300 000 дизелови BMW-та от моделите 3er, 4er, 5er, 6er, 7er, X3, X4, X5 и X6 ще трябва да посетят фирмените сервизи за инспекция и отстраняване на възможен проблем с модула за рециркулация на изгорелите газове, който може да предизвика пожар. В началото на седмицата немската компания обяви сервизна акция за над 100 000 дизелови коли в Южна Корея след 27 регистрирани случая на самозапалване, съобщава Insurance Journal.
Проблемът е открит още през 2016-а, но точните причини, които го предизвикват, са идентифицирани едва през юни тази година. Според BMW малки количества етиленгликол от антифриза могат да попаднат в модула за рециркулация на отработените газове (EGR). Там той смесва с въглеродни и нефтени седименти и става запалим. Заради високите температури в модула тези отлагания могат да се възпламенят, разтопявайки всмукателния колектор и предизвиквайки пожар.
Сервизите ще трябва да посетят всички 4-цилиндрови дизелови BMW-та, произведени между април 2015 и септември 2016 г., и всички шестцилиндрови, напуснали фабриките между юли 2012 и юни 2015-а.
От BMW не смятат да губят време и ще разпространят информация за акцията чрез дилърската си мрежа в рамките на седмица. Всеки клиент ще бъде уведомен индивидуално.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 SR20
Коментиран от #8
12:28 08.08.2018
2 suzuki
12:45 08.08.2018
3 гост
12:55 08.08.2018
4 expert
Коментиран от #21
12:56 08.08.2018
5 Va60
12:59 08.08.2018
6 Илиев
12:59 08.08.2018
7 ожгошжфэ
Коментиран от #16, #18, #25
13:06 08.08.2018
8 Някой
До коментар #1 от "SR20":
Това за щеката сериозно ли? По-голяма глупост няма.... Субару има даже на скоростната кутия:)13:58 08.08.2018
9 Някой
14:00 08.08.2018
10 dsadsa
14:32 08.08.2018
11 ВСМУКАТЕЛЕН КОЛЕКГОР - ПЛАСТМАСА
Коментиран от #13
14:49 08.08.2018
12 фсдфс
15:55 08.08.2018
13 Перник
До коментар #11 от "ВСМУКАТЕЛЕН КОЛЕКГОР - ПЛАСТМАСА":
A, добър ден! Само ще те добавя - премиум трошач на кинти, т.е. яки кинти по постоянно разваляш се боклук. Който не вярва да си купува толупа!Коментиран от #14
19:54 08.08.2018
14 селянин
До коментар #13 от "Перник":
Има един антошка,оня ден одил да вади картошки,абе да не му се запалила еф-ката,старецо има едно четвъртвековно,,Camry,,2.0 GLi-130 коня,с бутонче за 4WD,праено у Джорджутан,ше му го дам да си до извади редовете..21:48 08.08.2018
15 ассев
09:04 09.08.2018
16 John Doe
До коментар #7 от "ожгошжфэ":
Аз съм явно някакъв сбъркан! Замених японската тоалетна с истински немски автомобил, на който най-малкото като се облегна на калника му, то той не се сгъва.Коментиран от #19, #26
09:12 09.08.2018
17 Алф
Коментиран от #28
09:32 09.08.2018
18 Трифонов
До коментар #7 от "ожгошжфэ":
А при мен пък, братле - точно обратното! Купих си чисто ново Мицубиши, при това произведено в Япония наистина, а не като повечето японски щайги, и за японска кола повече не ща и да чуя!!! Сега карам БМВ - и дума не може да става за сравнение. И дума!!!Коментиран от #27
11:01 09.08.2018
19 БАЙ ШИЛЕ
До коментар #16 от "John Doe":
Колега, аз съм голям почитател на немските три премиум марки Ауди, БМВ, Мерцедес. Имам късмета да съм притежавал модели като Ауди А6 4.2 бензин, БМВ 530 дизел, 330 дизел индивидуал, 535 бензин, Мерцедес ЕС 320 бензин, ЕС 500 бензин, все доказани модели, купувал съм ги от дилърите по Европа не чисто нови, но на не повече от 150 хиляди километра, много добри автомобили и много пари хвърлих по тях за поддръжка. Мои познати дълги години лични шофьори на разни баровци, много често ми казваха поне един път да си взема Лексус за да разбера какво значи качествен автомобил, но аз си бях заклет фен на немските премиум машини, но от време на време поглеждах по немските и швейцарски сайтове как вървят цените на лексусите среден и висок клас и все ми правеха впечатление че са малко скъпички. Докато преди 3 месеца не видях в швейцарски сайт един Лексус LS 430 2005 г, предлагаше се от дилър на Лексус в Базел, на 203000 км излишно е да споменавам с пълна сервизна история в същия този дилър един собственик и т.н. Няма да навлизам в подробности относно закупуването му и цената, само искам да споделя, че по страхотен автомобил като качество, екстри, усещане за лукс не съм имал. Няма да навлизам в технически подробности и сравнения, но определено свалям шапка на японците, които са направили автомобил с главно "А". Пожелавам на всички фенове на немските премиум марки (които в никакъв случай не са лоши), да имат възможността да покарат малко премиум Лексус за да усетят разлика11:20 09.08.2018
20 Mechka
Коментиран от #22
12:51 09.08.2018
21 АЛФА Q
До коментар #4 от "expert":
ПИШЕ МА МАХНИ НЕМСКИТЕ КАПАЦИ13:40 09.08.2018
22 Трифонов
До коментар #20 от "Mechka":
Подплатено е, но абсолютно нищо интересно не казва! Може да е карал няколко немски автомобила, но тайната на неговото убеждение се крие в израза: "не нови, но на не повече от 180 хил. км." Жизненият цикъл на един премиум немски автомобил, предвиден от производителите, е 150 хил. км. Всички сервизни интервали, съвети за правилна експлоатация и т.н., са съобразени с идеята колата да е относително надеждна до този пробег. БМВ например сочат 30 хил. км. пробег за сервизните интервали за смяна на масла и филтри. Всеки много добре знае, че няма масло например, което да запазва експлоатационните си показатели за повече от 7 хил. км. Т.е. ако сменяте маслото на 30 хил. км., от двигателя могат да се очакват безпроблемни максимум 150 хил. км. Всички на запад обаче, спазват именно посочените сервизни интервали, защото през първите пет години, БМВ например, сменят масла, филтри, спирачна и охлаждаща течност и още някои неща, БЕЗПЛАТНО. Т. нар. Service Inclusive.13:52 09.08.2018
23 Трифонов
13:53 09.08.2018
24 Трифонов
БМВ-тата и ключ на предния капак нямат - да бъркаш под ламарината да търсиш лостчета, скоби и какви ли не тъпотии, за да отвориш капака. Това е модерен, премиум автомобил и е измислен за хора, които не желаят да се занимават с подобни тривиални тъпотии, защото си имат по-важна работа. Ако обаче толкова искаш да знаеш какво точно ти е нивото на маслото, сядаш си в купето, като бял човек и с две движения нивото бива измерено и ти бива показано точно на дисплея пред теб... точно до мл.
Изобщо... не са ви ясни новите коли, така че, по-добре, пишете за това, което ви е ясно - употребявани барутници и... японски коли. Последните си ги купувайте, карайте, хвалете... Но не ми ги препоръчвайте. От акъли нямам нужда! Пари ми дай, аз знам какво да си купя!
13:53 09.08.2018
25 Miusuka Madoto
До коментар #7 от "ожгошжфэ":
Кажи им го брат, ама тия с БМВ-тата са тотал щета в главата - пример - Onq s konq! Добре дошъл в отбора на Акордеонистите!15:28 09.08.2018
26 Мъдурко
До коментар #16 от "John Doe":
Така е, сбъркан си! Поне с Евро-конфекцията със сигурност ще научиш маршрутите до сервизите.Коментиран от #29
15:33 09.08.2018
27 Нагъзиго Нагъзаки
До коментар #18 от "Трифонов":
Мицубиши, пич, не е японско! Мицу-то, Нисан и Рено (както и Инфинити) са една група, с доминацията на Рено (да излиза по-евтино, ръйш ли) А както знаем, евтиното излиза скъпо! Единствените 100% японски брандове, без интернешънъл миш-маш под капака са: Хонда, Субару и Тойота (за Сузуки не съм сигурен), както и тамошните екзотики които не са толкова срещани при нас: Дайхацу и Датсун. Това, че един автомобил е сглобяван в Япония не го прави Японски, ако, че и носи името на стар Японски бранд, доста силен едно време.15:45 09.08.2018
28 Георгиев
До коментар #17 от "Алф":
ОК, приеми, че щом за 7г. откакто го имам (Хонда Акорд`08 - купих си го лично от частник в Гърция на 66К, сега е на 158000км, 2.0 vtec) не съм стъпвал в сервиз заради проблеми, защото просто няма проблеми - значи съм малоумен! Доооообре!15:52 09.08.2018
29 John Doe
До коментар #26 от "Мъдурко":
Нека аз съм сбъркан! А на феновете на японските автомобили искрено им пожелавам да не се намира някой да ги блъсне с по-висока скорост, понеже стават на хармоника. А за колегата с лексуса - да там съм съгласен, че е на лице автомобил с главно А , но лексуса е капка в морето от японски автомобили.Коментиран от #30
16:34 09.08.2018
30 Перник
До коментар #29 от "John Doe":
Колега, за някаква твоя предполагаема безопастност при японците говориш, под тази тази статия...Дори не си правите труда да мислите!19:28 09.08.2018
31 Гост
Коментиран от #32
09:08 10.08.2018
32 ссср
До коментар #31 от "Гост":
Тоа па бегай се скрии некъде13:55 10.08.2018
33 BMW
17:03 16.08.2018
34 Машина
22:19 16.08.2018