21 Септември, 2018 12:12 6 784 8

Защо продажбите на коли в ЕС се увеличиха драстично през август?

  • автомобили-
  • европа-
  • продажби-
  • ръст-
  • wltp
Защо продажбите на коли в ЕС се увеличиха драстично през август? - 1
Снимка: Shutterstock

Принципно август месец е най-слабият откъм продажби на нови автомобили. Този август обаче статистиката отчита уникален ръст. На какво се дължи това? От Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) съобщават за ръст от 31.2 %.

Статистиката обхваща пазарите на 27 страни от ЕС, включително и българският и е за месец август 2018 година. Най-вероятната причина за този бурен ръст е влизащият в сила от първи септември стандарт WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Заради него производителите искаха да се "изчистят" от готовата си продукция, която не отговаря на WLTP и предлагаха всевъзможни отстъпки за наличните си бройки. Най-много от тези акции се възползват в Испания, където ръстът е 48.7%.

Останалите големи пазари също бележат сериозен ръст - Франция - 40%, Германия - 24.7%, Великобритания - 23.1%, Белгия - 53.3%, Полша - 63.4%, Италия - 9.5%. Що се отнася до отделните производители, то VW е увеличил продажбите си през август с 41%, PSA - със 17.9%, Renault - с 57.8%, Ford - с 16.9%, BMW - с 6.5%.

Единствено Daimler отчита спад с 2.8%. Азиатските производители също отчитат сериозен ръст в продажбите на нови коли в Европа през август. Toyota с 19.4%, Nissan с 44.7%, Honda с 20.8%. Южнокорейските Hyundai и Kia бележат ръст в ЕС с 35% и 14.5%, съответно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 цистит

    4 13 Отговор
    масово япончета явно натам духа вятъра
  • 2 Alex

    26 3 Отговор
    Обикалях точно август да питам за отстъпки в ТМ Ауто, СФА, АМК, Еспейс, КИА, Хюндай, Сузуки и ФВ е от никъде нищо. За пример Дачията е скочила с 3000 лв, Пежо 301 с 2500, КИА с 5000, Хюндая е космос вече.
    Трябва да си корпоративен клиент и да взимаш бройки, за да ти направят отстъпка.

    Коментиран от #3

  • 3 Язе

    21 1 Отговор

    До коментар #2 от "Alex":

    Бг е друга губерня.Когато всичко на Запад се вдига,тук двойно.Когато на Запад всичко пада,тук се вдига.Сигурен съм,че вносителите на автомобили в БГ ако ги питаш не са чували за отстъпки когато другите правят.
  • 4 Ервин

    23 3 Отговор
    И после се чудете защо хората си внасят автомобили втора ръка от Европа, та дори и такива до 10хил км пробег, реално нови.
    Бг дилъра, тип главанак, продавал вафли цял живот нито може да ти създаде интерес с аргументи, нито може да ти погали егото с разумна отстъпка. Освен това има разлика между фабрично новите коли при немски дилър да речем и българския такъв. Тънък момент, но някои хора го знаят..

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Трифонов

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ервин":

    Кола на 1 година и 3 месеца, на 7500 км. НЕ Е НОВА КОЛА! Приеми го на доверие и не прави глупостта да се изръсиш за такава, особено премиум марка, че ми омръзна да слушам оплаквачи, плюещи по марката и нейната надеждност, твърдейки че са си купили "реално нова кола". Колата е или нова, или не е... А щом е употребявана, АБСОЛЮТНО НИКОЙ НА ТОЯ СВЯТ НЕ МОЖЕ ДА ТИ КАЖЕ КЪДЕ, ОТ КОГО, КОЛКО И НАЙ-ВЕЧЕ КАК... Е УПОТРЕБЯВАНА... и, разбира се, дали не е била безобразно разбивана в чужбина и "възстановена на 100%" в БГ...
    Не се лъжете. Ако нямате пари за нова, разбира се, ще купите употребявана... и ще я поправяте, защото ще се разваля... Ако имате обаче, идете и си поръчайте нова кола.
  • 6 qqqqqq

    5 0 Отговор
    Защото махат дизелите. Хората масово минават на другите варианти. А това което хвърлят ще дойде при нас въшльовците. Това дизелите да държат по ниска цена от бензинките по нашите авто-къщи, никога не е било. Онзи ден обикалях да гледам, 80% от автомобилите бяха дизели.
  • 7 Коня

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ервин":

    И каква е тънката разлика?? Не ми казвай само че качеството е различно
  • 8 МG на работа

    5 1 Отговор
    А има й нещо друго че колите който диларите внасят в България имат и друга качество. Имам пред вид лошо в сравнение с това З Европа.