13 Юни, 2018 18:39 21 191 54

Skoda изнемогва, търси подизпълнители

  • skoda-
  • vag-
  • volkswagen
Skoda изнемогва, търси подизпълнители - 1

Продукцията на Skoda се продава толкова добре, че чешката компания не може да насмогне на търсенето и търси партньори, които да сглобяват автомобилите ѝ на собствените си поточни линии. Проблемът тепърва ще се задълбочава, тъй като се очаква до 2025 г. новите кросоувъри Kodiaq и Karoq да увеличат продажбите на марката от 1.2 млн. на 2 млн. годишно, предава Reuters.

На фона на тези прогнози Skoda вече се задъхва заради достигането на пълния капацитет на съществуващите производствени мощности. На първо време компанията смята да търси неизползван капацитет в други фабрики на VW Group.

Още през март източници от Млада Болеслав съобщиха неофициално, че Skoda разглежда различни варианти за справяне с надвисналата криза, тъй като търсенето надвишава изпълнимите тиражи. Сред обсъжданите варианти са строеж на нова фабрика в Чехия, нови заводи в чужбина или сключване на договори с подизпълнители.

През април шефът на Skoda Бернгард Майер обяви, че част от производството на флагмана Superb ще бъде преместено в немския град Оснабрюк. Според профсъюзния бос и член на президиума на надзорния съвет на VW Group Бернд Остерлох обаче такава "миграция" няма да реши проблемите на чехите.

Според Остерлох Skoda вече била задминала Audi като втората най-печеливша компания в състава на концерна след Porsche. Решение на проблемите със задоволяването на търсенето можело да се очаква най-рано през ноември, когато Надзорният съвет на VW Group щял да разгледа въпроса за увеличаване на бюджета за разширяване на производствените мощности, нови технологии и оборудване.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шанс

    108 13 Отговор
    Ами нашите политици т.е. политик, щот всичко се решава само еднолично от Вожда та да вземе да договори един завод да сглабят папуняци в България ????
    Ама по-лесно е да се мота из турция да реже лентички на чужди газопроводи ?

    Коментиран от #24, #29

  • 2 Бат Саше

    61 20 Отговор
    Добре че в България има безброй бедни "философи" и разбирачи, за да плюят ВАГ, че иначе Шкода хептен няма да смогне с поръчките:)))
  • 3 Родолюбец

    90 5 Отговор
    Когато мениджмънта е на ниво и съотношението цена-качество е по-добро от повечето конкуренти, резултатите не закъсняват.
  • 4 Години наблюдение на Германия

    77 5 Отговор
    В работни дни,пътищата на Германия са пълни главно със Шкода и Дачия. Евтино и практично. За служебни се продават като топъл хляб. Пък и за лични .
  • 5 Хасан

    14 47 Отговор
    Да,отворят в Турция..имат образовани работници с висока производителност, имат доставчици ,имат пазар (750000 коли се продават годишно)..и са близо до Русия,Кавказ,Иран,Близкия изток
  • 6 К.К.

    77 1 Отговор
    Оня малкия в Ловеч можеше да направи нещо, но е свикнал само далавери да прави!

    Коментиран от #48

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Борис

    34 8 Отговор

    До коментар #7 от "benz":

    Марката на здравомислещите,а не като някои въздух под налягане.
  • 9 Един друг

    88 7 Отговор

    До коментар #7 от "benz":

    Може и на простолюдието да е, обаче от личен опит и наблюдения ти казвам, че това е новата марка на милионерите - преди беше Опел. Това е разликата между милионерите и комплексарите - първите си вкарват парите в активи и основната им мисъл е за ROI, та не хвърлят пари за маркови парцалки и скъпи тенекии. Другите сте вие - чудите се кои дядови ниви да продадете и какъв бърз кердит даа изтеглите, за да се качите на някое ауди, да облечете тениска за 200 кинта и да се направите на "вижте ме кой съм аз" пред останалите селски бекове като вас.

    Коментиран от #10, #11, #13, #28

  • 10 Брат ми

    36 5 Отговор

    До коментар #9 от "Един друг":

    Абсолютно вярно.
  • 11 гост

    15 10 Отговор

    До коментар #9 от "Един друг":

    Какво му е на Ауди?!
  • 12 Ivan

    46 13 Отговор
    Ходих няколко пъти в шоу рума на Шкода, много пластмасови талиги а цените... огромни!
    Не знам колко са здрави но интериора е пълен т.шак за тези пари.
    Суперб е ок, ама и той е 60-70 бона

    Коментиран от #18

  • 13 CL500

    24 4 Отговор

    До коментар #9 от "Един друг":

    Абе като цяло не си много, много прав. Единици са богаташите и супербогаташите по света, които търкалят евтини коли. Напротив!
    Разбира се в България представите и показността са доста изкривени, ама ние сме никой на картата на световния пазар. А истинските богаташи у нас също не карат Шкоди примерно.
    Не си мисли, че всеки с кола около и над 100 бона е помпозно първеню, наистина има хора с много пари и кола за 100 бона не им е никакъв проблем или изхвърляне.

    Коментиран от #16

  • 14 CL500

    9 20 Отговор
    Шкода, щом не могат да смогнат на поръчките, трябва да вдигнат цената. Основен пазарен принцип - равновесие на търсене и предлагане. Нищо, че някои клиенти на марката ще се нацупят, това е бизнес, а и така ще се гледа на марката по имиджово.
  • 15 СубаруЛеворгВарна

    8 11 Отговор
    Имат малко странна политика. Например за семеен приятел търсим голямо комби с три зонен климатроник - вкл. за дадните седалки с отделна настройка и фабричен би ксенон и стат-стоп с-ма за гасене на двигателя на светофари....последния модел Пасат 2.0 тди с новия комън-рейл 150 коня от юни 2015 г. е 36 000 лв....за сравнение нов Супърб Комби 2.0 тди 184 коня е 58 000 лв. със същите екстри....цели 22 000 лв. отгоре. Лимитът ни е 40 000 лв. с които не може да се вземе голяма семейна Шкода със 150 коня или повече и 380 Нм от 2000 об. със споменатите по назад екстри....ако някой посочи линк ще сме блаогодарни.

    Коментиран от #42

  • 16 Един друг

    20 7 Отговор

    До коментар #13 от "CL500":

    Това са преки лични наблюдения - така е масово в Скандинавия, Холандия, Германия и наоколо. И говоря за милионери, а не за мултимилионери и милиардери - там вече е съвсем друго, въпреки, че се сещам поне за основните акционери на ИКЕА, Фейсбук, Бъркшайър-Хатауей, т.е. все милирадери. Виж ги те какви коли имат.

    Коли за по 100 000 купуват основно хора, които печелят от високи заплати и нямат инвестиционно съзнание как по-добро да инвестират такава сума. Земевладелците купуват земя и техника, индустриалците купуват машини, търговците си увеличават оборотните средства и т.н., вместо да дадат толкова пари за нещо, което след 3 години ще струва наполовина, а след 6 ще е под 30% остатъчна стойност.

    На мен даже шкодите ми идват пректалено скъпи за тенекии, предвид ресурса на съвременните коли. Иначе имам и бусове, и пикапи, но те са средство за производство и там е съвсем друга сметката.

    Коментиран от #17, #20

  • 17 CL500

    16 1 Отговор

    До коментар #16 от "Един друг":

    като говориш за скандинавците - те и обикновените коли плащат една торба пари. Просто стандарта им е друг. Преди време говорих с един норвежец и ми разправя, че за обикновена семейна кола трябва да се изръсиш към 100 К долара, нещо като в Сингапур. Предполагам и сега е така. И не можеш да си купиш за тез пари нова Ес-класа и да я вкараш, защото митата ще ти я направят кат Ролс.
    А като каза за земеделците - ела към Добрич и Генерал Тошево да ги видиш с 2-та Ролса и с бройката чистак нови Ес-класа, и то наточени. И да ти кажа не им пука да ги пазят - пердашат с тях и на къра. Имат и куп други глезотии, ама сега говорим за МПС-та.

    Коментиран от #21

  • 18 Антон 1

    9 2 Отговор

    До коментар #12 от "Ivan":

    Супърба Лаурен и Клемент е ОК !
    Октавията трябва да в най -високото ниво иначе е пластмаса ужасна ! Няма евтино и хубаво . Затова Супърба е на цена ! Даже б няма разлика с Пасата . Ама що ли да има . Комбито наШкодта по ми харесва от хладилнока на Пасата
    Иначе са вдна о съща кола . Сравнявал съм ги доста обстойно
  • 19 spec B

    9 2 Отговор
    Айде момчета идвайте тука бърже, в Ловеч бездействат :D
  • 20 Антон

    12 6 Отговор

    До коментар #16 от "Един друг":

    В голяма грешка си.
    Като направиш милионите от бизнес, който всяка година продължава да носи по много не е никакъв проблем да си купиш кола за 100-150-200 евро. Само ще ти вметна че ако имаш бизнес носещ ти милиони печалба, с тези 100-150 евро няма кой знае колко да го подпомогнеш или сринеш.
    Но след като се успокояваш че милионерите карат пластмасови талиги, няма лошо. Важното е то да си щастлив.

    Коментиран от #22

  • 21 Един друг

    12 2 Отговор

    До коментар #17 от "CL500":

    Ама аз ги знам нашите, бре. Разград - градът на бентлитата. Разликата е, че тези нашите не са никакви земеделци, а едни латиноамерикански латифундисти. Ганьовци в ролсове като онзи див селянин Бенчо Бенчев, който изглежда не нелепо, а направо гротескно в кола за аристократи. Виж вчера окаушиха онази бандит Стефан - собственикът на "Елена". И него го познавам лично. И той голям бизнесмен - ха, ха. Скоро председателят на една от асоциациите им имаше 50 годишен юбилей - тия парвенюта колко автовоза шкоди "похарчиха" за тържеството...

    Тукашните изобщо не ги коментирам, защото те са извън всякакви норми - подставени лица на Цветелина, Доган и още няколко такива.

    Сингапурците са ясни и не са мерило. Говоря за европийци. Един от местния "еснаф" на машиностроителите до Мюнхен навремето си купи S класа - и той душа носи. Е, спукаха го от майтап останалите - бил станал банкер, скоро щял и със шофьор да тръгне и т.н. Не издържа дълго и разкара мерцедеса. Това са все хора, на които един от обработващите центрове в цеховете им е от половин милион нагоре.
  • 22 Един друг

    14 9 Отговор

    До коментар #20 от "Антон":

    Антоне, на мен net worth-ът ми е стабилно 7 цифрен, като е достигал и 8, според конюнтктурата и пазара, та не ми обяснявай. Средата ми е подобна и затова казах, че говоря от лични наблюдения. На мен също финансово не ми е проблем да си купя някое S63, обаче за бизнес мисленето ми е не просто проблем, ами направо е невъзможно да направя такава простотия. Когато бизнесът расте, от него не се вади за харчене по луксозни стоки, ами се реинвестира и разширява, защото тази работа е циклична. За ганювците обаче тези неща са непонятни и тук всичко е 3 дни иху и после тихо. В момента изяждам един такъв - той кара S8-ца и Рейндж, а се е оплел с кредитори, доставчици и възложители. Аз пък карам Опел и този не може да повярва какво му се случва и как нищо няма да остане от него след като приключа.

    Самият факт, че говориш как ако извадиш няколкостотин хиляди от бизнеса за кола нямало да го срине ми показва колко си далече от проблематиката. Ще го срине не, ами ще го закопае, защото е индикатор за липса на дисциплина и объркване на приоритетите. The millionaire next door си ги казва нещата просто и ясно...

    Коментиран от #25, #30, #32

  • 23 Алфа Ромео

    11 2 Отговор
    Шкода е по-добрата част от ВАГ и много хора които не робуват на марката го разбират.
  • 24 ИВО78

    6 14 Отговор

    До коментар #1 от "шанс":

    ЩЕ СЕ ПУКНАТ ОТ ЧЕРВЕНА ЗЛОБА ВСИЧКИ ЧЕРВЕНИ ПРИМАТИ!А ВСИЧКИ СВЕТОВНИ ЛИДЕРИ СЕ ОБРЪЩАТ КЪМ НАШЕТО МОМЧЕ С "МОЯ ПРИЯТЕЛ-БОЙКО!!!"БОЙКО ВИ НАВРЯ В МИША ДУПКА!!!НЕ МОЖЕ ДА НИ ГРАБИТЕ И СЪСИПВАТЕ!!!БРАВО БОЙКО!!!
  • 25 Антон

    6 4 Отговор

    До коментар #22 от "Един друг":

    Продължавай и ги изяждай ,
    Да ! продължавам да го твърдя това! като правиш по1-2-3-4 млн на година след данък , 150 хил.евро за кола не са никакъв проблем,
    Подобни печалби са в резултата на обороти от поме 10-20-30 млн. и повече в зависимост от индустрията. При такива обороти и печалби, 150 хил. разсрочени за 2-3 год.лизинг са си направо смешни пари.
    А то ако искаш прави и десетцифрени суми, карай ако искаш не опел, ами китайска талига, все ми е тая на мен.

    Коментиран от #26

  • 26 Един друг

    10 2 Отговор

    До коментар #25 от "Антон":

    Това твоето е теория - ако правиш оборот 100 млн, то еди какво си. Тези с големите обороти най-често не са еднолични фирми и си имат финансови, инвестиционни и прочее политики, та ако някой иска с фирмени пари да си купува скъпа кола, да видим какво ще кажат останалите. Ако пък смята да си купува кола с дивидента си, общото събрание трявба да гласува разпределението на дивидент, т.е. да източат от фирмата толкова пъти по 100 000, колкото са и съдружниците, за да може единият от тях да си купил скъпа кола, щото бил гъзар. Фирмите, които правят такива неща не са много.

    Навремето, докато работих като мениджър в местното представителство на една от водещите европейски, че и световни фирми в своя бранш имахме следния случай в корпоративното списание - обръщение на CEO-то. Въпросната фирма беше датска с годишен оборот около 10 млрд. и 40 000 служителя. Та, СЕОто пред всички накова на първа страница английското представителство (правещо около 300 млн. оборот), че тамошният управител си е купил фирмено БМВ 6-ца купе. Самият СЕО тъкмо си беше позволил да си купи Х6-ца, с одобрение от борда. Отговорността пред акционерите и това разхищение на средства от страна на местен управител не давало добър сигнал и това БМВ ще си замине, но следващият, който направил нещо подобно, нямал да мине само с порицание.

    Доколкото скъпите коли са предимно фирмени, дадох ти нагледен пример как стои въпросът в милиардните фирми. Не коментирам разните цигани и турци на запад, които

    Коментиран от #27

  • 27 Антон

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "Един друг":

    Да за мащабите на България това въобше не са хипотези, и фирми с оечалби от 3-4-5 млн след данък в над 80-90% са собственост на 1 или 2 човека.
    Добре че са бедните българи, турци, цигани и подобни креатури да купуват луксозни возила от магазина та разни премиум брандове съществуват благодарение на нас балъците, които си даваме парите за нови топ модели и си разсипваме бизнсса
    Не знам защо ги насаждате тези глупости че едва ли не само в България се карали подобни коли ама може би така се успокоявате, не знам
    И има бая разлика между разните му там мениджъри и сео-та , които са наемни работници и карат евтини бюджетни коли и собственици акционери или каквито искаш им викай.та последните са купили бюджетни коли на шерпите, които бачкат по 16-18 часа, за да може накрая на годината да си направят делчо на повече парички които да си харчат за кеф.
    И моля те вникни в разликата между наемем служител макър и добре платен и собственик на успешна компания.
    Разликата е много много голяма.
    Желая ти успех и продължавай да изяждаш балъчета.......

    Коментиран от #39

  • 28 Знаещ

    5 4 Отговор

    До коментар #9 от "Един друг":

    Дай малко по конкретно за личния ти опит с милионерите с опели и шкоди. Много се смях докато четох коментара ти. Само ще те осведомя, че за истинските милионери е без значение дали ще похарчат 20 или 200 000 за кола, защото сумите, които влагат в бизнесите си са далеееч по-големи. 200 бона са им като пари за семки.
  • 29 JEI

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "шанс":

    Да ама чехите ще искат да се работи :-) А мераклии в България да работят - НЯМА. На нас ни дай някоя далверка, търговийка, тарикатлък. Те защо нормалните инвеститри ни заобикалят отдалеч.
  • 30 Ivan

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Един друг":

    Колегата е трезво мислещ, поздравления!
  • 31 1234

    3 2 Отговор
    Шкода просперита основно по логиката, карам фв или дори а8 на по ниска цена! Вътрешна конкуренция просто. За сметка на това другите брандове губят, както и е, ауди и фв са надолу. Това не е е успех ...
  • 32 123

    6 4 Отговор

    До коментар #22 от "Един друг":

    Абе, знаех си аз че вдигаме левела във форума, ама ти вече изби всичко наоколо. Нетни доходи с 8 цифри! Брях! Три пъти пиша по 8 цифри да схвана, еле накрая успях.
    Браво, милионер пише за Шкода в полунощ във форум, където най-бързата и добра кола е на 'оня с коня! УЖАСТ!

    Коментиран от #34

  • 33 Един друг

    7 1 Отговор
    За всички горе по реда - net worth не значи нетни доходи, а капитализация, т.е. активи, което е много различно. За някои полунощ е време за спане, а за други е за чакане на калифорнийците да се натуткат.

    СЕОтата и другите са колкото наемни работници, толкова са и акционери - нещо там опции и т.н. При всички положения са милионери откъм доходи, т.е. са баш в категорията на хората със свободни налични пари и въпреки това лични коли не си купуват. Големите бизнеси, вкл. и в България рядко са еднолични и всеки съдружник дебне останалите какво правят. Навремето това беше една от причините да продадат примерно Мегалан - основните няколко съдружника не можаха да се разберат коли ли да си купуват, кефа ли да си гледат или да се разширяват и затова направиха exit - взеха парите и кой откъде е, та си накупиха и тенекии. Това е изключението потвърждаващо правилото.

    Мисълта ми е, че изобщо не е толкова просто, а опитът ми си милионерите е, че не гледат на 200 000 като на джобни пари и, че много добре си правят сметката за 20 000. Манталитетът, че стотиците хиляди не са пари и, че "кеф цена няма е несъвместим с дългосрочното натрупване и опазване на богатство. Другият ми опит е, че повечето не можеш да ги различиш нито на улицата пеша, нито на светофара с кола, докато разните фйешън селяни с S класите се набиват на очи веднага.

    Коментиран от #43

  • 34 Да да

    4 3 Отговор

    До коментар #32 от "123":

    Далече съм още от милионите но ще ти дам следния пример - Арон фалира! Мебели,бизнес вероятно за над 20 мил.. Мой познат с фабрика за мебели ,50% все още на кредит,оценка на бизнеса около 3 -4 мил.евро,над 100 работника! Купи си порше Карера. Евтино го взе,но след като му се изсмяха,го върна след месец с 20 000 ле.загуба и си купи Кайен! Хвана си хубава приятелка,започна да обикаля по кръчмите и морето. Днес има да дава около 300 000 живее в чужбина(след като банката продаде всичко),работи за има-няма 2000 евро и така! Лесно се скача,трудно е да се задържиш на високо! А Уорън Бъфет има над 50 милиарда и живее в старата сичаст къща за 300-400 000 долара! Покойния собственик на Икеа носеше кърпени дрехи!

    Коментиран от #35, #36

  • 35 123

    4 3 Отговор

    До коментар #34 от "Да да":

    Примерите ти са коректни, и за някои от тях аз споделям същото мнение. Виж, аз бих ползвал оперативен лизинг, където няма да ми товари кеша!
    А иначе, като цяло си ми много интересен!
    Или си някои брокер/или нещо подобно, управляващ чужди пари, и даващ примери от заобикалящата среда, или наистина си ексцентрична финансова акула, която си убива времето със споделяне на собствената гледна точка. Не знам, но нещо определено не съвпада....

    Коментиран от #41

  • 36 Бизнесмен

    6 3 Отговор

    До коментар #34 от "Да да":

    Абе отворко ако не си беше купил Порше нямаше ли да фалира, колата ли го потопи на дъното.
    Аз пък познавам един като тебе дето цял живот главата му завряна в дупето на кравата и стиска една стотинка да не похарчи ама накрая пак фалира щото просто не я може тая работа а има хора които просто имат мал шанс.
  • 37 гост

    7 3 Отговор
    Моделите на Шкода са добри и надеждни коли като средство за придвижване от точка А до точка Б но толкова. Имам 300 000км с Фабия, никога не ме остави на пътя само дето ме боляха бъбреците при по-дълго придвижване. След нея си взех Ауди А4.
  • 38 Един друг

    4 3 Отговор
    Ще го кажа възможно най-просто - на този етап в развититето ми, постоянно не ми достигат няколкостоти хиляди, за да реализирам всичките педставящи ми се възможности. Тъкмо овладея някоя и изскача друга. Познатите и приятелите ми с повече от мен постоянно имат добри идеи, които надхвърлят текущите им възможности пропорционално на моите, защото бизнес така се развива. На всички парите не ни стигат, вместо 150 000 да са ни джобни за харчлък.

    Как да дам 100 000 за тенекиен пасив, като се чудя откъде да намеря още 300 000 за спекулативна сделка с недвижимост, защото ЧСИтата редовно изкарват интересните неща първо под масата... Спекулации с кредити не се правят, а български банки се отбягват отдалеч по принцип. Тези, които накрая на годината са с няколко милиона печалба, която се чудят какво да я правят не са чак толкова много, колко ги представяте.

    Коментиран от #45

  • 39 Един друг

    4 3 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    С това ти твърдение съм напълно съгласен:
    Да за мащабите на България това въобше не са хипотези, и фирми с печалби от 3-4-5 млн след данък в над 80-90% са собственост на 1 или 2 човека.

    Даже ги знаем кои са тези собственици - единият е Делян, а другият е Бойко. Остават едни 10-20%, където собствениците все още са други, но процесът си тече.

    Като споменах за собственика на "Елена" - Стефан, той не точи ДДС от 20 г., ами тъкмо сега започна и веднага го хванаха от НАП ли? Или след като гръмнаха онзи въжеиграч Пепи Христов на "Лакрима", сега продължават по списъка. В другите отрасли е същата история.
  • 40 Версия

    3 1 Отговор
    Пичове, не се карайте - всичко по темата се свежда до това, че жените са ку.ви и лепят на скъпи коли. Но вече са джендърки и щат семейство и деца. Всеки да преценява сам как да се изхвърля с автомобила. Признайте, че съм прав!
  • 41 Прекалено късо име

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "123":

    личи се че е от академията на тогедър, но според мен е още младо яре.
  • 42 Години наблюдение на Германия

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "СубаруЛеворгВарна":

    До колкото разбирам ,Пасата е на 3 години, Шкодата -нова. Няма как иначе да са такива цените. Шкода имат по-добро качество на сглобката ,от Фолксваген. За тва е писано много из интернет- правени са много ревюта и тестове. Преди 15-на години , в Испания имаше хиляди и хиляди таксита Октавия. По на 600 000 -700 000 и продължаваха да се движат. Друг добър избор в днешно време е Форд.Много напреднаха, двигателите екобууст са много добри. И Тойота разбира се -моя фаворит за здравина и дълготрайност. Имам години наблюдения над всякакви автомобили.
  • 43 Антон 1

    11 2 Отговор

    До коментар #33 от "Един друг":

    Аз пък съм на 43 години , имам там дето си го написал на англииски :) в 7 цифрена сума и съм си купил кола с 10% от кеша / колкото две шкоди Октавия / , която сума е шест месечния ми доход !
    Къде сгреших на тия години . Осигурил съм децата . Ако не са кадърни и сто милиона да им оставя все тая !
    Утре ще ми сложат диагноза и какво ........ финиш !
    Кеф ми е “удоволствието от шофирането “ , позволил съм си !
    Момчета , като наближите 50 години / на випуск срещите една четвърта са измрели / , ще видите ,че не всичко е работа и цифри !
    Който не го е осъзнал на 50 значи не е помъдрял !
    Не говоря за случайте “на гол тумбак , чифте пищови !

    Ама да си с прилични доходи и спестявания и да не си купиш кола за 50000 евро , щото собственика на ИКЕЯ носил кърпени дрехи ...!
    Нещастен скрънза !
  • 44 Антон 1

    7 2 Отговор
    П.п.

    Имал съм години в които дохода ми в спадал с 70-80 % и какво от това !
    Шкодата , освен Супърба Лаурен и Клемен е голяма шир потреба .
    Много практична била , много не знам какво!
    Айде , споко !
    Чакал американците да се натуткат . Слушай младеж , от много чакане и планове ме забелязваш как живота минава ! Гледай си кефа , че живота много кратък !:)
    С най -добри чувства !
  • 45 Знаещ

    6 0 Отговор

    До коментар #38 от "Един друг":

    Май забрави, че започна да коментираш милионерите, а не такива като теб. С твоите доходи е нормално да караш Шкода, но милионерите имат достатъчно доходи да карат каквото си поискат без това да се отразява на бизнеса им.
  • 46 Японеца

    3 1 Отговор
    Другари очаквам ВАГ да фалират !
  • 47 Бре

    2 0 Отговор
    да е.... "Skoda вече се задъхва"?
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Един друг

    3 3 Отговор
    Като гледам на колко хора икономическите понятия са им е каша в главата... Бъркат доходи с капитализация, приход с актив, мислят си, че милионер е някой, който има 3 млн. в пачки по куфари...

    Понеже масово не разбирате за какво говоря - потърсете какво значи Opportunity Cost. За вас кола струваща 100 000 си е точно това - 100 000. За мен тази кола ще струва 400 000, защото след 3 години вашата "инвестиция" ще се е обезценила наполовина, а моята ще е нараснала 4-кратно (с все инфлацията) и това го знам от практиката.

    Чак такъв хедонист не съм, че да дам 400 000, защото "и аз съм човек". Вижте също какво е Diminishing returns - 2 пъти по-скъпа кола условно носи само 30% повече стойност, т.е. 4 пъти по-скъпа ще е към 70% по-добра, какъвто и да е критерият за това.

    Антоне, няма лошо щом приоритетите са ти такива. Не си много по-възрастен от мен, обаче аз това със скъпите коли го надживях още с първата си спортна кола - голям кеф, ама след няколко месеца интересът рязко спада, а обезценката набира скорост. След това идва реализацията, че тези пари можеха да се инвестират много по-правилно в посока примерно пасивни доходи и отрезвяването е неизбежно.

    Коментиран от #50

  • 50 Знаещ

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Един друг":

    Не се обяснявай. Ти започна да коментираш милионерите, а не хора с твоите доходи. За теб е нормално да караш Шкода, а за милионерите е нормално да карат скъпи коли. Какво не ти е ясно?

    Коментиран от #51

  • 51 Един друг

    3 3 Отговор

    До коментар #50 от "Знаещ":

    Това, което не ми е ясно е дали си природно тъп или си положил усилия да станеш такъв. Вземи прочети каква е дефиницията за милионер и престани с тези доходи, че си елементарен.

    Коментиран от #52

  • 52 Знаещ

    1 4 Отговор

    До коментар #51 от "Един друг":

    Може би знам дефиницията за милионер при положение, че по-евтината ми кола е s63 amg 4matic купена нова от Мерцедес и ти пиша от апартамент струващ доста над 1 млн евро намиращ се в най-хубавата за живеене част на Европа.

    Коментиран от #53

  • 53 Ivan

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Знаещ":

    С най-добри намерения колега: дай съвети, разкажи интересни неща.

    Коментиран от #54

  • 54 Знаещ

    4 2 Отговор

    До коментар #53 от "Ivan":

    Пробвай да търгуваш на маржин с голяма сметка и малки залози акциите на Apple, Facebook, alphabet и Amazon. Отдели няколко месеца да се обучиш за какво става дума и ако имаш волски нерви и не си лаком ще си много доволен. Само запомни ГОЛЯМА СМЕТКА И МАЛКИ ЗАЛОЗИ. Ако не внимаваш бързо ще загубиш всичко.