8 Август, 2018 12:20 17 737 34

BMW отзовава 300 хил. дизелови коли в Европа заради риск от пожар

  • bmw-
  • отзоваване-
  • сервизна акция
BMW отзовава 300 хил. дизелови коли в Европа заради риск от пожар - 1

300 000 дизелови BMW-та от моделите 3er, 4er, 5er, 6er, 7er, X3, X4, X5 и X6 ще трябва да посетят фирмените сервизи за инспекция и отстраняване на възможен проблем с модула за рециркулация на изгорелите газове, който може да предизвика пожар. В началото на седмицата немската компания обяви сервизна акция за над 100 000 дизелови коли в Южна Корея след 27 регистрирани случая на самозапалване, съобщава Insurance Journal.

Проблемът е открит още през 2016-а, но точните причини, които го предизвикват, са идентифицирани едва през юни тази година. Според BMW малки количества етиленгликол от антифриза могат да попаднат в модула за рециркулация на отработените газове (EGR). Там той смесва с въглеродни и нефтени седименти и става запалим. Заради високите температури в модула тези отлагания могат да се възпламенят, разтопявайки всмукателния колектор и предизвиквайки пожар.

Сервизите ще трябва да посетят всички 4-цилиндрови дизелови BMW-та, произведени между април 2015 и септември 2016 г., и всички шестцилиндрови, напуснали фабриките между юли 2012 и юни 2015-а.

От BMW не смятат да губят време и ще разпространят информация за акцията чрез дилърската си мрежа в рамките на седмица. Всеки клиент ще бъде уведомен индивидуално.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 SR20

    48 0 Отговор
    BMW и те толкова изнагляха че дори не слагат щека за да си провериш маслото

    Коментиран от #8

  • 2 suzuki

    16 5 Отговор
    Скапано автомобилостроене но вече съм на GSXS-750 2018 и съм най щастливия човек, само да не се гътна някъде хахаха
  • 3 гост

    27 0 Отговор
    Има десетки случаи на самозапалени БМВ-та, но от компанията не правеха нищо. Чак след като Китай ги заплаши със съд и забрани за продажба разбраха каква била причината и предприеха акция. Същото беше и с ГМ и техните ключалки, същото и с ФВ и техните дизели, същото е и с Таката. Още преди десетки години корпоративната мисъл работи така: ако предявените искове и рискове са под стойността на акцията - продължавай и плащай, ако са по-големи - прави акция.
  • 4 expert

    1 9 Отговор
    И къде го пише това в чуждестранните сайтове? Имаше такава кампания за 300 000 бройки в UK, понеже е имало риск от прегаряне на силов кабел и двигателят в последствие да изгасне моментално. Не знам това откъде го намерихте :D

    Коментиран от #21

  • 5 Va60

    11 6 Отговор
    За това си карам 23год дизел и си пея само незнам на 10 л нафта как ще му се отрази 10 л олио
  • 6 Илиев

    19 4 Отговор
    А уж колите с АГУ били опасни щото возели бомба
  • 7 ожгошжфэ

    31 27 Отговор
    само в южна Корея ли се палят тези кенефи ---- то боклука си е боклук -карах го 530d и не искам повече да чуя за бмв -- караш кола поддържаш джип --- сега съм с хонда акорд и е перфектна хиляди класи над бмв ---- а за любителите на бмв ще ви кажа ако един път се качите на Японска кола , никога повече няма да искате немски кенефи

    Коментиран от #16, #18, #25

  • 8 Някой

    18 6 Отговор

    До коментар #1 от "SR20":

    Това за щеката сериозно ли? По-голяма глупост няма.... Субару има даже на скоростната кутия:)
  • 9 Някой

    3 0 Отговор
    А тва за акциите още от "Боен Клуб" го знаем:)
  • 10 dsadsa

    11 0 Отговор
    Някой май ще маха лъжлив софтуеър
  • 11 ВСМУКАТЕЛЕН КОЛЕКГОР - ПЛАСТМАСА

    24 3 Отговор
    СИЧКИ ЩУЦЕРИ И КОЛЕНА ПО ОХЛАДИТЕЛНАТА СИСТЕМА НА БЛОКА - ПЛАСТМАСОВИ - ПРИ СПУКВАНЕ ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ ИЗВЪНГРАДСКО ДОКЪТ РАЗБЕРЕШ И АЙДЕЕ ГЛАВАТА ОТИВА НА КИНО. БЕ ЕМ ВЕ ПЪЛЕН БОКЛУК ТРОШАЧ НА КИНТИ.

    Коментиран от #13

  • 12 фсдфс

    17 7 Отговор
    Немско инженерство, топ качество....и ваг и мерцедес са същите.
  • 13 Перник

    16 0 Отговор

    До коментар #11 от "ВСМУКАТЕЛЕН КОЛЕКГОР - ПЛАСТМАСА":

    A, добър ден! Само ще те добавя - премиум трошач на кинти, т.е. яки кинти по постоянно разваляш се боклук. Който не вярва да си купува толупа!

    Коментиран от #14

  • 14 селянин

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Перник":

    Има един антошка,оня ден одил да вади картошки,абе да не му се запалила еф-ката,старецо има едно четвъртвековно,,Camry,,2.0 GLi-130 коня,с бутонче за 4WD,праено у Джорджутан,ше му го дам да си до извади редовете..
  • 15 ассев

    5 6 Отговор
    Вие не разбрахте ли че тази марка с 3 букви за малоумни БМВ(беемВЕ), на практика е пълен боклук
  • 16 John Doe

    5 6 Отговор

    До коментар #7 от "ожгошжфэ":

    Аз съм явно някакъв сбъркан! Замених японската тоалетна с истински немски автомобил, на който най-малкото като се облегна на калника му, то той не се сгъва.

    Коментиран от #19, #26

  • 17 Алф

    4 10 Отговор
    Който сравнява бмв със японски боклук е малоумен. Все едно да сравняваш лед телевизор с чернобял.

    Коментиран от #28

  • 18 Трифонов

    7 8 Отговор

    До коментар #7 от "ожгошжфэ":

    А при мен пък, братле - точно обратното! Купих си чисто ново Мицубиши, при това произведено в Япония наистина, а не като повечето японски щайги, и за японска кола повече не ща и да чуя!!! Сега карам БМВ - и дума не може да става за сравнение. И дума!!!

    Коментиран от #27

  • 19 БАЙ ШИЛЕ

    7 2 Отговор

    До коментар #16 от "John Doe":

    Колега, аз съм голям почитател на немските три премиум марки Ауди, БМВ, Мерцедес. Имам късмета да съм притежавал модели като Ауди А6 4.2 бензин, БМВ 530 дизел, 330 дизел индивидуал, 535 бензин, Мерцедес ЕС 320 бензин, ЕС 500 бензин, все доказани модели, купувал съм ги от дилърите по Европа не чисто нови, но на не повече от 150 хиляди километра, много добри автомобили и много пари хвърлих по тях за поддръжка. Мои познати дълги години лични шофьори на разни баровци, много често ми казваха поне един път да си взема Лексус за да разбера какво значи качествен автомобил, но аз си бях заклет фен на немските премиум машини, но от време на време поглеждах по немските и швейцарски сайтове как вървят цените на лексусите среден и висок клас и все ми правеха впечатление че са малко скъпички. Докато преди 3 месеца не видях в швейцарски сайт един Лексус LS 430 2005 г, предлагаше се от дилър на Лексус в Базел, на 203000 км излишно е да споменавам с пълна сервизна история в същия този дилър един собственик и т.н. Няма да навлизам в подробности относно закупуването му и цената, само искам да споделя, че по страхотен автомобил като качество, екстри, усещане за лукс не съм имал. Няма да навлизам в технически подробности и сравнения, но определено свалям шапка на японците, които са направили автомобил с главно "А". Пожелавам на всички фенове на немските премиум марки (които в никакъв случай не са лоши), да имат възможността да покарат малко премиум Лексус за да усетят разлика
  • 20 Mechka

    9 0 Отговор
    До коментар 19: Най накрая в този форум да видя мнение подплатено с реална информация от човек,който е ползвал няколко модела на различни марки,а не само непроверена информация и лично мнение от карането на 1 кола.

    Коментиран от #22

  • 21 АЛФА Q

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "expert":

    ПИШЕ МА МАХНИ НЕМСКИТЕ КАПАЦИ
  • 22 Трифонов

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Mechka":

    Подплатено е, но абсолютно нищо интересно не казва! Може да е карал няколко немски автомобила, но тайната на неговото убеждение се крие в израза: "не нови, но на не повече от 180 хил. км." Жизненият цикъл на един премиум немски автомобил, предвиден от производителите, е 150 хил. км. Всички сервизни интервали, съвети за правилна експлоатация и т.н., са съобразени с идеята колата да е относително надеждна до този пробег. БМВ например сочат 30 хил. км. пробег за сервизните интервали за смяна на масла и филтри. Всеки много добре знае, че няма масло например, което да запазва експлоатационните си показатели за повече от 7 хил. км. Т.е. ако сменяте маслото на 30 хил. км., от двигателя могат да се очакват безпроблемни максимум 150 хил. км. Всички на запад обаче, спазват именно посочените сервизни интервали, защото през първите пет години, БМВ например, сменят масла, филтри, спирачна и охлаждаща течност и още някои неща, БЕЗПЛАТНО. Т. нар. Service Inclusive.
  • 23 Трифонов

    5 0 Отговор
    Ето защо, да си купиш БМВ, Ауди или Мерц на 180 хил. км., пък макар и само на 4 - 5 години, означава, че си купил поредния стар дръгел... нищо повече. И големите и скъпи ремонти следват обикновено именно след този пробег. Субективното отношение на колегата, че едва ли не, кара чисто нова кола, е именно това - субективно и крайно погрешно! Производителите се интересуват от мнението само на онези, които си купуват продуктите им НОВИ! Чисто нови! От магазина, по поръчка, на 0 км. Никой не разработва и не пази двигателите на един нов Мерц, БМВ или Ауди. Изкарва колата от шоурума и... газ до отказ! И... сменя масла през 30 хил. км... И когато колата стане на 150 хил. км., започва да се оглежда и в следващите 30 хил. км., я продава... Тежко и горко на следващия нашенец, дето е изтупал всички дюшеци с идеята, че 4 годишното, изглеждащо отвсякъде като ново, БМВ 535xd, на "само" 183 000 км., е почти ново. Секретът е в това "почти".
  • 24 Трифонов

    8 6 Отговор
    И за щеките сега! Естествено, че нямат щека! В смисъл на метален или пластмасов прът, набит в мотора, който да мажеш с разни парцали, за да установиш колко масло има в двигателя. И всеки път, като я извадиш щеката, тя различно показва. Капе ти масло по краката, мажеш ръцете, после в панталона, по интериора... изобщо страхотна тъпотия!
    БМВ-тата и ключ на предния капак нямат - да бъркаш под ламарината да търсиш лостчета, скоби и какви ли не тъпотии, за да отвориш капака. Това е модерен, премиум автомобил и е измислен за хора, които не желаят да се занимават с подобни тривиални тъпотии, защото си имат по-важна работа. Ако обаче толкова искаш да знаеш какво точно ти е нивото на маслото, сядаш си в купето, като бял човек и с две движения нивото бива измерено и ти бива показано точно на дисплея пред теб... точно до мл.
    Изобщо... не са ви ясни новите коли, така че, по-добре, пишете за това, което ви е ясно - употребявани барутници и... японски коли. Последните си ги купувайте, карайте, хвалете... Но не ми ги препоръчвайте. От акъли нямам нужда! Пари ми дай, аз знам какво да си купя!
  • 25 Miusuka Madoto

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "ожгошжфэ":

    Кажи им го брат, ама тия с БМВ-тата са тотал щета в главата - пример - Onq s konq! Добре дошъл в отбора на Акордеонистите!
  • 26 Мъдурко

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "John Doe":

    Така е, сбъркан си! Поне с Евро-конфекцията със сигурност ще научиш маршрутите до сервизите.

    Коментиран от #29

  • 27 Нагъзиго Нагъзаки

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Трифонов":

    Мицубиши, пич, не е японско! Мицу-то, Нисан и Рено (както и Инфинити) са една група, с доминацията на Рено (да излиза по-евтино, ръйш ли) А както знаем, евтиното излиза скъпо! Единствените 100% японски брандове, без интернешънъл миш-маш под капака са: Хонда, Субару и Тойота (за Сузуки не съм сигурен), както и тамошните екзотики които не са толкова срещани при нас: Дайхацу и Датсун. Това, че един автомобил е сглобяван в Япония не го прави Японски, ако, че и носи името на стар Японски бранд, доста силен едно време.
  • 28 Георгиев

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Алф":

    ОК, приеми, че щом за 7г. откакто го имам (Хонда Акорд`08 - купих си го лично от частник в Гърция на 66К, сега е на 158000км, 2.0 vtec) не съм стъпвал в сервиз заради проблеми, защото просто няма проблеми - значи съм малоумен! Доооообре!
  • 29 John Doe

    0 8 Отговор

    До коментар #26 от "Мъдурко":

    Нека аз съм сбъркан! А на феновете на японските автомобили искрено им пожелавам да не се намира някой да ги блъсне с по-висока скорост, понеже стават на хармоника. А за колегата с лексуса - да там съм съгласен, че е на лице автомобил с главно А , но лексуса е капка в морето от японски автомобили.

    Коментиран от #30

  • 30 Перник

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "John Doe":

    Колега, за някаква твоя предполагаема безопастност при японците говориш, под тази тази статия...Дори не си правите труда да мислите!
  • 31 Гост

    1 3 Отговор
    Крайно време е. Дизелите замърсяват и тровят.Или на метан или за скрап.Тотална забрана.Независимо каква марка е.Колкото по-рано тези буклуци и гълтачки на пари и чист въздух се забранят толкова по-добре за всички нас.

    Коментиран от #32

  • 32 ссср

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Тоа па бегай се скрии некъде
  • 33 BMW

    2 0 Отговор
    За това аз карам бензиново V8 BMW :D
  • 34 Машина

    1 0 Отговор
    Той и лексуса го е купил на 200 хил. човека, но явно не е за изхвърляне още. За разлика от немските премиум марки...