Last news in Fakti

11 Април, 2009 16:52 4 190 3

BMW X5 M, X6 M

  • bmw-
  • x6 m-
  • bmw x5 m

Сензациите на автосалона в Ню Йорк може да не са много, но и само една от тях е предостатъчна на почитателите на BMW. Слуховете бяха потвърдени официално - лошите братлета X5 и X6 наистина са попаднали в ръчичките на M GmbH, а резултатите са меко казано впечатляващи.

Спортното поделение на баварската компания за първи път се захваща с модели с двойно предаване. Така доработените версии на двата автомобила за първи път ще могат да се изправят с чиста съвест срещу краля в дисциплината Porsche Cayen­ne Turbo. X5 M и X6 M са оборудвани с новия 4.4-литров V-образен осмак на BMW с два турбокомпресора. Свръхмодерният агрегат развива мощност от 408 кВт (555 к.с.) при 6 000 об/мин и въртящ момент от 678 Нм в диапазона от 1 500 до 5 650 об/мин. Нагнетателите достигат максимално налягане от 1.5 бара. За първи път двигател на М-поделението се комплектова с 6-степенна трансмисия с напълно автоматичен режим или ръчна смяна на предавките от лост или планки зад волана. Така водачът е свободен да развърта мотора до самата червена линия на оборотомера преди смяна на предавките, без да му пречи каквато и да била автоматика. Благодарение на системата за контрол на потеглянето и двойното предаване xDrive и двата модела ускоряват до 97 км/ч за смайващите 4.5 секунди. В официалното съобщение до пресата не се съобщава нищо за максималната скорост, но неписаното правило за електронно ограничение на 250 км/ч надали е отпаднало.

Двата нови топмодела са снабдени със специално пневматично “М”-окачване със система Adaptive Drive и нов усилител на волана Servo­tronic. Разпределението на масата между двата моста се доближава до еталонния показател 50:50, а електрониката постоянно контролира разпределението на въртящия момент между тях така, че да се пресече в зародиш и най-слабата тенденция към свръх- или недозавиване. Система против пробуксуване се монтира серийно и в двата автомобила, но програмата M Dynamic Mode ограничава доста намесата є в завой. Така на щастливите собственици се дава шанс да вкарат колата в контролиран дрифт и да я изправят на ръба на възможностите є. За най-лудите пък е предвидена възможността да изключат изобщо DSC в търсенето на екстремни изживявания.

Както може да се допусне, серийното оборудване на BMW X5 M и X6 M включва куп глезотии, сред които сензори за дъжд, автоматично потъмняващи огледала, парктроник и адаптивни ксенонови светлини. Срещу допълнително заплащане могат да се поръчат асистент за дългите светлини, прожекционен дисплей на предното стъкло и камера за задно виждане, която вече се предлага и със зрелищната опция Top View. Тя предоставя “птичи” поглед към колата, като комбинира данните от всички камери на борда и подпомага паркирането.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Koenig_Special

    1 1 Отговор
    BMW M Power. Drugo nqma kakvo da se komentira!!!
  • 2 BMW Power

    1 2 Отговор
    Dva unikalni avtomobila.Mnogo dobri i kakto vinagi BMW is the best!
  • 3 4ipi

    1 1 Отговор
    fen s1m na mercedes.No na hubavata kola grozna nemoga da kaja :)