21 Юли, 2017 12:12 83 600 140

Дизелът си отива. Какво предстои?

  • дизел-
  • авто-
  • германия

Какво трябва да знаете за евентуалната забрана за движение на дизеловите автомобили

Дизелът си отива. Какво предстои? - 1
Снимка : БТА / АП

Фини прахови частици, азотен двуокис... В големите градове на Европа господства замърсеният въздух, който вреди на хората. Поради това на дневен ред в обществото все по-често звучи въпросът за забрана за движение на дизеловите превозни средства, съобщава немското издание „Фокус“.

Дизелът е главният причинител на вредния за здравето газ азотен двуокис (NO2), който според някои проучвания е отговорен за смъртта на близо 70 000 души в Европейския съюз от 2003 г. насам. През изминалата година поставената от Европейския съюз граница от 40 микрограма на кубичен метър е превишила стойността си с около 60%. В градове като Мюнхен и Щутгарт тя е достигнала рекордните 84 и 87 микрограма. Поради факта, че 67% от емисиите на азотен двуокис са причинени от дизелови превозни средства, се обсъжда спирането им от движение като алтернатива за намаляване на вредния газ.

Как би изглеждала забраната за движение на дизеловите автомобили?

В момента няма ясни и единни правила относно евентуалното спиране от движение на дизеловите превозни средства. В Мюнхен и Щутгарт планират забраната да обхваща автомобили, които не отговарят на стандарта за емисии на изгорели газове Euro 6. Това се равнява на 80% от дизеловите МПС-та в двата града.

Задълбочаващият се скандал с манипулиращия софтуер при водещите немски автоконцерни поставя под въпрос и дизеловите автомобили със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 6, които в крайна сметка не са много по-екологични от последната генерация превозни средства с норма Euro 5.

Колко строга би била забраната все още е неясно. Щутгарт обяви, че от 2018 г. ще освободи улиците си от дизелови МПС-та. Това все пак не може да се случи без изключения за специални автомобили, таксита и т.н.

В Хамбург вече са една стъпка напред: дизеловите автомобили със стандарт за емисии на изгорели газове по-нисък от Euro 6 нямат право да се движат по двете главни улици в града. Нарушилите забраната биват санкционирани с глоба в размер на 75 евро.

Какво могат да направят притежалите на дизелови превозни средства?

Собствениците на дизелови коли с норми Euro 4 и Euro 5 не трябва веднага да се отърват от тях. Автопроизводителите искат да проверят дали старите норми могат да се модифицират и преобразуват в Euro 6. Това се осъществява чрез кратък престой на превозното средство в сервиз, където - ако е възможно - получава планирания „син пакет“.

Ще бъде ли забраната за движение на дизеловите автомобили въведена навсякъде?

Въведените и планираните до сега забрани в големите градове са силно оспорвани. От една страна има много неясноти относно стойностите на замърсяване. От скандала с манипулиращия софтуер стана ясно, че много дизелови коли произвеждат повече вредни емисии, отколкото би трябвало. Това включва и возила със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 6. От друга страна автотранспортът е само един елемент от замърсяването на въздуха: Вятърът често донася в града вредни газове, произведени например от индустрията.

Политици, автопроизводители и еколози дискутират разнообразни решения. Дългосрочно дизеловите превозни средства биха могли да бъдат по-малко атрактивни чрез увеличаването на данъците върху тях. Иновативна концепция като електрическата мобилност също е възможност за по-чисти градове. Не на последно място се обсъждат и подобряването на градския транспорт и колоезденето.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Иван

    165 52 Отговор
    70 000 от 743 милиона и то от 2003 насам, та то от старост умират повече, и от грип, дайте да забраним и остаряването и гриповете.....
    Аман от глупости
  • 2 Пазарен Либерализатор

    136 40 Отговор
    Доста сме далеч от подобна практика. Ако това се случи в БГ над 70% от автопарка отива за скрап.

    Коментиран от #10, #25, #44, #84, #85

  • 3 ......

    95 126 Отговор
    Какво предстои...предстои ни да дишаме по-чист въздух, това предстои, аман от опушващи печки по улиците...

    Коментиран от #8

  • 4 Дон Тони

    114 75 Отговор
    Бългърските идиоти изкупиха катализаторите за да ги върнат на скрап и сега децата ни се тровят по улиците, даже съм чувал израза "аз си махнах катализатора и сложих резонатор и сега колата и по мощна" - радостно го заявява млад материал

    Коментиран от #6

  • 5 SubaruFan

    78 62 Отговор
    Нема да се плашите с печките, да не ви пука какво става при баба ви Меркел . В държавицата на Боко Тиквуня още дълги години ще си карате чадилниците. Само от мисълта, какво бълват тия скрапове започвам да кашлям :)

    Коментиран от #7, #11, #82

  • 6 бай Иван

    63 36 Отговор

    До коментар #4 от "Дон Тони":

    катализатора ограничава ауспуха и от там мощността пада.
    Те пък тея катализатори като че ли са свещенни
  • 7 бай Иван

    50 36 Отговор

    До коментар #5 от "SubaruFan":

    Какво бълват?
    Недоизгоряло гориво което пада на земята и ако се чистеше нямаше да го дишате?
  • 8 бай Иван

    46 42 Отговор

    До коментар #3 от "......":

    Ми ходи на село бе, зелен.
  • 9 onq s konq

    41 49 Отговор
    Ас съм си събрал почти пет тона народна нафта в бидони в мазето което ше рече че мога да мина нат 50 000 километра така че не ми пука особено !
  • 10 Грую

    76 26 Отговор

    До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":

    Не си съвсем прав. Според статистиката най много автомобили в България са бензиновите с газови уредби. Проблемът идва от там, че ауспусите плюят СО-то и NО2 - непосредствено до тротоарите, където хората вървят, а да не говорим за практиката на старите автомобили да се премахват клапани и и системи за вкарване на картерните газове обратно в смукателния колектор, защото цапат и понижават качеството на горивната смес. За тях е доказано, че са канцерогенни. Другият проблем е че на старите коли катализаторите или са откраднати или са затлачени и поради това премахнати или пък въобще нямат, а това идва от стандарта на живот. Българинът като цяло става все по-беден и кара все по-стари коли за по-евтина поддръжка. Бъдещето е в колелото. В много европейски държави това е най-употребявания транспорт, въпреки че са много по-богати от нас. Всички тези факти навеждат на мисълта, че в крайна сметка става въпрос за култура в тази област - транспорт, която се оказва че също липсва.

    Коментиран от #12, #29, #112

  • 11 Марио

    44 10 Отговор

    До коментар #5 от "SubaruFan":

    Ти знаеш ли че колите евро4 и евро5 са нови коли и не са скпапове.Това са сравнително нови коли.Не знам ти каква караш.Щом те са скрапове.Вече евро3 и надолу са си скрап
  • 12 Марио

    65 13 Отговор

    До коментар #10 от "Грую":

    Колелото?А от София до Бургас с колело ли ще ходиш?🤣🤣🤣Или на 35 градусова жега от единия край до другия на София (или някой друг град).А багаж ако трябва да пренася???😂😂😂😂

    Коментиран от #22

  • 13 Ономо боному

    40 5 Отговор
    Производителите могат предлагат системи за леките кола подобни на тези от камионите, използващи AdBlue, така може и да хванат нормите на Евро 6.

    Коментиран от #15

  • 14 Пазарен Либерализатор

    54 5 Отговор
    Въглеводородните горива са крайна величина, нефта, кюмура и газта рано или късно ще свършат. САЩ, Китай, Германия са основен замърсител на въздуха с вредни емисии от тежки производства. Застрояването на градовете пречи на ветровете да въртят въздуха в ниските атмосферни слоеве, отделно в печките се горят всякакви боклуци, което се натрупва.
  • 15 мдма

    20 4 Отговор

    До коментар #13 от "Ономо боному":

    Новите дизелови двигатели са така на някой марки автомобили. Мерцедес пуснаха още мисля 2015 година дизел с адблу а да може да покрие емисите
  • 16 А сега де?

    31 8 Отговор
    Ако ставаше въпрос за останалата част от света, отговорът е ясен - електромобилите ще заместят дизела.

    Когато става въпрос за Германия обаче, там Хем сърби, хем боли.

    Уж се пишат за много екологични и зелени, като се борят за първенците в инсталацията на фотоволтаици и вятърни перки, но от друга страна, са ориентирани индустрията им произвежда турбодизели и са тотално неподготвени за производство на електромобили. Да насърчават електротранспорта, означава да се изложат да внасят електромобили, което би накърнило националното достойнство.

    Дори да преглътнат това, токът им е прекалено скъп, за да се ентусиазира населенито да мине на електр возила.

    Коментиран от #20

  • 17 немец

    38 8 Отговор
    Значи ще паднат цените им и ще ги докарами да ги караме ние.
  • 18 tost

    43 14 Отговор
    Проблема при дизела са именно твърдите частици /саждите /,които при вдишване влизат в дробовете и оттам в кръвта. Когато са в малко количество черния дроб успява да ги изхвърли,но при по голямо количество част от частиците почват да циркулират в кръвта,в следствие на което се образуват ракови клетки. Тъй като са невидими за човешкото око много от нас подценяват проблема,дори и при евро 6 се изхвърлят твърди частици,с тази разлика че са по финни от евро 4 и 5, и прпри навлнавлизане в кръвта стават по трудни за засичане от черния дроб. Защо в САЩ дизеловите автомобили са само 3%? По ли са глупави от нас?

    Коментиран от #65

  • 19 Jack Bauer

    49 14 Отговор
    Това с еко нормите са лобистки приказки. Евро 4,5,6 са пълни измишьотини за да се взимат от хората повече пари. Голяма част от замърсяването не идва от частните леки автомобили. И голямата статистика: "...смъртта на близо 70 000 души в Европейския съюз от 2003 г. насам..." е пълен смях. За същия период само у нас са умрели повече хора в автомобилни катастрофи. И като сме 7.5 млр. какво толкова са 70 хил.
  • 20 гост

    16 6 Отговор

    До коментар #16 от "А сега де?":

    Само стой и гледай . Сега се подготвя почвата със статии и шум по медиите , а след две-три години като са готови "премиумите" за масово производство ще им тръшнат вратата под носа на "дизеларките" , ама пак са сбъркали сметките , докато "немските" запъваха краката за "електричките" , американците и китайците отидоха далеееч напред
  • 21 гост

    14 6 Отговор
    "Щeдpaтa oтcтъпĸa oзнaчaвa oщe, чe ĸoгaтo Моdеl 3 пpиcтигнe в cтpaнaтa (Южна Корея) пpeз cлeдвaщaтa гoдинa, цeнитe щe зaпoчвaт oт 17 760 дoлapa. " https://money.bg/auto/yuzhna-koreya-s-shtedar-podarak-za-fenovete-na-tesla.html
    Е , колко време ще издържат "дизеларките" когато тези цени дойдат и в Европа ?
  • 22 гост

    32 29 Отговор

    До коментар #12 от "Марио":

    Затова има споделено пътуване, има споделени коли, коли под наем, таксита, метро, автобуси. Една кола ти струва минимум 1000лв на година ,без да я ползваш. Това са 100-150 пъти такси. Естественно, че има нужда от различен транспорт от велосипедите, но за 2км и една наелонова торбичка покупки не върви да се ползва кола. А това правят мнозинството от притежателите. Някои дори използват кола за 100-200м. Това е абсурдно. Добави, че 90% от дизелите са с изрязани системи за пречистване и се получава една смрад и тежък, канцерогенен въздух, където дори карането на колело е по-вредно, понеже все пак въздуха в колата влиза прези филтър. Просто карайте коли на газ, евтино, чисто и по-тихо.

    Коментиран от #33

  • 23 Николов

    24 5 Отговор
    Добре де ами ко праим с тежкотоварните машини.Значи днес един среден клас хибриден багер колко моточаса трябва да работи за да не замърсява околната среда или да е включен постоянно на ток.И като се има предвид заплащането в България като работи по малко съответно багериста умира от глад.

    Коментиран от #24

  • 24 гост

    42 8 Отговор

    До коментар #23 от "Николов":

    Нека камионите и строителните машини да си останат. Говорим за леки коли, бусове и джипове. Погледни от ауспусите им какви чернилки излизат и каква задуха правят като минат покрай теб. Нов и пречистен дизел е далеч от това замърсяване. У нас е гордост да караш смрадлив дизел, а не срамота. Това е проблема.
  • 25 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":

    повече :)
  • 26 Ганьо без катализатор

    32 8 Отговор
    Това не важи за бедна българия.Ние караме коли още от 1944 година.На хартия сме ''европейци''практика живи бай Ганьовци.Така че мат'ряла да си кара трошляка внос от Италия и Германия и да се радва на кучешкия живот.
  • 27 Било

    11 10 Отговор
    Карам Мерцедес 420д gl и не пуши .Какво да си купя дане повреждане природата
  • 28 onq s konq

    19 26 Отговор
    НЕ МОЖЕ всички дизели да се слагат под общ знаменател!БМВ-то ми е 2004г 204 коня и НЕ СЕ ВИЖДА НИКАКЪВ ПУШЕК ОТ АУСПУХА!А това че стига без проблем 240км/ч както е по заводски данни и ми гори 800 ГРАМА НА 10 ХИЛ. КМ на колкото и го сменям го казвам не за да се хваля,А ЗА ДА ПОДЧЕРТАЯ ОТЛИЧНАТА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛА И СЪОТВЕТНАТА МУ КОМПРЕСИЯ!Затова и си е редно да се прави замерване на газовете в пунктовете за годишни прегледи и тия с неподдържаните трошки просто да бъдат спирани от движение,А НЕ ТОТАЛНА ЗАБРАНА НА ДИЗЕЛИТЕ КАТО ЦЯЛО!

    Коментиран от #30, #31, #32

  • 29 Филуспидист

    29 1 Отговор

    До коментар #10 от "Грую":

    Ух да та видя у Търнова града как мяташ педалите...
    Там където вело-транспорта е в разцвет и където всички така умилено са вперили взор, особено в Германия и Холандия релефа е равен като тепсия.
  • 30 оня с магарето

    25 8 Отговор

    До коментар #28 от "onq s konq":

    BMW 525 е 177 коня а твоето - 204 ??? Да не си включваш и родата в тази мощност ???

    Коментиран от #36, #88

  • 31 тоя с пушката

    24 10 Отговор

    До коментар #28 от "onq s konq":

    И кога не виждаш пушек?След 10 вечерта ли ?
  • 32 Вуте

    37 4 Отговор

    До коментар #28 от "onq s konq":

    Нормално е да не видиш ! Коня нали има капаци на очите за да гледа само напред и да не се озърта ...
  • 33 Марио

    22 2 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Нали аз плащам данъците на дадена кола (моята).Може да не искам споделено пътуване.Таксито няма ток да стане.Да чакам един смръдлив циганин да ми кара и да ми взема пари колкото да си заредя колата (поне 10 литра)няма да стане.Автобусът.Чака се с часове и мръзнеш като куче в студа.И ако ми се наложи спешно да изляза??
  • 34 Марио

    12 11 Отговор
    Не трябва да се спират всички.Тези под евро4 трябва ,но над евро4 да си останат.Или пък да си прави индивидуално замерване на всеки един автомобил!!!

    Коментиран от #35

  • 35 ЖСП

    11 6 Отговор

    До коментар #34 от "Марио":

    Защо се заблуждавате с тези евро норми! Като изгориш литър нафта в торбичка ли събираш вредните газове? Всичко пак си излиза навън, само че със забавяне.

    Коментиран от #38

  • 36 onq s konq

    9 17 Отговор

    До коментар #30 от "оня с магарето":

    Непрекъснато ми вменяваш изцепките на оня дето пише с моя ник,който изобщо няма кола.Повтарям -204 коня,КОМЪН РЕЙЛ!А вариантите да ме "бъркаш" с него са ИЛИ СИ ТЪП НО УПОРИТ,ИЛИ ТАКА ТИ Е ПО-УДОБНО ЗАЩОТО СИ ЗАВИСТЛИВО.А най-вероятно и двете:) И понеже бавно схващаш и си се научил много трудно да вярваш по простата причина че МНОООГО СА ТЕ ЛЪГАЛИ,ще ти дам и инфо за колата:Сменени предни дискове и накладки,предни носачи комплект,демпферна шайба,маховик,вискосъединител,съединител -коплект с помпа и масло,фарове -коплект смяна на халоген със би-ксенон,тампони-от предната до задната броня-около 16 бр,вкл. и на скор. кутия,музик озвучаване -повече от специално,4 бр нови куми летни-Континентал 235мм отпред и 245 мм отзад,рамки на предни стъкло,кора под предно стъкло и още дреболии-общо около 6000лв за 3 години.Данък 274лв,з/ка 240 лв,винетка и др-то си е ежегодно и не влиза в сметките.Сега пак ли ще ме питаш дали зареждам нафта от тракторите,както пише с моя ник?

    Коментиран от #40

  • 37 Гого

    12 29 Отговор
    Нали знаете логиката на Българина ще си купя някоя дърта нафтове печка и ще карам с крадена нафта а отзад ще бълва пушеци. На дизеляците данъка трябва да е десеторен

    Коментиран от #39

  • 38 Марио

    13 4 Отговор

    До коментар #35 от "ЖСП":

    Не се заблуждаваме.Но явно тея дето са измислили тия закони че само евро 6 трябва да остане се заблуждават.А на ток просто няма Как да стане.Първо,че ще пазим.Второ ,че в България няма къде и Как да се направят станций откъдето да се зарежда.Защото капацитетът на ток на една нормална кола която не струва колкото Tesla е около 100км.Ти трябва да зареждам 4-5пъти за да идеш на морето!!!!!!!😂😂
  • 39 Марио

    10 2 Отговор

    До коментар #37 от "Гого":

    Защо има толкова завистливи хора?Кой каза,че е трябва да е дърта.Ако и току що изкарана от магазина или е до 6-7 годинки
  • 40 жребеца

    23 6 Отговор

    До коментар #36 от "onq s konq":

    Ти си мазухист бе човек!За 3 години да хвърлиш шест бона по тази кочина си е предпоставка да се консултираш с психитър!

    Коментиран от #43

  • 41 Луд с кирка

    49 2 Отговор
    У БГто за нищо не сме. Споделено пътуване, ама друг път, като ги чукне на таблета, пътниците де, чичко милиционер и ет ти едно споделено. Друг е въпросът, че това евро 5 и 6 винаги ми е звучало много афиф, търговски трик европейчетата да лапат грешни парици. Напоследък май се видя, че наистина е фалшива работа. Не остана автопроизводител незамесен в дизелгейт. Питам, задавали ли сте си въпроса колко пътнически самолета има във въздуха във всеки един момент на денонощието. Прочетете колко чист въздух лапат и съответно замърсяват, за озона да не говорим. А сега сметнете ауспусите на целия автопарк на планетата колко и какъв дебит имат и го сравнете. Е това е шепа милиардери манипулират всичко.Вие ще въртите педалите, ще карате електрички и ще ядете протеини от скакалци (щото и месцето е кът),пък те ще бръмчат мъжката с корави машини на ДВГ и ще лапат дебелите пържоли.
  • 42 Марио

    16 3 Отговор
    Както много са писали отдолу.Защо си мислите,че караме дизел защото крадем нафта.Ама логиката на простия българин.Трябва за да си добре да си прошляк (всички други завиждат)И за да караш дизел или да имаш нещо трябва да крадеш за да си го поддържаш и да е добре.А всъщност вие всички,които написахте,че крадем нафта си мислите че всички са като вас.Аз съм сигурен че работите на едно място само защото можете да гепите по нещо.И оттам."Всички трябва да са като нас"
  • 43 onq s konq

    8 16 Отговор

    До коментар #40 от "жребеца":

    Може и така да е,но хората казват "Имал си,дал си".В момента съм купил и термостат,но не ми е належащо през лятото и не съм го подменил.Отделно съм се навил на "двоен DIN"-950 лв + 100 за труд,но ще стане наесен,защото вилата ми дърпа кинти в пъти повече от колата.

    Коментиран от #62, #130

  • 44 До 2

    12 10 Отговор

    До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":

    Тука в България 90% са на газ хората, не ни бърка забрана на дизел.

    Коментиран от #46

  • 45 Дизел е марка дрехи

    15 16 Отговор
    Чадилниците на скрап!
  • 46 Марио

    19 5 Отговор

    До коментар #44 от "До 2":

    В България моето неуко момченце се карам също много дизели и бензини.Та ако ти си на газ,това не значи,че другите са.Ако си купил преди по-малко от година чисто нов дизелов автомобил какво правиш. (У нас има много такива и нови и малко ползвани до 5г).Какво става?Не всеки иска на газ.Едно че та нова кола направо е срамота или поне на кола за над 15 хиляди.Второ,че не винаги са монтирани както трябва и има опастност и за твоя живот и за на околните(недай си боже ако гръмне нещо)И трето при удар ако нещо се спука.Четвърто ако има теч и още много.Но като цяло не говорим сега за безопасност.Говарим че не може на новата кола скъпа и на малко км да й плеснеш газ.Пример:купил си s class човека чисто нова и отива да слага газ.Вждал ли си ескласа нова с газ?-НЕ Нали?Ето за това говоря.

    Коментиран от #47, #53

  • 47 Карам на газ

    7 19 Отговор

    До коментар #46 от "Марио":

    Що си такъв простак.Смрадливия дизел на скрап ,а ти с колело.Газта си е Бомба карай си новата кола на газ и си свиркай.Поне не ръси рак през ауспуха.

    Коментиран от #49, #50

  • 48 Марио

    12 2 Отговор
    А сега се сетих че тая забрана ще важи и за букове.Е какво правим.Представете си sprinter ili vito с електрически двигател.То няма да смогне с доставките.Ще трябва да зарежда през 1 час,ще е бавен и 😂😂😂😂

    Коментиран от #51

  • 49 Марио

    15 2 Отговор

    До коментар #47 от "Карам на газ":

    Простак ще викаш на баща ти ей.Ако искаш бъди съгласен ако не не.Ама не обиждай Има неща,които повече замърсяват.Зя газта съм казал
  • 50 Марио

    16 3 Отговор

    До коментар #47 от "Карам на газ":

    Има неща,които замърсяват повече от дизела.Аз лично ще се боря докрай против този закон.И ако нищо не стане ще карам бензин,но ве и на ток
  • 51 Има начин

    6 5 Отговор

    До коментар #48 от "Марио":

    Когато някой иска да свърши нещо, Търси решения когато не иска търси оправдания.


    Разбира се че ще намериш много повече оправдания. Хората с доставките Обаче а именно DHL, са намерили решение:
    http://www.ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/1390-deutsche-post-street-scooter-elektromobili-dostavki

    Сами си произвеждат евтини автомобили за доставки:

    Според информация на компанията през 2016 г. е планирано да се произведат и използват 2,000 броя от новите StreetScooter електро баничарки. След това всичките 30,000 вана за доставки на пощите постепенно ще бъдат заменени със StreetScooter-и.

    Возилото е изцяло пригодено за пощенски нужди, с 30 кВт мотор и 20.4 кВтч батерия. Максималната скорост е 85 км/ч, а пробегът между 50 до 80 километра в зависимост от натоварването и времето. Това съвпада на 100% с данните на Renault Twizy (без мотора и батерията), но StreetScooter може да носи до 650 килограма, с до 4 m3 работен обем.

    Коментиран от #52, #54

  • 52 Марио

    9 4 Отговор

    До коментар #51 от "Има начин":

    Аз се занимавам с производство на веща които се развалят бързо и трябва да седят замразени.И когато ти трябва хладилен камион за дълъг път с около 15 хиляди продукта.Нямя Ка к да стане така
  • 53 Боби

    4 1 Отговор

    До коментар #46 от "Марио":

    Виждал съм :)

    Коментиран от #55

  • 54 Марио

    4 3 Отговор

    До коментар #51 от "Има начин":

    Ако ги пуснат серийно и в бг ще си купя за фирмата.Но трябва да са по-голями за да ми вършат работа и да не се зарежда през 100км.Иначе са добри,но не знам на спринтер(камион)дълга база Как ще е ток
  • 55 Марио

    4 5 Отговор

    До коментар #53 от "Боби":

    Виждал си от най новата еска на газ.???😂😂😂Или не знаеш да какво става на въпрос Или тоя дето го е направил е някой олигофрен със психични проблеми
  • 56 Боби

    10 7 Отговор
    Да виждал съм.Шема ми си купи Mercedes s350d чисто нов преди 6 месеца и онзи ден си сложи газ

    Коментиран от #57

  • 57 Марио

    3 12 Отговор

    До коментар #56 от "Боби":

    Дизел на газ???Нещо си в грешка😂😂

    Коментиран от #59

  • 58 Било

    4 4 Отговор
    Май гроздето е много кисело.Ще ходя да пия по едно разбрах всичко
  • 59 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #57 от "Марио":

    Може може
  • 60 Колев

    12 5 Отговор
    Не се излагайте, от известно време има дизелови автомобили с газови системи. Просто се монтират в професионални и оторизирани сервизи.

    Това, че Пешо газаджията в квартала не знае как става процедурата и затова ви обяснява, че няма как, не означава, че наистина няма начин да се монтира газова уредба на дизелов автомобил.

    Коментиран от #128

  • 61 Колев

    11 4 Отговор
    Освен това ясно е, че бъдещето принадлежи на електричеството и ДВГ с водород/браунов газ/газ/метан.

    Коментиран от #140

  • 62 Глупости

    12 5 Отговор

    До коментар #43 от "onq s konq":

    С тоя данък на тия коне ме уби! Или колата ти е 74 годишна или конете не са толкова или живееш на връх Мусала.Аз за 245 коня плащам 497 кинта и някви стинки.Да не говорим,че тия 6000хил.ако наистина си ги дал за обслужване тая кола си я взел дроп.

    Коментиран от #73

  • 63 БМВ

    6 15 Отговор
    МАХНАХ КАТАЛИЗАТОР ,ДПФ ,ЕГР И КЕФ ГОЛЯМ ДИШАИТЕ МИ ЧЕРНАТА ПУШИЛКА КАТО Я ВИДЯ НА ОГЛЕДАЛОТО ЗА ОБРАТНО ВИЖДАНЕ КЕФ ГОЛЯМ

    Коментиран от #79

  • 64 бай Иван

    10 3 Отговор
    Ще ме накарате да си взема ОМ606 и да сложа голяма турбина.
    Да ви видя колко сте силни.

    Коментиран от #120

  • 65 Мартин

    6 4 Отговор

    До коментар #18 от "tost":

    Твърдите частици в модерните дизели вече не са проблем като преди, заради бързото развитие на DPF-технологиите. Сега бензинките бълват повече твърди частици от дизелите, в резултата на преминаването от атмосферни двигатели към такива с директно впръскване и принудително пълнене. Пример - Мерцедес S500 W222 има филтър за твърди частици от 2014 година.
  • 66 Язе

    22 2 Отговор
    Бензин,дизел,газ все тая.70 000човека за 14 години.Смешна работа.Ако някой си мисли,че на политиците им пука за хората много се лъже.Ако е така защо не направят референдум дали народа иска дизел или не?Защото не им изнася.Сега ще се наливат пари в аец,вец,фотоволтаици изобщо във всякакви енергийни проекти където кой друг ако не политиците държат тези сектори.Лапаницата ще е голяма и кой ще плаща за тези неща-ДАНЪКОПЛАТЕЦА.Ай честито и да не ревете след това.

    Коментиран от #69

  • 67 Гого

    9 14 Отговор
    Вместо държавата да субсидира шофьорите да карата на газ правят обратното дизела е по евтин от бензина егати парадокса!
  • 68 LORD

    7 20 Отговор
    -Сега тъпите селски трактористи комбайнери шофьори на тирове и във градският транспорт да си върнат немедлено колите във надин за по-200лв.бройката защото карат и без катализатори и тровят 500%въздуха аман от тъпотия и селения в тази наша държава селско-циганска и мръсна.

    Коментиран от #72

  • 69 Има начин

    7 5 Отговор

    До коментар #66 от "Язе":

    Много, ама много си далеч от истината! Германия ще затваря своите атомни централи.
    Фотоволтаиците за разлика от България, са по покривите на стотици хиляди домакинства, които са ми ползват тази енергия, а само излишъкът продават.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Селянин

    7 2 Отговор

    До коментар #70 от "Гастарбайтер":

    А ти си цъфнал та вързал :)
  • 72 Селянин

    17 5 Отговор

    До коментар #68 от "LORD":

    Ако не са тъпите трактористи и тираджий, ще си ядеш цървулите поради липса на друго! Дали си лорд баш ме боли фара, ама по-скоро не си!

    Коментиран от #75

  • 73 onq s konq

    8 12 Отговор

    До коментар #62 от "Глупости":

    Казах че колата е 2004г-твойта не я знам коя е,а ТОВА ИМА ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ.Казах че е 204 коня и за разлика от твоите 245 вероятно попада в друг ценови диапазон.Живея в окръжен ПРОВИНЦИАЛЕН ГРАД А НЕ В СОФИЯ,което пък оказва значително влияние върху размера на данъка.Нямам никакъв интерес да не казвам истината за това колко пари съм вкарал в колата ,но това което ме впечатли при демонстрацията при покупката е ДВИГАТЕЛА -6 цилиндров,равномерен и култивиран ход и звук на бензинов- нямащ нищо общо с 4-цилиндровите.Затова и по двигатела НЕ СЪМ ПИПАЛ АБСОЛЮТНО НИЩО, турбината работи безупречно и като цяло МПС-то дърпа безкомпромисно.Е сега вече можеш да си вземеш приказките за "дроба" обратно.

    Коментиран от #86

  • 74 бай Иван

    12 7 Отговор

    До коментар #70 от "Гастарбайтер":

    Ще си караме каквото и както искаме.

    Странно, в САЩ която я имат за идеал, коли над 25 години се импортират без значение откъде и в какво състояние.

    По-тъпи ли са от нас?

    Коментиран от #78

  • 75 LORD

    11 17 Отговор

    До коментар #72 от "Селянин":

    -Село мое ненагледно ти немаш фар бе а само две нули отзад....и трактористите комбайнерите и шофьорите на камиони бусове и тирове да си стоят на село и да си гледат прасетата а не да трошат пътищата да замърсяват въздуха и да правят само катастрофи и мизерии по-пътищата и магистралите във България те за друго нестават освен да крадът кокошки и да гледат прасета!!
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 fuckdiesel

    13 15 Отговор
    За жалост у нас тая уродлива пушещата, смърдяща, щракаща и вибрираща технология ще властва гордо още доста време. Тук чалга културата я е издигнала в култ .....
  • 78 Сем

    9 5 Отговор

    До коментар #74 от "бай Иван":

    Бай Иване, кога се върна от САЩ и консатира американците на какво гориво карат?

    Коментиран от #93

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Shmeker

    17 9 Отговор
    Аз имам няколко дизела, няма как да някой да ме накара да се отърва от тях.
  • 81 Benzin

    8 26 Отговор
    Ураааааа, край на нафтовата печка.
  • 82 Баба Меца

    16 3 Отговор

    До коментар #5 от "SubaruFan":

    То и г .з ъ ти бълва метан, ама си го дишаш и не кашляш😉😁😁!
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Shmeker

    18 4 Отговор

    До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":

    По-скоро правителството ще си иде. Докато не направят заплатите европейски няма как да караме коли евро 6 и т.н.
  • 85 Shmeker

    13 4 Отговор

    До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":

    По-скоро правителството ще си иде. Докато не направят заплатите европейски няма как да караме коли евро 6 и т.н.
  • 86 тоя с пушката

    13 6 Отговор

    До коментар #73 от "onq s konq":

    2004 а сега сме 2017 - демек на 13 години !!! В реалния свят това твоето си е олдтаймер ама ти си наливай в него по 1000 лева на година и се гордей че колата ти е НОВА ....бабичка!!!

    Коментиран от #91

  • 87 Бензинджията

    18 6 Отговор
    Я че си карам дизело с отработило олио. Че мЕрише на пражени картофи.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 onzi

    21 2 Отговор
    Истината е , че плащаме за стоки и услуги като в западна Европа, а доходите ни са като в западна Африка. Едва ли ако взимахме всички по 2-3 хиляди евро заплати щяхме толкова да ги караме тия стари дизели. Една чисто нова кола е 20-50 хиляди лева(не визирам най-луксозните мерцедеси,бмв,лексуси,спортни коли и т.н.)- като взимаш 300-400 евро не излиза нещо сметката, но като взимаш 3 хиляди евро може да си позволиш на 3-4 години нова кола.
  • 90 ели

    13 6 Отговор
    Аз не вярвам Запада толкова да е загрижен че са умрели "70.000 " от вредните газове .Спомнете си миналата година колко немски момичета и жени на Нова година бяха изнасилени или опит нещо подобно но -направиха всичко възможно да се забрави да не се дава гласност. Въпроса е автомобилния секто р който е двигател на Западната икономика а тя почна да "куца" Колите ще бъдат забранени и движението им ограничено в големите градове и ще бъдат продадени бившия "Источен " блок идеално решение.Цялата пропаганда за това е да се убедят собствениците на дизеловите коли че трябва да се "отърват " от тях.
  • 91 onq s konq

    4 15 Отговор

    До коментар #86 от "тоя с пушката":

    Принципно си прав,...но теоретично,защото 200 коня са си 200 коня и както споменах няма нито един "избягал",винаги слагам и добавка за повишаване на цетановото число на нафтата и има чувствителен ефект.Верно че не е 300,400 или 500,но такива са ми възможностите в момента.Има и нещо друго и то е,че всичко което съм сменил,знам че е сменено с ново и марково и НЯМА ДА МЕ ПОДВЕДЕ!Между другото колко "моми" на пътя ще ми се опрат с тия 240км/ч които лично фиксирах при Белокопитово/магистралата Шумен-Варна/...точно с "бабичката"?!

    Коментиран от #100

  • 92 Кеф яко

    8 8 Отговор
    Абе що не питате ,,оня с коня,,от къде го е взел(коня),и така ще си решите проблема с евро нормите,забраните и т.н.То ,,коня,,си е направо евро 7
  • 93 бай Иван

    2 7 Отговор

    До коментар #78 от "Сем":

    Все си мисля че с днешната техника няма значение дали си бил някъде...
  • 94 Sasheto

    10 4 Отговор
    В Германия допустимите норми за димност(m-1)са както следва: за дизелов двигател без турбокомпресор- 2,5m-1; за двигател с турбо- 3.0 ! С Евро 5-1.5m-1. Тези стойности са достатъчно завишени и дори 30-годишни автомобили се вместват в тях. Българските законови норми за димност са изцяло копирани от германските.Дали германците ще направят промени в законодателството ?
  • 95 Просто човек

    15 2 Отговор
    Аман от нещастници само тормозят народа
  • 96 no name no face no number

    17 3 Отговор
    А камионите и автобусите, които с пъти повече замърсяват от колите ко??? С вода ли ще ги караме? Ако ги спрете алчните ви задници от какво ще се угояват ......... бизнесмени. Освен пари друго не виждате
  • 97 buralai

    14 3 Отговор
    Само да вметна, че тези неща който се пишат ще се случат най -рано след 20 години в бг.
  • 98 Александър Ангелов

    5 11 Отговор
    Единственото спасение да се пуснат в масово производство електромобилите, които вече са осъвършенствани и производствената им себестойност е много по ниска от обикновените автомобили.
  • 99 о|о

    3 31 Отговор
    Трябва да се забрани продажбата на втора употреба автомобили, тези които не могат да си позволят няма да карат, а ще ползват транспорт публичен или роднина/приятел/колега с нов автомобил.

    Коментиран от #102, #106, #115

  • 100 Ха ха ха

    7 3 Отговор

    До коментар #91 от "onq s konq":

    240 градуса на водата ли ?
  • 101 ГОСТ

    13 9 Отговор
    Автора на статията явно е фен на газта и ги ръси тука едни от нямане на работа. Никъде в интернет няма подобни глупости писани че големите немски производители спирали производството на дизели. Единствено се говореше за забрана на евро3 и 4 в центъра. Но бай ганьо си перефразира и си пише глупости. Сигурно от 20-30 че и повече години се говори за електрически автомобили или на водород изобщо на алтернативни източници. Какъвто и ДВГ да е замърсява околната среда.
  • 102 Lud s bradva

    10 9 Отговор

    До коментар #99 от "о|о":

    Ti toku shto ostavi 90% ot bulgarite bez koli be, temerut. Q da ne mi znaete mnogo, che kolata moj da mi e evtina, ama bradvata mi e dosta ostra ;)
  • 103 canisminor

    10 1 Отговор
    Като куриер в Германия карам бус Ducato Emovum изцяло на ток.Градско пробягва около 80 км.и е голям кеф.Отвън обаче не се чува като автомобил,което е проблем и трябва да се внимава да не сгазиш някой залюхан.Макар и нов буса постоянно дава дефекти по електроника кабели и тем подобни.С времето производителите ще ги изгладят тези неща и в определени сфери,този вид машини ще са по удачни от бензинови и дизелови.Интересно обаче по светофарите когато тръгна и пешеходците остават в шах,защото изчезвам безшумно....
  • 104 canisninor

    16 2 Отговор
    Друг недостатък на ел.колите е че неможеш вечер да я паркираш къде да е,защото трябва за се зарежда ако си карал.Трябва да си е закачена на станцийката,лоша новина за колегите който са свикнали да се прибират със служебната кола.

    Коментиран от #107

  • 105 Бай Драган

    19 3 Отговор
    Абе що си чешете езиците. Гледам от доста време нашето правителство, пък и определени фирми за производство на автомобили и продажбата им у нас правят чудеса да ни убедят как било хубаво да се карат само нови автомобили или пък сега на мода излязоха електрическите.Другите дизели, бензини и газ как замърсявали околната среда. Абе хора мислите ли, че на някой му пука за вас или за околната среда. Ако беше така нямаше да се изсичат горите ни и да се изнасят за Турция от където внасяме мебели. Преди около двадесет и кусур години пак така писаха, че Вартбург и Трабант били замърсявали въздуха и до няколко години трябвало да изчезнат от пътищата на България. Е изчезнаха. Аз сега питам. Защо все още се карат Камази и на някой случвало ли му се е да си кара екологичния хибрид след потегляне от кръстовище зад Камаз например.
  • 106 Марио

    12 3 Отговор

    До коментар #99 от "о|о":

    Ти нормален ли си бе.То значи ти и градския ни можеш да си позволиш 😂😂😂.Да не сме карали втора употреба.Абе ей ти знаеш ли,имал ли си нова кола.Знаеш ли колко пари се губят от такава.А????Да се карат и втора употреба ама просто да им правят замервания или да не са допускат най-старите.
  • 107 Кеф яко

    9 2 Отговор

    До коментар #104 от "canisninor":

    Вземете си Кон.Оставяте го да пасе където ви е кеф.Само дето,, братятя,,роми може да го натравят на луканка.То и от старите,, бараки,,те се облагодетелстват най-много,я за скрап я за нещо друго.
  • 108 волен сидеров

    5 4 Отговор
    вдигане на цените от джамбазите на бензиновите автомобили-това очаквам-да ама пък ние ще караме нови от магазина-хак да им е
  • 109 Монго

    8 7 Отговор
    Личните ми са бензин-2.2,2.5 и 3.0 "атмосферки" и нито една на газ. Научен съм и съм свикнал на бензин. Служебните ми са само дизел, и ги карам к'во да правя. Но не се занимавам с обслужването им. За мен дизела е "за работните коне". Кой каквото иска да си кара.
  • 110 ТинТин

    22 5 Отговор
    Баба Меркел гпаси, защото ѝ стиска; Бате Боко слушка и сега трябва да очакваме: поява на "спецЯЛИзирани сиктирвизи" за изсмукване на още пари от оголения дизелOFF народ. Разни смени и други шашкънии ще се извършват само и единствено там, а т.н. "с-визи" ще са "наши"! Иначе - магарето, каручката и - зад катализатора на дългоухото.
    ....НАРОДЕ???? - така писа Левски в тефтерчето си и тази дума, заедно с въпросителните важи и до днес и ще продължава да важи, докато сме жаби, които искат да ги подковават!
    Дано преди това да изкупят Булгаристан, та да се намеси и някой по-отговорен в т.н. "Оправление"... Народее, народе... Остана си племе...

    Коментиран от #111

  • 111 Peruschana

    8 6 Отговор

    До коментар #110 от "ТинТин":

    Нема страшно, това не се отнася за назе. Ние ще им изкупим почти новите колици.Е ще са покарани малко, на по 150, 160 хиляди
  • 112 ДИЗЕЛ

    14 3 Отговор

    До коментар #10 от "Грую":

    Груйо Груйооо, а зимата пак колелета ли да караме бе ? Ей тия глави ги носите на раменете колкото да има къде да си закачате очилата и каскета не за друго. Мисъл никаква.
  • 113 diesel fen

    7 9 Отговор
    Аз пък имам около 10 дизела в къщи и съм си много доволен . карал съм електрически ,бензинови , хибриди дори на газ или пък метан, абе просто нямат сила и тръпка като дизела. Проблема е че стана масово на всякъде дизели и нема кой да купува газчица или бензинец те тва е проблема.

    Коментиран от #116

  • 114 Госпожицата​.

    5 13 Отговор
    Дано скоро време да забранят дизеловите автомобили,карайте само на газ,до колкото за безопасността много рядко може да се случи инцидент. Все пак зависи къде и кой е монтирал.Завирала съм си носът до ауспуха и нищо не се усеща което да те закашля.

    Коментиран от #118

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 ДДДДДДД

    6 5 Отговор

    До коментар #113 от "diesel fen":

    Купи си бензинова кола с турбо и тогава ми говори дизела колко динамика има.
  • 117 Peugeot

    2 2 Отговор
    Онзи ден си карам по обикновен двупосочен път през нощта и извднъж... мъгла.. пуснах фаровете за мъгла и си продължих. Беше странно, защото небето беше чисто не беше валяло. След 1 километър го видях - ш...н стар дизел.... е какво да ми е мнението за дизелите - скъпа поддръжка, затова вади само двигателя да остане и се почва една.... абе мордарска работа
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 I love diesel

    6 4 Отговор
    Корабите и самолетите замърсяват въздуха и водата.не дизеловите каляски .ама само си чешете езиците.С БЕНЗИН САМО ПРАСЕ СЕ ПЪРЛИ.ВСИЧКИ ТЕЖКОТОВАРНИ МАШИНИ РАБОТЯТ С ЛЮБИМАТА СТАРА НАФТА

    Коментиран от #121

  • 120 ОМ606

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "бай Иван":

    Аз вече съм го направил хвърля сажди колкото 20 коли с евро 6 :D
  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 ДИЗЕЛ

    2 9 Отговор

    До коментар #121 от "Гост":

    Бе къде си тръгнал и ти с твоя турбо бензин бе. Знаеш ли, колко такива като теб ги разплаквам по кръстовищата с напудрените им бензинови таратайки? Поне наясно ли си, че един дизелов двигател винаги има по голям въртящ момент от всеки бензинов стига да не е супер голяма разликата в кубатурата естествено. Предполагам, че ти говори нещо въртящият момент или Нутонметрите спрямо оборотите? А за издръжливостта на дизеловите мотори, какво да ти говоря, че всеки дизел ще зарови по 4-5 бензинки. Дизелаците навъртат над 1 милион километри без ремонт на двигателя и пак не им е проблем. Я кажи бензинката колко ще изкара преди да започне да гори масло колкото и бензин 200 000, 300 000 ? Тръгнал да ми говори за бензина, колко бил мощен и хубав. Ми като ти харесва карай си го, какво си тръгнал тука да ми го хвалиш пред дизела и да ми ръсиш мозък? Аре бегай у лево с твоите бензинки. Като видите баира и веднага смъквате на по-малка предавка, защото издишате от всякъде, а аз с моя дизел на 6-та ги изкачвам и набирам нагоре. Къде си тръгнал изобщо?

    Коментиран от #123, #137

  • 123 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #122 от "ДИЗЕЛ":

    я ми кажи какъв ти е дизела да ти се посмея малко. Ела ме разплачи на светофара с нУтонметрите си, неграмотнико! Въртящия момент е докато ускориш до 30 км/ч и после си умрял, защото трябва да превключиш на следващата предавка.
    Та една Impreza от 1994 г. с 2,0 литра турбо и едва 211 к.с. ще ускори за 6,5 секунди до 100 км/ч. и ще ти скъса гъза, смешник! https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=16116
    Я ми кажи един дизел с такива параметри сега от 2,0 литра и с една турбина! Да не говорим в момента, когато се съпоставят битурбо бензин с битурбо дизел - дизела е тотално отвят!
    А твоите идиотщини ги разправяй на някой рали състезател! Съвременните дизели ще изкараш 1 млн. километра само във фантазиите на такъв заблуден като теб фанатик!
    Та чакам да ми кажеш с каква печка разплакваш бензиновите турбо коли и да ми кажеш на кой светофар ще ме разплачеш - хахахахахахаха

    Коментиран от #124

  • 124 ДИЗЕЛ

    3 8 Отговор

    До коментар #123 от "Гост":

    Lexus Is 220d 177 к.с. чип на 240 к.с.. Искаш ли да ревеш с твоята бензинова Импреза а? Да не рониш сълзи до нова година?

    Коментиран от #125

  • 125 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #124 от "ДИЗЕЛ":

    Да, Impreza WRX много ще реве от смешния ти фритюрник - хахахахахаха
    Само, че аз имам Forester, който обаче ускорява за 6 секунди. Пък твоя пърдялник му дават заводски "умопомрачителните" 9 секунди до 100 км/ч, а с чипа едва ли ще върви повече от наистина много добрия нов Lexus Is 200t с 2,0 бензин и турбо и с 245 к.с., който ускорява за 7 секунди.
    Така, че просто спри да пишеш идиотщини, че ставаш смешен. Само ненормалник може да се перчи с нафтов Lexus на Impreza WRX или Mitsubishi Evo!!!

    Коментиран от #126

  • 126 ДИЗЕЛ

    1 9 Отговор

    До коментар #125 от "Гост":

    Отдавна не съм се смял толкова много. Благодаря ти, че разнообрази скучната ми вечер. Ай бегай там със смешната си импреза и си мисли, че караш AMG 63.

    Коментиран от #127

  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 да ама не

    9 2 Отговор

    До коментар #60 от "Колев":

    Това, че на дизелов автомобил се монтира газова уредба съвсем не значи, че върви само на газ. Ако е LPG, максималното процентно отношение е 50/50. За метан 70%. Демек, винаги си гори и нафта.
    Това, със замърсяването от автомобилите са "приказки" за наивници. Основните замърсители не са битови. А пък и тоците за електрокарчетата ви, от какво си мислите че ще се произвеждат? И без лафове за "зелена енергия" моля, това също е за идиоти.
  • 129 ДИЗЕЛ

    5 12 Отговор

    До коментар #127 от "Гост":

    Не се опитвай да ми даваш наклон на кръста Айнщайн. Малък си. Карай си бензиновите таралясници с Би турбо ако искаш се накачули с по едно турбо на всеки цилиндър, но не се опитвай да се впишеш в А групата при дизелаците. Не си дорасъл да караш дизел. Всеки умник се натикал с бензинка пък после си слага газова уредба. Защо така бе отворковци, защо не си ги карате на бензин? Свидетел съм на една камара бензинови автомобили от най високите класове и всичките с газови уредби. За какви бензинки ми говорите тогава? Аре у лево дървени философи. Никой не ви иска смешните мнения. Всеки уважаващ се шофьор на дизелов автомобил ще ви отсвири.

    Коментиран от #131, #132, #138

  • 130 Ироничен

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "onq s konq":

    Кон, понякога се унасяш и пишеш смислени коментари, при това без правописни грешки. Внимавай повече, и други ще разберат, че ни си идиот.
    Поздрави!
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #129 от "ДИЗЕЛ":

    Така мисля и аз ама масово са некадърниците които не разбират какво им говориш!!
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Колев":

    Да поправя Колев. ДВГ с водород няма. Това са пак електрички, но токът идва от клетка която се катализира с водород, а не от батерия.