9 76218

Нов турбомотор за Nissan Qashqai

  • nissan-
  • qashqai-
  • 1.3 dig-t

Хитовият кросоувър Nissan Qashqai вече се предлага с новия турбодвигател 1.3 DIG-T, разработен съвместно с Mercedes-Benz. Купувачите ще могат да избират между два мощностни варианта със 140 и 160 к.с.

По-слабата версия с максимален въртящ момент 240 Нм се комплектова само с шестстепенна скоростна кутия с ръчно превключване, а по-мощната с 260 Нм може да се поръча и със седемстепенна роботизирана трансмисия. В такъв случай въртящият момент вече е 270 Нм.

Qashqai 1.3 DIG-T става първият Nissan със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. До този момент версиите с два педала и напречно разположен двигател се оборудваха с вариатор.

Новият мотор заменя едновременно старите двигатели с обем 1.2 (115 к.с.) и 1.6 литра (163 к.с.). Старият 1.6-литров турбодизел със 130 коня обаче остава в гамата. Агрегатът е разработен в сътрудничество с Daimler. Монтира се също на Renault Scenic и Kadjar, както и на Mercedes Benz A-Klasse. Французите произвеждат своята версия в завода си в испанския гр. Валядолид, а немците - в Кьоледа, Германия.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.

Свързани новини

  • Nissan пооправи дизайна на Murano
    Nissan пооправи дизайна на Murano
    Японската компания Nissan представи на автомобилното изложение в Лос Анжелис обновеното Murano. Фейслифтът на третото поколение на кросоувъра впечатля ...
    30.11.2018
    4 942
    10

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аман от даунсайзинг

    22 24 Отговор
    1.3 , 240 Нм - колко му й е ресурса на тази сенокосачка? Ако има собственици на Кашкай, може ли да споделят как се държи на пътя този "джип" с двама възрастни, двама тийна отзад, колелета на покрива, палатка и друг багаж? С пуснат климатик ще можеш ли да изпревариш нормално кола ако си на баир?

    Коментиран от #2, #3, #4, #7

  • 2 Ремонт му е майката

    24 9 Отговор

    До коментар #1 от "Аман от даунсайзинг":

    Нали затова е този даунсайзинг, да падне пробега до основен ремонт, че то какво беше преди, караш двайсет години, всичко останало се скапва, а двигателя на пушка. Друго си е на 4-5 години да вземат няколко хилядарки за ремонт на двигател.
  • 3 M1 Yamaha

    17 13 Отговор

    До коментар #1 от "Аман от даунсайзинг":

    Много си зян приятел!
  • 4 Защо бре?

    26 7 Отговор

    До коментар #1 от "Аман от даунсайзинг":

    Че като имаш толкова челяд и багаж,кой те кара да купуваш 1.3 двигател?

    Коментиран от #5


  • 5 Аман от даунсайзинг

    16 4 Отговор

    До коментар #4 от "Защо бре?":

    Е, каква да е колата за четиричленно семейство? Някоя ламя от сорта на Ланд Крузер? Добре, че са оставили възможност за 1.6 турбодизел.

    Коментиран от #8

  • 6 1,2(115)

    14 2 Отговор
    С 1,2 мотор и 3ма възрастни дете, багаж и климатик се държи много добре, само да е в обороти.
  • 7 гост

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "Аман от даунсайзинг":

    Тъй , тъй , ще видим след 3-4 години като вземат да слагат 0,7-0,8 литрови "турбо" чудовища , даже и по-малки , щото 95 гр/км как са праят , какви ще ги пеете , еееех какви мотори имашееее , 1,3 , че даже 1,5 , ахахаххах !!!
  • 8 Язе

    11 3 Отговор

    До коментар #5 от "Аман от даунсайзинг":

    Като имаш толкова багаж,ще возиш и деца си взимаш едно комби с 200к.с и си готов.
  • 9 Турбомания

    6 1 Отговор
    Тъжната истина е, че японците правиха много яки 900 кубикови турбо мотори още преди 30 години, че бяха и по-икономични от доста днешни...имаха много приличен ресурс, над 200 хил. с добра поддръжка.
  • 10 Я.Петров

    1 2 Отговор
    Момци, направих основен ремонт на голфа 112 кс. За жената нова 1,4 125 кс. Коя ще изкара порече Май май голфо ще убие още две фабии.
  • 11 гост

    5 0 Отговор
    Понеже никой не го интересува какво правят от Рено-Нисан да ви кажа. Те прилагат т.н. райтсайзинг: подобряване на кубатурата, каквато е по-правилна. В случаят те имаха 1.2л турбо-бензин и 1.6л. турбо-бензин. Седнаха с Мерцедес и направиха двигател, който е 1330кубика и използва технологии от Нисан ГТ-Р. Стига да няма турбо-дупка, както беше на досегашния 160кс двигател, то ще е печеливш ход особенно за Нисан, защото те предлагаха малкия бензин само със 115кс, а сега мощността скача на минимум 140кс и то с ЕДЦ може, което пак е плюс.
  • 12 GTE

    13 1 Отговор
    Хора, времената се променят. Колите вече са с инжекция, а не с карбуратор. Помня в началото какво плюене беше, че няма да може да се ремонтира на вилата или пред блока. Колите вече не се палят с манивела, запалването е електронно, а не с дистрибуторна капачка с палец, с чикче и наковалня. Има датчик на Хол. И по това всички плюеха.
    Реалността е такава, намалена кубатура и турбо. Не е за състезатели, а за придвижване в нормални условия и с нормално каране, а не за каране в насрещното със 170 км/ч.
    За мен, това което трябва да отпадне от ДВГ-то преди тотално да бъде изхвърлено е, това е остарялата технология на газоразпределителния механизъм. Слагането на електронни клапани, тип инжектори за гориво въздушна смес, ще направи ДВГ-то още по-ефективно и направо неузнаваемо, спрямо сегашните.

    Коментиран от #13

  • 13 AsdAsd

    8 0 Отговор

    До коментар #12 от "GTE":

    Прав си за всичко и нещата изглеждат розови, но от гледната точка на западняка. Купуват само нови коли и ги карат в гаранционния период. Ние с нашия стандарт можем да си позволим в най - добрия случай втора ръка автомобил, а много често и трета - четвърта и тогава идват проблемите. Дюзи, клапани, датчици, електроники и прочие. Колкото по - сложен е автомобила, толкова по - трошлив, а ремонтите са при нас сиромасите...

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Ivan

    11 2 Отговор

    До коментар #13 от "AsdAsd":

    Аз лично, затова си взех Логан МЦВ бензин за 22 000 лв на лизинг и мога да кажа, че за себе си съм доволен. Преди това съм сменил 8 автомобила, уж все сравнително нови на по 4 години, но със скъпа подръжка и съжалявам за изгубеното време по сервизи и пари. Тази знам че до 200 000 - 250 000 ще ми изкара с разумна експлоатация. Аз карам по 50 000 км на година

    Коментиран от #16


  • 15 гост

    10 0 Отговор

    До коментар #13 от "AsdAsd":

    Западнякът отива и плаща лизинг на един компактен сув 3х.лв първоначална вноска и 280лв месечна вноска. За същият сув българин трябва да извади 10х.лв първоначална вноска и по 450лв минимално на месец. Ами ако ти може да плащаш като западняка на неговите условия няма ли да си купиш нова кола? И вместо да изкупуваш изцяло само да плащаш лизинг и да си сменяш със следващ модел? Ама никой не дава тези лизингови условия на българина, това е проблема.
  • 16 Plameni

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "Ivan":

    Като сметнеш обезценката и това ,че караш най-нисък клас автомобил май много ще съжаляваш.
  • 17 Vlad

    7 4 Отговор
    Едно време имах Пежо 405 1.9 което беше с атмосферен дизел 65 коня. В днешно време от 1.9 с турбина се вадят поне 150 коня и колата изкарва 500 000 км, със смяна евентуално на турбина.
    Имам за пример Октавия с 1.2 мотор 110 коня, който е на почти 300 000 км вече и колата си е пушка. Върви, кара се и се подържа. И с 4 човека с багаж си върви юнашки.
  • 18 Той

    2 0 Отговор
    Момчета старите сивици изкарват по над 500 000 км, че нисана ли няма да изкара?