Last news in Fakti

5 Октомври, 2017 07:15 5 281 21

Lexus смята хибридите за глупави

Toyota бе първият производител, който пусна на пазара адекватен хибрид и вече предлагат хибридни версии за почти всички свои модели. Луксозното подразделение на компанията обаче, не иска да тъпче повече в хибридните установки, а директно да премине към разработката и производството на напълно електрически автомобили.

Президентът на Toyota Europe - Ален Ютенховене споделил пред AutoExpress следното: "Скоро ние ще трябва да стигнем 75 грама въглероден двуокис на километър. По това време истинските хибриди няма да бъдат достатъчно ефективни. Двата варианта са да представим плъг-ин хибриди или електрически автомобили. В Европа по-високите продажби на електромобили са във високия клас, но в пазара на премиум автомобили 50 процента от тях са на цена под 40 хиляди евро. Ако струват повече от това, как хората ще си ги позволяват?

В момента хибридите са със занчително по-висока цена от версиите с двигатели с вътрешно горене и единствената причина да се сдобием с тях са данъчните облекчения, които не са валидни за страната ни дори ако са плъг-ин хибриди с чист електрически пробег. Те са валидни само и единствено за електрически автомобили, а електрическите модели за Европа са предимно малки и средноразмерни.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    6 33 Отговор
    Lexus са глупави.
  • 2 гощо

    31 7 Отговор
    Според някаква нАучна статия ако всички коли които в момента се движат по земята станат електрически (това са коли минали преглед,регистрирани и с сключена застраховка! Защото има още много в движение) Трябва да се построят 450 атомни централи или 4500 водоцентрали или 4000 централи на въглища за да стига ток за зареждане на тези коли! Понеже най еФтиният вариант е на въглища това значи че карайки еко коли ще замърсяваме двойно повече с въглищата! Та тези учени твърдяха,че трябва да се насочат точно към хибридите които се самозареждат!

    Коментиран от #3, #12

  • 3 щого

    8 12 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    Казали са го учените от "Магаданския институт". Забравили са обаче да кажат, ако на всеки покрив се сложат панели, за колко планети ще остане излишна електроенергия.

    Коментиран от #4

  • 4 пинокио

    8 10 Отговор

    До коментар #3 от "щого":

    Сметките на учените са си много точни, те нищо не са забравили.
    Файдата от панелите по покривите е само за тези дето прибират субсдии. За да се захранваме само с такива панели, трябва да ги сложим и по покривите на още доста планети.
    Дребната подробност, че за производството на панелите се изразходва повече енергия, отколкото самите панели могат да произведат за целия си период на експлоатация, го оставяме на страна.

    Коментиран от #5, #7

  • 5 щого

    15 10 Отговор

    До коментар #4 от "пинокио":

    На вас магаданските учени всичките ви сметки са толкова точни. Затова живеете в най-богатото, технологично и цивилизовано общество и затова всички искат да живеят в Русия. Даже за последните 30 г., всеки шести американец е имигрирал там, а във всеки по-голям руски град има квартали като "Малкият Ню Йорк", "Малкото Чикаго" и т.н. Продължавайте да озарявате света с теории как колата никога няма да замени коня, и как тракторът никога няма да замени волския впряг. Мани ги простите кравари, дето вече правят електрически трактори и смотаните канадци, дето си направиха пътища в тундрата. Те завалиите откъде да знаят, че тази работа не може да стане и само УАЗ-ката е кола за такива места? Та ВЕИ-тата и електрическите коли ги оставете на глупаците. Вие си копайте кюмюр още 1000 години.
  • 6 Alex

    10 3 Отговор
    Само да кажа, че производството и доставката на най-масовия автомобил Тойота Корола Сол (на-високо ниво например) струва малко под 8000 евро. Продажната и цена е малко под 20 000 евро. Печалба 12 000 евро. Същото се отнася и за хибридите. Основната част от цената се формира от перото ПЕЧАЛБА. Същото касае горивата и всякакви там енергоизточници. Лакомия и алчност. И ще се произвеждат такива коли, чието лобии е по-силно и чиято армия посее повече унищожение в противниковата, от нищо друго не зависят нещата.

    Коментиран от #8

  • 7 Гост

    6 7 Отговор

    До коментар #4 от "пинокио":

    20% от площата на Сахара покрита със соларни панели е достатъчна да произведе цялата енергия консумирана от Европа.

    Сети се ако покриеш цялата пустиня.

    Кви планети, кви пет лева.

    Коментиран от #9, #15, #17

  • 8 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Alex":

    Алекс, ако почетеш малко ще видиш че нормата на печалба на повечето производители на автомобили е под 10%.

    Ти ако живееш с илюзията че цената на един автомобил е само железото и пластмасите дето ги влагаш просто ще ме извиняваш!
  • 9 Toni

    11 5 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Хайде стига с тази псевдо еко производство на енергия. Каква сахара какви пет лева, как ги ръсите такива глупости. Теоретично сигурно да. Практически невъзможно- когато се запрашат тези панели, когато вятъра ги засипе с пясък какво мислиш ще произвеждат? То ако ако разсъждаваме да ловим светкавици - една светкавица-енергията на един голям град за 1 месец. Ама и това невъзможно.
    Бъдещето е на атомната енергия, студения ядрен синтез , когато се направи пробив в такава посока, и други все още незнайни за нас източници на енергия, нямаши нищо общо със панели, вятър и подобия еко стъкмистики за домашна употреба.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 ДаДа

    2 4 Отговор

    До коментар #9 от "Toni":

    Абе Тони набии си го вече в главата че такова животно като студен ядрен синтез НЯМА!!!!
    За да има плазма трябва температура и то мноооого голяма!!!

    Да ядреният синтез е бъдещето но там напредъкът е още по бавен и от напредъкът на батериите.

    И накрая къде остана пазарната икономика, всичко ли вече може да се субсидира като се вкара под перото ЕКОЛОГИЯ!?
  • 11 щого

    4 4 Отговор

    До коментар #9 от "Toni":

    От мен да го знаеш сине, всеки един АЕЦ, рано или късно гърми. Дали ще е мигновено с взрив, или в продължение на милиони години с ядрени отпадъци - взривът е неизбежен. Днес поне имаме алтернатива.
  • 12 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    Пълни простотии! Тези учени са живяли в 19-ти век.

    Само износът на България е 10 000 000 000 квч. годишно. Следователно имаме излишна енергия, с която да захраним всички движещи се в момента електромобили в целия свят и да остане още.

    Ето какви са реалностите:

    Renewable power is forecast to grow by 36% over 2015-21, making it the fastest-growing source of electricity generation globally. Generation is expected to exceed 7 650 TWh by 2021, but needs to accelerate further and expand by an additional 26% over 2021-25 for renewables to be firmly on track to reach the 2DS target of 10 300 TWh.

    С други думи, още днес се произвежда зелена енергия за зареждане на всички електромобили, а до 2025 година, когато най-смелите прогнози предвиждат 3% електромобили, ще се произвеждат ДОПЪЛНИТЕЛНИ 5000 милиарда киловатчаса слънчева и вятърна енергия достатъчна да осигури енергия, ако всички автомобили станат електромобили.

    Коментиран от #21

  • 13 Вижся

    0 3 Отговор
    аргумента ти е невалиден
  • 14 Гост

    2 2 Отговор
    Тази енергия обаче няма да ни е необходима, защото за рафинирането на един литър гориво, се изразходват 2 киловатчаса електроенергия.

    Ако този литър не се произведе, необходимата за производството на електроенергия може директно да захрани електромобилът.

    Следователно с намаляването на производството на течни горива, ще оставя излишна енергия.
  • 15 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Сред досегашните модели на енергийното бъдеще се появи нов. Той е подготвен от учени от Станфордския университет и е публикуван в научното списание Joule. Според него към 2050 г. световната енергийна система ще функционира изключително на основата на възобновяемите източници на енергия. Разработката на учените се нарича „100% чиста и възобновяема енергия на базата на вятъра, водата и слънцето за всички сектори. (100% Clean and Renewable Wind, Water, and Sunlight All-Sector Energy Roadmaps for 139 Countries of the World).

    Моделът предвижда още през 2030 г. 80% от световната енергия да се произвежда от възобновяеми източници. Делът им през 2050 г. трябва да достигне 100 %. Важно е да се отбележи, че в този модел става въпрос не за електроенергетиката, а общо за потреблението на енергия от човечеството.

    Решението, което предлагат учените е пълно електрифициране. Това означава, че всички сектори, в които се потребява енергия (транспорт, отопление, охлаждане, промишленост, селско стопанство вкл. горско стопанство и риболов) трябва да бъдат напълно електрифицирани.
    Структурата на мощностите ще изглежда по следния начин. Основен производител на енергия ще стане слънчевата енергетика - 57,55% . Вятърната енергетика ще осигурява 37,14%, хидроенергетиката – 4%. На енергията от вълните е определен дял от 0,58%, от приливите – 0,06%, геотермалната 0 0,67%.

    Това означава, че слънце, вятър и вода ще осигуряват цялото потребление на енергия. На тази база
  • 16 Гост

    1 1 Отговор
    Това означава, че слънце, вятър и вода ще осигуряват цялото потребление на енергия. На тази база учените от Станфордския университет предлагат абревиатурата WWS – wind, water, solar.

    Авторите освен това се отказват както от атомната, така и от биоенергетиката, а също така и от технологията CCS, поради екологични и оперативни рискове. Не се планира също така и увеличаване на мощностите от хидроенергийни централи, като се предлага увеличение само на коефициента на използване на мощностите им от настоящото ниво от 42% в световен мащаб до 50%. Това означава, че всяка нова мощност ще е или слънчева, или вятърна.
  • 17 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    И като го произведеш този ток по средата на нищото, какво ще го правиш? На самосвали ли ще го товариш? Защото пренос на ток на хил. км. не е шега и със сигурност не е евтино.
  • 18 Гост

    2 0 Отговор
    Ми тогава за кво ги правят като казват че са глупави
  • 19 xxx

    2 4 Отговор
    Ел колите или хибридните са просто трик за печалба на повече пари.Ясно е че няма да подобрят чистотата на въздуха сами по себе си те нищо не променят, защото процеса на производството им е в пъти по замърсяващ природата, а в последствие и производството на енергия за тях.

    Коментиран от #20

  • 20 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "xxx":

    Защо си мислиш, че ако повториш това 100 пъти, ще се намери глупак който да ти повярва?

    Само пълен идиот може да се върже на такива приказки. Който вземе че ти повярва, да се мушне един маркуч от ауспуха в купето, за да диша чистия въздух който излиза.

    Скоро някой беше смятал, че ако всички автомобили утре станат електромобили, Ще са необходими 5000 TWh тераватчаса енергия годишно за зареждането им.

    Ето новина от днес, която доказва, че още днес има достатъчно чисти източници за да се зареждат електромобилите:

    "Според агенцията генерираната възобновяема енергия ще се увеличи с повече от една трета до 8169 TWh през 2022 г. - спрямо 6012 TWh през 2016 г. - което се равнява на общото потребление на електроенергия на Китай, Индия и Германия.

    Възобновяемите източници ще формират 29% от глобалния енергиен микс след пет години спрямо 24% в прогнозата от миналата година"
  • 21 Мимо

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Абе, ти нормален ли си??? Къде беше излишъка ти на ток миналата зима, когато системата беше пред срив в един момент? Един хилядник на АЕЦ-а произвежда 24 000 000 кв. На денонощие . По 320 дни (щото има годишен ремонт и презарядка всяка година) са 7 милиарда и малко киловата (щом искаш да говорим в киловати) . Искаш да кажеш, че кажи речи и двата хилядника са почти излишни и останалото производство в БГ би било почти достатъчно ли? Ако се спре износа де... Айде мислете малко и не говорете за неща, от които сте прекалено далече ..