7 Февруари, 2018 13:45 19 153 9

Китаецът, който си направи E-Klasse, а днес купува Daimler

  • geely-
  • daimler-
  • ли шуфу-
  • mercedes-benz-
  • e-klasse-
  • копие-
  • менте
Китаецът, който си направи E-Klasse, а днес купува Daimler - 1

Новината за плановете на Geely Group да стане най-големият акционер в Daimler AG, закупувайки 6.8% от немския концерн, едва ли вълнува особено обикновения автомобилист. Агресивната инвестиционна политика на китайската компания обаче е движена от отколешна мечта на нейния основател и собственик Ли Шуфу, който винаги е искал Mercedes-Benz.

Китаецът, който си направи E-Klasse, а днес купува Daimler

Днес Geely Group притежава цяла колекция от автомобилни марки като се започне от Volvo, мине се през Proton и се стигне до Lotus, но само допреди 20 г. напъните на китайците да произвеждат автомобили будеха единствено насмешка. Подобно на много други компании от Поднебесната, фирмата от провинция Джъдзян сглобява къде лицензни, къде откровено крадени модели.

Най-много подигравки отнася самият собственик на предприятието Ли Шуфу зад волана на своето Geely Yi Hao, известно също като Geely Number 01. Младият мениджър недоволства от факта, че в Китай не се произвеждат луксозни автомобили. Ето защо поръчва да преработят "номенклатурния" му седан Hongqi CA7200 (лицензно копие на Audi 100) в... Mercedes-Benz E-Klasse W210.

Китаецът, който си направи E-Klasse, а днес купува Daimler

Geely Yi Hao има доста странни пропорции, тъй като китайците се опитват да натъкмят панели от автомобил със задно предаване върху каросерия от модел с предно. Двигателят, трансмисията, салонът и дори тасовете с емблемата на Hongqi остават без промяна.

Първото Geely не влиза в серийно производство. Вместо с нова "E-Klasse" честолюбивият Ли Шуфу поема дългия си път към върховете на автомобилната индустрия с копие на доста по-скромен автомобил - Daihatsu Charade от 1987 г. Неговият дизайн обаче също е променен така, че да прилича на Mercedes-Benz.

Китаецът, който си направи E-Klasse, а днес купува Daimler

Geely Yi Hao дълго време ръждясва из цеховете на компанията и днес съдбата му е неизвестна. Самият Ли Шуфу пък е милиардер, чиято мечта да притежава Mercedes-Benz е на път да се сбъдне.

Китаецът, който си направи E-Klasse, а днес купува Daimler


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Капаро

    34 10 Отговор
    Супер, скоро ще може да си позволи и поддръжката им.
  • 2 нане

    40 11 Отговор
    Малеее, тоя откровено си има проблем с главата или както се казва - комплекс...
  • 3 Алфа Ромео

    24 5 Отговор
    Ужас, потресаващо, да беше си купил една Е-класа очиларка за 4-5000 хил. лева.....
  • 4 Спиро

    7 1 Отговор
    На тази Е класа са й много сбъркани пропорциите:)
  • 5 Баиче коле

    6 1 Отговор
    Милиардер пък кара консервни кутийки
  • 6 ****

    11 0 Отговор
    Той за това е милиардер. Ако е като нашите пишман бизнесмени нямаше да е на това ниво.
  • 7 Боляр

    7 3 Отговор
    Г-н Касабов, това че някой купува 6-7% от нещо, не означава, че ще купува цялата компания. Седнете си. Двойка!
  • 8 Ким

    2 1 Отговор
    Толкова грозно, та чак смешно
  • 9 ввв

    1 0 Отговор
    Мечтател визионер не се отказал от мечтата си. Нищо, че е почнал от дето се казва от лагерната количка. Както е тръгнал след 10-15 години може да произвежда по здрави, евтини хубави коли от тези на Мерцедес.