Сензациите на автосалона в Ню Йорк може да не са много, но и само една от тях е предостатъчна на почитателите на BMW. Слуховете бяха потвърдени официално - лошите братлета X5 и X6 наистина са попаднали в ръчичките на M GmbH, а резултатите са меко казано впечатляващи.
Спортното поделение на баварската компания за първи път се захваща с модели с двойно предаване. Така доработените версии на двата автомобила за първи път ще могат да се изправят с чиста съвест срещу краля в дисциплината Porsche Cayenne Turbo. X5 M и X6 M са оборудвани с новия 4.4-литров V-образен осмак на BMW с два турбокомпресора. Свръхмодерният агрегат развива мощност от 408 кВт (555 к.с.) при 6 000 об/мин и въртящ момент от 678 Нм в диапазона от 1 500 до 5 650 об/мин. Нагнетателите достигат максимално налягане от 1.5 бара. За първи път двигател на М-поделението се комплектова с 6-степенна трансмисия с напълно автоматичен режим или ръчна смяна на предавките от лост или планки зад волана. Така водачът е свободен да развърта мотора до самата червена линия на оборотомера преди смяна на предавките, без да му пречи каквато и да била автоматика. Благодарение на системата за контрол на потеглянето и двойното предаване xDrive и двата модела ускоряват до 97 км/ч за смайващите 4.5 секунди. В официалното съобщение до пресата не се съобщава нищо за максималната скорост, но неписаното правило за електронно ограничение на 250 км/ч надали е отпаднало.
Двата нови топмодела са снабдени със специално пневматично “М”-окачване със система Adaptive Drive и нов усилител на волана Servotronic. Разпределението на масата между двата моста се доближава до еталонния показател 50:50, а електрониката постоянно контролира разпределението на въртящия момент между тях така, че да се пресече в зародиш и най-слабата тенденция към свръх- или недозавиване. Система против пробуксуване се монтира серийно и в двата автомобила, но програмата M Dynamic Mode ограничава доста намесата є в завой. Така на щастливите собственици се дава шанс да вкарат колата в контролиран дрифт и да я изправят на ръба на възможностите є. За най-лудите пък е предвидена възможността да изключат изобщо DSC в търсенето на екстремни изживявания.
Както може да се допусне, серийното оборудване на BMW X5 M и X6 M включва куп глезотии, сред които сензори за дъжд, автоматично потъмняващи огледала, парктроник и адаптивни ксенонови светлини. Срещу допълнително заплащане могат да се поръчат асистент за дългите светлини, прожекционен дисплей на предното стъкло и камера за задно виждане, която вече се предлага и със зрелищната опция Top View. Тя предоставя “птичи” поглед към колата, като комбинира данните от всички камери на борда и подпомага паркирането.
11 Април, 2009 16:52 4 190 3
BMW X5 M, X6 M
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Koenig_Special
15:49 08.09.2011
2 BMW Power
15:49 08.09.2011
3 4ipi
15:49 08.09.2011