Новини

VW, BMW и Daimler обгазявали и хора

Публикувана: 29 Януари, 2018 17:32
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5405
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Дни след скандалното разкритие на The New York Times, че финансиран от големите немски автопроизводители институт е извършвал опити с маймуни, немският в. Stuttgarter Zeitung обвини Европейската изследователска група за защита на околната среда и здравето в транспортния сектор (EUGT) в експерименти с обгазяване на хора.

Според вестника 25 младежи са вдишвали в продължение на няколко часа токсичен азотен двуокис, какъвто изхвърлят дизеловите двигатели, за да бъде оценено въздействието му върху човешкото здраве. Резултатите са публикувани през 2016 г., но без да достигат до конкретни изводи.

Целта на изследването, както и в случая с маймуните, е била да се докаже, че благодарение на съвременните системи за почистване на отработените газове дизеловите двигатели не вредят на здравето. Volkswagen призна ролята си в "маймунските" тестове на EUGT, докато BMW и Daimler се разграничиха остро от участие в тях. Реакцията на трите концерна по разкритията на Stuttgarter Zeitung се очакват.


Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ha-ha
1 Отговор
Е, те германците имат опит с газовете още от времето на ВСВ.

Оценка:
-3 +65

ДДД
2 Отговор
А У НАС ГИ ТЕСТВАТ НА ХОРА

Коментиран от #3, #11


Оценка:
-3 +24

Циклон Б
3 Отговор

До коментар #2 от "ДДД":


Но ние сме по държеливи от маймуните.

Оценка:
-2 +14

гост
4 Отговор
Нищо ново под слънцето !Тютюневите концерни десетки години вадеха какви ли не изследвания , че тютюна е полезен почти като сега "медицинската" марихуана !! А пък автомобилните само преди 30-тина години бяха "ангажирали" медицински "светила" в това , че оловото в бензина няма нищо общо с отравянията и полудяването на дишащите го нещастници !! Ако чакаме тях да признаят , че ДВГ НЕ МОЖЕ да бъде чист с всякакви средства , така ще си живеем в газови камери ама доброволни !

Коментиран от #9


Оценка:
-4 +17

5
Този коментар е премахнат от модератор
6
Този коментар е премахнат от модератор
петърчо
7 Отговор
Ние в България си го дишаме и без системите за околната среда.

Оценка:
-0 +14

фактолог
8 Отговор
Не забравяйте че Volkswagen е създаден от Фердинанд Порш по нареждане и с финансиите на НАЦИСТКА ГЕРМАНИЯ, така че обгазяването не е нищо ново за тях.

Оценка:
-4 +19

Random
9 Отговор

До коментар #4 от "гост":


То щото добива и преработката на лития за миксерите ти са много чисти...
Да не говорим и после ТЕЦ-овете дето им генерират тока...

Коментиран от #10, #12


Оценка:
-6 +6

Литий
10 Отговор

До коментар #9 от "Random":


Дрън дрън!

Как точно вреди добива на литий според тебе? Вреди точно колкото добива на натрий (натриев хлорид) по нашето черноморие. Добива се по същия начин.

http://www.bloombergtv.bg/analizi/2017-01-09/kak-se-dobiva-sokat-na-nashite-smartfoni-i-laptopi-litiyat

Оценка:
-1 +5

Алфа Ромео
11 Отговор

До коментар #2 от "ДДД":


У нас скъсаняците със дизели ги тестват върху всички които ходят по улиците, и то със изтърбушени пречистващи системи. Някои от изтърбушените кюмбета са и със чип за да могат да кадят още по ефектно.

Оценка:
-1 +11

12
Този коментар е премахнат от модератор
мвтг
13 Отговор
Тия изроди да дойдат да видят резултатите от долните си творения по софийските улици.....

Оценка:
-1 +9

Локомотив
14 Отговор
И моя голф и пуша ама е от по-големите разпръсквачи. Ходете с маски

Оценка:
-3 +0

15
Този коментар е премахнат от модератор
Пича с Аудито
16 Отговор
Ще си карам Аудито, ще си кади, ще го чипосам за да кади още повече. Поразтърсете се малко. Разберете как се добива лития и колко се замърсява с електричеството. Щото всички тия коли на ток, за да се движат са замърсили пи един или друг начин природата много повече, отколкото моя дизел

Коментиран от #17


Оценка:
-7 +0

Мхм
17 Отговор

До коментар #16 от "Пича с Аудито":


Освен, че ми глупееш, си трагично неинформиран...


Производство на 1 KWh батериен капацитет има емисии 150-200 kg CO2, според проучване от 2017-та:
http://bit.ly/2sz1c41
https://www.thegwpf.com/new-study-large-co2-emissions-from-batteries-of-electric-cars/

Масовите ел. коли са между 24 и 60 KWh, т.е. между 3.6 и 12 тона въглерод.

Една петролна кола има ОБЩО емисии 300-500 г CO2/км с вкл. емисии по добив, транспорт рафиниране и дистрибуция на петрола, а ел.кола заради тока - 80-100 г/км:
https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s

След 150 хил км една ел. кола ще е изпуснала м/у 15.6 и 27 тона БАРАБАР с тока и производството на батериите, а петролна кола - между 45 и 75 тона!

За дизела не смятам изобщо да се хабя да пиша, писано е достатъчно (заглавия на статии):

"Дизеловите автомобили убиват 10 000 европейци годишно"
"Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите"
"Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме"

Сега след като вече си информиран, карането на дизел те прави съучастник в престъпление.

Оценка:
-0 +3

18
Този коментар е премахнат от модератор
19
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка