Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
Най-големите автомобилни производители на Стария континент си дадоха среща в Германия, за да покажат новите си модели. Шоуто впечатли с доста интересни концепции на скъпи марки, за повечето от които вече ви разказахме. Сега обаче ще обърнем внимание на един нов всъдеход, дело на румънците от Dacia, който на практика е най-достъпен за средностатистическия българин от всички показани автомобили на салона.
Става дума за новия Duster, премиерата на който се радваше на изключително висок интерес от страна на журналисти както от Източна Европа, така и от представители на западните медии. Външно новият Duster наподобява на досегашния модел, но на практика екстериорният дизайн е изцяло нов. Нови са предницата, светлините, джантите и цялата задна част на автомобила.
Любопитното е, че новата визия на Duster е дело на българина Емануил Клисаров, според когото дизайнът трябва да изглежда като еволюция на досегашния. Що се отнася до интериора на Duster, там промените също са впечатляващи. На очи се набиват новото арматурно табло с голям екран разположен по-високо, новият многофункционален волан с електроусилител, както и новите и далеч по-ергономични седалки.
Още нещо интересно, което споделиха представителите на марката във Франкфурт е, че моделът се е сдобил с много повече допълнителни екстри, сред които са система за следене на "сляпа зона", странични обезопасителни завеси, нова климатична инсталация, система за безключов достъп и стартиране на двигателя, както и автоматична функция за управление на дългите светлини.
Новият Duster ще се предлага с два бензинови и с два дизелови мотора. Първите са с обем 1.6 и 1.2 литра, като по-малкия е снабден с турбокомпресор и развива мощност 125 конски сили. Атмосферният бензинов двигател разполага със 115 коня. Дизеловите агрегати са 1.5-литрови и са с мощност 80 и 110 конски сили. Платформата, на която е изградена новата Dacia, е модернизираната B0 на алианса Renault-Nissan.
Автомобилът ще се предлага както с предно, така и с 4х4 задвижване. За първия вариант отзад е предвидено полузависимо окачване, а за 4х4 версиите, които са снабдени с електромагнитна муфа, окачването отзад е независимо. Като цяло можем да кажем, че и качеството на материалите и това на самата сглобка е значително подобрено.
Тепърва марката ще проведе първите тестове на модела, след което Duster ще бъде пуснат в продажба на пазарите в Европа и у нас. Цената на модела за България все още не е известна, но според представителите на марката у нас тя ще е най-атрактивната в сегмента на компактните SUV-та.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
11:02 14.09.2017
2 ЛАИК
11:08 14.09.2017
3 Пазарен Либерализатор
Това означава, че дачията сама преценява кога да зацепва заден мост, няма понижаващи предавки, нито пълен блокаж на дифа. Трагедия. За парите за нов дъстър се взима употребяван но истински здрав и проходим джип или много по-висок клас автомобил.
Коментиран от #4, #7, #26
11:26 14.09.2017
4 filo
До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":
Чак пък трагедия. Хайде да не пресолваме манджата.Коментиран от #5
11:47 14.09.2017
5 Пазарен Либерализатор
До коментар #4 от "filo":
Стария Дъстър е пълна трагедия, този нов е само трагедия, т.е има някаква градация. За 30-35000лв.се взима много, ама много по-читав джип от Дъстър или премиум клас на 3-4 години.Коментиран от #6
11:53 14.09.2017
6 гост
До коментар #5 от "Пазарен Либерализатор":
Има само един маааалък проблем , тия дето купуват Дъстър не се ИНТЕРЕСУВАТ от "употребявани" автомобили , а те в Европа и света са предостатъчно , така че бройките си растат всяка година , за твой ужас12:08 14.09.2017
7 гост
До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":
То пък щото в другите нови СУВ и то от по-високи класове има нещо от това дето си изброил , а ?12:09 14.09.2017
8 Грую
12:10 14.09.2017
9 МаХаил
Даваш един куп пари, за скапана електроника и постоянни сервизи и да караш заместващи автомобили.
Прескъпите въздушни възглавници на премиум автомобилите е трябвало първо да бъдат тествани по нашите пътища. Супер комфортна екстра, адски неподходяща за нашите пътища.
12:21 14.09.2017
10 нисан рено дачия
Правят румънците не си играят, докато ние обсъждаме само кой, колко откраднал, кой кого пребил и колко банки са източили тази година и защо няма нито един наказан за съсипването на цялата държава.
Жалка държава е България, освен л*йна, друго конкурентно на световния пазар произвеждаме ли, че не мога да се сетя!?
12:36 14.09.2017
11 123
13:10 14.09.2017
12 Киро
Да, сигурно има повече продадени дачии от Ролс-Ройси, но това не прави Дачия хубав автомобил.
Евтини таралясници има бол, Дачия е типичен пример, продават се основно за служебни нужди, да ги чупят там служителите, ама да е евтино.
Разбира се, фирмите, които ценят служителите си, не купуват дачии.
Коментиран от #14
13:19 14.09.2017
13 213
Да го погледнем така - колата е с доста модерен дизайн (даже хубав) и е по-добра от някои т.нар. СУВ-ове от преди 4-5 години на известни марки. Двигателите са доказано добри. Относително евтина.
Е по всичко личи, че отново ще е с големи продажби и сериозна финансова инжекция за съседите.
Дай боже повече средностатистически българи да могат да си купят по една нов Дъстер, а не 10-20 годишен трофей за лъскане.
13:28 14.09.2017
14 123
До коментар #12 от "Киро":
Идеята Кире, е че не само за служебни се търсят и това е факт. Провери Тойота колко продажби има в Европа и колко Дачия. Ти да си видял германец с Тойота? Аз рядко, но пък с Дачия си ги виждам доста. И говоря за обикновения бачкатор, не за служебна. Има други фактори освен визия, скорост, престиж и т.н., които са доста рационални. Като цена на придобиване, месечна вноска, обслужване и т.н. А иначе за протокола, масовите служебни коли са Форд, Шкода и ФВ.Коментиран от #21
13:28 14.09.2017
15 Еколог
Коментиран от #18
14:21 14.09.2017
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Чаушеску
14:33 14.09.2017
18 123
До коментар #15 от "Еколог":
Евтинджос, не евтинджос, нова е. Има гаранция и поне 7/8 години няма да даде бъг.За тези пари премиум на 200 000 ще го платиш от сервизи и обслужване наполовина поне, а за ядовете да не говорим, че те цена нямат.
14:43 14.09.2017
19 Дедов
Коментиран от #52
14:56 14.09.2017
20 гост
14:58 14.09.2017
21 321
До коментар #14 от "123":
А, както си казал, масово автомобилите са други. И аз като германеца бих си взел за тази цена от 35 000 не Дачия, а Шкода Йети например, която след месец ще е сменена с Карок. Дори, да приемем, че ще струва 2-3 хил. повече, пак не бих избрал това дръвче. Още повече, че след 3-4 години ще я продам на някой за 60-70% от стойността, а с Дъстара ще трябва да се моля да я вземе някой за 10-12 хил.Коментиран от #22, #24, #61
15:01 14.09.2017
22 123
До коментар #21 от "321":
При тази цена от 35000 е нормално това да се случи. Ако наистина добре оборудвана кола отива на тази сума, то французите бая ще се озорят с продажбите. Виж, ако Дъснъра е около 25 или 26000, то тогава е фаворит.15:21 14.09.2017
23 ники
Много евтина пластмаса вътре в колата, но пък е много здрава каручка , висока е което е добре за нашите пътища . Общо взето за нашия стандарт е супер кола , отлична е и за служебна , нисък разход за подръжка и гориво, като имаме предвид че я взехме базов модел за 12000 си е супер.
15:31 14.09.2017
24 Julio
До коментар #21 от "321":
Трай си бате за това, че ще продадеш 3-4 годишна Шкода за 60-70% от стойността й...И ние (служебно) си мислехме че ще продадем Пасат на 2 г. и 3 м. и 62 хил км за 60-70% от стойността му (имаше и до 4 години гаранция) и за два месеца в два сайта за продажби на коли престой, не се обади нито един кандидат-купувач и сега продължаваме да си я търкаляме по неволя...
15:45 14.09.2017
25 Бай ганьо
16:29 14.09.2017
26 JEEP
До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":
И какво общо има това с конкретния модел? Защо са ти блокажи и понижаващи? Тук концепцията е друга. Тази дачия даже не е сюв. По-скоро отива към кросоувър. Повдигнато семейно комби, способно да стигне до някоя полянка за уикенда, харчейки като лека кола. Тозкоз. И повече не му е нужно. Идеална за БГ пазар, пътни условия и портфейл. Да ти пиша ли колко ми е разхода на мен, като съм с 2 кардана и 3 блокажа?Коментиран от #27
16:58 14.09.2017
27 123
До коментар #26 от "JEEP":
Много си прав колега. Значи ако не е здрава като ТЛК, бърза като Х5, катереща като Гега ихарчеща като Приус на газ, не ми я хвали:)
Така разсъждаваме ние, сипвам си поредната ракия и цъкаме във форума да търсим къде е най евтината морга за части втора употреба на лъскарката паркирана долу пред панелката.
17:16 14.09.2017
28 хаха
Коментиран от #30, #31, #32, #33, #40
19:32 14.09.2017
29 Гост де
20:13 14.09.2017
30 Иван Господинов
До коментар #28 от "хаха":
Примерно някой който не желае да финансира покупката на нов автомобил за някой шваба примерно. Пък той за добрината да му даде старата си опърдяна кочина. Някак си е унизително да си втора ръка човек ама това го разбираш ако не мислиш като клошар20:37 14.09.2017
31 Бат Ваню
До коментар #28 от "хаха":
... ха ха ха... ама и аз ...и да ти кажа....Чудя се как може да фърлиш от балкона 20 000 лв. ..... как може да не обичаш Европа.... и в същото време да искаш евро.... да мразиш САЩ и .... да искаш долари (некои викат дулари ха ха ха).... да искаш Русия и.... изобщо да не си помисляш за рубли и живота там..... ха ха ха.... тва са некви ... знам ли....самозаблуди...вярвания.... филми... ха ха ха..... Е... тва е като да се изръсиш 30 бона за нова Дачия.... ха ха ха..... (Тва е само най-отгоре и..... мноооогу накратко..... ха ха ха....ааааааааа.......)20:54 14.09.2017
32 Доктор Ох Боли
До коментар #28 от "хаха":
... ха ха ха... некой дет не си е пил хапчетата и.... здраво го друса соца .... ха ха ха.....20:58 14.09.2017
33 Бат Саше
До коментар #28 от "хаха":
След 6500км на чисто нов Дъстър за 32 000 лева (служебен, разбира се), мога да споделя, че изпитвам невъобразимо удовлетворение в момента, в който слизам от него. УЖАСЕН автомобил, компромис във всяко едно отношение. Просто няма нищо, за което да го похваля. И да дадеш толкова пари за ......... или трябва да си супер балък, или трябва никога да не си се качвал на нещо по-различно от жигула или фиат пунто например!Коментиран от #34
21:13 14.09.2017
34 Гост
До коментар #33 от "Бат Саше":
Ааа, недей така. Сега ще се нахвърлят върху теб да те обвиняват, че си бай Ганьо щом плюеш по новото или, че си джамбазин от Горубляне или, че си тъп и нищо не разбираш от еврогейски ценности.Моля ти се, вземи си думите назад и кажи, че от нов Дъстър, по-хубаво НЕМА!
Коментиран от #35
21:18 14.09.2017
35 123
До коментар #34 от "Гост":
Ми прав си. Ама като гледам хората за какви боклуци дават пари, пък било и уж от сой. Влез в Офроуд форума и ще видиш там за какви бангий се говори и масата какво иска да си купи. Сугирно и те са луди?То и 1000 пъти се каза че Дачията не е нищо повече от кола, ама все ще се намерят спецове да я сравняват и със совалка.
Темата е стара и няма да има краен резултат.
Коментиран от #36
21:46 14.09.2017
36 Гост
До коментар #35 от "123":
В офроуд форума искат Дъстър? Ти сериозно ли?Я ни кажи кои са тези бангии от сой, дето не могат да се справят в офроуда като Дъстъра?
Хайде стига сте писали наизуст - Дъстъра нито е джип, нито е премиум, нито си заслужава 35-те си хиляди - 125 коня, липса на ксенон и липса на читав автомат!!! Пък вие си вярвайте колко сте модерни!
Коментиран от #44
22:01 14.09.2017
37 Бай ган
Коментиран от #39
22:19 14.09.2017
38 Shmeker
22:32 14.09.2017
39 Гост
До коментар #37 от "Бай ган":
Бай Ганьо можеш да бъдеш само ти, избивайки комплекси, че уж караш нов автомобил!Аз как и къде си поддържам колата, не е твоя работа. За твое сведение тя е Форестър 2,5 турбо бензин и е совалка сравнение с Дъстър. Моята е наполовина от парите за нов Дъстър и е пословично по-здрава, по-мощна, по-безопасна и по-комфортна.
А ти си търкаляй служебната Дачия и трай!
22:40 14.09.2017
40 ВАГ
До коментар #28 от "хаха":
Само фирми ,Дачията е като грозната жена - всеки я хвали ама никой не я иска :)Частно лице с Дачия не съм виждал все още.
22:54 14.09.2017
41 Обективен
Коментиран от #45
23:18 14.09.2017
42 ььь
23:54 14.09.2017
43 Точно ти
Коментиран от #46
00:01 15.09.2017
44 123
До коментар #36 от "Гост":
Чети бре. Кой иска Дъстъра във форума? Един, двама. Другите като нас, или го хулят или го хвалят. Казвам, че там се обсъждат бангий на по 20+ години. Не всички разбира се. Обаче като ми сравнявате Дъстъра с разни други, то поне идете там и вижте колко струва удоволствието да имаш истински ДЖИП. А иначе преди малко хвърлих набързо едно око на немския форум. това със скоростите май не е от вчера. А и масово реватот турбинираните двигатели, щото пипат масълце......, хмхмхм.
Коментиран от #47
06:28 15.09.2017
45 Shmeker
До коментар #41 от "Обективен":
Е то за около 20 000 лв. вече няма коли, ти искаш джипове да има.07:45 15.09.2017
46 Гост
До коментар #43 от "Точно ти":
Ах колко показателен пример. Ами поне да беше казал каква е скоростната кутия, на колко години е, на колко километра е и т.н.125 к.с. без турбо има само първата генерация и е само ръчна. Това е кола на 20 години пич и дори си гние.
А автоматът на следващата генерация е сочен за един от най-надеждните.
Да ти имам примера само!
07:50 15.09.2017
47 Гост
До коментар #44 от "123":
Не знам за кой говориш за скоростите и за турбините - за Дъстър или Форестър. Ама то е така, някой чул, недочул, но трябва да се изкаже компетентно.Аз не се напъвам да казвам колко е здрав Дъстър, защото не съм го карал и поддържал - казвам, че е слаб, с малко звезди в краш тестовете и с малко екстри. Но гледам тук се пише за някакви проблеми със скорости и турбини при Форестър. Ще и кажа на колата ми да го има предвид, защото за първи път ги чувам :)))))))))))))))
Коментиран от #49
08:06 15.09.2017
48 filo
09:59 15.09.2017
49 123
До коментар #47 от "Гост":
Не четеш. Не следиш дискусията.10:21 15.09.2017
50 газо
Коментиран от #51
10:21 15.09.2017
51 123
До коментар #50 от "газо":
Баков, ти каква тупалка караш, че тези показатели са ти малки? Намремето имах японец, 2.0 със 116 коня и убийствения момент от 176 нютона при 4000 оборота. Сравнение със сегашните турбинирани двигатели си е нищо, ама си вървеше доволно. Та, имали духалка има и веселба.Коментиран от #53
14:16 15.09.2017
52 Alex
До коментар #19 от "Дедов":
Дедов, ако го докараш Кашкавала на 30 000, от мен имаш 1000 комисионна, обади се.15:13 15.09.2017
53 газо
До коментар #51 от "123":
Карам бенц е класа 320 цди., но това няма значение...тук става въпрос за джип над 2 тона басиКоментиран от #56
15:55 15.09.2017
54 Живко Ташачев
Като нямате китни за немски коли или въобще не сте карали такива,моля замълчете..
19:48 15.09.2017
55 До 53-газо
19:54 15.09.2017
56 123
До коментар #53 от "газо":
Брат, Дъстера е 1300 кила и 1.5 дизела или 1.2 турбо бензина си го дърпат предоволно. Е, не е спортист, но със сигурност няма да го буташ по баира:)20:40 15.09.2017
57 Duster Driver
Карам Дъстър от 2015, Взехме го малко на шега и с доста скептицизъм към марката. Като за начало да кажа финансовото измерение на нещата всичко се плаща, да се знае 37000 лв. Всички екстри за модела + булбар, 15000 първоначална вноска, 400 лв вски месец, 1,5D 110 к.с. 4х4 с пробег 8 км сервизирал съм го единствено и само както е по книжка, т.е. на всеки 20 000 км. взимали са ми средно по 300 - 350 лв за масла филтри и т.н.
Карал съм го почти из цяла България почти по всички възможни пътища имам 60 000 км на магистрала Тракия за 4 месеца и към 40 000 км по разбити селски пътища свързано с работата ми, към днешна дата е 100 000 км. Никога не съм го щадял никъде. Педала винаги е до долу. Неща като дупка, банкет, дъжд, сняг (особено от последната зима) за мен не съществуват. Карал съм го по селските пътища "колко му дават по книжка" и си върви и си подскача спокойно, никога не е имало проблем. Зимата Бургас - Варна с включено 4х4 до 80 км.ч. изключително удоволствие и спокойствие. На магистралата винаги го карам на круиз контрол 140 или 150 км.ч. разход 9-10 л./100км - Висок според мен Бургас-София както и да караш 80 лв. Няколко пъти по спешност пътувах и съм го карал с минимум 140 км/ч излиза 85 лв. за същото разстояние. Като влезна в София на Цариградско и на бул. Бълг
22:08 16.09.2017
58 Duster Driver
Много история мога да пиша за 100 000 км. на кратко. Всички качества на нова кола, но с всички последствия на евтината изработка, нещо което не трябва да учудва никой който се е насочил към кола от този сегмент. Най много ме дразни слабата слънце защита на предните стъкла, това че няма климатроник (не прищявка ами крайно необходимо, колата е с нови уплътнения и с кофти слънцезащита, за да потдържаш приятна атмосфера трябва постоянно да щракаш по евтините врътки. В моя случай си даде и дефекта на климатика с който всички в Дачия са запознати - мина по гаранция), няма хладилна жабка (нещо което според мен трябва да има кола която е за сред природата, новата сигурно пак няма да има).
Но като цяло заключението ми е че колата е супер за цената на която се продава. Влезте по сайтовете на другите марки и ще видите, че няма кола която да е така балансирана във всички направления. Успешна е защото никой освен дачия не е загърбил стремежа за гъзария и показн
22:10 16.09.2017
59 Duster Driver
За всички които ще кажат че за тия пари могат да си купят х5 Mercedes Лендкрузер Нисан или да изброяват каквото си искат там, им предлагам да не мислят много много, а да вървят да си купят и да карат по в дясно, че дачиите летят с нови малки двигателчета и с пълни резервоари - нещо което при другите марки, втора ръка, ще е възможно да се купи чак след 5 или 6 години.
22:11 16.09.2017
60 Отец Прецакии
19:17 19.01.2019
61 Виж статистика
До коментар #21 от "321":
Дачия парадоксално но е с най малка загуба на стойност на вторичния пазар и се дължи на ниска начална цена и търсенето на 2-3 годишни употребявани автомобили.23:53 10.06.2019