1 Февруари, 2018 12:50 6 192 39

Дизеловите автомобили отстъпват в Европа

  • дизел-
  • автомобили-
  • европа-
  • продажби
Дизеловите автомобили отстъпват в Европа - 1
Снимка:Shutterstock

Ръст с над 10 процента при бензиновите и спад с близо 8 процента при дизелите е равносметката при продажбата на нови автомобили в Европа за изминалата година.

Равносметката показва, че през 2017 година 43.7 процента от продадените коли са дизелови. Близо 5 процента се падат на колите с алтернативно задвижване, а останалите са бензинови.

Данните са на компанията JATO Dynamics. Пак според тях, европейските пазари бележат ръст с малко над 3 процента - резултат, който е най-добър за последните 10 години.

Аналитиците отдават този ръст основно на повишеното търсене на автомобили от SUV сегмента - продажбите на който са скочили с почти 20 процента през последната година.

Още нещо странно е, че най-голям ръст бележат пазарите в Източна и Южна Европа. През изминалата година в Европа са продадени 15.57 млн. нови автомобила.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    31 14 Отговор
    Ама при нас 80% от автопарка са изкормени дизели, които задушават всеки ден като преминат. Пушат сиво-черни облаци, а миризмата е задушлива. Какво значение има, че хората се усещат какво да се купува като мнозинството около теб те убива бавно с канцероген? Неслучайно дизел на Запад се купува ако караш над 15-20х.км годишно, защото един ДПФ е 3х.лв, частите са по-скъпи и се обслужва по-често, та за да се избива и по-високата цена трябва да се въртят повече километри. А у нас куцо, кьораво и сакато е на дизел, било то и да ходи до село веднъж седмично на 10км. Защото само и нас има такава свободия да си правиш каквото искаш и държавата да не те закача, а дори и да ти помага данъчно.

    Коментиран от #2, #36

  • 2 Язе

    11 15 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Тук си в грешка.Всички нови турбо бензин са почти еднакви като турбо дизелите.Имат абсолютно всичко което го има и при дизела плюс едни свещи.Та това с обслужването вече е дърво и при бензиновите,даже по-голямо.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 123

    17 2 Отговор

    До коментар #2 от "Язе":

    Ти си в грешка - ДПФ нямат бензиновите.

    Коментиран от #9, #13

  • 4 няма грешка

    21 3 Отговор

    До коментар #2 от "Язе":

    Защо ли цената на нов дизел е с някоя хилка отгоре спрямо нов бензин - от един производител и в един и същи клас?
    Съдбата на бензина след като остарее - или остава на същото гориво или както по-често се газифицира, но системи за очистване на твърди канцерогенни частици и азотен оксид няма и като нов и като стар. При изправен двигател димни газове липсват.
    Съдбата на дизела - колкото повече остарява, толкова повече му се махат "очистващите" компоненти, защото в един момент стават по-скъпи от колата. Дори и при изправен двигател резултатите са на улицата - осезаеми с всички сетива...
    А у нас масово се карат точно такива подвижни димящи "леярни"....

    Коментиран от #11, #37

  • 5 qqqqqq

    15 14 Отговор
    Да ги махат, миризлаците. И задължително, всяка бензинова с АГУ.

    Коментиран от #38

  • 6 ВАГ

    17 21 Отговор
    Ха , това означава ,че хората вярват на пропагандата.
    Дизеловия мотор има поне 3 пъти повече ресурс от бензина.
    У нас 99 от 100 коли които горят масло и пушат сиво са бензинови.
    Повече се задушавам когато карам зад бензинова кола която гори масло отколкото зад стар дизел който хвърля сажди.Както викате на дизелите : печки ,аз викам на бензините :масларници.

    И един въпрос към всички които плюят по дизелите : кое е по отровно нафтата или бензина?

    Коментиран от #21

  • 7 ВАГ

    11 11 Отговор
    И да добавя: 90% от бензиновите коли втора ръка по автокъщите които са под 10000 лв горят масло.

    Коментиран от #8, #12

  • 8 filo

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "ВАГ":

    Има ли някой, който да повярва на такива глупости? Аз лично не вярвам.

    Коментиран от #10

  • 9 Язе

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "123":

    Не бързай-Ако не се лъжа,Мерцедес слагат филтри за твърди частици вече и на бензиновите.Не му помня името.
    И като започнем;демферен маховик,турбо,дюзи,помпи.Има ги и при двата вида ДВГ.
    При изправни двигатели и дизел и бензин не
  • 10 Баиче коле

    8 8 Отговор

    До коментар #8 от "filo":

    Защо да не повярва въпреки,че карам бмв на бензин съм съгласен с колегата ваг.Дизеловия мотор определено има доста по голям ресурс от бензина, а и досега беше по предпочитан.Невиждам с какво е в пъти по отровен от бензина.
  • 11 Язе

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "няма грешка":

    При изправни двигатели и дизел и бензин не пушат.Колко от бензиновите коли имат все още катализатори?От по старите най вероятно не повече от 10-15%Това не е ли очистваща система.
    "Дори и при изправен двигател резултатите са на улицата - осезаеми с всички сетива."-защо си мислиш,че проблема е само в колите?Отопление на дърва или въглища по-малко ли замърсява въздуха?Пътувал съм доста командировки в страната и мога да ти кажа планински градчета,към 17-18:00часа когато хората се приберат от работа става страшно.Всеки пали печка и хем си в планината хем не се диша.Много по лошо е от Сф примерно.Направо се задушаваш.Пак ли е от дизелите?В големия град е напълно нормално да има замърсяване а и тук в Сф има много хора които се отопляват на дърва.

    Коментиран от #14, #17

  • 12 Язе

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "ВАГ":

    Тук не си прав.Имам и бензин и дизел и масло от смяна до смяна не доливам.Не зависи от цената.

    Коментиран от #39

  • 13 Язе

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "123":

    https://m.fakti.bg/avto/283245-bmw-spira-proizvodstvoto-na-m3

    Имат или нямат филтри за твърди частици бензиновите?
  • 14 ДВГ

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Язе":

    Потребителите си искат две неща перформънс и иконимия. За да се постигне икономията се увеличава компресията, като се стигна дори от Мазда да направят двигател на бензин който при ниските обороти да работи без свещи тоест като дизел.
    Сега си представи какво излиза от изпускателният колектор на този двигател???
    Добре че е Европа да въведе някакви норми за да могат производителите да помислят и да усъвършенстват това което е между изп. колектор и ауспуха а защо не и някаква "НОВА КРЪВ", защото ако питаш хората най-вече искат 0-100км/ч в сек.
  • 15 smeh

    11 6 Отговор
    Статията говори колко са податливи на пропаганда и промиване в Западна Европа. Нали точно за Nox беше големия скандал при дизелгейт. Я вижте сега новите турбо-бензини с директно впръскване дали азотните окиси не са им близки до дизеловите и МНОГОКРАТНО по-високи от на старите АТМОСФЕРНИ БЕНЗИНИ. Отделно правят яко отлагания от "карбон" по колекторите щото са много чисти.
    Така, че всичко е една ОГРОМНА лъжа от която потърпевши ще са крайните потребители. Ако все още се питате защо, да ви го смеля - получавате по-лакома кола, при която газифицирането е безсмислено...отделно подръжката е като на дизел и за капак CO2 емисиите са по високи, а Nox-а почти същия.

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    7 8 Отговор

    До коментар #15 от "smeh":

    Добре, че си ти умния, да кажеш на хората какво да карат.
    За това в САЩ и Япония никой не кара дизел, защото са тъпи нали?
    По-хубаво от турбо бензин няма измислено!!!

    Коментиран от #23

  • 17 няма грешка

    8 1 Отговор

    До коментар #11 от "Язе":

    Да, битовото отопление на въглища и дърва също е проблем, но то е друга тема. Те са сезонен проблем, а лятото когато в столицата и големите градове едвам се диша пак ли е от въглищата? Да, старите бензини също нямат катализатори, но както всички знаем повечето от тях минават на газ, а тя е по-малко замърсяваща от което и да е друго гориво и ако двг-то няма проблем (масло в горивния процес) няма димни газове и канцерогенни сажди. Самия факт, че в домовете на хората същата газ се изгаря (котлон, печка) и никой не е умрял от димни газове също е показателен.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Има грешка

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "няма грешка":

    Ти правиш ли разликамежду метан и пропан-бутан?
  • 19 Язе

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "няма грешка":

    Лятото е пълно с прахоляк от улиците защото почти не се мие.Прах вдигат обаче всички мпс-та без значение от вида на задвижване.
  • 20 ВАГ

    7 6 Отговор
    Професионалните МПСта (камиони,автобуси,бусове,трактори,багери и т.н.)са показател кои са най-добрите двигатели.
    Чакам с нетърпение да видя какви двигатели ще сложат на камионите ...все си мисля,че няма да са нито бензинови ,нито акумолатори.

    п.п. И как един път никой не каза ,че в България няма истинска нафта ,а само разни серни манджи от Лукойл.
    Стар дизел(нормален,не издухан) с английска нафта не пуши , чисто нов дизел с лукойлска руска помия -пуши.
    извода е: в България Лукойл замърсява повече от всички коли взети заедно

    Коментиран от #22

  • 21 Влах един

    5 7 Отговор

    До коментар #6 от "ВАГ":

    Много си далече от истината. Като те гледам че караш пасат тди на 15 години- въобще не се обаждай и го дай на вторични твоя кинеф
  • 22 Гост

    4 6 Отговор

    До коментар #20 от "ВАГ":

    Да ти имам сравненията. Ами карай си трактора и си мисли, че караш лек автомобил!
    А самолетите на нафта ли са, гений безподобен?
    F1 на нафта ли е?
    Аман от комплексарски простотии!
  • 23 smeh

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Айде да не ми преиначаваш думите и да се опитваш да обиждаш а? Прочети отново и ми изкарай цитат къде съм казал, че са тъпи.

    Дали ще е турбо бензин или дизел вече за екологията е едно и също. Така, че отпада и лицемерния аргумент купих си бензин да щадя природата.
    Факт е, че дизела е по-ефективен => при еднакви условия винаги има по-нисък разход и предлага добра динамика, което устройва 90% от шофьорите. И понеже те виждам, че си зомбиран и се опитваш да се изказваш като крайна инстанция се замисли...ако не бяха обърнали тенденцията чрез скандали, постоянно промиване и т.н, дали дизеловия автопарк нямаше да стигне около тези 90%?
    Въпроса е риторичен.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Гост

    6 7 Отговор

    До коментар #23 от "smeh":

    Ами сам показваш, че пишеш пълни глупости. Дизела предлагал по-добра динамика - бухахахахахахаха
    Аре бегай някъде да си играеш!
    Нямам какво повече да добавя след тази грандиозна простотия!!!
    Иначе аз съм бил зомбиран - бухахахахахахаха

    Коментиран от #26

  • 25 Гост

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "smeh":

    Сега видях, че си написал и друга простотия - дизела не замърсявал повече от бензина - хахахахахахахахах
    Само да те светна, че бензинът гори много бързо и много по-ефективно, защото въглеводорната му молекула е 3 пъти по-къса от тази на нафтата! За това се слагат азотни съединения в дизела, за да гори с по-малко сажди. От там пък идват и азотните окиси, които при бензиновите автомобили почти липсват.
    Ама нали ти имаш някакъв умрял дизел и сега ще извадиш от 10 кладенеца вода да ни обясняваш колко били хубави нафтовите печки - ами не са!
    Пък това, че само в Европа дизелите бяха достигнали почти 90% от продажбите, се дължеше на субсидирането им от държавите тогава, не на някакви предимства!!!
  • 26 smeh

    7 4 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Публикувано във факти.бг: "по-нисък разход и предлага добра динамика, което устройва 90% от шофьорите".

    Научи се да четеш, че от бензинови изпарения ти се е размътил мозъка. Никъде не съм КАЗАЛ "ПО-ДОБРА", за разлика от ТЕБ АЗ НЕ СТЕПЕНУВАМ, защото както има наточени бензини, има и наточени дизели.

    Отделно си толкова непросветен, че дори не си си направил труда да чекнеш в ГООГЛЕ, затова ще ти ги изкарам наготово.
    Ето резултат от твойте любими екотестове:

    VW Passat Estate 2.0 TSI GT 220PS DSG NOx:44 mg/km 149
    g/km
    VW Passat Estate 2.0 BiTDI GT SCR 240PS 4MOTION DSG NOx:52 mg/km CO2 152 g/km

    КАТО ДИЗЕЛА ДОРИ Е 4X4 и е с 20кс по мощен. Така, че ходи да четеш преди да спориш...невежа.

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #26 от "smeh":

    Защо продължаваш да държиш да се излагаш?
    Ти не правиш елементарна разлика между азотен окис и азотен двуокис!
    А и това, което си цитирал за азотния окис, не виждаш ли, че при бензините е с 25% по-малко?

    "През 2012 г. излезе първото голямо проучване за ужасяващите последствия върху здравето от дизела. Азотните оксиди и диоксиди (NO и NO2), както и праховите частици, отделяни от дизеловите двигатели, бяха определени като тихи убийци.

    Прочети още : https://www.actualno.com/cars/smyrtta-na-dizela-gorivoto-chudo-koeto-se-prevyrna-v-otrova-news_605707.html
    © Actualno.com

    Ей заради такива като теб трябва да се налагат забрани. Ти му вадиш факти и изследвания, то пак си знае неговата!
    Стъпва ти държавата на врата и толкова - така се прави в белите държави!!!
  • 28 Еко

    6 4 Отговор
    Трябва да си много тъп и ограничен да поддържаш идеята за дизела и да вярваш на заводски данни на VW. Виждали сме след 3-5 години за какво става дума. Резултата е на лице.
  • 29 Язе

    5 5 Отговор
    "А самолетите на нафта ли са, гений безподобен?"
    А на какво са?Керосина какво е според теб?

    Коментиран от #30

  • 30 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "Язе":

    Ново 20.
    Що не четете, ами се излагате?
    Керосинът е толкова нафта, колкото бензинът е нафта!!!
    Керосинът е нефтен продукт и е въглеводород, само че нито е нафта, нито дизел!!!
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B5%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BD

    Коментиран от #31

  • 31 Язе

    5 3 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Формули,мормули.Керосин може да се нарече също и нафта без примеси.Лошото е,че не може да се кара само с него но като добавка става.

    Коментиран от #32

  • 32 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "Язе":

    Глупости. Керосина си е керосин и не е нафта, нито бензин.
    Те хората са го написали, няма какво повече да се разсъждава!

    Коментиран от #33, #34

  • 33 EURO 6

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Керосинът е по средата между бензина и нафтата.
    Изпадаш в много смешна ситуация като кртикуваш дизелът понеже същото могат да кажат хората на пропан-бутан за бензинът, метанът за пропан-бутан, водородът за метана и т.н.
    Дизелът е ненадминат за нискооборотни машини, има по голяма компресия и икономичност от бензинът.
    Да като цяло замърсява повече но там вече си зависи от пречиствателната система има си стандарти които ако се спазват всичко би било О.К. В България ако нещо не ти е наред в спирачната система не можеш да си вземеш прегледа обаче ако не е наред изпускателната система на никой не му пука.
  • 34 Язе

    1 3 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Глупости са за теб.Едно време като имаше керосин на корем тия с дизелите какво мислиш,че правеха след като го купуваха?Караха с него,50/50 а какво е написал някой ама хич не ме интересува.Като зареждаш на бензиностанцията питаш ли ги какъв е състава на горивото?Някоя формула да ти кажат.

    Коментиран от #35

  • 35 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Язе":

    Продължаваш да пишеш глупости.
    Сипи си чист керосин в нафтовата си трошка и виж какъв е резултатът.
    Явно по друг начин няма да проумееш, че керосин и дизел са различни неща!!!
  • 36 НЕРАЗБРАЛ

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    ми като ги карат малко тебе кво те брига?
  • 37 аз пък

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "няма грешка":

    аз пък не съм от тези! Моя дизел е изряден, всичко си му е налице, върви та пушек не се вдига!
  • 38 rrrrrrrr

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "qqqqqq":

    да, за да се взривяват пестеливците и изведнъж да им се решават всички роблеми
  • 39 шофер

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Язе":

    малко газ им даваш, значи! а при малко газ, изгарянето е по-лошо и замърсяваш повече! Засрами се, дай газ ! Хем по-бързо ще стигнеш, хем по-екологично. Нормално е при експлоатацията на ДВГ малко от маслото да попада в горивната камера и да изгаря...