Турция възобновява проекта си за национален автомобил със създаването на консорциум, в който влизат мобилният оператор Turkcell, холдингите Anadolu, Kıraça и Zorlu и производителят на камиони BMC, съобщава Hürriyet.
"Искам да съм първият собственик на турска кола и съм готов да си платя за нея", декларира турският президент Реджеп Ердоган, уточнявайки, че би предпочел хибрид или електромобил. Според него първият прототип трябва да е готов през 2019 г., а продажбите на серийната версия да започнат през 2021 г.
Идеята за турски автомобил не е нова. През 2015 г. властите на южната ни съседка откупиха правата за използването на технологиите и агрегатите на Saab 9-3. В новата си версия обаче проектът не предвижда чуждо ноу-хау.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аферим маш Алах
Коментиран от #23
10:18 06.11.2017
2 ключаря
Туй да го видя, няма да повярвам!
И как ли ще се нарича - ?
Коментиран от #4
10:18 06.11.2017
3 направо в Женева
Какви неща ражда любовта м/у турция и Русия ;)
10:21 06.11.2017
4 Тофаш
До коментар #2 от "ключаря":
Вероятно, ще се казва "R Dog" !?10:24 06.11.2017
5 ХАСАН
Коментиран от #9, #22, #34
10:28 06.11.2017
6 Бесен Язовец
След един-два месеца първия турски автомобил ще слезе от конвейра и запоинете, 100 % ще по читав от китайския !
10:49 06.11.2017
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Радо
Коментиран от #19, #52
11:56 06.11.2017
9 Ai have dream
До коментар #5 от "ХАСАН":
Хасане хайде какво чакаш , виж колко добре върви Турция събирай братята и чао.Коментиран от #26, #38
11:58 06.11.2017
10 Гост
http://dnes.dir.bg/news/libia-5003013
12:26 06.11.2017
11 СУЛТАН В ХАРЕМ
Коментиран от #36
13:04 06.11.2017
12 Мнение
13:12 06.11.2017
13 ЧАЛМАДЖЪР
13:14 06.11.2017
14 Мнение
13:14 06.11.2017
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 все едно кой
13:38 06.11.2017
17 Гост
Коментиран от #18
13:59 06.11.2017
18 все едно кой
До коментар #17 от "Гост":
Прав си в голяма степен, но оттук започват едни разлики, най-вече на законово ниво. В Турция ако например някоя хранителна верига иска да стъпи на пазара-ок, да заповяда, но обектите, които планира да изгради, ще се строят задължително от турска фирма, с турски подизпълнители и т.н. Всяко рафтче, всяко винтче в магазина трябва да е от местен производител. А у нас Била дори дограмата си карат от Австрия... И като добавиш, е единствените пари които остават в Бг са мизерните заплати на персонала, чуждите "инвеститори" са си едни кърлежи в нашите условия. Виновни са не те, а ние, защото сме разграден двор, без изгледи за скорошно подобрениеКоментиран от #37
14:12 06.11.2017
19 Грую
До коментар #8 от "Радо":
Аз пък мислех, че скоростния лост!16:22 06.11.2017
20 Батката
17:20 06.11.2017
21 батко бугар
Коментиран от #31, #43, #47
18:09 06.11.2017
22 батко бугар
До коментар #5 от "ХАСАН":
Публикувано във факти.бг: На това му казват визия..национална визия...браво на човека...Гледай докато му се прекланяш да не се спънеш и да не лапнеш нещо на "човека"... Че току виж си излезнал на светло и си тръгнал по прайдове, където ти е мястото!
Коментиран от #39, #44
18:13 06.11.2017
23 Shmeker
До коментар #1 от "Аферим маш Алах":
Трябва да ви кажа, че там вече не просто сглобяват.Коментиран от #24
18:25 06.11.2017
24 Ганьо
До коментар #23 от "Shmeker":
Ами... трябва! турците не само произвеждат некачествена стока, но и продават в България такава. Ето ви един пример. На мой познат, занимаващ се с внос на машиностроителни материали му правят на няколко пъти запитвания от фирмите, с които работи. След няколко седмици на проучвания и лабораторни тестове, се оказва, че материала, от който са изработени не е правилния за този вид детайл. На многократните му запитвания до завода производител и двете командировки до там (анкара), се оказа, че - "Абе, какво значение има, от какво е направен, нали си взимаш парите".Та вкратце това е отношението на водещите инженери на турското машиностроене към потребителя. Това са ИНЖЕНЕРИТЕ, СТУДЕНТИТЕ И ЛЕКАРИТЕ на Меркел. Или поне щяха да станат, ако им беше махнат визовия режим. Слава на бога засега няма изгледи да ни ръководят, такива перфектно обучени специалисти.
А на тия дето сега ще почнат с: какво пък, те ще се научат и т.н. ще кажа, ЧЕ ВИДЪТ МАТЕРИАЛ Е ОТ КРИТИЧНА ВАЖНОСТ например за ШЕНКЕЛИТЕ НА АВТОМОБИЛА.
Коментиран от #25
18:45 06.11.2017
25 Shmeker
До коментар #24 от "Ганьо":
Да смени доставчиците. Иначе то и в момента има турски автомобили, при това нелоши.18:51 06.11.2017
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 ПЕНСИОНЕРА
20:58 06.11.2017
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 ОПАА ПМЖ
Да не сме луди да ги произвеждаме тук. Я други да работят .
22:09 06.11.2017
30 Гостенин
До коментар #28 от "7777":
Интетесно, кой са дизайнерите.Разкажи повече. Имената им напиши или поне линк дай да попрочетем и ние за тези дизайнери?23:03 06.11.2017
31 Hihi
До коментар #21 от "батко бугар":
https://youtu.be/3C3E0xcL4wo01:23 07.11.2017
32 Някой
07:12 07.11.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Пешо
До коментар #5 от "ХАСАН":
Абе ти проислямистка мижитурка, няма ли да мирясаш? После не се чуди с тъпа муцуна защо не си желан по българските форуми..09:27 07.11.2017
35 все едно кой
Ние, кола, кога?
Коментиран от #48
09:30 07.11.2017
36 Пешо
До коментар #11 от "СУЛТАН В ХАРЕМ":
Нищо че за 16 години управление натрупа невероятен дълг и обезцени лирата; нищо че разруши образователната система и армията, и повечето нац. богатства са продадени на арабите.09:38 07.11.2017
37 Пешо
До коментар #18 от "все едно кой":
Да де, само че всяко винтче в южната ни съседка дават да се сглоби не на която и да е местна фирма, а на "своя", затова и се строят в крайна сметка джамии, а не училища.09:41 07.11.2017
38 ХАСАН
До коментар #9 от "Ai have dream":
Аз искам Виена бе човек...турците ще сменят генотипа на ти гадни англосаксонски протестанти от които тегли целия свят...на всеки 40-50 години раждат поредни Хитлер11:58 07.11.2017
39 ХАСАН
До коментар #22 от "батко бугар":
Аз не му се прекланям...и не съм българин като тебе да цункам дупето на Живков 36 години...Евалла му правя на човека...прави фрегати,самолети,коли...защо турския специалист трябва да бъде еничерин и да работи за БМВ,Боинг или Дюпон..да си работи за своята държаааКоментиран от #50
12:06 07.11.2017
40 Крылья Советов
Да започнем коментара с малко преразказ на съвременното ни икономическо развитие - комунизмът стигна до крах и националното ни богатство, събирано 45 тежки години, взе, че бе разпродадено насам-натам на безценица. Обръгналият на лишения българин надава вой до небесата, че мижитурките в парламента и частния бизнес му плащат стотинки на месец, за да се преструва, че работи, обаче се смее на турците, които се пенсионират с по 2-3 хиляди лева пенсия, придобита при това не за цял живот работа в Турция, а за има-няма 20 години. Подиграва се на икономика с над 800 млрд. долара БНП годишно, а едва достига 50 млрд. долара БНП за същия период. Бъзика се с производството на автомобили и камиони в Турция, но единствената фирма за сглобяване на автомобили (китайски) фалира наскоро.
Извинете ме, но вие въобще не сте нормални! Хората работят здраво, правят, строят, градят империи, създават бизнеси, а вие, вместо да ги гледате с уважение и респект заради усилията и да се опитате да вземете малко трезво мислене от тях, им се подигравате! Българският дрипав Сульо се подиграва на държава с икономика от Г-20?! Ама, там били кюрдите много! Много са, ама повечето работят в големите градове и вземат солидни заплати. У нас ромите малко ли са? А дали работят за нашата индустрия? Слепи ли сте какво става, палячовци?!
Коментиран от #46
12:23 07.11.2017
41 Крылья Советов
Българин съм и ми е неприятно и непонятно как нашите нрави и разбирания са се извратили до неузнаваемост. Не мога да разбера как жизненоважни реформи и проекти просто не се случват у нас, а нашите страни-съседи печелят милиарди от същите тези реформи и проекти. Независимо от глупостите за човешките права и простотиите за Ерджолан гледам на Турция с необходимото уважение, защото така се държи една сериозна регионална сила, макар да не ми харесва. А ние къде сме? Нашите бизнесмени искат да си внесат украинци и виетнамци, защото обикновеният българин бяга на Запад и това бягство още не е престанало. Вие му мислете!
12:38 07.11.2017
42 Местан Търговище
Коментиран от #45
20:12 07.11.2017
43 очевидно
До коментар #21 от "батко бугар":
Май не си чел статията? Технологията е на Сааб. Тоест, онова качественно, надеждно и практично шведско-мислене, което гарантира добра работа... На практика, турците имат доста опит в автомобилостроенето - там се произвеждат Мерседес, Рено и други модерни автомобили. Да сглобят собственна кола, след като имат и технологиите и патента на Сааб, е детска играчка, като прототип - дай ми материали и хале, и аз ще ти сглобя кола, нищо, че не съм експерт по автомобилни рами и повечето неща. Но мерака, подплатен, с определен опит и познание води до резултати... Там имат добри опитни специалисти, не зная защо ги подиигравате? Те от години работят във водещи Даймлер, Ренаулт и други корпорации инвестирали там. За смях и ужас сме ние - нито имаме производство, нито местните ни олигарси политици ни оставят да стартираме нещо свое. законодателите ни разкатаха от 45 години лъжекомунизъм, после и лъжепазарна, но монополистично държавна олигархия. Опитай да направиш свое автопроизводство тук, тогава се смей на турците?! Ето, дори за многопаричен играч като Гриша Ганчев, един от Другарите, не е лесно да върти бизнеса, дори и като комбина с китайците. Не е трудно да се направи автомобил, за такава голяма икономика, като Турция. Трудно е да се стартира тук, където политикоикономическата монополна мафия ни мачка. а и клиенти-оборот тук ще са малко... трудна възвръщаемост, може и фалит? Там са 80 млн., от тях 3 млн. да купят, пак ще е рентабилно производството. Но тук 1000 да кКоментиран от #49
20:47 08.11.2017
44 очевидно
До коментар #22 от "батко бугар":
Смятай, батко Бугар - от тамошните дори 3-4 млн. да купят автомобили и производството вече се е изплатило рентабилно, ако цената е приемлива, разбира се...! Но при нас е трагедия... Ние купуваме само внос, нямаме свое... Това изнася БВП, но не внасяме нищо. Ние сме вече треторазрядна потребителска корпоративна провинция, превърнати от мафиоти политици лобита в слугинаж на чужденци и местни мафиоти олигарси. Изнасяме като слуги интелект, проститутки, дребни придатъци, но не изнасяме печелившите узурпирани от корпорейшън изделия. Значи Турция ако си произвежда автомобилите, пак ще си припечели по нещо. Но ние? Ние нямаме свое ни автомобили, ни самолети, ние сме само потребители плащащи с кръв, пот, труд, пари, живот печалбите на разни местни и чужди играчи. А това не е за смях...! винету, може да си пише 6-ци пред журналистките и медиите, но предните от управлението и той и те ни съсипаха, за 28 години лъжепазарна лъжедемокрация. сега ке пишат на светци, но грешките им към нас, от алчност през годините ги плащаме с живота си ние..... А няма поправка на грешките - никой не може да върне и промени миналото, стореното! Затова, че да се смеете на турците е тъпичко! Дори 3 млн. аутоси да продадат на вътрешния си пазар, то производството им ще е рентабилно. Но местните алчни прасенца на власт, прогониха цвета на народа ни - МЛАДИТЕ. И сега сме на загивоне. А това не се поправя.... ОлРайт?21:05 08.11.2017
45 очевидно
До коментар #42 от "Местан Търговище":
С риск, да се обидиш няма да си купя от този автомобил, не защото е турски, а защото качествата му са неизвестни... А, когато нещо е неизвестно, всяка бърза покупка е огромен риск... Купувал съм турски стоки - някои боклук, някои хубави. Обувки купих от средна цена тук, не държаха никак. Количка купих - здрава е, държа 2 години на яко бачкане, но се проби от един камък, но е доста яка и не скъпа. Купих зарядно "Премиум" - добре зарежда, не е скъпо, доволен съм.... Въпроса е, какво ще произведат и дали си заслужава парите? Рено Клио Симбол се правеше в Турция - много здрава ходова част, надежден двигател, практично малко купе за път.... Всяка стока е индивидуална. Но китайците също не спят, а Дачия също не спи... Ако цената е сходна с на Дачия примерно следващатаа Логан, зависи и какво е качеството? Но едно е сигурно - поне рентабилността на инвестицията им при добра цена ще е гарантирана, ако закупят поне 2-3 млн. автомобила там. Но ние нямаме капацитета да произвеждаме и продаваме - мафиотите политици прогониха младите навън...тук пенсионери, безработни не могат пазари, а и работещи с мижави заплати за храна само... Това Боци Великий Първи и мафиотите политици не споменават, нито пък в докладите на Национална сигурност не се засяга темата за вината на местните ни БКП и ДС и други олигарси - унищожиха бъдещето на България - МЛАДИТЕ, прогонвайки ги навън и поставяйки ги в робски условия пред местни и чужди олигарси. А, злото не може да се поправи..то е ст21:20 08.11.2017
46 очевидно
До коментар #40 от "Крылья Советов":
Нормален съм, българин съм, но не е е трябвало да се родя в България...тук поради мафиотите на власт пряко и зад кадър, няма шанс да си "нормален"... Аз ен обиждам турци, руснаци, аамериканци и други...там има всякакви хора и то за мен непознати пряко. Но ако говорим, за работата, ние също работим, но на загуба. Тук се работи от нормалните на загуба. Погледни мисленето на политици и други и техните изявления и сам си направи изводите - има ли почва нормален да станеш и оцелееш тук?! Няма начин, тук оцеляват само пионките на мафиотите и могъщи чужди корпорейшън, защото са бъкани с пари и лобита. та тия наследници на "шимпанзето", по теорията на Дарвин, даже не разрешават на един млекопроизводител да си продава продукцията на улицата? Че преди десетилетия българите си продаваха стоките и пред домовете, и данък си плащаха и пак икономиката дърпаше. А при тия тоталитарни паразити на власт, не автомобилопроизводство, ами и млекопроизвоство не може да прощъка. Те са ГРОБА на България, на българския народ, леви, десни, сини, червени, жълти...те са смърт и геноцид за нас. Просто фактите, нищо утопично не казвам.21:31 08.11.2017
47 очевидно
До коментар #21 от "батко бугар":
Абе, братко бугар, защо родните инженери, политици, производители ме принуждават да купувам вносно зарядно за, акумулатор, бе? Та това са хора, швакани с пари за нови Поршета кайен, а да нямат пари да пуснат в серия едно обикновенно инверторно зарядно? Някак си е тъжно да се присмивате на турците - те поне правят. Ами родните къде са? Търсех си сгъваема ножка, с една ръка, понеже работя с кабели и върви и картон, че губя скорост докато с две ръце размотавам материалите, че и ножката, единственното от "велика" България хийр беше модела на "Менли Пийк" - препоръзвам го, като еквивалент на "Спидерко Ендура". При толкова занаятчии, производители? Абе голям резил сме, да знаеш! Каквито ни управниците, такъв и народа - евтини тарикатчета, с голямо самомнение. Готови да се продадат и да те продадат за парици, но плямпащи патриотично пред паметниците - това сме тук.... Абе къде ни е зарядното за акумулатор? Ами къде е асортимента ни от кожени презраменни чанти? Ами от литрови канчета? Абе жив резил е тая кочина тук отгоре надолу бе! вие на турците се смеете, а те си правят? Абе голям срам сме бе! една обикновенна кола да не направим, та се смеете на турците? Ако ми позволяваха ш. .ните политици врагове аз щях да ви сглобя електромобил бе, нищо че не съм спец, като много хора. Но поне идеи имам, познания за доста неща имам. Като взема специалисти ще стане. Алба и това не дават да направиш тия, пък и как да я продадеш, останаха мизерно заплатени хорица и пенсионеКоментиран от #51
22:04 08.11.2017
48 очевидно
До коментар #35 от "все едно кой":
Ние ли? Ние надали! Ние? - едва ли! Докато същите кратуни и децата и внуците им царуват от отряд Чавдар няма да има ние.... - мисленето им е тоталитарно мафиотско. А това не се лекува - освен с патрон, те самите са го казали - с кръв сме взели властта и с кръв ще я дадем... За съжаление родната ни БА не сака да ни освободи от тях, но тича в Кандахар за парици? както и да е, абе, къде са ни алуминиевите стълби, ИНОКС-манерка, литрово-Ал-канче и хиляди потребителски неща, правени от китайци и други на кило всяка фирма, а колко фирми имат? Абе срам на ен-та степен сме! Каквото ни Секюритито, такива ни и управниците, такива сме и ние - ТРАГЕДИЯ! Секюритито не ни спаси от тоталитарните мафиотчета, те ни мачкат и продават и предават,а ние овцете ги търпим, губим, емигрираме и загиваме. Турците, руснаците, американците ли са виновни? Едва ли! Ние скоро няма да имаме свой автомобил, ако изобщо ще има.... А, за да има, трябва оборот! А ние загиваме от "оправящи" ни политици паразити..22:15 08.11.2017
49 батко бугар
До коментар #43 от "очевидно":
Публикувано във факти.бг: В новата си версия обаче проектът не предвижда чуждо ноу-хау.Статията я четох, но там се упоменаваше горното!
А относно качествата на турските инженери за сглобяване на автомобил на принципа на лего - едно е да искаш (мустакатия мухльо), друго е да можеш (манафите, дето идват в ТУ-София да си купят дипломата за 1500 евро на семестър), трето и четвърто е да го направиш (тук влиза в кадър правенето на криви тенекии за сир*не в изключително точния им завод, снабден с китайски машинни роботи).
След като изяснихме генезиса на новия автомобил, ходи да се надупваш под ракетата!
22:59 13.11.2017
50 батко бугар
До коментар #39 от "ХАСАН":
Точно на въпроса, като не си българин, к*во правиш тука? Защо не ходиш да работиш за собствената си икономика? Отивай там , точно от български ци*ани имат нужда!Едно време задника на Живков го целуваха точно небългарите, като теб!
23:05 13.11.2017
51 батко бугар
До коментар #47 от "очевидно":
Има и български такива, но най-вероятно не можеш да ги намериш на пазара, защото са за износ. Пък и сам каза, че не достигат парите - аз си купих за 180 лв, българските бяха по 80-100, а ти си купил за най-много 20!То и български електрожени (инверторни при това), чисто родно производство има, но ти най-вероятно ще си купиш нещо китайско или турска сглобка, пак китайски части.
Струговете на ЗММ Сливен, както и електрожените по нагоре се изнасят за нормалните пазари, където плащат с парични средства, не с череши или ябълки. Предполагам, че и стругче и електрожен ще си купиш от някой магазин, на куфарен търговец от Капитан Андреево?
Друг е въпросът, че за последните 30 години, държавата целенасочено се източва в посока далече на запад или на югоизток, но най-вероятно и това си пропуснал, като урок по съвременна история, на която сме свидетели?
Причината да си говорим в този форум по този начин е формулирана в предходния абзац!?!
23:14 13.11.2017
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Тарикат
23:27 23.03.2018