Принципно август месец е най-слабият откъм продажби на нови автомобили. Този август обаче статистиката отчита уникален ръст. На какво се дължи това? От Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) съобщават за ръст от 31.2 %.
Статистиката обхваща пазарите на 27 страни от ЕС, включително и българският и е за месец август 2018 година. Най-вероятната причина за този бурен ръст е влизащият в сила от първи септември стандарт WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).
Заради него производителите искаха да се "изчистят" от готовата си продукция, която не отговаря на WLTP и предлагаха всевъзможни отстъпки за наличните си бройки. Най-много от тези акции се възползват в Испания, където ръстът е 48.7%.
Останалите големи пазари също бележат сериозен ръст - Франция - 40%, Германия - 24.7%, Великобритания - 23.1%, Белгия - 53.3%, Полша - 63.4%, Италия - 9.5%. Що се отнася до отделните производители, то VW е увеличил продажбите си през август с 41%, PSA - със 17.9%, Renault - с 57.8%, Ford - с 16.9%, BMW - с 6.5%.
Единствено Daimler отчита спад с 2.8%. Азиатските производители също отчитат сериозен ръст в продажбите на нови коли в Европа през август. Toyota с 19.4%, Nissan с 44.7%, Honda с 20.8%. Южнокорейските Hyundai и Kia бележат ръст в ЕС с 35% и 14.5%, съответно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 цистит
13:19 21.09.2018
2 Alex
Трябва да си корпоративен клиент и да взимаш бройки, за да ти направят отстъпка.
Коментиран от #3
14:15 21.09.2018
3 Язе
До коментар #2 от "Alex":
Бг е друга губерня.Когато всичко на Запад се вдига,тук двойно.Когато на Запад всичко пада,тук се вдига.Сигурен съм,че вносителите на автомобили в БГ ако ги питаш не са чували за отстъпки когато другите правят.14:38 21.09.2018
4 Ервин
Бг дилъра, тип главанак, продавал вафли цял живот нито може да ти създаде интерес с аргументи, нито може да ти погали егото с разумна отстъпка. Освен това има разлика между фабрично новите коли при немски дилър да речем и българския такъв. Тънък момент, но някои хора го знаят..
Коментиран от #5, #7
15:20 21.09.2018
5 Трифонов
До коментар #4 от "Ервин":
Кола на 1 година и 3 месеца, на 7500 км. НЕ Е НОВА КОЛА! Приеми го на доверие и не прави глупостта да се изръсиш за такава, особено премиум марка, че ми омръзна да слушам оплаквачи, плюещи по марката и нейната надеждност, твърдейки че са си купили "реално нова кола". Колата е или нова, или не е... А щом е употребявана, АБСОЛЮТНО НИКОЙ НА ТОЯ СВЯТ НЕ МОЖЕ ДА ТИ КАЖЕ КЪДЕ, ОТ КОГО, КОЛКО И НАЙ-ВЕЧЕ КАК... Е УПОТРЕБЯВАНА... и, разбира се, дали не е била безобразно разбивана в чужбина и "възстановена на 100%" в БГ...Не се лъжете. Ако нямате пари за нова, разбира се, ще купите употребявана... и ще я поправяте, защото ще се разваля... Ако имате обаче, идете и си поръчайте нова кола.
08:15 22.09.2018
6 qqqqqq
08:43 22.09.2018
7 Коня
До коментар #4 от "Ервин":
И каква е тънката разлика?? Не ми казвай само че качеството е различно10:42 22.09.2018
8 МG на работа
11:06 22.09.2018