Last news in Fakti

19 Април, 2010 13:01 11 212 36

Citroen подготвя конкурент на Maybach

  • citroen

По време на предстоящото автомобилно изложение в Шанхай Citroen ще представи концепция на автомобил от свръхлуксозния клас. Иновативната разработка носи името Metropolis и е с дължина 5 300 мм. Metropolis е по-голям от удължените версии на Mercedes-Benz S-Klasse и Audi A8, а с широчината си от два метра се доближава до лимузината Maybach 62.

Концепцията е разработена в шанхайското дизайнерско студио на PSA и в нея са използвани елементи от прототипа Hypnos. По-конкретно става дума за аналогичните шеврони на радиаторната решетка, сходните вертикални въздухозаборници в предната броня и почти идентичните странични огледала за обратно виждане.

Автомобилът е снабден с 21-цолови лети джанти с изключително авангарден дизайн, които са "обути" с гуми с размер 265/35. Прототипът е построен на модернизирана платформа на PSA, която в момента се използва за Citroen C6. Metropolis е снабден също така и със система за задвижване и на четирите колела и седемстепенна роботизирана трансмисия. За задвижването се грижат двулитров бензинов V6 агрегат и електромотор с 55 к.с., които могат да нараснат за кратко до 95 коня. Сумарната мощност на хибрида е 460 к.с., а максималният въртящ момент - 429 Нм.

По думи на представители на Citroen динамичните характеристики на Metropolis съответстват на автомобил с V-образен осмак с обем четири литра. Разликите обаче са в икономичността и ниските нива на CO2 на хибридната концепция. Изхвърлянето на въглероден двуокис в атмосферата е 70 грама на километър.

Относно възможността Metropolis да се произвежда серийно засега нищо не се споменава. Ако това все пак стане, марката Citroen ще навлезе в нова за компанията пазарна ниша. Премиерата в Китай не е случайна. В момента това е вторият по значение пазар за Citroen.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Power

    47 6 Отговор
    Дизайна много..ама много ме радва :) !!!
  • 2 S4

    28 13 Отговор
    4ovek, koito bi si kupil Maybach, nikoga ne bi se kolebal, kamo li vmesto tova da vzeme citroen. Krasiva e, no v tozi klas e vajna emlemata, a v slu4aq tq e bor4e
  • 3 AERO

    18 17 Отговор
    tozi avtomobil ste ima pazaren uspeh,za razlika ot MAYBACH koito niamashe takuv,tozi CITROEN e smislen avtomobil kakto i da go poglednesh!
  • 4 nnn

    14 10 Отговор
    mn diva kolica
  • 5 stefan

    20 9 Отговор
    този път ситроен направиха кола!!! евала!
  • 6 troshacha

    15 4 Отговор
    ULTRA IAKO CITRO !!! JALKO CHE NIAMA SNIMKI OTVUTRE.
  • 7 Xantia TurboD

    16 7 Отговор
    "емлемата" на ситроен показва зацепени зъбни колела,а не борче...
  • 8 FXX

    15 8 Отговор
    евала, евала, ситроен са го измислили, те си знаят работата, при това не се говори за пари, със сигурност ще е по евтин от майбаха и то със много, затова хората ще си го купуват него, и няма да отстъпва по нищо, на майбаха, ееееее няма да има диаманти насам натам по колата, но това според мен не прави колата по лоша.
  • 9 Опитен

    18 8 Отговор
    Ненавиждам френски автомобили от ранна тинеджърска възраст (имал сам пежо, ситроен и рено). От тогава какрам само немски. Обаче няма как да не призная, че този ситроен е най-красивия автомобил, който съм виждал през живота си. Няма детайл, който да не е в пълна хармония с останлите. Единствено ми се струва малко слаб мотора, но щом казват, сигурно купето е леко.
  • 10 4ipi

    27 7 Отговор
    попринцип аз казвам:"французите ги бива само в 1:фенската любов" но тък бих замълчал. Фен съм на Германсите коли и по точно Бенц които конструират Маибах.Има 1 поговорка "не сади за книгата по корицата".Страхотен дизайн,ще видиме какво ще излезне накрая
  • 11 RR

    11 8 Отговор
    Какъв е този 2.0 двигател с 460 к.с!
  • 12 Mercedes N1

    11 19 Отговор
    Ne stawa !! twa e nai tupata kola koqto sum wijdal !! i nqma da ima nikakwa pazarna pechalba ! Dokato Stigne Klasa na Maybach ima mn rezki za delkane ;) takache NIKUV shans ;);) a i e Frensko !
  • 13 citroen sucks

    7 12 Отговор
    van6en vid ok gore dolu no sum sig 4e e palen bokluk po otn na dvigatel a tova e nai vajnoto v 1 kola :X
  • 14 Маджо

    4 5 Отговор
    Дизаина е уникален,но само президентствата на Франция и Белгия биха купили този автомобил.Един истински сноб не би се качил...
  • 15 sarafa

    7 8 Отговор
    Автомобила е много красив! Ситроен са №1 по авангардизъм. А логото им представлява военни нашивки.
  • 16 vvv

    2 7 Отговор
    я ми кажете на Рено логото какво представлява.Дали е това което си мисля!
  • 17 tony

    5 4 Отговор
    strahoten avtomobil mom4eta 2.0 kila hibrid eko tam e budesteto.razbira4i sa te.mercedes n1 ti mnogo koli li si vijdal na selo.po dobra ot 190d ili 124
  • 18 citroen

    5 8 Отговор
    Детински дизайн, способен да впечатли маняци на тема компютърни игрички и комикси.Не може да става дума за сравнение с Майбах.
  • 19 Монако

    3 5 Отговор
    Хубава работа, хубава. Дори от картинките изглежда красиво. Дано и реално да е така. Ама да видим кога ще излезе на пазара, защотото Майбах колкото и да е по-консервативен , за някои грозноват или по-скоро леко притъпен дизайн, поне е на пазара, а това е най важното, останалото са мечти. А до тогава какво ще искарат германските производители не е ясно.
  • 20 KKK

    7 4 Отговор
    strahoten avtomobil e tozi citroen,za razlika ot vsichki germanski darveta. sled kato vednaj sam karal dosta nemski avtomobili,i ne iskam da chuja i poveche za tjh bih kazal che tova e n1
  • 21 Larsen

    10 2 Отговор
    Защо имам чувството, че тука доста биберони си дават мнението за френските автомобили.Противопоставят се две велики държави във автомобилостроенето-Франция и Германия,и не е редно да има крайни ,даже обидни оценки за тези автомобили ,които съм сигурен ,че 99% от пишещите не могот да си ги позволят като нови.Всеки автомобил си има и плюсовете и минусите, и затова всяка марка се стреми да задоволи потребителското търсене.Така, че и злобарските подмятания за новият автомобил на Дачия-Дъстър са направо смешни.Според мен най-хубавият автомобил е служебният,а след това е новият/ако ти е дебела банковата сметка/,всичко друго е за зяпачите в Корекома,както беше по Живково време...т.е.качвайте се на старите дъргели /ако ще и да е Мерцедес/ и беж на канала...в автосервиза. Ларсен
  • 22 Ogi

    6 4 Отговор
    Ларсен е прав - най-добрата кола е служебната. А за Ситроена - не се подвеждайте по сравнението с Майбах. Той е консервативен, а този Ситроен е далеч по красив и иновативен. С Майбах може вече и да не те погледнат, а с това нещо ще обереш точките. Дизайнът е уникат. Отлична хибридна концепция с икономичен, но мощен бензинов двигател. А представяте ли си какво ще е вътре и как ще вози?!

    Коментиран от #33

  • 23 Никола

    6 4 Отговор
    Хаха, абсолютно заставам зад мнението на Ларсен, където той казва, че тук повечето сте биберони! Вие сигурно не сте виждали Майбах тръгват да обсъждат Ситроен. И за разлика от Мерцедес или БМВ, където имат най-ДЪРВЕНИЯ дизайн в света в Ситроен не може да става на въпрос /коли след 2000 год./ даже тук палячовците че чудят как има 2.0 с 460 к.с.-ми то това да не са мерцедес или бмв - трябва да направят един милярд кубика, за да вместят 512 коня. Пфу! Аматьори! А и се хвалят даже /6.3/ Хахахахаха! Шутове!
  • 24 Никола

    6 4 Отговор
    Хаха, абсолютно заставам зад мнението на Ларсен, където той казва, че тук повечето сте биберони! Вие сигурно не сте виждали Майбах тръгват да обсъждат Ситроен. И за разлика от Мерцедес или БМВ, където имат най-ДЪРВЕНИЯ дизайн в света в Ситроен не може да става на въпрос /коли след 2000 год./ даже тук палячовците че чудят как има 2.0 с 460 к.с.-ми то това да не са мерцедес или бмв - трябва да направят един милярд кубика, за да вместят 512 коня. Пфу! Аматьори! А и се хвалят даже /6.3/ Хахахахаха! Шутове!
  • 25 ivailo

    4 3 Отговор
    tova shte bade mnogo efektno.hem shte e luksozna hem shte e s dobar dvigatel i shte vozi strashno vse pak citroen
  • 26 неук

    6 2 Отговор
    Ей баварчета я вижте рено меган спорт 2000см приблизително 235к.с. а немските спортисти 3000см - 240к.с.кой прави по добри двигатели А??? sl600 битурбо некви 500к.с. далеч не са като италианките новото 458 италия е 4.5л без турбо 570к.с.
  • 27 Още по-неук

    2 5 Отговор
    Неук, когато Рено Меган Спорт, със своите 235 кончета навърти 370 хиляди км., колкото съм навъртял с 2.8 на БМВ (купена е нова, магазинска), БЕЗ ДА СЪМ ОТВАРЯЛ ДВИГАТЕЛЯ, тогава можем да спорим за по-добри двигатели. А колкото до автомобила на Ситроен - може би е най-красивия автомобил, който съм виждал.
  • 28 komanh

    1 6 Отговор
    Щеше да е още по-добре,ако я нямаше емблемата.
  • 29 ---

    3 8 Отговор
    Citroen подготвя конкурент на Maybach axaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxa това е достатъчно
  • 30 bbb

    2 7 Отговор
    Колата е супер но не и марката колеги марката
  • 31 Ogi

    8 2 Отговор
    Точно марката е маркова, бе тиквеници. Ако Ситроен не е марка, вие сте неандерталци!
  • 32 citroen4o

    3 2 Отговор
    uraa samo CITROEN,na men mi e promit mozaka samo citroen.za 6vabska ne iskam i da 4uia.neka da si karat 6.3 biturboto az za tva hodia da im nosia postoianno maslo po pyti6tata,6toto sa mnogo hubavi.
  • 33 Mercedes-Benz

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ogi":

    Абе баце ти си бил голям крет*н бе,искам да ти кажа че много успешно ме разсмиваш и нарочно влизам тука,за да ти чета глупостите като нямам настроение xaaxxaaxxaxaxaxaxa Да знаеш че като бебе са те изпускали на главата,определено не си в час душицо златна xaaxxaaxxaxaaxxa За да кажеш че с Майбах нямало да ти обърнат внимание,а с кенефния Ситроен да,значи ти определено не си си пил хаповете скоро :-D

    Както и да е,сега по темата,лично според мене тоя ЦИЦОен може да се конкурира с немските представители от средния клас,нищо повече,след което ще се обезцени както грозничкия C6 и ще струва 2ра ръка от порядъка на 15 000 евра при положение че е струвал 45 000 xaaxxaxaxa
  • 34 Yashko

    0 0 Отговор
    ne znam ama karam citroen pikaso 2002 godina skasa mi nervite i spestqvaniqta taq kola...pove4e nikakvi francuzi..pisna mi da q taralqnkam po servizite...
  • 35 Mercedes-Benz BG

    1 0 Отговор
    искам да ти кажа че много успешно ме разсмиваш и нарочно влизам тука,за да ти чета глупостите като нямам настроение xaaxxaaxxaxaxaxaxa За да кажеш че с Майбах нямало да ти обърнат внимание,а с кенефния Ситроен да,значи ти определено не си си пил хаповете скоро :-D

    Както и да е,сега по темата,лично според мене тоя ЦИЦОен може да се конкурира с немските представители от средния клас,нищо повече,след което ще се обезцени както грозничкия C6 и ще струва 2ра ръка от порядъка на 15 000 евра при положение че е струвал 45 000 xaaxxaxaxa
    ____________________________________________________________

    Evala bate prav si kak shte se klasira za oponent tozi citroen na maybach neznam tq kolata e super skypa,luksozna i nai veche markova a citroen :D nishto az si znam ot dqdo mi
    francuzite samo parfumi mogat da pravqt no ne i koli :D
  • 36 xa

    0 0 Отговор
    еееееееееееее навсякъде трябва да има пеленачета, който да спамят из сайтовете и да хранят. Като няма какво да правите качвайте се на баща ви на БМВ-3ка или на голф/купи си голф 2 и да не те е*е/!
    Иначе колата ще е зверска ама сравнението с майбах-а не е на мястото си!