4 Май, 2018 11:43 10 060 60

Все повече германци се отказват от дизела

  • дизел-
  • автомобили-
  • германия-
  • европа
Все повече германци се отказват от дизела - 1

За първи път Норвегия отстъпи лидерството по продажба на електромобили и плъгин хибриди. Информацията е на Bloomberg и според нея в първата четвърт от 2018-година, най-много такива возила са продадени в Германия.

Още по-любопитно е, че за една година германците са увеличили покупките на зареждащи се с ток коли със 70%. Данните са на асоциацията на автомобилните производители (АСЕА).

Промяната в нагласите на германците се дължи на факта, че Volkswagen, Daimler и BMW обявиха промяна в стратегиите си и сериозно залагат на електрификацията на колите си. Като цяло в Европа продажбите на електромобили са нараснали с 35%, а тези на зареждащи се хибриди - с 47%.

Продажбата на дизелови коли пък е спаднала със 17%. Заради тези рокади в пазарите в Германия и в Европа се увеличават продажбите на бензинови коли, които вече заемат 55.5% от пазара в Европа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вижся

    50 3 Отговор
    еми като имат условия да се откажат и избора... тук нямаме избор - нафта или газ е избора или бензин хиляда кубика ако искаш да ти е ефикасно и икономично...
  • 2 гост

    47 24 Отговор
    Да бе на книга ще се откажат . Дизелът си е дизел , даже един ден и нефта да изчезне биодизел пак ще има !

    Коментиран от #3

  • 3 Д'мин

    32 28 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Да бе защото няма синтетичен бензин! Я сметни колко биомаса ще ти трябва за "всичкото печка"! Отиде мамбото на кравите и веганите!

    Коментиран от #6, #8

  • 4 Няма страшно

    50 14 Отговор
    Големите автоконцерни начело с Даймлер са категорично против отказването от дизела в близко бъдеще. Не и в момент, в който новите тазгодишни дизели, слизащи от конвейера вече отделят под 30 мг NOx на км за сметка на маргинално по-висока консумация на AdBlue, а проблемът с изхвърляните твърди частици остана далеч в миналото благодарение на DPF. не че нещо, ама бензините в момента имат проблем с изхвърлените твърди частици, не дизелите. Сега започва поетапно оборудване и на бензините с филтри за твърди частици. Пазарът на дизели може и да бележи спад, но след няколко години ще се възстанови. И в предишните десетилетия е имало спадове на продажбите на дизели, но те още са тук. Така ще е и за в бъдеще. По-добре чисти дизели отколкото милиони тонове токсични литиево-йонни батерии, които след 5-7 години отиват в коша за рециклиране.

    Коментиран от #16

  • 5 georgi

    35 3 Отговор
    Платена реклама е тази статийка.
  • 6 Brute

    14 17 Отговор

    До коментар #3 от "Д'мин":

    А ти с газовия си котлон искаш да изгориш всичката пръдня в недрата на земята.
  • 7 Дам

    39 1 Отговор
    Незнам с каква цел през ден ни натякват за тия коли... Повярвайте ми, ако българина имаше начин да смени 30 годишната си кола с 10 годишна или нова и без вашата пропаганда да го е направил отдавна...
  • 8 Brute

    21 19 Отговор

    До коментар #3 от "Д'мин":

    И още нещо Д'мине - аз нафтови печки не съм виждал от началото на 90-те години. Нo газови котлони продължавам да виждам и до ден днешен. Карате на газ и се хвалите на всички, че карате бензинова кола. Ха-ха. А дизелджиите били по-долен клас автомобилисти. Да, ама дизелджиите не карат на пръдня за социално слаби, вървяща по 75 стотинки килограма. А карат с горивото, за което им е проектирана колата.

    Коментиран от #9, #15

  • 9 Д'мин

    23 6 Отговор

    До коментар #8 от "Brute":

    Колата ми е 2.2 бензин, 163 к. с. и не е помирисвала газ от сътворението си! Ползва си 100 октана от... 2.37 лв. някъде там е цената на Ромпетрол, да не те излъжа. И никъде не съм писал, че дизелджиите са по-долна категория! Моето лично мнение е, че дизела е за "работните коне", трактори, камиони, комбайни, фирмаджийки. Не го натрапвах до твоето предположение за "газовите котлони", карай си дизела, живей си в твоя свят, няма да ти преча.

    Коментиран от #11

  • 10 ДДДДДД

    10 4 Отговор
    Щем не щем ще се купуват по нови коли. С новите данъци които ще идват в сила нещата ще загрубеят за старите коли.

    Коментиран от #12

  • 11 Brute

    6 15 Отговор

    До коментар #9 от "Д'мин":

    Не ми хареса подигравателното ти отношение. На дизела само трябва да си благодарен, че дизеловия камион идва до бензиностанцията и доставя тонове бензин, който ти после да си заредиш в бензиновата кола. Че дизеловия камион идва до магазина и доставя храна, която после да си купиш. За комбайните и тракторите и т.н. ти е ясно. И недей да изказваш мнение къде да се използвал дизела и къде не. Не ти решаваш.

    Коментиран от #13, #51

  • 12 Зорлем

    17 2 Отговор

    До коментар #10 от "ДДДДДД":

    Което е и целта на цялото упражнение. Смешното е, че отново като предтекст се използва екологията. Същата тази екология, заради която години наред се стимулираше покупката именно на тези дизели (заради по-ниските въглеродни окиси!), които сега са лоши и се забраняват.

    Просто не е истина как финтират електората с едни и същи трикове и той не се усеща. Чак започва да ми действа депресиращо колко лесно се постига това...
  • 13 Д'мин

    20 4 Отговор

    До коментар #11 от "Brute":

    Ама човече, карай си дизела, кой ти пречи! Я не ме карай да си отварям устата на кой му са по-големи проблемите с твърдите частици и "дизелгейт"! Я се пробвай на някой американец да го убедиш в твоето! И се разгледай по пътищата в България кой дими. И отношението ми изобщо не е подигравателно, под слънцето има място за всички. По скоро твето предположение за газовия котлон е саркастично, ама не се обидих "до кръв", нали?
  • 14 гост

    12 2 Отговор
    У нас само бензин на газ е адекватен избор. Най-чисто, най-евтино и най-изгодно за конверсия.

    Коментиран от #50

  • 15 Гост2

    11 3 Отговор

    До коментар #8 от "Brute":

    Газта за социално слаби, дизела за работническата класа, бензина за колата на шефа (ламбо поръчкова изработка, че да не го помислят за беден).
  • 16 Язе

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Няма страшно":

    Много добър коментар.Браво.Само с рециклирането на батериите май не е много ясно.Има ли рециклиране или не?
  • 17 Пазарът

    8 5 Отговор
    "Пазарът на дизели може и да бележи спад, но след няколко години ще се възстанови. И в предишните десетилетия е имало спадове на продажбите на дизели, но те още са тук. Така ще е и за в бъдеще. "
    А това прочете ли го:
    "за една година германците са увеличили покупките на зареждащи се с ток коли със 70%. Данните са на асоциацията на автомобилните производители (АСЕА)."

    Нали знаеш че всяко удвояване на производството сваля цената с 20%? Като гледам отвоюването ще е за по-малко от година и половина.

    Нали знаеш също, каква е мотивацията за купуването на дизелите? Защото са по-икономични и имат по-добър въртящ момент. Точно по тези показатели нямат никакви шансове срещу електромобилите, ако се продават на една и съща цена, а ако всяка година и половина цената на електромобилите пада с 20%, изравняването на цените няма да е много далеч във времето!

    Коментиран от #19, #21

  • 18 Логика

    14 1 Отговор
    Не виждам какъв извод се търси със сравнение на продажбите в 5 млн Норвегия с 82 млн Германия. По-логично би било сравнение на процента елекромобили от общите продажби в страната.

    По отношение бензин/дизел пазара отдавна е определил мястото на всяка технология. Бензина преобладава при малките двигатели: Мотоциклети, Градинска техника, малки лодки и самолети. Дизела при големите двигатели: Локомотиви, Камиони, Селскостопанска техника, Кораби, Стоителна техника. Единствено при леките автомобили има сравнителен паритет от двата типа двигатели и това е чудесно за потребителя тъй като стимулира производителите да инвестират в развитие и на двете технологии.

    Електромобилите ще станат масови когато постигнат пробег без зареждане от София до Варна през нощта в снежна виелица на -10'С. И разбира се пълен заряд за 10-15мин. До достигане на тези параметри си остават градски коли, които местят пушека от ауспусите в комините на ТЕЦовете, но и това не е малко.
  • 19 Зорлем

    5 3 Отговор

    До коментар #17 от "Пазарът":

    А ти сещаш ли се, че ако миналата година са продадени 50 ел. автомобила, а тази 85, това са 70% увеличение? С други думи, относителното нарастване е едно, но абсолютните бройки са не по-малко важни, така че дай да не забиваме пак в статистика и четенето ѝ като евангелие от Дявол.

    Коментиран от #22

  • 20 Логика та дрънка

    10 2 Отговор
    Ей ама изкара логика! Знаеш ли колко германци пътуват от София до Варна през зимата? Клонят към нула.

    Знаеш ли колко човека карат от София до Варна без да спрат поне за 15 минути в зимни условия? Те също клонят към нула?

    Модел 3 има пробег около 300 километра при описаните от тебе условия и зарежда 100 километра за 6 минути. Сам си сметни за колко време ще заредиш между София и Варна ... ако имаше къде.

    Това засега е единствената пречка за масовото навлизане на електромобилите. Ако на всяко пето паркоместо имаше бавна зарядна станция, която представлява най-обикновен контакт, а по магистралите и главните пътища имаше достатъчно бързи зарядни станции, дори при сегашните високи цени на електромобилите, щяха да имат повече продажби. При такива условия, дори малка батерия, която се зарежда бързо, би вършила чудесна работа. За справка питай тези които карат на метан! Техния пробег никак не е голям, а и зарядните станции не са често срещана гледка.

    Коментиран от #28

  • 21 Зорлем

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Пазарът":

    А, и мотивацията за покупката на дизел не е толкова въртящия момент (той се постига и бензините с помощта на турбини), а данъчните облекчения.

    Години наред, вероятно дори и днес, на много места данъците и различните такси се пречупваха през количеството СО-та на километър. Все пак дали случайно рекламите на коли (задължително?) имат ситен текст, посочващ средния разход и средните СО-та на километър за рекламирания модел?

    Е, поради всичко това, аз съм твърдо убеден, че същият четвъртит ще дойде и за ел. автомобилите след не много време. Може да има лека вариация по темата, "Ах, как мислехме, че са екологични, но всъщност май не са", но крайния резултат ще е идентичен. Може дори да започнем залаганията коя технология за задвижване на автомобилите ще е следващата "изгряваща екологична звезда".
  • 22 Пазарът

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    А ти сещаш ли се за онзи мъдрец който учил Царят да играе на шах? Царят го попитал какво ще му струва, но мъдрецът отказал. Царят обаче настоял, а мъдрецът сложил едно зърно пшеница на едно от квадратчетата на дъската и казал, че иска това зърно да се удвои на всяко следващо от всичките 64 квадратчета. Царят заповядал да му се плати и започнали да играят. След малко ковчежникът пристигнал притеснен и казал, че след като пресметнал, това се равнява на няколкогодишната реколта на цялото царство.

    Хайде сега сметни, ако продажбите се запазят със 70% ръст( а той ще е по-голям) колко електромобила ще се продават само след 10 години, дори ако наистина днес се продават само 50(хиляди)?

    След като Тесла успява да си удвоява продажбите за една година, при положение че произвежда само електромобили и започна от нулата, познай за автомобилните компании, дали ще е проблем да удвояват производството си на електромобили всяка година, при положение че вече имат изградени мощности за автомобили, а само задвижването е различно?

    Коментиран от #25, #27

  • 23 aaaaaa

    4 0 Отговор
    айдеееееее напълниха ни се салоните с по НОВ ВНОС КОЛИ ПЕРФЕКТНО СЪСТОЯНИЕ ОТ СОБСТВЕНИК 40 набор ! ! !
  • 24 Да да

    4 1 Отговор
    Докато в Норвегия към края на годината почти половината коли ще са на ток,тук разни гении ни уверяват как това е невъзможно ! Спокойно,дизели ще се карат! Кеф ти в Русия,Африка,Ю.Америка,при джихадистите,че даже и в България! За по-развитите страна той ще се ползва при камиони е трактоти поне още 10 год. Обаче не се сещам как кола дизел евро 5 ще влезе в центъра на Щутгарт през 2020

    Коментиран от #26

  • 25 Зорлем

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Пазарът":

    Е, добре, бе, ти изкара пазара на автомобили по-прогресивен от този на твърдите наркотици. Само че тая експопента на продажбите не е баш като онази на мерака на продавачите.

    То и в България например всяка година отчитат някакви двуцифрени проценти растеж на продадените нови автомобили, пък нещо не се забелязва да са заринали пътищата на родината.
  • 26 Зорлем

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    Почти половината продадени нови коли, или почти половината регистрирани/движещи се коли ще са електрически?

    Питам, защото според националния статистически институт на самата Норвегия електрическите автомобили са около 5% от общия брой регистрирани частни автомобили. Ако добавим и останалите превозни средства, процентът става още по-трагичен. Заповядай да провериш сам:

    https://www.ssb.no/en/bilreg

    Коментиран от #41

  • 27 Да да

    3 5 Отговор

    До коментар #22 от "Пазарът":

    На този ще е трудно да му обясниш! Заедно с Антиелектрика твърдят че свещите са по-добри от лед лампи,щото работели и без ток! И дизела е по-екологичен от ел.автомобил! Даже май е и по-икономичен! Абе дизела и Русия са номер 1 ! Тесла е пред фалит,колите на ток ще ги забранят и още десетки гениални умозаключения,достойни за Нобел!

    Коментиран от #29, #31, #33

  • 28 Логика за който чете

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Логика та дрънка":

    От къде ти дойде идеята че от София до Варна карат германци? Примера беше с маршрут, който е познат за повечето българи, тъй като този сайт го четат българи.

    Ако държиш на пример от Германия ето: Поради изключитено добрите условия за ски тази зима цяла Северна Европа се изсипваше в Алпите за уикенда, в резултат (личен опит) 01:00 Събота сутрин 4 платна от магистрала 8 бяха плътно задръстени от Карлсруе чак до Кицбюел. Много от колите бяха не само от Германия, а и Белгия, Дания, Нидерландия те пътуват много по-дълго от 500те км между София и Варна. Температурата беше -5'С -15'С и дори когато не вали сняг чистачките са постоянно в употреба заради калния спрей от колата отпред, парното и фаровете се подразбират.

    Беше трудно да се намери място на крайпътен паркинг за ползване на тоалетна, а да не говорим за търсене на ел контакт. И това в малките часове на нощта и ранната сутрин, за през деня не ми се мисли!

    Коментиран от #30

  • 29 Зорлем

    3 3 Отговор

    До коментар #27 от "Да да":

    Забрави да добавиш, че с Антилектрика, също така, имаме магазини за авточасти, бензиностанции и караме камиони, и ни е страх от електрическите автомобили и Тесла, защото ще ни останвят без работа.

    А относно нескопосаните опити за хумор с препратки към Нобеловите награди, нали вчера под друга статия вече ти обясних, защо въпросните награди изобщо не са меродавни и т.нар. твои шегички по темата са, меко казано, плачевни?

    За домашно, разказ с елементи на разсъждение на тема, "Защо тази година няма да има Нобелова награда по литература?", както и 100 пъти да напишеш в тетрадката, "Повече няма да се опитвам да оригиналнича пред батковците!".

    Коментиран от #36

  • 30 Логика та дрънка

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "Логика за който чете":

    А ти опита ли да заредиш бензин? Не виждам каква е разликата какво ще зареждаш, при такъв трафик. Има разлика и в принципът на зареждане на бензин и електричество. При зареждане на бензин в ситуацията която си описал, първо трябва да изчакаш да ти дойде реда на колонката, а това става бавно, защото може да се окаже, че петте минути които ти трябват да напълниш резервоара догоре, са нищо в сравнение с чакането на опашката да си платиш, където пред тебе дори хора които са спряли само за тоалетна без да зареждат, са се наредили на опашката да си купят шоколад или минерална вода.

    Зареждането на електромобил е съвсем различно. Първо колонките са повече на брой защото зареждането става бавно и са на самообслужване. По-важното обаче е, че можеш да видиш още километри преди зарядната станция, дали има свободни зарядни колонки и дори да си резервираш ред, като приложението автоматично изчислява времето за което ще пристигнеш и ти запазва колонката, като ти съобщава нейния номер и номерът на колата която е преди тебе, ако все пак трябва да изчакаш. Плащането става безкасово и не отнема време. Не е нужно да стоиш до автомобилът докато се зарежда, а можеш да използваш всичкото това време да си отдъхнеш и да идеш до тоалетна.

    Предвид малкият пробег и бавното зареждане, зарядните за електромобили ще са много по на често и с повече места и тоалетни, което ще е плюс и за пътниците ползващи бензинови и дизелови автомобили. Нови работни места, нови бизнеси, по-нис

    Коментиран от #34

  • 31 Пазарът

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Да да":

    Всъщност повечето неща които казва, са верни! Дори и от утре с магическа пръчка 100% от продажбите да станат електрически, ще минат поне 15 години, предвид пазарът да се изчисти от бензиновите и дизелови автомобили поне на 90% и пак ще останат едни 10% които ще се движат още 30 години. Това са пазарни процеси и изискват време. Не е еднократно действие, колкото и да не си иска.

    Ще минат поне седем-осем години, преди продажбите на електромобили да задминат 50% пазарен дял.
  • 32 ВАГ

    3 7 Отговор
    Идеално ,сега бензина ще стане 3лв ,дизела левче ... ще си купя 6 литров дизел :)))
  • 33 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Да да":

    Какво ме намесваш в идиотския си коментар?
    Измишльотините и лъжите, които пишеш за мен и Зорлем, са показателни колко ти е акъла! Това със свещите и диодите освен, че беше нелепа лъжа, беше и адски малоумно изказване, което подхожда на бавноразвиващ, който не може да направи разлика между автомобил и уред за бита.
    А най-идиотското е спорът винаги да клони към Русия!!! Като няма какво да кажеш и веднага те избива на Русия и комунизъм само, че на мен ми е през оная работа комунизма, Русия, Норвегия и простотиите ти, защото темата е съвсем различна! И за твое сведение, аз не харесвам дизелови автомобили и за това си купувам само бензинови коли. За това искам да има право на избор, а не фашистко налагане на дизели, а сега и на електрички, от такива невежи като теб!

    Коментиран от #35

  • 34 Логика за който чете

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Логика та дрънка":

    Ето че си дойдохме на думата: електромобилите ще се конкурират успешно с досегашните ДВГ в момента когато пробега с едно зареждане и времето за зареждане станат съпоставими с тези на ДВГ.

    Това с опашките отдавна не е проблем в ЕС, има достатъчно колонки на самообслужване където в извън работно време без нужда от персонал можеш да заредиш. Дори да отидеш на колонка с касиер, той обикновено обслужва само горивата и не ти се налага да влизаш в магазина.

    Моето пътуване е около 1100км и зареждам веднъж. Когато излезе елмобил с тези възможности ще си го купя стига да е на цена съпоставима с досегашните автомобили.

    Относно идеята за повече крайпътни спирки за зареждане с ток, трябва да се оцени ползата от тях срещу вредата от бетонирането на повече земя, била тя земеделска или гора. Също и инфраструктурата, далекопроводи за тока, трансформатори всичко това си има вредно въздействие върху околната среда.

    Коментиран от #38

  • 35 Не не

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Тоз пък! Никой не ти налага да ползваш електрички или дизели. И трите са на пазара и може да избираш. Само фашизъм ти е в главата.

    Коментиран от #37

  • 36 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Зорлем":

    Ама ти не знаеш ли, че ние с теб сме един и същ и сме функционално неграмотни - хахахахахаха

    Зелените фашисти са най-големия бич за света днес. Токът поскъпва заради зелената добавка, ама те ни обясняват как точно ВЕИ-тата били най-евтини. Кобалтът поскъпва заради свръх търсене за батериите, ама те ни обясняват как като станат масови миксерите, щяло да стане много евтино.

    Въглеродния двуокис в атмосферата остава "страшните" 0,039%, ама те ни обясняват как заради това температурата се покачвала с 2 градуса и как имало парников ефект и как нивото на океана се повишило с ... 0 см засега, но щяло да повиши. Странно защо не патентоват отопление за зимата само със слънчева енергия на стая съдържаща 100% въглероден двуокис - хахахахахахахаа

    Да не изреждам безбройните глупости на многониковия трол, КАРАЩ ДИЗЕЛ.
    Та не очаквай аргументи от тях, защото са зелени тролове на хранилка.

    Коментиран от #39

  • 37 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "Не не":

    Смени си още веднъж ника, тролчо!
    Не се виждаш, че на теб в главата ти е само Русия, тръгнал да ми говори, че все фашизъм ми се привиждал!
    Имало било на пазара и 3-те само, че никой не пита хората дали са съгласни с техните пари да дотират тъпите миксери! Това как се нарича?
    Ок, не е фашизъм, нека е да злоупотреба, наглост, измама, лъжа, демагогия - избери си сам кое да е.

    Коментиран от #44

  • 38 Логика та дрънка

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Логика за който чете":

    Тези хиляда и сто километра задължително ли трябва да ги изминеш само с едно спиране? Ще те объркат ли две спирания по 20 минути? Не мислиш ли че изискванията са ти по-скоро прищявка отколкото да имат някаква логика?

    Сигурен съм че Спираш за повече от 40 минути през тези 1100 км, но дори да не е така 10-20 минути повече ще те объркат ли?

    Така или иначе, вече няколко компании имат технология за още по-бързо зареждане, от Тесла обещаха пробег 1000 км след една година, пиши ги две три, както обикновено става. Една батерия може да се зарежда до 80% за определено време, независимо от капацитета. При Porsche това става за 15 минути. Като комбинираш двете, се получава 800 километра за 15 минути зареждане. Очаквай скоро!
  • 39 Зорлем

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Проблемът не е дали Антиелектрика и Зорлем са един и същ човек. Проблемът е, че Електрика и "гост" са различни хора, а това означава, че имаме ръст от поне 100% на такива "интернет специалисти" наоколо, което е притеснително.

    Ей го на единият уж не бил фашист и не налагал забрани, а няколко коментара по-горе ехидно пита как стара дизелова кола щяла да влезе в центъра на Щутгарт! Сигурно самият Гьоринг през 38-ма е твърдял, че няма никакъв антисемитизъм в Германия, но за да се влиза в центровете на градовете човек не трябва да има жълта давидова звезда на ревера. Така да се каже, открийте 10-те разлики между отличителните знаци по реверите тогава и стикерите за евро норми по прозорците на колите днес!

    Коментиран от #40

  • 40 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "Зорлем":

    Не забравяй и Русия - хахахахахаха
    Нито съм русофил, нито американофил - аз съм просто човек, който мрази лъжата и демагогията. За жалост нищо не се е променило от времето на Гьобелс и Химлер. Става по-зле дори - този който има пари може да плати за всичко, дори да се накара простолюдието да повярва в съществуването на зомбита. Всеки е готов да се продаде, а го няма детето, което да извика, че царят е гол,
  • 41 Да да

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Зорлем":

    Когато си прав,си прав! Изложиха се тия норвежци! Прогнозата си е изцяло моя и вероятно чак 2020 ще имат 50% електромобили,защото вече 52% от продадените нови са хибриди и чисти елки! Явно си трябва време! Все пак хората си карат колите по 5-6 год. Към 2022 цената на елка и ДВГ ще се изравнят! Пак прогнози! Тогава 80% от колите в Норвегия ще са ел.и хибрид,като елките ще са повече!

    Коментиран от #43

  • 42 гост

    4 2 Отговор
    Вместо да преживяте като говеда едни и същи глупости , погледнете само съседната статия за даването на съд на бившия шеф на ВАГ и си дайте сметка , без да си кривите душата кой шеф на автомобилна компания оттук нататък ще рискува съд от държави като САЩ , ЕС или Китай и то след съществуващ прецедент и ежегодно затягащи се стандарти и то доказващи се вече в РЕАЛНИ условия ??!! Кой шеф може да гарантира 5- 10 МИЛИОНА ежегодно произведени броя , че след 5-7 години (стандартен срок за гаранция) ще изпълняват стандарта ??!! Не схващате ли още , че самата авто индустрия оттук нататък ще е най-големия лобист на електромобилите ??!! Веднъж взели решение , никой няма файда да влачи десетки години две изключващи се производства , вредящи едно на друго !! То самите им маркетинг отдели няма да го позволят , двойни разходи и вътрешна самоизяждаща се конкуренция , кой шеф може да си представи по-лош сценарии !!!! Оцелелия може да е само един и то по най-бързия начин !!! А кой е той каза отдавна ПРАВИТЕЛСТВОТО !! Толкоз , преживените го !!!
  • 43 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Да да":

    "Към 2022 цената на елка и ДВГ ще се изравнят!"

    А ако не се изравнят?

    Ще споделиш ли някаква формула или методика, по която прогнозираш тези 50%, 80% и т.н., че ми стана интересно?
  • 44 Не не

    4 3 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Хайде сега трол съм бил! Не знам с кой ме бъркаш, но никъде не съм споменал Русия и тя няма нищо общо.

    Наистина има от всичко злоупотреба, наглост, измама, лъжа, демагогия - избери си сам кое да е и го препиши на автоконцерните. Те ни ограничават избора, като НЕ предлагат електромобили, за да ни доят с чупещи се пушещи брички. Всички, дори и ти знаем, че автомобилите замърсяват въздуха в големите градове или ще го отречеш? Правителствата ще помагат на електромобилите докато са по-скъпи, а след това ще оставят всичко на пазара. Колко мислиш, че е помощта? 1 милион електромобила по 5000$ са 5 милиарда в световен мащаб , но не всички държави дават субсидии. Точно ти какво ревеш, като България не дава и стотинка за покупка на електромобил? Какво си дал ти?

    Коментиран от #45, #46

  • 45 Плаща разбира се

    4 3 Отговор

    До коментар #44 от "Не не":

    Брюксел: България е с най-високи концентрации на прах в ЕС


    Наскоро Брюксел констатира, че качеството на въздуха в България продължава да буди сериозно безпокойство. Това беше един от изводите на Европейската комисия в доклада за страната за изпълнението на политиките за опазването на природата в държавите от Европейския съюз, който комисията представи публично наред с докладите за всички страни членки.


    Измерванията показват, че българите в цялата страна дишат въздух, който се определя като вреден за здравето, и това има значителни икономически последици за производителността на труда и за системата на здравеопазването, подчертаха тогава от ЕС.


    В документа се припомня, че България е с най-високите концентрации на фини прахови частици в градска среда между всичките 28 държави на ЕС. Това прави България държавата в ЕС с най-висок дял на външни разходи, свързани със замърсяването на въздуха, което води до загуба на над два милиона работни дни и над 11 хил. случая на преждевременна смърт годишно.

    Всички ние плащаме и с парите и със здравето и с живота си, удоволствието да караме пушещи печки! И аз съм в кюпа, но за разлика от повечето не се гордея с това и бих го променил ако имам възможност!
  • 46 Антиелектрика

    4 4 Отговор

    До коментар #44 от "Не не":

    До там ли ти стига мирогледа - до обикновената субсидия за миксер? А квотите за въглероден двуокис кой ги плаща, за да влизат в бюджета на ЕС, които не са на реално измерена база, а на бюрократична база?!
    А кой внася годишна вноска за членство в ЕС, баба ти ли?
    А онзи многоников зелен лъжец, защо не се позове на доклади не на ВС, а на изследвания, че за замърсяването с фини прахови частици вина имат мръсните улици и отоплението на твърдо гориво?
    Докладите на еврогейците не ме вълнуват, откакто в тях се твърди, че циганите у нас били дискриминирани и сме длъжни да ги издържаме.
    Така, че не ми давай наклон дали да рева или не, защото и с моите пари се разпореждат бюрократи без да ме питат.
  • 47 Плаща разбира се

    7 5 Отговор
    Разбира се, че замърсителите ще си плащат, няма друг да им плаща сметката. Даже не трябва да си плащат сметката частично, а напълно. Само в България приемаме за нормално да си хвърляме фасовете по улиците, защото така или иначе имало чистачки на които се плаща да чистят. В нормалните държави има глоба за това и никой не се сърди.

    Аз предпочитам с моите пари да се стимулира пет-шест години търсенето и производство на електромобили, отколкото цял живот да плащам стотици пъти повече пари, за здравето си ти това на децата и роднините ми.

    Не виждам какъв човек трябва да си, за да не искаш да се дават 5 милиарда в световен мащаб от твоите пари за превенция на заболяванията , но с желание да позволяваш и да се гордееш с даването на 940 милиарда само в Европа годишно вече болните хора, разболели се заради мръсния въздух! Борбата с последствията е много по-скъпа, отколкото да се изкоренят причините.

    http://3e-news.net/свят/заради-мръсния-въздух-до-940-млрд-евро-годишно-са_60369

    Въпрос на ценностна система, в която поставяш здравето на последно място!

    Майната му на екологията и температурата след 100 години, нямаш ли жена деца и роднини за чието здраве да те е грижа, не вярвам да си чак такъв скот, въпреки че няма да се учудя предвид озлоблението ти и омразата към всичко и всички, с изключение на любовта и яростнота ти защита към замърсителите от всякакво естество? Толкова ли мразиш хората като цяло?

    Коментиран от #49

  • 48 незнайко

    5 3 Отговор
    Не се впрягайте толкова ! НИЩО НЕ ЗАВИСИ ОТ НАС ! Мобилните телефони се наложиха НАЛИ ? С бензин и нафта ли работят ? Представяте ли си колко батерии се произвеждат за тях ? Срещу технологиите не може да се рита. ВСИЧКО СЕ ПРАВИ ЗА ПЕЧАЛБА !!! Що се отнася до цените ще Ви дам един пример. 2005 година реших да сменям телевизора с нов. На пазара се предлагаха новите 32 инчови LCD телевизори на цена 1600 лева. 29 инчови кинескопни на цена 800 лева 100 херцови. Купих си такъв. Сега най скъпия 32 инчов смарт телевизор е 800 лева а евтините са 300 лева. ТОЧНО 15 ГОДИНИ СА НЕОБХОДИМИ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ДА ЗАВЛАДЕЯТ ПАЗАРА !!!
  • 49 Антиелектрика

    4 3 Отговор

    До коментар #47 от "Плаща разбира се":

    Абе многоников троле, такива демагозни лозунги, ходи ги разправяй пред еврогейските ти приятели!
    Няма по-изкривено нещо от това да плащаш за замърсяване! Ако се докаже, че се замърсява и вреди, то веднага трябва да се забрани! Като платиш за това, че караш стара дизелова кола, на Зевс ли ще платиш да ти изчисти въздуха?
    Като ревеш за екология, защо караш дизел, двуличен продажнико?
    Като ревеш, че било много вредни газовете от ДВГ, защо не приемаш изследванията на същите здравни организации, че дори облъчването с 1W от GSM води до тумори в мозъка, какво остава за половин милион пъти по-мощните Тесли?

    Отговорът е един - ти си продажно същество, което си изкарва хляба с тролене по форумите! И да, мразя такива двуличници като теб, но слава Богу не всички са като теб!

    И нито си хвърлям фасовете по улиците, нито съм против екологията, а съм против опитите за печалбарство от това. Няма да се уморя да повтарям, че проблемите с екологията са свързани най-вече с безконтролното размножаване на неграмотни негри по света, а не в ДВГ на работещите бели хора по света, които спазват правилата.

    Коментиран от #52

  • 50 МАК

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Чак най чисто едвали???гадната смрад и синкавия пушек отзад са много екологични!!
  • 51 МАК

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Brute":

    Brute недей си хаби думите и нервите със масата технически неграмотни хора на тема дизели!! Всичко опира до качеството на горивата.миналата седмица бях с голфа до Нюрнберг. Като му сипах нафта АРАЛ догоре гарантирам че двигатела стана два пъти по тих и бай странното отзад Никой и още по странното не смърдеше само топлина излизаше!? Пълен Шах а колата е без никакви еко боклуци само е отпушен мотора и грамотно пренаписан софтуер!! Навръщане средния разход на 100 км падна с 0,3 литра надолу!!! Което автоматично ме убеждава че освен хубавата подръжка си трябват хубав клас горива!!!а такива в Парцаландия липсват и скоро няма да има което е много жалко!!!
  • 52 Електрика

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "Антиелектрика":

    Пак стреляш напосоки, дано да се появя да ти отговоря на поредното малоумно твърдение родило се в главата ти, за да "докажеш" тезата си. Ето ти "доказателства" от преди месец

    Експерти: има “ясни доказателства”, че радиацията от мобилните телефони причинява рак … при плъхове

    04/04/2018
    Дали радиацията на мобилните телефони причинява рак? Няма категоричен отговор на този въпрос, но след задълбочени научни изследвания и два доклада на Националната програма по токсикология в САЩ някои експерти смятат, че вече има “ясни доказателства”, че телефонната радиация води до рак на сърцето при плъхове.

    Националния институт за науките за опазване на околната среда и здравето в САЩ съобщи в анонс, че “високото излагане на радиочестотна радиация на гризачи е довело до появата на тумори в тъканите около нервите в сърцата на мъжките плъхове, но не и при женските плъхове или при мишки”. 

    Според изданието Quartz, всички резултати от рецензиите изглеждат двусмислени – учените не смятат, че тяхната информация е достатъчно ясна, за да се формулира категорично твърдение дали радиацията води до последиците за здравето.
    Сред рецензентите има токсиколози, инженери, биостатистици, патолози.

    Ние не можем да кажем със сигурност, на този етап, че радиацията от мобилните телефони причинява рак при хората, заключават учените. Старшият изследовател Джон Бучер казва, че “нивата и продължителността на излагане на плъховете на радиочестотни излъчвания са много по-големи от т

    Коментиран от #54

  • 53 Електрика

    1 2 Отговор
    “нивата и продължителността на излагане на плъховете на радиочестотни излъчвания са много по-големи от това, което хората изпитват при употреба мобилен телефон”, освен това по време на експериментите на облъчване са били изложени целите тела на гризачите. Затова констатациите не трябва да бъдат пряко екстраполирани за използването на мобилни телефони от човеците.
  • 54 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #52 от "Електрика":

    Малоумни простотии бълваш само ти, зелен троле! Вадиш само данни, които ти изнасят!
    Ето пък какво пише в сайта факти.бг, в който постоянно тролиш:
    Публикувано във факти.бг:
    Департаментът по здравеопазване на САЩ публикува резултатите от ново научно изследване, според което клетъчните телефони излъчват вредни електромагнитни вълни. Данните се появяват, след като американски съд разпореди обнародването на ЗАСЕКРЕТЕНИ до този момент документи, доказващи зависимост между използването на мобилни телефони и образуването на тумори.

    "Специалисти в сферата на здравеопазването са получили сериозни доводи да се опасяват от дълготрайното въздействие на енергията, отделяна от клетъчните телефони", казва представител на Департамента." - https://fakti.bg/technozone/276052-mobilnite-telefoni-vse-pak-prichinavali-rak

    Я пак ни обясни как ледът води до парников ефект и как може да се отопляваш само на въглероден двуокис - бухахахахахаха
    Пък и токът "поевтинява" заради ВЕИ-тата, а и бензина и той "поевтинява" - все твои предречени с кристалната сфера простотии!
    Аре у лево, лъжеш тролски!

    Коментиран от #56

  • 55 Viki

    3 1 Отговор
    Хора не виждам защо влизате в такива полемики. Истината е една ако стандарта ни е достатъчно добър за да си позволим нови коли на 4-5 години период дали някой ще го бърка с какво се задвижва колата му. Аз лично не бих отдавал такова значение ако мога да си го позволя.
  • 56 Електрика

    2 3 Отговор

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    Значи пак ще говорим за изкукалия професор, на който се подиграва цялата научна общност. Онзи който отрича физичните закони точно като тебе? Форбс достатъчно сериозен източник ли е за тебе? Виж какво пишат за същата новина и изкукалия професор:

    https://www.forbes.com/sites/geoffreykabat/2017/12/17/californias-latest-precautionary-move-against-cell-phone-radiation/#170b88ec62f2

    Преди дори да обмислим какви научни доказателства трябва да се каже по тази тема, две очевидни плахи изскачат на едно. Първо, използването на думата "радиация" от Московиц, за да се отнася до енергията, излъчвана от клетъчните телефони, е предназначена да внуши страх. Въпреки че електромагнитният спектър е континуум, думата "радиация" се свързва в съзнанието на повечето хора с "йонизираща радиация", т.е. част от спектъра, която има енергии, които са достатъчно високи, за да ударят електрон от атом, йонизация и евентуално индуциране на рак. Примери за йонизиращо лъчение включват ултравиолетова радиация, рентгенови лъчи и космически лъчи.

    За разлика от тях, емисиите на мобилни телефони са в обхвата между радиовълните и микровълните и имат енергии, които са с много порядък по-ниски от йонизиращото лъчение.
  • 57 DGI

    3 1 Отговор
    Не се карайте, електричките след десетина години няма да са масови, а ще бъдат забранени. Я за това, че са тежки и разбиват пътищата, я за това, че са масови и няма приходи от данъци по МПС-тата (във всички държави), я че примерно малки негерчета добиват лития в мините в Африка (което е вярно). Или той лития пада от дърветата? Преди 10-12 години беше същата работа с дизела, всички гърмяха - ДИЗЕЛА е БЪДЕЩЕТО, БЕНЗИНА СИ ОТИВА. И после довиждане, правителствата видяха, че един дизелов двигател харчи почти двойно по-малко, ресурса му е много по-голям, КПД-то му е много по-добро, с евро 4-5 е по-чист и от бензина и заповядайте ДизелГейт. Разбира се, простоватите еврогяури се вързаха, показват им 5-6 дърти дръгела от преди 20 години дето пушат черно и оле мале каква трагедия дизела колко замърсява умираме децата ни бъдещето ни миналото ни замина край свърши! И пристигат електричките, дето още преди да е отишла в магазина е замърсила атмосферата от колкото всяка конвенционална кола за 500 000 км.
    Но така е, евроориентираната гяурска пасмина е проста, 10 годинки и ще има скандал.
    После идва водорода с горивни клетки.
  • 58 Тцъ

    3 0 Отговор
    Пропусна факта, че за масово производство на батерии, а после за зареждането им, ще е необходимо колосално количество електроенергия допълнително, а най-евтините варианти за нови мощности са вятър и слънце. Ако тази чиста енергия се използва за елекрически транспорт и производството на батериите, то производството на електромобили ще е по-чисто, отколкото производството само на горивото за 10 000км. на ДВГ, баз въобще да се изгаря! В Китай вече изпълняват този сценарий.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Пазарна икономика

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "За гъзарите и техните дизели":

    1.Нефта не е на приключване има мнооооого повярвай ми. Поради падането на цената новите проекти бяха замразени, но започна пробуждане.
    2. Когато отвориш един учебник за пазарна икономика и свободен пазар ще разбереш че СУБСИДИИ и САНКЦИИ са крайно нежелани заради изкривяване на пазара.
    Помним всички ТИМ как се нахраниха със БИО дизелът и субсидиите сега се храни Мъск ама държавите малко по-малко ще започнат да излизат от тези регулации защото пари няма. Всъщност пари има ама от ПЕТРОЛ :))))).