Драматичен срив в интереса към дизела и все по-голям ентусиазъм от хибридите установява проучване върху нагласите сред немските автомобилисти, проведено от маркетинговата агенция Nordlight Research. Най-големият пазар на коли в Европа се променя из основи, а бъдещето на нафтата изглежда все по-мрачно.
В изследването са участвали 1 000 души, 38% от които планират следващият им автомобил да е бензинов, 15% - хибриден, а 8% - изцяло електрически. Верни на дизела остават едва 5% от германците. По-малко от тях са само фантазьорите, чиято следваща кола ще работи на водород. Цели 33% от запитаните обаче не могат изобщо да отговорят на въпроса, защото смятат, че през следващите 3 години всичко може да се промени кардинално.
Интерес будят и представите на германците за бъдещето на личния транспорт. Две трети от тях виждат най-добри перспективи пред хибридните (24%) и водородните (18%) технологии и само 11% вярват, че в бензиновите и дизеловите има още неизползван потенциал. Неориентираните са внушителните 22% и по тази тема.
Големият губещ сред германските автомобилисти е дизелът. Една един от всеки 5 собственици на нафтова кола (19%) смята да остане верен на този тип гориво. Неизвестността и разочарованието след скандалите с манипулираните данни за вредните емисии и възможните ограничения, свързани с експлоатацията на дизелови автомобили, явно вземат своето.
Хибридите изпреварват чувствително електромобилите в предпочитанията на немците. Огромна част от тях признават колко удобни в града са колите на ток (80%) и в качеството на втори автомобил в семейството (54%), но слабият ресурс на батериите и неразвитата инфраструктура предизвикват недоверие.
Около 40% от потенциалните купувачи на електромобили и хибриди са готови да плащат повече, отколкото за съпоставил модел с бензинов или дизелов двигател. Останалите 60% обаче не са съгласни. Повечето германци (82%) смятат, че към момента електромобилите са прекалено скъпи. 45% обмислят покупката на такъв, но само ако е употребяван и цената му е много по-ниска.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антон
Същото време германските премиум марки тук визирам последните им модели от 2017 и 2018 си се предлагат с дизелови модели.
Чакайте да свурши времето на дизела и бензина.
Докато не измислят ел.батерии да се зареждат до край за по-малко от 5 мин. и с реален пробег 500-600 км. ще си се продават и дизели и бензин.
Коментиран от #3
11:28 28.04.2018
2 no name no face no number
11:39 28.04.2018
3 ТОРО
До коментар #1 от "Антон":
Абсолютно обективно казано! Има си кампания против дизела,и то не случайно имайки предивид "Дизелгейт", и демонизирането му покрай установените високи нива на ФПЧ,които не са причинени само от дизелово гориво,но това е друга тема. Аз лично вярвам,че има още потенциал за оптимизирането на ДВГ независимо бензин или дизел : )11:47 28.04.2018
4 vasik atanasova
13:05 28.04.2018
5 незнайко
13:46 28.04.2018
6 Лост
14:03 28.04.2018
7 Лост
Коментиран от #9
14:06 28.04.2018
8 ВАГ
Стадоооо ,само на бензин ще карате ,беее ,беее ...само той не замърсява беее ...така казва овчаря.
14:13 28.04.2018
9 Антиелектрика
До коментар #7 от "Лост":
Тя тази, която ще ти гори 5/100 дизел, че е някоя 100 к.с.Хората не са прости, щом не искат вече дизели - целия свят предпочита бензинови коли.
Коментиран от #18
14:13 28.04.2018
10 Уес
14:48 28.04.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Всъщност
16:01 28.04.2018
13 Бай Тошо
18:18 28.04.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 onq s konq
21:35 28.04.2018
17 antimediator
Става дума за немски соли , а не за руски бангии.
Но , нали сме на принципа льолик-тролик няма как да не дадем мнение.
21:39 28.04.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ТМВ
23:12 28.04.2018
20 Антиелектрика
До коментар #18 от "Батка":
За мен е чест да бъда наречен тъп, от подобен неграмотник като теб!А ти трябва да си вдлъбнат щом мислиш, че дизел с 230 к.с. ще гори 5/100 градско. Но всъщност може и да си прав, защото отдалеч си личи, че живееш на село и там явно ти гори 5/100 като ходиш с колата до махалата. Но иначе аз съм бил тъп - не е истина каква гротеска си!
23:45 28.04.2018
21 Тото
Коментиран от #31
04:22 29.04.2018
22 Гост
05:48 29.04.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Disela
09:38 29.04.2018
26 Вал
Коментиран от #30
12:58 29.04.2018
27 Diesel
Добре се, аз съм фен на дизела (трета кола вече), но обиждам нефеновете на нафтата. Как успяхте да вкарате злоба и в тази тема?
14:24 29.04.2018
28 Diesel über alles
14:26 29.04.2018
29 Електрика
"По-малко от тях са само фантазьорите, чиято следваща кола ще работи на водород. "
Само хора, които нямат грам понятие от физика и икономика може да си мечтаят такива безсмислици! Водородът не е нито по-ефективен, нито по икономически изгоден от директното зареждане на батериите с електричество, въпреки днешната висока цена на батериите, а цената на батериите пада и ще продължава да пада, за разлика от цената на горивните клетки.
14:28 29.04.2018
30 Ама
До коментар #26 от "Вал":
Ти сериозно ли мислиш това което пишеш. Потресе ме...Коментиран от #33
14:28 29.04.2018
31 дудук
До коментар #21 от "Тото":
Може би, ама извънградско. Смесеното е около 6.18:08 29.04.2018
32 Хохи
ТЕ ТОВА Е ТО.
20:05 29.04.2018
33 Вал
До коментар #30 от "Ама":
Смешни сам ако можеш.21:56 29.04.2018
34 Гост
10:26 30.04.2018
35 дизел
12:32 30.04.2018