Last news in Fakti

18 Октомври, 2008 12:51 1 008 0

Cadillac Fleetwood Series 70

  • cadillac-
  • cadillac fleetwood

Неведнъж в нашата рубрика е ставало въпрос за автомобили с марка Cadillac. Сега ще ви разкажем за серията 70, която започва да се произвежда малко преди началото на Втората световна война.

Запалените по американската класика добре знаят, че името на компанията идва от английското произношение на името на основателя на Детройт французина Антоан Кадийак. Автомобилната компания започва дейността си през далечната 1902 година. Първаночално се произвеждат доста примитивни возила, но през 20-те години на ХХ век американската фирма снабдява моделите си със спирачки на четирите колела, синхронизирана скоростна кутия и механична стабилизираща система. Всички тези модернизации утвърждават автомобилите с марка Cadillac като много добри, въпреки че са доста скъпи за за онези години. Горе-долу по същото време компанията сключва договор с няколко ателиета за производство на купета, най-известните от които са Fleetwood, Brunn и Willoughby. Фирмата Fleetwood е основана през 1909 година, а през 1927-а влиза в състава на Fisher Body Co, която пък от своя страна след четири години става собственост на GM. Името Fleetwood обаче се запазва като моделно обозначение дълго след това. Въпреки настъпилата икономическа криза преди началото на Втората световна война Cadillac успешно продължава да продава возилата, които вече са обособени в четири групи - V8, V12, V16 и La Sale. Естествено най-продавани, заради по-ниската цена, са автомобилите, оборудвани с най-малкия V-образен осмак. От тях най-популярна е серията 70. От нея се предлагат версии Convertible Coupe, Touring Limousine и Convertible Sedan. Днес една от разновидностите на серията 70, наречена Fleetwood Convertible Coupe 75, е на особена почит сред ретро колекционерите. Този автомобил започва да се произвежда през 1937 година и е оборудван с V-образен осемцилиндров двигател. Обемът му е 5 669 см3, а мощността - 140 к.с. От тази модификация са произведени само 140 бройки, като много интересна е историята на една от тях.

През 1938 година такъв автомобил е доставен по специална поръчка на американския консул в Берлин. След началото на Войната Cadillac-ът е национализиран и даден за ползване на шефа на охраната на Адолф Хитлер. През 1944 година съветската армия го взима като трофей и той попада в ръцете на бъдешия председател на компартията Хрушчов. Доста след това, през 1985 година този автомобил става собственост на един реставратор на стари коли с многозначителното име Таратайкин.

Радославъ Славчевъ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА