Култовият 12-цилиндров двигател на Mercedes-Benz ще отпадне от гамата на спортното подразделение AMG. Решението е продиктувано от все по-строгите екологични норми за допустимите нива на отработените газове.
6.0-литровият мотор с два турбокомпресора, който развива 621 к.с. в последното си издание, ще бъде пенсиониран поетапно. Новината е обявил лично шефът на Mercedes-AMG Тобиас Мьорс на салона в Париж.
Последният модел, който ще се оборудва с огромния двигател, ще бъде S-Klasse S65. Той ще бъде заменен от хибридна установка със съпоставима производителност, съставена от 4.0-литровия V8 на компанията и електромотор.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ввв
Коментиран от #2
10:48 07.10.2018
2 гост
До коментар #1 от "Ввв":
Тц тц... Сега няма да можеш да си подмениш стария 12-так с нов. Заради тия джендъри!11:08 07.10.2018
3 Порно
Коментиран от #4
12:35 07.10.2018
4 Никой
До коментар #3 от "Порно":
Приемливо е за всички. Това което аз виждам е промяна към нещо по-добро, по-чисто, по-леко и по-ефективно. И коментари на хора с астри срещу решение на инженери от Мерцедес. V12 винаги е бил просто мерене на п*шки без особени плюсове в сравнение с V8. Освен тишината и баланса. Което електромоторът постига по-добре и от най-сложния и добре направен V12.Коментиран от #5, #15
12:42 07.10.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Никой
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Дали не е продиктувано по технически причини? Ами нека да видим, но съм напълно сигурен, че следващото поколение ще е по-добро във всяко едно отношение. Хибридът си има място при пърформанс коли. Докато електричките достигнат добър пробег, хибридът съчетава най-доброто и от двата свята. Не може завинаги да живееш в миналото, 'баце'. Приеми фактите. V12 е разточителство присъщо за 80те и трябва да си остане там. А батериите, които толкова много повтаряш, engineering explained има много добро видео по тази тема, предлагам ти да го гледаш.13:20 07.10.2018
7 RvR
Коментиран от #9, #16, #21
13:22 07.10.2018
8 RvR
13:30 07.10.2018
9 Driving pleasure
До коментар #7 от "RvR":
Тоя двигател се монтира в Зонда пич, и без проблем минава 1000 коня, ако кажеш че Zonda и Huayra с лемави значи друсаш нещо! А що сравняваш 1080 кг Лотус с 2.2 тона лукс лимузина като S65 си остава неясно за мене ама как да е...Коментиран от #11, #18
13:47 07.10.2018
10 Ники
14:12 07.10.2018
11 RvR
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Няма такъв филм пич, нещо си се объркал, двигателят на Зонда и този монтиран в 65 версиите на мерцедес са различни двигатели, но да, имат общо, и двата са V12 и двата са супер тежки и проблемни и постиженията им са доста по-лоши от на повечето спортни V8. А защо 2.5 тона "лукс" имат нужда от 620 к.с си остава загадка, като му видиш представянето по завоите и може да се задавиш от смях. Но само мерцедес и феновете им могат да оправдаят слабото представяне на V12 и да започнат да те убеждават че това с 620 к.с не е спортен автомобил, т.е ако Той е по-бърз от някой става спортен, ако го пребие някой V6 истински спортист вече не е спортен ами луксозен. Ами той щеше да е по-бавен и с 450 к.с, защо 621 к.с? За който се впечатлява от цифрички?Коментиран от #12, #13
14:45 07.10.2018
12 МВР
До коментар #11 от "RvR":
Балък.15:17 07.10.2018
13 Driving pleasure
До коментар #11 от "RvR":
М158 V12 в Хуайра (или както се произнася) е доработка на същия тоя двигател в общи линии са взели М275 променили са запалването и са заменили турбините с по-малко, за да избегнат турбо дупката. Иначе блок глава и т.н си е същия просто се търсят различни характеристики при супер спортист и при луксозен лайнер.Аз никога не съм твърдял, че кой да е от 65 моделите са спортни - няма как 2 тона да е спортна кола - вклюително и SL65 е гранд турер а не спортист. Защо са нужни 600+ коня ли - ами качи се и ще се влюбиш в усещането за мощ, в звука в ускорението и в деликатния начин и лекотата това да се случва в една супер луксозна обстановка. Пак не знам що сравняваш представянето на лекия на перце Лотус Ексиж с неговото спортно окачва в завоите и 5 метра лимузина...
Коментиран от #20
16:54 07.10.2018
14 S8plus
18:26 07.10.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 АСДДСА
19:45 07.10.2018
18 асддса
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Да, в сравнение с другите суперкари Zonda i Huayra не ги превъзхождат. Уникално красиви са, уникален звук, но не са по-бързи от другите.19:47 07.10.2018
19 майстора
20:32 07.10.2018
20 Random
До коментар #13 от "Driving pleasure":
На Зонда двигателя е доработен М120 от W140 S600. Мисля че и на Хуайра е същия, та тоя М275 няма нищо общо.Коментиран от #22
20:49 07.10.2018
21 Plameni
До коментар #7 от "RvR":
Mercedes CLK GTR 1997г V 12 612 - 655кс.за две години в GT1 само първо място. Победител и на Льо Ман. Mercedes S 600 w220 е ускорявал за 4.3 сек. колкото Ferrari 57523:11 07.10.2018
22 Мхм
До коментар #20 от "Random":
Pagani Huayra e с m158 който е от серията m275, не е с m120! Лично за мен m120 е по-добрия двигател.15:00 19.04.2019