14 Септември, 2017 10:55 27 873 61

Подробности за новата Dacia Duster

  • dacia-
  • duster

Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Най-големите автомобилни производители на Стария континент си дадоха среща в Германия, за да покажат новите си модели. Шоуто впечатли с доста интересни концепции на скъпи марки, за повечето от които вече ви разказахме. Сега обаче ще обърнем внимание на един нов всъдеход, дело на румънците от Dacia, който на практика е най-достъпен за средностатистическия българин от всички показани автомобили на салона.

Става дума за новия Duster, премиерата на който се радваше на изключително висок интерес от страна на журналисти както от Източна Европа, така и от представители на западните медии. Външно новият Duster наподобява на досегашния модел, но на практика екстериорният дизайн е изцяло нов. Нови са предницата, светлините, джантите и цялата задна част на автомобила.

Любопитното е, че новата визия на Duster е дело на българина Емануил Клисаров, според когото дизайнът трябва да изглежда като еволюция на досегашния. Що се отнася до интериора на Duster, там промените също са впечатляващи. На очи се набиват новото арматурно табло с голям екран разположен по-високо, новият многофункционален волан с електроусилител, както и новите и далеч по-ергономични седалки.

Още нещо интересно, което споделиха представителите на марката във Франкфурт е, че моделът се е сдобил с много повече допълнителни екстри, сред които са система за следене на "сляпа зона", странични обезопасителни завеси, нова климатична инсталация, система за безключов достъп и стартиране на двигателя, както и автоматична функция за управление на дългите светлини.

Новият Duster ще се предлага с два бензинови и с два дизелови мотора. Първите са с обем 1.6 и 1.2 литра, като по-малкия е снабден с турбокомпресор и развива мощност 125 конски сили. Атмосферният бензинов двигател разполага със 115 коня. Дизеловите агрегати са 1.5-литрови и са с мощност 80 и 110 конски сили. Платформата, на която е изградена новата Dacia, е модернизираната B0 на алианса Renault-Nissan.

Автомобилът ще се предлага както с предно, така и с 4х4 задвижване. За първия вариант отзад е предвидено полузависимо окачване, а за 4х4 версиите, които са снабдени с електромагнитна муфа, окачването отзад е независимо. Като цяло можем да кажем, че и качеството на материалите и това на самата сглобка е значително подобрено.

Тепърва марката ще проведе първите тестове на модела, след което Duster ще бъде пуснат в продажба на пазарите в Европа и у нас. Цената на модела за България все още не е известна, но според представителите на марката у нас тя ще е най-атрактивната в сегмента на компактните SUV-та.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    88 5 Отговор
    Това е кола, идеална за обикновения българин, а и за нашите пътища. Втората генерация вече изглежда много на ниво. Браво.
  • 2 ЛАИК

    8 24 Отговор
    Като неи ЛАДА няма да га фалити!
  • 3 Пазарен Либерализатор

    22 51 Отговор
    "а за 4х4 версиите, които са снабдени с електромагнитна муфа..." и до там.
    Това означава, че дачията сама преценява кога да зацепва заден мост, няма понижаващи предавки, нито пълен блокаж на дифа. Трагедия. За парите за нов дъстър се взима употребяван но истински здрав и проходим джип или много по-висок клас автомобил.

    Коментиран от #4, #7, #26

  • 4 filo

    42 5 Отговор

    До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":

    Чак пък трагедия. Хайде да не пресолваме манджата.

    Коментиран от #5

  • 5 Пазарен Либерализатор

    21 28 Отговор

    До коментар #4 от "filo":

    Стария Дъстър е пълна трагедия, този нов е само трагедия, т.е има някаква градация. За 30-35000лв.се взима много, ама много по-читав джип от Дъстър или премиум клас на 3-4 години.

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    46 7 Отговор

    До коментар #5 от "Пазарен Либерализатор":

    Има само един маааалък проблем , тия дето купуват Дъстър не се ИНТЕРЕСУВАТ от "употребявани" автомобили , а те в Европа и света са предостатъчно , така че бройките си растат всяка година , за твой ужас
  • 7 гост

    27 5 Отговор

    До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":

    То пък щото в другите нови СУВ и то от по-високи класове има нещо от това дето си изброил , а ?
  • 8 Грую

    22 30 Отговор
    Лъскави, модерни чупентайки са безумно скъпа поддръжка. Ужас! Тези новите коли са капризни, чупят се много и частите им струват гаче са позлатени. Един от лошите ефекти на обръщането ни към Европа - Слезнахме от новите ЛАДИ с евтината поддръжка и се качихме в западни "кошници" втора употреба с поддръжка като на "ламя". Намат наяване на резервни части и пари!
  • 9 МаХаил

    25 5 Отговор
    Нов, от не-реномираните марки, в пъти по-здрав, от прехвалените Мерцове, БМВ-а и Аудита.
    Даваш един куп пари, за скапана електроника и постоянни сервизи и да караш заместващи автомобили.
    Прескъпите въздушни възглавници на премиум автомобилите е трябвало първо да бъдат тествани по нашите пътища. Супер комфортна екстра, адски неподходяща за нашите пътища.
  • 10 нисан рено дачия

    65 5 Отговор
    Брей, колко много разбирачи, стария Дъстръ с лекота изкарва 150-200 хил. км, за тия пари си е супер, а новия, поне, като дизай са го докарали много.
    Правят румънците не си играят, докато ние обсъждаме само кой, колко откраднал, кой кого пребил и колко банки са източили тази година и защо няма нито един наказан за съсипването на цялата държава.
    Жалка държава е България, освен л*йна, друго конкурентно на световния пазар произвеждаме ли, че не мога да се сетя!?
  • 11 123

    41 2 Отговор
    Ако някой провери продажбите на Дачия в Европа ще се изненада до кои марки се нарежда. А иначе Дъстъра е на 5то мясно миналата година в сегмента и на 4то за първите 6 месеца на тази година. Явно другите са се отърсили от предразсъдъците преди нас...
  • 12 Киро

    16 31 Отговор
    То и продажбите на Тата вървят в Индия, ама не щото е хубава, а щото е ЕВТИНДЖАК.

    Да, сигурно има повече продадени дачии от Ролс-Ройси, но това не прави Дачия хубав автомобил.

    Евтини таралясници има бол, Дачия е типичен пример, продават се основно за служебни нужди, да ги чупят там служителите, ама да е евтино.
    Разбира се, фирмите, които ценят служителите си, не купуват дачии.

    Коментиран от #14

  • 13 213

    31 8 Отговор
    Какво и е на Дачията? Ние какво правим, че всички се оплакват колко била лоша и какво ли не?
    Да го погледнем така - колата е с доста модерен дизайн (даже хубав) и е по-добра от някои т.нар. СУВ-ове от преди 4-5 години на известни марки. Двигателите са доказано добри. Относително евтина.
    Е по всичко личи, че отново ще е с големи продажби и сериозна финансова инжекция за съседите.
    Дай боже повече средностатистически българи да могат да си купят по една нов Дъстер, а не 10-20 годишен трофей за лъскане.
  • 14 123

    17 5 Отговор

    До коментар #12 от "Киро":

    Идеята Кире, е че не само за служебни се търсят и това е факт. Провери Тойота колко продажби има в Европа и колко Дачия. Ти да си видял германец с Тойота? Аз рядко, но пък с Дачия си ги виждам доста. И говоря за обикновения бачкатор, не за служебна. Има други фактори освен визия, скорост, престиж и т.н., които са доста рационални. Като цена на придобиване, месечна вноска, обслужване и т.н. А иначе за протокола, масовите служебни коли са Форд, Шкода и ФВ.

    Коментиран от #21

  • 15 Еколог

    13 7 Отговор
    Евтинджос

    Коментиран от #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Чаушеску

    9 22 Отговор
    На всички фенове на Дачия пожелавам весел сервиз.
  • 18 123

    15 3 Отговор

    До коментар #15 от "Еколог":

    Евтинджос, не евтинджос, нова е. Има гаранция и поне 7/8 години няма да даде бъг.
    За тези пари премиум на 200 000 ще го платиш от сервизи и обслужване наполовина поне, а за ядовете да не говорим, че те цена нямат.
  • 19 Дедов

    11 4 Отговор
    Важна ще е цената. Новия Кашкай започва от 34000 и си има всичко. С малко нахалство и добра отстъпка може да си го докараш сигурно до 30-31000, което си е супер цена. Ако Дачията е близо с около 3000, тоест 28000, то няма никакъв шанс. Защото разлика от 3000 при 6 годишен лизинг е 40-50 лева на месец, което си е нещо. И накрая Неясна ще си компенсира с по голямата остатъчна стойност и разликата в обслужването. Така че Дачията ако не дойде на добра цена ще си остане екзотика и недостижима за бедният българин.

    Коментиран от #52

  • 20 гост

    6 2 Отговор
    С този Дъстър ще избият вече рибата, но лошото е, че ще е по-скъп и това от видеото ще е вероятно над 35х.лв. Сега са добавили и независимо окачавне отзад, което оскъпява, добави и подобрения дизайн и някоя друга електронна помощ и стана много скъпо. Влиза в ценови клас на Каджар, който е по-добър от Дъстър. Ще е добре да го пуснат с 10% отстъпки, например връщаш стара и купиваш нова с отстъпка, нещо от сорта.
  • 21 321

    5 7 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    А, както си казал, масово автомобилите са други. И аз като германеца бих си взел за тази цена от 35 000 не Дачия, а Шкода Йети например, която след месец ще е сменена с Карок. Дори, да приемем, че ще струва 2-3 хил. повече, пак не бих избрал това дръвче. Още повече, че след 3-4 години ще я продам на някой за 60-70% от стойността, а с Дъстара ще трябва да се моля да я вземе някой за 10-12 хил.

    Коментиран от #22, #24, #61

  • 22 123

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "321":

    При тази цена от 35000 е нормално това да се случи. Ако наистина добре оборудвана кола отива на тази сума, то французите бая ще се озорят с продажбите. Виж, ако Дъснъра е около 25 или 26000, то тогава е фаворит.
  • 23 ники

    15 1 Отговор
    Карам вече 3 години Сандеро купено ново. Понеже е служебно се кара като служебно...много газ и никакво внимание.
    Много евтина пластмаса вътре в колата, но пък е много здрава каручка , висока е което е добре за нашите пътища . Общо взето за нашия стандарт е супер кола , отлична е и за служебна , нисък разход за подръжка и гориво, като имаме предвид че я взехме базов модел за 12000 си е супер.
  • 24 Julio

    10 0 Отговор

    До коментар #21 от "321":

    Трай си бате за това, че ще продадеш 3-4 годишна Шкода за 60-70% от стойността й...
    И ние (служебно) си мислехме че ще продадем Пасат на 2 г. и 3 м. и 62 хил км за 60-70% от стойността му (имаше и до 4 години гаранция) и за два месеца в два сайта за продажби на коли престой, не се обади нито един кандидат-купувач и сега продължаваме да си я търкаляме по неволя...
  • 25 Бай ганьо

    8 3 Отговор
    Тука има един дето се е родил облечен не гол като всички останали и само плямпа за 35000 какво може да се купи от гробницата ама премиум.Иначе хубаво че ема Българин участвал в проекта,звяр и вярно куче са дачиите.
  • 26 JEEP

    13 3 Отговор

    До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":

    И какво общо има това с конкретния модел? Защо са ти блокажи и понижаващи? Тук концепцията е друга. Тази дачия даже не е сюв. По-скоро отива към кросоувър. Повдигнато семейно комби, способно да стигне до някоя полянка за уикенда, харчейки като лека кола. Тозкоз. И повече не му е нужно. Идеална за БГ пазар, пътни условия и портфейл. Да ти пиша ли колко ми е разхода на мен, като съм с 2 кардана и 3 блокажа?

    Коментиран от #27

  • 27 123

    18 2 Отговор

    До коментар #26 от "JEEP":

    Много си прав колега. Значи ако не е здрава като ТЛК, бърза като Х5, катереща като Гега и
    харчеща като Приус на газ, не ми я хвали:)
    Така разсъждаваме ние, сипвам си поредната ракия и цъкаме във форума да търсим къде е най евтината морга за части втора употреба на лъскарката паркирана долу пред панелката.
  • 28 хаха

    8 13 Отговор
    Чудя се кой нормален човек би си купил Дачия

    Коментиран от #30, #31, #32, #33, #40

  • 29 Гост де

    5 3 Отговор
    Та това си е старата кола, но с нови стопове и малко козметика. Колата е хубава, но не знам защо я превъзнасят, като нов модел...според мен това си е един добър фейс лифт...
  • 30 Иван Господинов

    5 4 Отговор

    До коментар #28 от "хаха":

    Примерно някой който не желае да финансира покупката на нов автомобил за някой шваба примерно. Пък той за добрината да му даде старата си опърдяна кочина. Някак си е унизително да си втора ръка човек ама това го разбираш ако не мислиш като клошар
  • 31 Бат Ваню

    3 7 Отговор

    До коментар #28 от "хаха":

    ... ха ха ха... ама и аз ...и да ти кажа....Чудя се как може да фърлиш от балкона 20 000 лв. ..... как може да не обичаш Европа.... и в същото време да искаш евро.... да мразиш САЩ и .... да искаш долари (некои викат дулари ха ха ха).... да искаш Русия и.... изобщо да не си помисляш за рубли и живота там..... ха ха ха.... тва са некви ... знам ли....самозаблуди...вярвания.... филми... ха ха ха..... Е... тва е като да се изръсиш 30 бона за нова Дачия.... ха ха ха..... (Тва е само най-отгоре и..... мноооогу накратко..... ха ха ха....ааааааааа.......)
  • 32 Доктор Ох Боли

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "хаха":

    ... ха ха ха... некой дет не си е пил хапчетата и.... здраво го друса соца .... ха ха ха.....
  • 33 Бат Саше

    7 6 Отговор

    До коментар #28 от "хаха":

    След 6500км на чисто нов Дъстър за 32 000 лева (служебен, разбира се), мога да споделя, че изпитвам невъобразимо удовлетворение в момента, в който слизам от него. УЖАСЕН автомобил, компромис във всяко едно отношение. Просто няма нищо, за което да го похваля. И да дадеш толкова пари за ......... или трябва да си супер балък, или трябва никога да не си се качвал на нещо по-различно от жигула или фиат пунто например!

    Коментиран от #34

  • 34 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #33 от "Бат Саше":

    Ааа, недей така. Сега ще се нахвърлят върху теб да те обвиняват, че си бай Ганьо щом плюеш по новото или, че си джамбазин от Горубляне или, че си тъп и нищо не разбираш от еврогейски ценности.
    Моля ти се, вземи си думите назад и кажи, че от нов Дъстър, по-хубаво НЕМА!

    Коментиран от #35

  • 35 123

    5 5 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Ми прав си. Ама като гледам хората за какви боклуци дават пари, пък било и уж от сой. Влез в Офроуд форума и ще видиш там за какви бангий се говори и масата какво иска да си купи. Сугирно и те са луди?
    То и 1000 пъти се каза че Дачията не е нищо повече от кола, ама все ще се намерят спецове да я сравняват и със совалка.
    Темата е стара и няма да има краен резултат.

    Коментиран от #36

  • 36 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #35 от "123":

    В офроуд форума искат Дъстър? Ти сериозно ли?
    Я ни кажи кои са тези бангии от сой, дето не могат да се справят в офроуда като Дъстъра?
    Хайде стига сте писали наизуст - Дъстъра нито е джип, нито е премиум, нито си заслужава 35-те си хиляди - 125 коня, липса на ксенон и липса на читав автомат!!! Пък вие си вярвайте колко сте модерни!

    Коментиран от #44

  • 37 Бай ган

    5 5 Отговор
    Ти колега май си мислиш че караш совалка която те изстрелва много бързо към някой пишман майстор защото нямаш кинти за официалния сервиз,и там като чуеш цените сигурно свършва бинта в района да повържеш и без това болния мозък ама карай все пак караме нещо по-така.От познат който си купи товарег за 19000 на 12 години на 220000км. сега не го кара щото трябва да събере около 4000 хил.лева за качествено обслужване и си остава стар леш още примери мога да ти дам ако желаеш.Очаквам ти Бай ганьо да ми дадеш примери за дачия но не от майстори дето правят само немски коли защото от много работа може би няма да ти обърнат внимание.

    Коментиран от #39

  • 38 Shmeker

    3 6 Отговор
    Един познат и той много хвалеше дачиите ама преди главата на мотора му да се разцепи.
  • 39 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #37 от "Бай ган":

    Бай Ганьо можеш да бъдеш само ти, избивайки комплекси, че уж караш нов автомобил!
    Аз как и къде си поддържам колата, не е твоя работа. За твое сведение тя е Форестър 2,5 турбо бензин и е совалка сравнение с Дъстър. Моята е наполовина от парите за нов Дъстър и е пословично по-здрава, по-мощна, по-безопасна и по-комфортна.
    А ти си търкаляй служебната Дачия и трай!
  • 40 ВАГ

    6 5 Отговор

    До коментар #28 от "хаха":

    Само фирми ,Дачията е като грозната жена - всеки я хвали ама никой не я иска :)
    Частно лице с Дачия не съм виждал все още.
  • 41 Обективен

    8 1 Отговор
    Карал съм и съм се возил в Дачия, купена чисто нова, беше на около 30 000 км. Не е лоша кола, но не си струва тези пари, честно казано. За същите може да се вземе запазен джип втора употреба от по - висок клас, който ще е със съвсем друго качество на материалите, возия, навигация, външен вид и т.н. Ако цената е 20-25000 за нов Дъстър, то може да се замисля. 30 000 за мен не струва.

    Коментиран от #45

  • 42 ььь

    0 3 Отговор
    Съжалявам, но новоо табло е много по-грозно.
  • 43 Точно ти

    3 3 Отговор
    Точно ти ми трябваш един колега има форестър не е с турбо 125 коня му е такъв филм гледа със счупена скоростна кутия че сигурно и ти си го гледал.То не беше втора употреба че не стана от първия път защото и тя беше развалена че се набута с еконт два пъти добре че втората която намери стана то не бяха клетви и псувни че му продали развалена ами че те като се развалят много как да намериш здрава.Един ден го гледам зяпа таблета и го питам май ще го сменяш не ама търся нещо за лятото.То не беше посещение при голям спец в пловдив то не бяха скъпи части то бе цяло чудо.

    Коментиран от #46

  • 44 123

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Чети бре. Кой иска Дъстъра във форума? Един, двама. Другите като нас, или го хулят или го хвалят. Казвам, че там се обсъждат бангий на по 20+ години. Не всички разбира се. Обаче като ми сравнявате Дъстъра с разни други, то поне идете там и вижте колко струва удоволствието да имаш истински ДЖИП. А иначе преди малко хвърлих набързо едно око на немския форум. това със скоростите май не е от вчера. А и масово реват
    от турбинираните двигатели, щото пипат масълце......, хмхмхм.

    Коментиран от #47

  • 45 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Обективен":

    Е то за около 20 000 лв. вече няма коли, ти искаш джипове да има.
  • 46 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #43 от "Точно ти":

    Ах колко показателен пример. Ами поне да беше казал каква е скоростната кутия, на колко години е, на колко километра е и т.н.
    125 к.с. без турбо има само първата генерация и е само ръчна. Това е кола на 20 години пич и дори си гние.
    А автоматът на следващата генерация е сочен за един от най-надеждните.
    Да ти имам примера само!
  • 47 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "123":

    Не знам за кой говориш за скоростите и за турбините - за Дъстър или Форестър. Ама то е така, някой чул, недочул, но трябва да се изкаже компетентно.
    Аз не се напъвам да казвам колко е здрав Дъстър, защото не съм го карал и поддържал - казвам, че е слаб, с малко звезди в краш тестовете и с малко екстри. Но гледам тук се пише за някакви проблеми със скорости и турбини при Форестър. Ще и кажа на колата ми да го има предвид, защото за първи път ги чувам :)))))))))))))))

    Коментиран от #49

  • 48 filo

    6 1 Отговор
    Българинът кара средно между 8000 и 12000 км. годишно и с оглед на стандарта му няма смисъл да заробва повече от 6-7000 лв за кола, която ще му върши същата работа, но няма да и става роб и ще спи спокойно.
  • 49 123

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Не четеш. Не следиш дискусията.
  • 50 газо

    2 2 Отговор
    Мноо слабички двигатели бе...това требе да го буташ по баиро!

    Коментиран от #51

  • 51 123

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "газо":

    Баков, ти каква тупалка караш, че тези показатели са ти малки? Намремето имах японец, 2.0 със 116 коня и убийствения момент от 176 нютона при 4000 оборота. Сравнение със сегашните турбинирани двигатели си е нищо, ама си вървеше доволно. Та, имали духалка има и веселба.

    Коментиран от #53

  • 52 Alex

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Дедов":

    Дедов, ако го докараш Кашкавала на 30 000, от мен имаш 1000 комисионна, обади се.
  • 53 газо

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "123":

    Карам бенц е класа 320 цди., но това няма значение...тук става въпрос за джип над 2 тона баси

    Коментиран от #56

  • 54 Живко Ташачев

    0 4 Отговор
    стига сте плюли по немските коли-имал съм БМВ и Мечок-забравям откъде се отваря предния капак/изключвам доливането на течност за стъклопочистване/ и смяна на масло.За ходова част и електроника-всичко е ок.
    Като нямате китни за немски коли или въобще не сте карали такива,моля замълчете..
  • 55 До 53-газо

    3 1 Отговор
    Има една обява в мобиле на сандеро stepway човека е от Благоевград продава дачията иска да си вземе новия модел,та мисълта ми е че някой от разбирачите може да звънне да си поговори с него да го пита що за кола е и колко гори и колко гори дали е доволен и защо я продава.Аз съм говорил и знам какъв бенц има и колко недоволен е даже и един пт изказалите се тук с голяма мощност.Ако този пример не стига имам още.
  • 56 123

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "газо":

    Брат, Дъстера е 1300 кила и 1.5 дизела или 1.2 турбо бензина си го дърпат предоволно. Е, не е спортист, но със сигурност няма да го буташ по баира:)
  • 57 Duster Driver

    3 2 Отговор
    Коментари Бол, но ми се струват доста малко от хората тук са карали или поне да са ходили на тест драйв на Дъстър, че да коментират обективно. Да кажа и аз от първа ръка впечатления.
    Карам Дъстър от 2015, Взехме го малко на шега и с доста скептицизъм към марката. Като за начало да кажа финансовото измерение на нещата всичко се плаща, да се знае 37000 лв. Всички екстри за модела + булбар, 15000 първоначална вноска, 400 лв вски месец, 1,5D 110 к.с. 4х4 с пробег 8 км сервизирал съм го единствено и само както е по книжка, т.е. на всеки 20 000 км. взимали са ми средно по 300 - 350 лв за масла филтри и т.н.
    Карал съм го почти из цяла България почти по всички възможни пътища имам 60 000 км на магистрала Тракия за 4 месеца и към 40 000 км по разбити селски пътища свързано с работата ми, към днешна дата е 100 000 км. Никога не съм го щадял никъде. Педала винаги е до долу. Неща като дупка, банкет, дъжд, сняг (особено от последната зима) за мен не съществуват. Карал съм го по селските пътища "колко му дават по книжка" и си върви и си подскача спокойно, никога не е имало проблем. Зимата Бургас - Варна с включено 4х4 до 80 км.ч. изключително удоволствие и спокойствие. На магистралата винаги го карам на круиз контрол 140 или 150 км.ч. разход 9-10 л./100км - Висок според мен Бургас-София както и да караш 80 лв. Няколко пъти по спешност пътувах и съм го карал с минимум 140 км/ч излиза 85 лв. за същото разстояние. Като влезна в София на Цариградско и на бул. Бълг
  • 58 Duster Driver

    5 1 Отговор
    Като влезна в София на Цариградско и на бул. България разхода ми е 6 л./100 км (сами си правете сметката разхода излиза като на другите коли а е 4х4 - кажете джип който може да се доближи или да е по добро от това, а ако караш само градско със сигурност излиза по на сметка). По селските пътища до 80 90 км/ч разхода идва като градско в София. С мотокар съм качвал палет с камъни приблизително 400 - 500 кг. Карах ги към едно село пробег 70 км. никакъв проблем, после мивка, вдигаш седалките и все едно нищо.
    Много история мога да пиша за 100 000 км. на кратко. Всички качества на нова кола, но с всички последствия на евтината изработка, нещо което не трябва да учудва никой който се е насочил към кола от този сегмент. Най много ме дразни слабата слънце защита на предните стъкла, това че няма климатроник (не прищявка ами крайно необходимо, колата е с нови уплътнения и с кофти слънцезащита, за да потдържаш приятна атмосфера трябва постоянно да щракаш по евтините врътки. В моя случай си даде и дефекта на климатика с който всички в Дачия са запознати - мина по гаранция), няма хладилна жабка (нещо което според мен трябва да има кола която е за сред природата, новата сигурно пак няма да има).
    Но като цяло заключението ми е че колата е супер за цената на която се продава. Влезте по сайтовете на другите марки и ще видите, че няма кола която да е така балансирана във всички направления. Успешна е защото никой освен дачия не е загърбил стремежа за гъзария и показн
  • 59 Duster Driver

    7 1 Отговор
    Но като цяло заключението ми е че колата е супер за цената на която се продава. Влезте по сайтовете на другите марки и ще видите, че няма кола която да е така балансирана във всички направления. Успешна е защото никой освен дачия не е загърбил стремежа за гъзария и показност, не това продава тези коли затова и го няма.
    За всички които ще кажат че за тия пари могат да си купят х5 Mercedes Лендкрузер Нисан или да изброяват каквото си искат там, им предлагам да не мислят много много, а да вървят да си купят и да карат по в дясно, че дачиите летят с нови малки двигателчета и с пълни резервоари - нещо което при другите марки, втора ръка, ще е възможно да се купи чак след 5 или 6 години.
  • 60 Отец Прецакии

    0 1 Отговор
    Същата работа като предните версии-погледната фронтално е о.к.,отстрани е трагедия,но отзад е катастрофа
  • 61 Виж статистика

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "321":

    Дачия парадоксално но е с най малка загуба на стойност на вторичния пазар и се дължи на ниска начална цена и търсенето на 2-3 годишни употребявани автомобили.