Toyota бе първият производител, който пусна на пазара адекватен хибрид и вече предлагат хибридни версии за почти всички свои модели. Луксозното подразделение на компанията обаче, не иска да тъпче повече в хибридните установки, а директно да премине към разработката и производството на напълно електрически автомобили.
Президентът на Toyota Europe - Ален Ютенховене споделил пред AutoExpress следното: "Скоро ние ще трябва да стигнем 75 грама въглероден двуокис на километър. По това време истинските хибриди няма да бъдат достатъчно ефективни. Двата варианта са да представим плъг-ин хибриди или електрически автомобили. В Европа по-високите продажби на електромобили са във високия клас, но в пазара на премиум автомобили 50 процента от тях са на цена под 40 хиляди евро. Ако струват повече от това, как хората ще си ги позволяват?
В момента хибридите са със занчително по-висока цена от версиите с двигатели с вътрешно горене и единствената причина да се сдобием с тях са данъчните облекчения, които не са валидни за страната ни дори ако са плъг-ин хибриди с чист електрически пробег. Те са валидни само и единствено за електрически автомобили, а електрическите модели за Европа са предимно малки и средноразмерни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
07:31 05.10.2017
2 гощо
Коментиран от #3, #12
07:49 05.10.2017
3 щого
До коментар #2 от "гощо":
Казали са го учените от "Магаданския институт". Забравили са обаче да кажат, ако на всеки покрив се сложат панели, за колко планети ще остане излишна електроенергия.Коментиран от #4
08:26 05.10.2017
4 пинокио
До коментар #3 от "щого":
Сметките на учените са си много точни, те нищо не са забравили.Файдата от панелите по покривите е само за тези дето прибират субсдии. За да се захранваме само с такива панели, трябва да ги сложим и по покривите на още доста планети.
Дребната подробност, че за производството на панелите се изразходва повече енергия, отколкото самите панели могат да произведат за целия си период на експлоатация, го оставяме на страна.
Коментиран от #5, #7
08:57 05.10.2017
5 щого
До коментар #4 от "пинокио":
На вас магаданските учени всичките ви сметки са толкова точни. Затова живеете в най-богатото, технологично и цивилизовано общество и затова всички искат да живеят в Русия. Даже за последните 30 г., всеки шести американец е имигрирал там, а във всеки по-голям руски град има квартали като "Малкият Ню Йорк", "Малкото Чикаго" и т.н. Продължавайте да озарявате света с теории как колата никога няма да замени коня, и как тракторът никога няма да замени волския впряг. Мани ги простите кравари, дето вече правят електрически трактори и смотаните канадци, дето си направиха пътища в тундрата. Те завалиите откъде да знаят, че тази работа не може да стане и само УАЗ-ката е кола за такива места? Та ВЕИ-тата и електрическите коли ги оставете на глупаците. Вие си копайте кюмюр още 1000 години.09:18 05.10.2017
6 Alex
Коментиран от #8
09:32 05.10.2017
7 Гост
До коментар #4 от "пинокио":
20% от площата на Сахара покрита със соларни панели е достатъчна да произведе цялата енергия консумирана от Европа.Сети се ако покриеш цялата пустиня.
Кви планети, кви пет лева.
Коментиран от #9, #15, #17
09:33 05.10.2017
8 Гост
До коментар #6 от "Alex":
Алекс, ако почетеш малко ще видиш че нормата на печалба на повечето производители на автомобили е под 10%.Ти ако живееш с илюзията че цената на един автомобил е само железото и пластмасите дето ги влагаш просто ще ме извиняваш!
09:35 05.10.2017
9 Toni
До коментар #7 от "Гост":
Хайде стига с тази псевдо еко производство на енергия. Каква сахара какви пет лева, как ги ръсите такива глупости. Теоретично сигурно да. Практически невъзможно- когато се запрашат тези панели, когато вятъра ги засипе с пясък какво мислиш ще произвеждат? То ако ако разсъждаваме да ловим светкавици - една светкавица-енергията на един голям град за 1 месец. Ама и това невъзможно.Бъдещето е на атомната енергия, студения ядрен синтез , когато се направи пробив в такава посока, и други все още незнайни за нас източници на енергия, нямаши нищо общо със панели, вятър и подобия еко стъкмистики за домашна употреба.
Коментиран от #10, #11
10:06 05.10.2017
10 ДаДа
До коментар #9 от "Toni":
Абе Тони набии си го вече в главата че такова животно като студен ядрен синтез НЯМА!!!!За да има плазма трябва температура и то мноооого голяма!!!
Да ядреният синтез е бъдещето но там напредъкът е още по бавен и от напредъкът на батериите.
И накрая къде остана пазарната икономика, всичко ли вече може да се субсидира като се вкара под перото ЕКОЛОГИЯ!?
10:19 05.10.2017
11 щого
До коментар #9 от "Toni":
От мен да го знаеш сине, всеки един АЕЦ, рано или късно гърми. Дали ще е мигновено с взрив, или в продължение на милиони години с ядрени отпадъци - взривът е неизбежен. Днес поне имаме алтернатива.10:20 05.10.2017
12 Гост
До коментар #2 от "гощо":
Пълни простотии! Тези учени са живяли в 19-ти век.Само износът на България е 10 000 000 000 квч. годишно. Следователно имаме излишна енергия, с която да захраним всички движещи се в момента електромобили в целия свят и да остане още.
Ето какви са реалностите:
Renewable power is forecast to grow by 36% over 2015-21, making it the fastest-growing source of electricity generation globally. Generation is expected to exceed 7 650 TWh by 2021, but needs to accelerate further and expand by an additional 26% over 2021-25 for renewables to be firmly on track to reach the 2DS target of 10 300 TWh.
С други думи, още днес се произвежда зелена енергия за зареждане на всички електромобили, а до 2025 година, когато най-смелите прогнози предвиждат 3% електромобили, ще се произвеждат ДОПЪЛНИТЕЛНИ 5000 милиарда киловатчаса слънчева и вятърна енергия достатъчна да осигури енергия, ако всички автомобили станат електромобили.
Коментиран от #21
10:36 05.10.2017
13 Вижся
10:37 05.10.2017
14 Гост
Ако този литър не се произведе, необходимата за производството на електроенергия може директно да захрани електромобилът.
Следователно с намаляването на производството на течни горива, ще оставя излишна енергия.
10:40 05.10.2017
15 Гост
До коментар #7 от "Гост":
Сред досегашните модели на енергийното бъдеще се появи нов. Той е подготвен от учени от Станфордския университет и е публикуван в научното списание Joule. Според него към 2050 г. световната енергийна система ще функционира изключително на основата на възобновяемите източници на енергия. Разработката на учените се нарича „100% чиста и възобновяема енергия на базата на вятъра, водата и слънцето за всички сектори. (100% Clean and Renewable Wind, Water, and Sunlight All-Sector Energy Roadmaps for 139 Countries of the World).Моделът предвижда още през 2030 г. 80% от световната енергия да се произвежда от възобновяеми източници. Делът им през 2050 г. трябва да достигне 100 %. Важно е да се отбележи, че в този модел става въпрос не за електроенергетиката, а общо за потреблението на енергия от човечеството.
Решението, което предлагат учените е пълно електрифициране. Това означава, че всички сектори, в които се потребява енергия (транспорт, отопление, охлаждане, промишленост, селско стопанство вкл. горско стопанство и риболов) трябва да бъдат напълно електрифицирани.
Структурата на мощностите ще изглежда по следния начин. Основен производител на енергия ще стане слънчевата енергетика - 57,55% . Вятърната енергетика ще осигурява 37,14%, хидроенергетиката – 4%. На енергията от вълните е определен дял от 0,58%, от приливите – 0,06%, геотермалната 0 0,67%.
Това означава, че слънце, вятър и вода ще осигуряват цялото потребление на енергия. На тази база
12:40 05.10.2017
16 Гост
Авторите освен това се отказват както от атомната, така и от биоенергетиката, а също така и от технологията CCS, поради екологични и оперативни рискове. Не се планира също така и увеличаване на мощностите от хидроенергийни централи, като се предлага увеличение само на коефициента на използване на мощностите им от настоящото ниво от 42% в световен мащаб до 50%. Това означава, че всяка нова мощност ще е или слънчева, или вятърна.
12:41 05.10.2017
17 Зорлем
До коментар #7 от "Гост":
И като го произведеш този ток по средата на нищото, какво ще го правиш? На самосвали ли ще го товариш? Защото пренос на ток на хил. км. не е шега и със сигурност не е евтино.12:42 05.10.2017
18 Гост
12:45 05.10.2017
19 xxx
Коментиран от #20
17:47 05.10.2017
20 Гост
До коментар #19 от "xxx":
Защо си мислиш, че ако повториш това 100 пъти, ще се намери глупак който да ти повярва?Само пълен идиот може да се върже на такива приказки. Който вземе че ти повярва, да се мушне един маркуч от ауспуха в купето, за да диша чистия въздух който излиза.
Скоро някой беше смятал, че ако всички автомобили утре станат електромобили, Ще са необходими 5000 TWh тераватчаса енергия годишно за зареждането им.
Ето новина от днес, която доказва, че още днес има достатъчно чисти източници за да се зареждат електромобилите:
"Според агенцията генерираната възобновяема енергия ще се увеличи с повече от една трета до 8169 TWh през 2022 г. - спрямо 6012 TWh през 2016 г. - което се равнява на общото потребление на електроенергия на Китай, Индия и Германия.
Възобновяемите източници ще формират 29% от глобалния енергиен микс след пет години спрямо 24% в прогнозата от миналата година"
20:56 05.10.2017
21 Мимо
До коментар #12 от "Гост":
Абе, ти нормален ли си??? Къде беше излишъка ти на ток миналата зима, когато системата беше пред срив в един момент? Един хилядник на АЕЦ-а произвежда 24 000 000 кв. На денонощие . По 320 дни (щото има годишен ремонт и презарядка всяка година) са 7 милиарда и малко киловата (щом искаш да говорим в киловати) . Искаш да кажеш, че кажи речи и двата хилядника са почти излишни и останалото производство в БГ би било почти достатъчно ли? Ако се спре износа де... Айде мислете малко и не говорете за неща, от които сте прекалено далече ..19:16 06.10.2017