коментар #73 от "onq s konq":
2004 а сега сме 2017 - демек на 13 години !!! В реалния свят това твоето си е олдтаймер ама ти си наливай в него по 1000 лева на година и се гордей че колата ти е НОВА ....бабичка!!!Коментиран от #91
22:43 21.07.2017
87 Бензинджията
22:48 21.07.2017
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 onzi
23:09 21.07.2017
90 ели
23:35 21.07.2017
91 onq s konq
До коментар #86 от "тоя с пушката":
Принципно си прав,...но теоретично,защото 200 коня са си 200 коня и както споменах няма нито един "избягал",винаги слагам и добавка за повишаване на цетановото число на нафтата и има чувствителен ефект.Верно че не е 300,400 или 500,но такива са ми възможностите в момента.Има и нещо друго и то е,че всичко което съм сменил,знам че е сменено с ново и марково и НЯМА ДА МЕ ПОДВЕДЕ!Между другото колко "моми" на пътя ще ми се опрат с тия 240км/ч които лично фиксирах при Белокопитово/магистралата Шумен-Варна/...точно с "бабичката"?!Коментиран от #100
23:36 21.07.2017
92 Кеф яко
23:36 21.07.2017
93 бай Иван
До коментар #78 от "Сем":
Все си мисля че с днешната техника няма значение дали си бил някъде...23:48 21.07.2017
94 Sasheto
00:32 22.07.2017
95 Просто човек
01:50 22.07.2017
96 no name no face no number
06:51 22.07.2017
97 buralai
07:06 22.07.2017
98 Александър Ангелов
07:17 22.07.2017
99 о|о
Коментиран от #102, #106, #115
08:08 22.07.2017
100 Ха ха ха
До коментар #91 от "onq s konq":
240 градуса на водата ли ?08:16 22.07.2017
101 ГОСТ
08:38 22.07.2017
102 Lud s bradva
До коментар #99 от "о|о":
Ti toku shto ostavi 90% ot bulgarite bez koli be, temerut. Q da ne mi znaete mnogo, che kolata moj da mi e evtina, ama bradvata mi e dosta ostra ;)08:40 22.07.2017
103 canisminor
09:25 22.07.2017
104 canisninor
Коментиран от #107
09:35 22.07.2017
105 Бай Драган
09:40 22.07.2017
106 Марио
До коментар #99 от "о|о":
Ти нормален ли си бе.То значи ти и градския ни можеш да си позволиш 😂😂😂.Да не сме карали втора употреба.Абе ей ти знаеш ли,имал ли си нова кола.Знаеш ли колко пари се губят от такава.А????Да се карат и втора употреба ама просто да им правят замервания или да не са допускат най-старите.09:59 22.07.2017
107 Кеф яко
До коментар #104 от "canisninor":
Вземете си Кон.Оставяте го да пасе където ви е кеф.Само дето,, братятя,,роми може да го натравят на луканка.То и от старите,, бараки,,те се облагодетелстват най-много,я за скрап я за нещо друго.10:33 22.07.2017
108 волен сидеров
11:32 22.07.2017
109 Монго
11:56 22.07.2017
110 ТинТин
....НАРОДЕ???? - така писа Левски в тефтерчето си и тази дума, заедно с въпросителните важи и до днес и ще продължава да важи, докато сме жаби, които искат да ги подковават!
Дано преди това да изкупят Булгаристан, та да се намеси и някой по-отговорен в т.н. "Оправление"... Народее, народе... Остана си племе...
Коментиран от #111
12:04 22.07.2017
111 Peruschana
До коментар #110 от "ТинТин":
Нема страшно, това не се отнася за назе. Ние ще им изкупим почти новите колици.Е ще са покарани малко, на по 150, 160 хиляди13:03 22.07.2017
112 ДИЗЕЛ
До коментар #10 от "Грую":
Груйо Груйооо, а зимата пак колелета ли да караме бе ? Ей тия глави ги носите на раменете колкото да има къде да си закачате очилата и каскета не за друго. Мисъл никаква.15:29 22.07.2017
113 diesel fen
Коментиран от #116
23:20 22.07.2017
114 Госпожицата.
Коментиран от #118
01:07 23.07.2017
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 ДДДДДДД
До коментар #113 от "diesel fen":
Купи си бензинова кола с турбо и тогава ми говори дизела колко динамика има.13:18 23.07.2017
117 Peugeot
16:17 23.07.2017
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 I love diesel
Коментиран от #121
16:55 23.07.2017
120 ОМ606
До коментар #64 от "бай Иван":
Аз вече съм го направил хвърля сажди колкото 20 коли с евро 6 :D17:24 23.07.2017
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 ДИЗЕЛ
До коментар #121 от "Гост":
Бе къде си тръгнал и ти с твоя турбо бензин бе. Знаеш ли, колко такива като теб ги разплаквам по кръстовищата с напудрените им бензинови таратайки? Поне наясно ли си, че един дизелов двигател винаги има по голям въртящ момент от всеки бензинов стига да не е супер голяма разликата в кубатурата естествено. Предполагам, че ти говори нещо въртящият момент или Нутонметрите спрямо оборотите? А за издръжливостта на дизеловите мотори, какво да ти говоря, че всеки дизел ще зарови по 4-5 бензинки. Дизелаците навъртат над 1 милион километри без ремонт на двигателя и пак не им е проблем. Я кажи бензинката колко ще изкара преди да започне да гори масло колкото и бензин 200 000, 300 000 ? Тръгнал да ми говори за бензина, колко бил мощен и хубав. Ми като ти харесва карай си го, какво си тръгнал тука да ми го хвалиш пред дизела и да ми ръсиш мозък? Аре бегай у лево с твоите бензинки. Като видите баира и веднага смъквате на по-малка предавка, защото издишате от всякъде, а аз с моя дизел на 6-та ги изкачвам и набирам нагоре. Къде си тръгнал изобщо?Коментиран от #123, #137
18:25 23.07.2017
123 Гост
До коментар #122 от "ДИЗЕЛ":
я ми кажи какъв ти е дизела да ти се посмея малко. Ела ме разплачи на светофара с нУтонметрите си, неграмотнико! Въртящия момент е докато ускориш до 30 км/ч и после си умрял, защото трябва да превключиш на следващата предавка.Та една Impreza от 1994 г. с 2,0 литра турбо и едва 211 к.с. ще ускори за 6,5 секунди до 100 км/ч. и ще ти скъса гъза, смешник! https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=16116
Я ми кажи един дизел с такива параметри сега от 2,0 литра и с една турбина! Да не говорим в момента, когато се съпоставят битурбо бензин с битурбо дизел - дизела е тотално отвят!
А твоите идиотщини ги разправяй на някой рали състезател! Съвременните дизели ще изкараш 1 млн. километра само във фантазиите на такъв заблуден като теб фанатик!
Та чакам да ми кажеш с каква печка разплакваш бензиновите турбо коли и да ми кажеш на кой светофар ще ме разплачеш - хахахахахахаха
Коментиран от #124
19:17 23.07.2017
124 ДИЗЕЛ
До коментар #123 от "Гост":
Lexus Is 220d 177 к.с. чип на 240 к.с.. Искаш ли да ревеш с твоята бензинова Импреза а? Да не рониш сълзи до нова година?Коментиран от #125
20:48 23.07.2017
125 Гост
До коментар #124 от "ДИЗЕЛ":
Да, Impreza WRX много ще реве от смешния ти фритюрник - хахахахахахаСамо, че аз имам Forester, който обаче ускорява за 6 секунди. Пък твоя пърдялник му дават заводски "умопомрачителните" 9 секунди до 100 км/ч, а с чипа едва ли ще върви повече от наистина много добрия нов Lexus Is 200t с 2,0 бензин и турбо и с 245 к.с., който ускорява за 7 секунди.
Така, че просто спри да пишеш идиотщини, че ставаш смешен. Само ненормалник може да се перчи с нафтов Lexus на Impreza WRX или Mitsubishi Evo!!!
Коментиран от #126
21:09 23.07.2017
126 ДИЗЕЛ
До коментар #125 от "Гост":
Отдавна не съм се смял толкова много. Благодаря ти, че разнообрази скучната ми вечер. Ай бегай там със смешната си импреза и си мисли, че караш AMG 63.Коментиран от #127
21:44 23.07.2017
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 да ама не
До коментар #60 от "Колев":
Това, че на дизелов автомобил се монтира газова уредба съвсем не значи, че върви само на газ. Ако е LPG, максималното процентно отношение е 50/50. За метан 70%. Демек, винаги си гори и нафта.Това, със замърсяването от автомобилите са "приказки" за наивници. Основните замърсители не са битови. А пък и тоците за електрокарчетата ви, от какво си мислите че ще се произвеждат? И без лафове за "зелена енергия" моля, това също е за идиоти.
22:36 23.07.2017
129 ДИЗЕЛ
До коментар #127 от "Гост":
Не се опитвай да ми даваш наклон на кръста Айнщайн. Малък си. Карай си бензиновите таралясници с Би турбо ако искаш се накачули с по едно турбо на всеки цилиндър, но не се опитвай да се впишеш в А групата при дизелаците. Не си дорасъл да караш дизел. Всеки умник се натикал с бензинка пък после си слага газова уредба. Защо така бе отворковци, защо не си ги карате на бензин? Свидетел съм на една камара бензинови автомобили от най високите класове и всичките с газови уредби. За какви бензинки ми говорите тогава? Аре у лево дървени философи. Никой не ви иска смешните мнения. Всеки уважаващ се шофьор на дизелов автомобил ще ви отсвири.Коментиран от #131, #132, #138
22:45 23.07.2017
130 Ироничен
До коментар #43 от "onq s konq":
Кон, понякога се унасяш и пишеш смислени коментари, при това без правописни грешки. Внимавай повече, и други ще разберат, че ни си идиот.Поздрави!
15:45 24.07.2017
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 МАК
До коментар #129 от "ДИЗЕЛ":
Така мисля и аз ама масово са некадърниците които не разбират какво им говориш!!16:03 29.08.2017
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Гост
До коментар #61 от "Колев":
Да поправя Колев. ДВГ с водород няма. Това са пак електрички, но токът идва от клетка която се катализира с водород, а не от батерия.16:18 14.01.2018