Ежегодният доклад на TÜV за надеждността на употребяваните автомобили се смята за един от най-меродавните указатели за качество в Европа. Педантичните немци не си поплюват. Законът гласи, че щом навърши три години, всяка кола в Германия подлежи на преглед от Technischer Überwachungsverein. След това инспекцията се повтаря на всеки 24 месеца.
Прегледът при TÜV има малко допирни точки с практиката в страни като нашата. Инспекторите са въоръжени с всевъзможни инструменти, фенерчета и едноскопи. На проверка подлежи всеки компонент от конструкцията на колата. Резултатът - един от пет преглеждани автомобили не издържа изпита и заминава за сервиза. Повторен провал пък му коства правото да се движи по пътищата.
Слабото представяне в класацията на TÜV може да нанесе тежък удар по репутацията на всеки производител и докладът се очаква с нервно нетърпение всеки декември. Тазгодишното му издание ще бъде публикувано на 16 декември. Сайтът The TruthAboutCars.com обаче се е добрал до класацията предварително.
Тя обхваща данните за 7 779 312 автомобила, подложени на преглед в периода между юли 2010 и юни 2011 г. Резултатите са сортирани в отделни групи според възрастта на колите. При най-новите (до 3 г.) за втора поредна година печели Toyota Prius. Едва 1.9% от японските хибриди не са издържали прегледа.
АВТОМОБИЛИ НА ВЪЗРАСТ 3 години
Място | Марка и модел | Повреди |
1 | Toyota Prius | 1.9% |
2 | Toyota Auris | 2.6% |
2 | Mazda2 | 2.6% |
4 | Porsche Boxster/Cayman | 2.8% |
4 | VW Golf Plus | 2.8% |
6 | Ford Fusion | 3.0% |
7 | Toyota Corolla Verso | 3.1% |
8 | Mazda3 | 3.2% |
9 | Opel Agila | 3.3% |
9 | Suzuki SX4 | 3.3% |
… | ||
118 | Kia Sorento | 9.2% |
119 | Peugeot 407 | 9.4% |
119 | Alfa Romeo 159 | 9.4% |
121 | Citroen C4 | 9.5% |
122 | Hyundai Atos | 10.0% |
123 | Hyundai Santa Fe | 10.1% |
124 | Citroen C5 | 11.5% |
125 | FIAT Panda | 11.6% |
126 | Renault Espace | 12.2% |
127 | Dacia Logan | 12.5% |
Прави впечатление, че челната десетка повтаря разстановката на силите през Втората световна война, след отлъчката на италианците от Оста. Шест от най-надеждните модели са японски, а останалите четири - немски.
Сходно е положението и в групата на най-старите автомобили (10-11 г.) в доклада на TÜV. Струва си да се отбележи, че победителят Porsche 911 се подрежда на първо място по качество и сред колите на 6-7 и 8-9 години.
АВТОМОБИЛИ НА ВЪЗРАСТ 10-11 години
Място | Марка и модел | Повреди |
1 | Porsche 911 | 9.5% |
2 | Toyota RAV4 | 10.0% |
3 | Toyota Yaris | 16.8% |
4 | Toyota Avensis | 17.6% |
5 | Mazda MX-5 | 17.9% |
6 | Mercedes-Benz SLK | 18.1% |
6 | Toyota Corolla | 18.1% |
8 | Suzuki Vitara | 18.4% |
9 | Mercedes-Benz S-Klasse | 20.7% |
10 | Honda Accord | 21.0% |
… | ||
63 | Opel Zafira | 31.6% |
64 | Mercedes-Benz E-Klasse | 31.6% |
65 | VW Passat | 32.2% |
66 | FIAT Punto | 32.3% |
67 | Citroen Berlingo | 32.4% |
68 | Alfa Romeo 156 | 34.4% |
69 | FIAT Bravo/Brava | 36.0% |
70 | VW Sharan | 36.5% |
71 | Seat Alhambra | 36.7% |
72 | Ford Galaxy | 37.9% |
73 | Ford Ka | 38.9% |
Любопитна подробност - окупиралите дъното на доклада "тризнаци" VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy се произвеждат в една и съща фабрика в Палмела, Португалия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 hienata
11:41 13.12.2011
2 ing
11:46 13.12.2011
3 ataveto
11:54 13.12.2011
4 Стефан Цонев
11:58 13.12.2011
5 дсд
12:13 13.12.2011
6 00000
12:23 13.12.2011
7 TUVLEK
12:33 13.12.2011
8 хиената
15:33 13.12.2011
9 All cars are beautiful
16:55 13.12.2011
10 nikito_blend
17:28 13.12.2011
11 Име:
А някой от вас ми говореше за тайм атак в България преди време.. Да погледне тук: http://speedhunters.com/archive/2011/12/12/speedhunters-awards-2011-gt-gt-time-attack-car-of-the-year-b.aspx
Коментиран от #22
17:42 13.12.2011
12 Georgi
Хората са представили 2 класации - първата с автомобили на/до 3г и сложили 127 автомобила като тук са цитирани първите 10 и последните 10
Втората класация е за по старите автомобили и отново са цитирани първите 10 и последните 10.
Колите между първите и последните 10 не са показани.
За това че само ще кажа - БМВ И АУДИ ОЛЕ ОЛЕ ОЛЕ.... А мойте съболезнования за Е-класата не МВ :D
18:05 13.12.2011
13 Cvetanov
Коментиран от #18
18:55 13.12.2011
14 Stoyan
Тази класация грешно е посочена че показва кои са най-надеждните автомобили.
Класацията посочва колко автомобила не са преминали прегледа.
Всеки си подготвя автомобила преди да отиде на преглед.
Защото наистина прегледа е сериозен в Германия.
Ако се бяхте замисли, никои не може да отиде на такъв преглед с блокирал двигател или друг сериаозен проблем.
Затова и възникването на подобни проблеми не са отразени от тази класация.
По скоро класацията трябва да показва доколко проблемите са били известни на собствениците преди да отидат на преглед.
Друго липсващо е средният годишен пробег.
Ако една кола изминава 100 000км на година не може да се сравнява с такава изминаваща едва 10 000.
По тази причина и в челото има много малолитражки, кой ще мине 100 000км на година с Приус, Ярис или Мазда 2.
19:13 13.12.2011
15 520 zender
20:30 13.12.2011
16 TUV
Предлагам на несъгласните да си направят собствена класация: БМВ, Опел, VW особено Голф трябва да са най-здрави, а и забравих Фиат и Алфа, Рено, Пежо, Ситроен, Ауди . Мерцедес и японските трябва да са последни.
21:04 13.12.2011
17 ЮРИ АЛДИНОВ
22:27 13.12.2011
18 Име:
До коментар #13 от "Cvetanov":
@13 Първо НЯМАМ НИЩО ПРОТИВ ПОРШЕ.Второ Виж по-добре втората част където са автомобили на възраст 10-11 години. За какви еднакви километри ми говориш???
До @14 Малолитражките се карат доста градско. Така че също минават много километри. Показателен е факта че са издръжливи колкото по-голям клас коли !
00:41 14.12.2011
19 Пепи
01:38 14.12.2011
20 Z/T
Колата ми беше - Мерцедес c-clase 180 / 1994 - еми не е толкова страшен - всичко протича нормално и ако трябваше да слушам всички какво ми разправят за теста - самия той ми струваше 89 eu - и отнема около 30/45 мин. - трябва всички документи да бъдат в теб за всичко , колата да е мита и да е обута добре - за газовете си имат таблици и автоматично се преизчисляват - според стандарта - при мен euro 2 - мен ме пратиха да си демонтирам газовата защото нямах необходимото уверение че отговаря на заводските спецификации -
Това е играта при тях -
10:27 14.12.2011
21 hienata
11:51 14.12.2011
22 Kobester
До коментар #11 от "Име:":
@11 Напоследак в България станаха доста с поршетата.@12 Принципно си прав, макар и да не се виждат нито бмв-та нито ауди-та.
12:33 14.12.2011
23 alabala
Така ли е?
22:00 14.12.2011
24 hr-v
21:01 16.12.2011
25 jjjj
21:06 16.12.2011
26 Кирил
15:07 17.12.2011
27 Гено Янев
22:15 18.12.2011
28 Борислав Борисов
10:31 19.12.2011
29 Иво
12:03 20.12.2011