Тази година Коледа идва няколко дни по-рано за почитателите на четирите кръга. Audi обяви, че пуска ограничена серия на най-малкия си модел за ценители. Както подсказва името, A1 Quattro е снабден със система за двойно задвижване, комбинирана с 2.0-литровия четирицилиндров мотор на S3.
Модифицираният двигател развива 256 к.с. при 6 000 об/мин и 350 Нм в диапазона от 2 500 до 4 500 об/мин. От Audi не съобщават какво е теглото на наточената "единица", но ако се съди по динамичните характеристики, субкомпактният хечбек няма да отстъпва на батко си S3. Ускорението до 100 км/ч отнема 5.7 сек., а максималната скорост достига 245 км/ч.
A1 Quattro се екипира с шестстепенна ръчна скоростна кутия, която предава въртящия момент към диференциал вискомуфа Haldex, а от нея към четирите 18-цолови колела. Гумите са с размер 225/35 R18. Задните седалки са запазени, но заради компонентите на двойното предаване обемът на багажника е свит до 210 литра - с 59 по-малко от стандартните модификации с предно предаване.
Външността на наточения хечбек черпи вдъхновение от скорошните прототипи на марката и най-вече от модификациите S и RS. В интериора се набиват на очи различното табло, алуминиевите педали, спортните седалки и черната кожена тапицерия с контрастиращи червени шевове.
Продажбите на A1 Quattro започват догодина. Серията ще бъде ограничена до 333 екземпляра, които няма да бъдат изнасяни извън Европа. Засега цената остава неизвестна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ивайло Иванов
11:26 22.12.2011
2 AMG
11:32 22.12.2011
3 ГОШУ☺
http://www.volkswagen.bg/vw_world/innovation/antrieb_fahrwerk/4motion/haldex_kupplung/
11:36 22.12.2011
4 Дошо
11:37 22.12.2011
5 ГОШУ☺
11:43 22.12.2011
6 Дошо
12:02 22.12.2011
7 ГОШУ☺
12:39 22.12.2011
8 дссд
Коментиран от #19
14:13 22.12.2011
9 Stoyan
Използват се поне три различни ц. диференциала (муфи) - Халдекс, Торсен и БВ
Също така се слагат различни модификации (на тази диференциали) на различните коли. Диференциала при RS e различен от този на S ...
Халдекса издържа голяма мощност и този мъник ще бъде много напомпан от тунерите.
19:17 22.12.2011
10 jhghgdgfhj
19:56 22.12.2011
11 silence
Audi Quattro (Torsen) - sh*t
VAG Haldex - really sh*t
VOLVO Haldex - good one
BMW XDrive - totally f***ing useless
Коментиран от #12
20:18 22.12.2011
12 Мартин Алърков
До коментар #11 от "silence":
@11 Podkrepqm te napulno :) a za 4matic kakvo misli6 :)Коментиран от #15
21:21 22.12.2011
13 4ipi
21:34 22.12.2011
14 kot
22:26 22.12.2011
15 silence
До коментар #12 от "Мартин Алърков":
@12Хората са направили цял промо на 4matic
http://www.explore4matic.co.uk/
:))
А за Quadra Drive какво мислите?
22:39 22.12.2011
16 bellator
05:56 23.12.2011
17 ВИП АМГ
20:24 23.12.2011
18 яааяь
13:57 24.12.2011
19 Име:
До коментар #8 от "дссд":
@8 Кои японски ще реже бе я се чуй какви глупости говориш. Тая дебела смешка сигурно тежи колкото импрезата нищо че изглежда мъничка. А лимитираните импрези са 2.0 320к.с 420нм. А тази лимитирана грозотия на VAG вади мощност колкото стандартна импреза wrx (не STi). В двулитровия турбо клас немците не могат да се меят с японките. Mitsubishi X FQ400 вади 400к.с от 2 литра. Плюс това тия гуми са и твърде големи и ще недозавива страхотно.14:13 24.12.2011
20 подозиращ
Коментиран от #21
07:29 26.12.2011
21 ВИП АМГ
До коментар #20 от "подозиращ":
@20 a ti sluchaino dasi krum savov?20:20 27.12.2011