Last news in Fakti

13 Декември, 2011 11:31 16 974 29

TÜV класира най-надеждните коли за 2011-а

  • tüv-
  • tuv-
  • доклад
TÜV класира най-надеждните коли за 2011-а - 1
Снимка: TÜV

Ежегодният доклад на TÜV за надеждността на употребяваните автомобили се смята за един от най-меродавните указатели за качество в Европа. Педантичните немци не си поплюват. Законът гласи, че щом навърши три години, всяка кола в Германия подлежи на преглед от Technischer Überwachungsverein. След това инспекцията се повтаря на всеки 24 месеца.

Прегледът при TÜV има малко допирни точки с практиката в страни като нашата.  Инспекторите са въоръжени с всевъзможни инструменти, фенерчета и едноскопи. На проверка подлежи всеки компонент от конструкцията на колата. Резултатът - един от пет преглеждани автомобили не издържа изпита и заминава за сервиза. Повторен провал пък му коства правото да се движи по пътищата.

Слабото представяне в класацията на TÜV може да нанесе тежък удар по репутацията на всеки производител и докладът се очаква с нервно нетърпение всеки декември. Тазгодишното му издание ще бъде публикувано на 16 декември. Сайтът The TruthAboutCars.com обаче се е добрал до класацията предварително.

Тя обхваща данните за 7 779 312 автомобила, подложени на преглед в периода между юли 2010 и юни 2011 г. Резултатите са сортирани в отделни групи според възрастта на колите. При най-новите (до 3 г.) за втора поредна година печели Toyota Prius. Едва 1.9% от японските хибриди не са издържали прегледа.

АВТОМОБИЛИ НА ВЪЗРАСТ 3 години

Място Марка и модел Повреди
1 Toyota Prius 1.9%
2 Toyota Auris 2.6%
2 Mazda2 2.6%
4 Porsche Boxster/Cayman 2.8%
4 VW Golf Plus 2.8%
6 Ford Fusion 3.0%
7 Toyota Corolla Verso 3.1%
8 Mazda3 3.2%
9 Opel Agila 3.3%
9 Suzuki SX4 3.3%
   
118  Kia Sorento 9.2%
119 Peugeot 407 9.4%
119 Alfa Romeo 159 9.4%
121 Citroen C4 9.5%
122 Hyundai Atos 10.0%
123 Hyundai Santa Fe 10.1%
124 Citroen C5 11.5%
125 FIAT Panda 11.6%
126 Renault Espace 12.2%
127 Dacia Logan 12.5%

Прави впечатление, че челната десетка повтаря разстановката на силите през Втората световна война, след отлъчката на италианците от Оста. Шест от най-надеждните модели са японски, а останалите четири - немски.

Сходно е положението и в групата на най-старите автомобили (10-11 г.) в доклада на TÜV. Струва си да се отбележи, че победителят Porsche 911 се подрежда на първо място по качество и сред колите на 6-7 и 8-9 години.

АВТОМОБИЛИ НА ВЪЗРАСТ 10-11 години

Място Марка и модел Повреди
1 Porsche 911 9.5%
2 Toyota RAV4 10.0%
3 Toyota Yaris 16.8%
4 Toyota Avensis 17.6%
5 Mazda MX-5 17.9%
6 Mercedes-Benz SLK 18.1%
6 Toyota Corolla 18.1%
8 Suzuki Vitara 18.4%
9 Mercedes-Benz S-Klasse 20.7%
10 Honda Accord 21.0%
   
63 Opel Zafira 31.6%
64 Mercedes-Benz E-Klasse 31.6%
65 VW Passat 32.2%
66 FIAT Punto 32.3%
67 Citroen Berlingo 32.4%
68 Alfa Romeo 156 34.4%
69 FIAT Bravo/Brava 36.0%
70 VW Sharan 36.5%
71 Seat Alhambra 36.7%
72 Ford Galaxy 37.9%
73 Ford Ka 38.9%

Любопитна подробност - окупиралите дъното на доклада "тризнаци" VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy се произвеждат в една и съща фабрика в Палмела, Португалия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 hienata

    4 2 Отговор
    Значи добре съм се ориентирал имам си Тойота Авенсис и градско Орелче :))) и никога Форд за лична употреба :))))
  • 2 ing

    1 2 Отговор
    И много странно как минаването на технически преглед, макар и TUV, е показателен за това колко пъти си ремонтирал нещо по колата си преди да се явиш на него. Сигурно 30% от 10 годишните Поршета са с втори и дори трети двигател, а са на първо място. Изобщо такава класация е крайно безсмислена ...
  • 3 ataveto

    1 2 Отговор
    Браво ,японците от Тоуота са окупирали пьрвите места коментираите сега,безмислена класация ама много вярна мога да го потвьрдя
  • 4 Стефан Цонев

    2 0 Отговор
    нещо не виждам БМВ
  • 5 дсд

    2 0 Отговор
    Кьде са ви bmw -та ви нали били най -надеждни, най- добри боклуци.Единствено Мерцедес го има.
  • 6 00000

    2 0 Отговор
    Да живеят БМВ-тата хахаха
  • 7 TUVLEK

    2 1 Отговор
    "Педантичните немци не си поплюват". както винаги са набутали европейските си конкуренти в дъното, за да им правят кал. А японските ги слагат смело на първите места, защото при внос в Евросъюза ги товарят с акциз. И не се заблуждавайте, че този TUV е толкова педантичен. Основната цел е да се осигуряват пари за производителите на автомобили и части.
  • 8 хиената

    3 1 Отговор
    "нещо не виждам БМВ " то и нови Хонди не виждам, а за Митсубиши и Субару да не говорим. Колега ing ,малко не си прав повечето германци си карат колите без да обръщат внимание на дреболии, но на прегледа всичко лъсва и съответно се отстранява. Много са стриктни проверяващите и не само в Германия,но и в Англия и "вервайте ми" и в Англия класацията не е по-различна.
  • 9 All cars are beautiful

    1 0 Отговор
    Вярно е че много зависи в коя фабрика и от каква ръка се прави.Работил съм PAVCCZ и там повечето хора работят стабилно,но има и някакви дет не им пука и хлабаво свързват кабели и др.компоненти,после като мине на проверка уреда поазва грежка,но лошото е ако не се забележи от Q.C. и при пренос или друго се размърдват кабелите и после потребитела ходи по сервиите.
  • 10 nikito_blend

    1 1 Отговор
    От много време японците са начело, така че не е изненада.
  • 11 Име:

    0 2 Отговор
    Е къде са ги сложили тия поршета??? Че колко хора карат поршета и колко често ги карат????
    А някой от вас ми говореше за тайм атак в България преди време.. Да погледне тук: http://speedhunters.com/archive/2011/12/12/speedhunters-awards-2011-gt-gt-time-attack-car-of-the-year-b.aspx

    Коментиран от #22

  • 12 Georgi

    1 2 Отговор
    Тази статия и най-вече коментарите под нея са показателни за това какви ниско образовани хора пишат тук!!!!
    Хората са представили 2 класации - първата с автомобили на/до 3г и сложили 127 автомобила като тук са цитирани първите 10 и последните 10
    Втората класация е за по старите автомобили и отново са цитирани първите 10 и последните 10.
    Колите между първите и последните 10 не са показани.
    За това че само ще кажа - БМВ И АУДИ ОЛЕ ОЛЕ ОЛЕ.... А мойте съболезнования за Е-класата не МВ :D
  • 13 Cvetanov

    2 1 Отговор
    На пича който се чуди колко често се карат Поршетата ще кажа че колите в тестовете са на почти еднакви километри не се гледа само годината , Гледай мегазаводи Порше и ще ти стане ясно защо са едни от най надежните автомобили ;) . Само за да боядисваш Porsche GT3 ти са ти нужни 3 години обучение

    Коментиран от #18

  • 14 Stoyan

    4 1 Отговор
    Много интересни коментари, но много са изпуснали главното.
    Тази класация грешно е посочена че показва кои са най-надеждните автомобили.

    Класацията посочва колко автомобила не са преминали прегледа.

    Всеки си подготвя автомобила преди да отиде на преглед.
    Защото наистина прегледа е сериозен в Германия.

    Ако се бяхте замисли, никои не може да отиде на такъв преглед с блокирал двигател или друг сериаозен проблем.
    Затова и възникването на подобни проблеми не са отразени от тази класация.

    По скоро класацията трябва да показва доколко проблемите са били известни на собствениците преди да отидат на преглед.

    Друго липсващо е средният годишен пробег.
    Ако една кола изминава 100 000км на година не може да се сравнява с такава изминаваща едва 10 000.
    По тази причина и в челото има много малолитражки, кой ще мине 100 000км на година с Приус, Ярис или Мазда 2.
  • 15 520 zender

    2 2 Отговор
    Абе 10 клавиатури износих и пръстите си изпочупих тука да пиша че изобщо не ме притеснява къде е бмв в класацията.Винаги съм казвал че бмв не е най-надеждната кола но е колата която носи можеби най-голямо удоволствие от шофирането.
  • 16 TUV

    2 3 Отговор
    TUV са си измислили класацията ей така. Чели са по форумите и са взели информация. ХАХА

    Предлагам на несъгласните да си направят собствена класация: БМВ, Опел, VW особено Голф трябва да са най-здрави, а и забравих Фиат и Алфа, Рено, Пежо, Ситроен, Ауди . Мерцедес и японските трябва да са последни.
  • 17 ЮРИ АЛДИНОВ

    1 0 Отговор
    браво
  • 18 Име:

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Cvetanov":

    @13 Първо НЯМАМ НИЩО ПРОТИВ ПОРШЕ.
    Второ Виж по-добре втората част където са автомобили на възраст 10-11 години. За какви еднакви километри ми говориш???
    До @14 Малолитражките се карат доста градско. Така че също минават много километри. Показателен е факта че са издръжливи колкото по-голям клас коли !
  • 19 Пепи

    2 0 Отговор
    Относно мерцедес Е класа - нормално е да са в дъното. Е класата е ползвана за таксита в повечето големи градове в Германия. След това препродадна на лица предимно от ниските слоеве, които искат да карат хубава кола за ниска цена. :)
  • 20 Z/T

    0 0 Отговор
    Аз лично съм минавал на тоя митичен тест пред немците -
    Колата ми беше - Мерцедес c-clase 180 / 1994 - еми не е толкова страшен - всичко протича нормално и ако трябваше да слушам всички какво ми разправят за теста - самия той ми струваше 89 eu - и отнема около 30/45 мин. - трябва всички документи да бъдат в теб за всичко , колата да е мита и да е обута добре - за газовете си имат таблици и автоматично се преизчисляват - според стандарта - при мен euro 2 - мен ме пратиха да си демонтирам газовата защото нямах необходимото уверение че отговаря на заводските спецификации -
    Това е играта при тях -
  • 21 hienata

    1 0 Отговор
    Нека да стане ясно (колегата Z/T който е бил там може да потвърди), в Германия всичко което е записано в сервизната книжка на колата се спазва стриктно смяна на консумативи също,но след изтичането на гаранцията почти никой не се навежда под колата да види как е (или да легне под нея). Прегледите са на две години, скъсани маншони,ръжда и др. дреболии изникват доста,тогава умните и богати немци (англичаните също) се замислят колко ще им струва ремонта и най-често оставят 5 годишната кола в някоя автокъща и си взимат нова. Това е политика , заради това е толкова стриктен този преглед, за да се купуват нови коли, нима с ръжда по калниците колата е по-опасна за движение.
  • 22 Kobester

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Име:":

    @11 Напоследак в България станаха доста с поршетата.
    @12 Принципно си прав, макар и да не се виждат нито бмв-та нито ауди-та.
  • 23 alabala

    0 0 Отговор
    Значи ако правилно съм разбрал коментарите е по-добре да си купя кола, която я няма в списъка на най-здравите. Другите са здрави, а тези не.
    Така ли е?
  • 24 hr-v

    1 0 Отговор
    както винаги е било и ще бъде японците са най-добрите.Особено в автомобилостроенето
  • 25 jjjj

    1 0 Отговор
    ееееееееееее това е 7 от 10 .японците отново обраха първите места в класацията ... и то в Германия. Супер са
  • 26 Кирил

    2 0 Отговор
    Тая класация е хубава, но реално, когато човек купува автомобил, гледа и изминатите километри. Да, с възрастта се появява ръжда, някои съединения клеясват, ремъците се напукват и от тая гледна точка е важна така, че не е все едно автомобил на 50 000 км/2 години и автомобил на 50 000 км/5 години. От друга страна, не е все едно автомобил на 3 години/100 000 км и автомобил на 3 години/30 000 км. Затова си има и друга класация, според изминатите километри, без значение на годините - тая на DEKRA. И двете класации не са съвсем коректни. Освен това трябва да се вземе предвид примерно това, че Едно Ауди А6, минава 102 000 км/ за 4-5 години, докато една Фиеста само 58000 ( Според TuV report от миналия декември, двата автомобила заемат едно и също 13-то място). Обаче пак разликата не може да се взема предвид, защото малкият автомобил се кара доста повече в града и на къси разстояния, което предизвиква по-голямо износване на двигателя и спирачната система. Затова и DEKRA правят класация според класове - малък клас, среден клас и така нататък. Там нещата всъщност са по-реални. Може би най-реално би било да се съберат всички модели автомобили на дадена марка и да се осреднят резултатите, без значение на годините и километрите. Само така ще се види истинското състояние на автомобилите.
  • 27 Гено Янев

    0 0 Отговор
    Много ме е яд че в тия над 10 г не фигорира пежо .Мойто е дизел и вече ,,, абе по добре да не коментирам.
  • 28 Борислав Борисов

    0 0 Отговор
    Явно японските автомобили са най-добрите. С което съм напълно съгласен - аз карам LEXUS GS 300, а баща ми HONDA CR-V. А и резултататите са показателно до 3 годишни автомобили в първата 10 има 6 японски, а 10 годишни има 8......
  • 29 Иво

    1 0 Отговор
    Никаде не се споменава броя автомобили от съответнната марка. И колко от тях са служебни. Примерно при 100 бр Toyota и съответно 1000 броя Opel е нормално да има повече дефекти при по масовия автомобил.