4 Август, 2018 10:00 27 658 29

Нов Golf трябва да струва 9500 евро

  • vw-
  • volkswagen-
  • golf

Германската Бундесбанка създаде за FOCUS Online оценка на покупателната способност, сравнявайки колко са стрували емблематични модели автомобили, когато за пръв път са се появили на немския пазар, с текущата им еквивалентна цена в евро, вземайки предвид инфлацията. Изчисленията се основават на ценовия индекс за новите автомобили.

Да се направи сравнение на базата на покупателната способност, разбира се, би било твърде лесно. В края на краищата, днешните автомобили имат много повече системи за безопасност, комфорт и помощ, отколкото техните предшественици. Например преди 50 години ABS и ESP са били много далечна технология, а монтирането на предпазните колани е задължително едва след 1974-та. Централно заключване пък са имали единствено марки като Mercedes, а климатизацията е била инсталирана стандартно само в луксозните автомобили.

Такива промени в оборудването би трябвало да бъдат оценени и приспаднати точно, за да може да се направи сравнение между тогавашната и текущата цена на нов автомобил. В допълнение, днешните автомобили имат значително по-дълъг експлоатационен живот: през 2016-та една кола е била в движение средно 12 години, а през 1996-та – 7 години.

Също така трябва да се отебележи и увеличението на доходите в световен мащаб. В Германия например средният брутен месечен доход при пускането на пазара на Mini (1959 г.) е бил 239 евро. До 1974 година, когато първият Golf е дебютирал, той се е повишил до 853 евро. През миналата година пък средният брутен месечен доход в Германия достигна 3885 евро. Това представлява увеличение с повече от 16 пъти в сравнение с 1959-та.

Въпреки всички тези оправдаващи фактори, все още е удивително колко са се развили цените на новите автомобили. Какво направи колите толкова революционни? Как са се увеличили размерите, мощността и теглото? И най-важният въпрос: Колко трябва да струва днес една нова кола, вземайки предвид единствено инфлацията? Нека си отговорим на тези въпроси, разглеждайки един от най-емблематичните немски автомобили, а именно – VW GOLF.

Голфът, наследник на технически остарелия Beetle, се появява на пазара през 1974-та. Моделът бързо превръща VW в най-модерния автопроизводител. Оказвайки се тотален бестселър, Голфът става лице на цял клас автомобили. Моделът е толкова успешен, че се превръща в емблематичен както за Volkswagen, така и за немската автоиндустрия.

В същото време, седмото поколение Голф вече е на пазара, а осмото се очаква през следващата година. Най-евтиният вариант на актуалния Golf 7 струва около 18 000 евро. Първата генерация на модела пък е струвала малко под 8000 марки, които днес съответстват на около 9500 евро. Това е малко над половината от действителната цена на колата днес.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Академик Неделчев

    64 28 Отговор
    Да точно 45г. назад от Германия.Средна заплата 1974г.-853 евро в ФРГ,средна заплата 1500лв. 45г по-късно в България. 45г. комунистическо управление-45г. назад от Европа.

    Коментиран от #2, #27

  • 2 пустиняк

    23 9 Отговор

    До коментар #1 от "Академик Неделчев":

    145 а не 45
  • 3 КОК МАЛАК ДИК

    17 4 Отговор
    тя лада калина струва 11 хиляди евро хахаха вижте в сайта за БГ да не говорим за дачия
  • 4 Гост

    62 6 Отговор
    Новите коли били с по-дълъг живот на експлоатация...
    Смешно-Кой може да каже,дали новият Голф би живял 30г. по подобие на прадедите си - Единицата и Двойката
  • 5 Антон 1

    44 6 Отговор
    В допълнение, днешните автомобили имат значително по-дълъг експлоатационен живот: през 2016-та една кола е била в движение средно 12 години, а през 1996-та – 7 години.

    Това не го разбрах , да ви кажа !
  • 6 Borislav Popov

    37 6 Отговор
    Пълни простотии ? Как 2016-та една кола е била в движение средно 12 години ???? Как като са минали само 2 години ?А през 1996-та – 7 години???!!!! Че те тия от 1996 година продължават да се движат и сега ! Я погледнете обявите в мобиле ! Или останалите сайтове за продажба на автомобили!
  • 7 pazenek

    8 3 Отговор
    ЛАДА Калина и гранта не се предлагат вече в България. Има само Веста и Веста Крос на цени от 21900лв. до около 29.000лв. Вижте страницата на "НАР" България.
  • 8 Кракра

    27 3 Отговор
    Нещо не схванах.
    1974 г. - средна заплата 850 евро, цена на голф около 8 000 марки или грубо 4000 евро. Следователно един голф се купува с 4 000 : 850 = 4.7 средни месечни заплати
    2016 г. - средна заплата 3 885 евро, цена на голф около 18 000 евро. Следователно един голф се купува с 18 000 : 3885 = 4.63 средни месечни заплати.
    На практика разлика между 1974 и 2016 няма.
  • 9 Я. Петров

    19 6 Отговор
    Шкода Фабия е новият Голф за нормалните Ора. Всичко друго немско на пазара е скъпо. Шкодата е с еднакви параметри на Голф но на два пъти по ниска цена.

    Коментиран от #12

  • 10 Ole

    13 12 Отговор
    Фабия по нищо не се доближава до Голф, скъпи ми г-не!

    Коментиран от #11

  • 11 Boxer

    14 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ole":

    Нов автомобил се познава по миризмата отвътре. Евтината пластмаса изфирясва бързо, отделят се всякакви неприятни изпарения(някой химик може да го каже по-научно). По скъпите автомобили нямат такава гадна миризма отвътре, заради по-качеатвените материали. Това важи и за японските правени в Япония, а не в Индия. Та, когато си избирах кола, много бързо излязох WV ; Шкодата миришеше много по-добре, даже на пипане материалите бяха знчително по-приятни.
  • 12 Ники Дудука

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "Я. Петров":

    Да, ама не е 2 пъти по ниска, ако се гледат сходните модели.
    А и да не забравяме че Шкода е собственост на Фолксваген.
  • 13 Шофьор

    7 7 Отговор
    Новото си е ново!Хвали старо,карай ново!Успех с 15-20 годишните коптори "премиум"клас!Доста съм ги сменил такива.
  • 14 Ивайло

    5 1 Отговор
    Да не забравяме все пак че в германия мито не се плаща ддс е по малко и колите са им пак евтини за техния пазар. Докато в българия данака за 30 годишен дизел е 200 пъти по малък от този на 4 години или нов
  • 15 Селски тарикат

    15 1 Отговор
    Купих си 3-годишно БМВ,трета употреба на 50000 "реални" км за 37000 лв,а ново е било 92000лв.Викам си-ударих кьоравото,тез балъци толкова много пари са броили за него,а не са го карали.Да,ама след няколко дни се оказа че нещо задницата тропа-изтървал амортисьор(1000лв).После излезе аларма за смяна на задни накладки.Смених ги.Да,ама всяко малко дете знае,че задните накладки се износват в пъти по-малко от предни.От нови изкарват поне 200-300 хиляди км!!!Да бях си взел за тези пари нова от магазина,голям глупак съм!!!

    Коментиран от #19

  • 16 Мани бегай

    13 1 Отговор
    Качиството на материалите в новите автомобили е плачевно, едно време никой не е мислел за екология, консуматорското мислене от типа ползвай и хвърляй не е било на мода и не само колите, а изобщо всяка техника е правена от много по-здрави и истински материали с идеята да работи максимално дълго, без сериозни ремонти, а днес всичко се прави така че като изтече гаранцията +2-3 години започва да се разпада и сме принудени да купим ново, това си личи най-много при автомобилите. Затова колите на по 30 г. още си движат, а аз такива предпочитам.
  • 17 Патриот

    10 1 Отговор
    Само като прочета това "Публикувано във факти.бг: В допълнение, днешните автомобили имат значително по-дълъг експлоатационен живот" и ми става ясно за достоверността на статията. Вижте колко двойки още движат по улиците. Дали някога Голф 5 ще доживее до такива години - едва ли. Толкова много електроника, датчици и т.н. А всички знаем, че на немците електрониката не им силната страна.


    А също на помислим над това "Също така трябва да се отебележи и увеличението на доходите в световен мащаб". Как така ако светът разполага примерно със 200 трилиона долара при постоянно увеличаващо се население доходите се увеличават?
    По просто казано ако в началото на периода имаме 100 на 4 човека, когато хората станат 7 със същите 100лв да говорим за увеличенеи на доходите. Увеличение на доходите има в държави като САЩ, Великобритания и т.н. поробители, експлоататари и т.н., но то е за сметка на други държави като Украйна, България, Ирак, Сирия, Либия... абе всички държави от турнето на американската армия пред последните 150-200 години.
    Т.е. богатите са станали по-богати, бедните по-бедни.
  • 18 ВАГ

    6 5 Отговор
    Новите автомобили наистина имат по-дълъг живот,стига да се сравняват при еднакви условия ,еднаква кубатура, еднакви коне. На сегашните коли им се навъртат 500 000 км за 6-7 години ,на старите за целия им живот 25-30г . Стига с този мит за старите коли.

    Коментиран от #22

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 PlimP

    6 3 Отговор
    голф 1 300 000км без никви ядове, голф 7 и на 200 000 вече почва да загива, да по-бърза и комфортна е, но си е по-голям фишек
  • 21 Селски тарикат

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "Муха":

    За това сме на това дередже,щото е пълно с такива глупаци като тебе!Стара кола,от къде да знаеш какво се е случвало с нея,кой и как я е карал,и на колко километра е!?Новото си е ново,ама ти никога няма да го разбереш,щото все ще караш коли ента употреба.Успех с изкорубените с превъртени километражи и челни удари "луксозни" бракми!Българина обича да обира боклуците на западноевропейците.Аз за себе си вече знам:за тези пари само ново.

    Коментиран от #23

  • 22 Мани бегай

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "ВАГ":

    Много трудно ще намериш 25-30 годишна кола на 500 000 км, почти всички са милионери и по името ти съдя, че и ти си фен на ВАГ групата затова точно ти трябва да си най-много на ясно, че днешните представители на групата са гола вода спрямо старите, всичко е наблъскано с електроника и сложни бесмислени системи, които се скапват като им кихнеш върху някой датчик, и са наблъскани с изкусвен хром и диотчета за да изглеждат модерно и хората да кълват. Всички компании се осланят на тази политика. Защо сега някой не произведе кола с 18 години гаранция на купето както бяха Ауди 80-ките, 1000 000 км. гарация на мотора като на първия хамър или 50 и отгоре години гаранция на акумулатора както на ролс ройс, когато са си ги правели сами.

    Коментиран от #25

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 ВАГ

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мани бегай":

    Не съм фен на никой(освен на жените) имам един Фолксваген и една Тойота , имал съм Рено (от него намразих марката) имал съм Опел и Волво. Както казах в по-горния пост "при равни условия" , сега всеки може да направи мотор 3000 кубика чист дизел 67 коне и да ти даде 1млн км гаранция. Днес такива са изискванията :безопасност ,екологичност и др простотии и налага поставянето на компютри,датчици и др такива боклучета което е ахилесовата пета при всички автопроизводители.За купетата не съм много сигурен дали са били по-здрави преди ,просто сега химикалите в страните от дето ги взимаме са по-силни.

    Коментиран от #26

  • 26 Мани бегай

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "ВАГ":

    Вярвай ми, че сега имат технологията и материалите да правят здрави и надеждни коли които да изкарват години и милиони километри въпреки простотиите за екологичност и безопасност, но не го правят защото не им е икономически (печалбарски) изгодно, никоя фирма не иска да си вземеш една кола чисто нова и да я караш 30 г само с елементарна поддръжка и тук там някой по серизен ремонт като съединител или нещо от сорта, сравнително качествено се правят единствено разни бутикови коли, които не можем да си позволим и служат единствено да трупат лаври за бъдещето на компаниите върху които да лежат и да викат " еее ние едно време какви неща правехме".
  • 27 1111

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Академик Неделчев":

    Да бе, след 45г. назад и 30г "напред", реално сме 75г. в страни хахахаха
  • 28 Име

    0 0 Отговор
    Големи глупости изписани в тия коментари. Новите коли били по-калпави и за това сме щели да караме старите... До кога? Ще станем като Куба ли? Нали след още 10 години тези сегашни 25-30 годишни автомобли ще са се разпаднали. Пак ще карате стари 20-30 годишни автомобили - сегашните 10-20 годишни. И пак ще плямпате същите простотии - че новите били по-зле от старите. Колко от вас си купиха нов автомобил последните 10 години? Останалите да не коментират.
  • 29 Име

    0 0 Отговор
    Големи глупости изписани в тия коментари. Новите коли били по-калпави и за това сме щели да караме старите... До кога? Ще станем като Куба ли? Нали след още 10 години тези сегашни 25-30 годишни автомобли ще са се разпаднали. Пак ще карате стари 20-30 годишни автомобили - сегашните 10-20 годишни. И пак ще плямпате същите простотии - че новите били по-зле от старите. Колко от вас си купиха нов автомобил последните 10 години? Останалите да не коментират.