Last news in Fakti

8 Октомври, 2018 10:15 30 724 80

Ще поскъпнат ли употребяваните коли у нас заради дизеловите скандали в ЕС?

  • употребявани автомобили-
  • европа-
  • българия-
  • дизелови автомобили-
  • дизелгейт
Ще поскъпнат ли употребяваните коли у нас заради дизеловите скандали в ЕС? - 1
Снимки: Shutterstock

Статистиката на КАТ сочи, че през 2017 година у нас са внесени над 100 000 употребявани коли. Вносът е от страни от EC, а около 40 000 от тези автомобили са дизелови. Ясно е, че българинът харесва дизеловите автомобили, основно защото те са по-икономични, както е ясно, че основният пазар на автомобили у нас е от т.нар. "втора употреба".

Страни като Германия и Франция също предпочитат дизелови автомобили, но предстоящите планирани субсидии ще накарат голяма част от собствениците на стари дизелови автомобили да ги заменят с нови. Опасенията на Брюксел са, че старите ще "тръгнат" към Източна Европа.

Сега, българският министър на околната среда Нено Димов, заедно с министри от Полша, Румъния, Унгария и Словакия се подготвя да внесе предложение пред Съвета на министрите, според което държавите, които забраняват движението на стари дизелови коли, да забранят и износа им.

Ще поскъпнат ли употребяваните коли у нас заради дизеловите скандали в ЕС?

Ако това се случи, санкциите веднага ще рефлектират върху родния пазар на употребявани автомобили. Ще се усети дефицит на коли "втора ръка" на пазари като нашия, което респективно ще доведе до повишаване на цените на употребяваните автомобили, както на дизелови, така и на бензинови.

Тези мерки са добре дошли за вносителите на нови коли у нас, но от тях ще пострада средностатистическият българин, която залага най-много на коли "втора ръка". Продажбата на нови автомобили може и да нарасне, но имайки предвид средната заплата у нас и цените на нови автомобили, процентът ще е минимален.

Що се отнася до екологията, то обстановката у нас едва ли ще се промени драстично. Колите, които вече се движат по родните пътища ще продължат да се препродават, а те са доста по-стари и замърсяващи околната среда, отколкото обявените за "мръсни" дизелови коли от Европа.

Ще поскъпнат ли употребяваните коли у нас заради дизеловите скандали в ЕС?


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 onq s konq

    91 15 Отговор
    Тва беенве на снимката изопщо не пуши!Ако видите мойто кви турлуци искарва изотзаде ...

    Коментиран от #12, #30, #63, #64

  • 3 Караиванов

    110 17 Отговор
    Браво на автора. Едно мнение, което да не защитава управляващите и техните глупави решения, а обикновените българи, събиращи с мъка по 5 - 10 хил. лв за употребявана кола.

    Коментиран от #55

  • 4 цистит

    49 5 Отговор
    много ме кефи снимката
  • 5 Лодкаря

    57 70 Отговор
    Всички казват че дизела много замърсявал.. какво ще кажем за бензиновите които горят масло? Не говоря за литър на 10к. Има бензинки по 50-60 коня които горят яко масло както и доста по-мощни такива. За тях нещо някой да каже?

    Коментиран от #6, #26

  • 6 Гост

    65 29 Отговор

    До коментар #5 от "Лодкаря":

    Момче, я си карай кануто и не пиши простотии!

    Коментиран от #80

  • 7 Чуек

    58 3 Отговор
    "Министри от Източна Европа се подготвят да внесат предложение пред Съвета на министрите, според което държавите, които забраняват движението на стари дизелови коли, да забранят и износа им"
    - Много хубаво се подготвят, ама те тези страни, които искат да ги забранят, май точно това искат - да заминат за Източна Европа тези коли и едва ли ще ЗАБРАНЯТ износа им!

    Коментиран от #9

  • 8 след дъжд

    68 77 Отговор
    Забранявайте вкарването и карането на дизелови "кошници" у нас..80%, като изключим новите дизели, закупени от собственици са на половин млн. км-ри със запушени дпф филтри, повечето от който премахнати..Давате ли си сметка, собственици с премахнати дпф филтри, каква отрова изкарвате от комините си, че страдат децата ви.. КАто сте толкова отворени, дайте 2000лв. за нов филтър, за да опазвате околната среда и себе си чисти! Имам един познат много "РАЗБИРА" от коли, ще я изкарвал извън града да продуха филтъра, че невървяла, запушена била, така го метнали в автокъщата, че не била карана и за това хахаха...и таблото му стана като тамагочи от грешки..хората ходят на машинно почистване, регенерация на филтъра, слагат добавки..какво ли още не и не става..с продухване ще бори змею..Серсемин, това не е прахосмукачка. От такива мераклий и простолюдие, страда българския народ. НЯма по-добра кола от дизела...НО НА 3-4 ГОД. И 50 000КМ. а не щайгата ви на 10-5 год, на 600 000км. Не желаем да ви дишаме отровите, с риск за белодробни заболявания!! Като нямате пари и сте скъсани, пътувайте с градския транспорт, сега автобусите и тролейте, повечето са нови, по-чисти, по-топли, по-съвременни от вашите останали, подобия на коли..Лятото може с колелото..

    Коментиран от #15, #20, #28, #45, #62, #78

  • 9 AsdAsd

    33 0 Отговор

    До коментар #7 от "Чуек":

    Прав си напълно. По - тъпо нещо не бях чувал. Като не искате определени автомобили в страната забранете вноса им. Обратното ми се струва направо невъзможно. Да кажеш на друга страна (доста по - силна от теб), как да си управлява политиката за износ, особено когато тях иска да разкара таралясниците...
  • 10 Пушляк

    44 11 Отговор
    Хич не ми дреме бензин ли е, дизел ли е, нов ли е, стар ли е. Пуши ли - спира се от движение. На по-късен етап да въвеждат меренето на газове, ама и да го правят като хората, а не проформа.
  • 11 задачка тип закачка

    26 1 Отговор
    AUDI B4,моторетка ABT,LPG,К-А-Т-А-Л-И-З-А-Т-Р,идеално техническо състояние.Някой може ли горе-долу да познае,какво ще покаже газ анализаторът.

    Коментиран от #13

  • 12 Рачков

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Коо речи…?
  • 13 Дани

    17 1 Отговор

    До коментар #11 от "задачка тип закачка":

    Съмнявам се ,че газ анализатора изобщо лови емисии
  • 14 Баш майстора

    88 7 Отговор
    В тази статия има много неточностил Първо - през последните години в България се внасят по 260хил., а не по 100хил. автомобила втора ръка. Второ - 40 000 дизела на година е смешна цифра - справка в търсачката на мобиле, където дори и в малкия клас дизелите са повече от бензинките (съотношението дизел/бензин може да направи всеки в произволна автокъща). И трето, но не по важност - нашите джамбовци внасят коли главно до 1000-2000евро -дизел на 350хил. километра и на ниска цена, или още по-евтина бензинова на газ/метан на 400хилл После ги реанимират, гримират, "оправят" километража, и хоп - ето ти кола на половин цена от немското мобиле, с включен транспорт, реанимация, пазарлък и печалба. И това не го правят от добър живот разбира се :) Главния проблем не са нито джамбовците, нито западните политици, камо ли колите с нисък евростандарт - проблема са ниските доходи в нашето общество.

    Коментиран от #16

  • 15 Язе

    23 25 Отговор

    До коментар #8 от "след дъжд":

    Личи си,че нищо не разбираш.Най-добре си замълчи.
  • 16 Вики Варна

    39 44 Отговор

    До коментар #14 от "Баш майстора":

    Спрете с тази мантра че нямало пари! Българина гладен ще стои - но си купува 15 годишно А6 3.0 тди на 400 000 км.! Това не е от беднотия! Крайно време е данъците за дизел над 10 години да са двойни! За хибриди на 5 г. - да има големи отстъпки! Не е нормално в уж бедна държава в големите градове Пловдив - Варна на светофара а виждаш 15 годишни А6 3.0 дизел или 16 годишни Е60 3 л. дизел! - вместо чисто нова Октавия - Тойота Авенсис 2015 г. - Сузуки Витара 1.4 турбо бензин 2017 както е в Любляна - Словения например!!!

    Коментиран от #21, #23, #39

  • 17 ТОЯ И ОНЯ

    50 1 Отговор
    НЯМА ЗАЩОТО ИНТЕРЕСА НА МОНОПОЛИСТИТЕ Е ДА СА МНОГО СТАРИ И ДА ГОРЯТ МНОГО ГОРИВО.ВНОСИТЕЛИТЕ НА ЧАСТИ СЪЩО,ГУМАДЖИЙНИЦИТЕ И СЕРВИЗИТЕ И ТЕ СЕ ХРАНЯТ ОТ СТАРОТО.
    ДЪРЖАВАТА СЪЩО ГЛЕДА ДА СА МНОГО БРОЙКИТЕ ДА СА МНОГО ВИНЕТКИТЕ ДАНЪЦИТЕ И НАЙ ВЕЧЕ ГЛОБИТЕ.Е И ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ СА ДОБРЕ ПРИ МНОГО БРОЙКИ.
    АБАЧЕ ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ДЪРЖАВАТА П РАЗДАВА МИЛИОНИ ВАУЧЕРИ ЗА КЮМЮР И ВЪГЛИЩА НА МИЛИОНИТЕ СОЦ.СЛАБИ ЗА КАКВА ЕКОЛОГИЯ ДА ГОВОРИМ ТЯ Е ПРОСТО ДЕМАГОГИЯ И ДАЛАВЕРА.
  • 18 onq s konq

    20 7 Отговор
    Идеята за "ЗАБРАНА НА ДИЗЕЛОВ ИЗНОС" на въпросните Източни министри едва ли ще влезе ИЗОБЩО ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ от Европарламента,защото значително надвишава НОРМАЛНИЯ ПРАГ ЗА НАЛУДНИЧАВОСТ.Първо-Забраната на дизелите в Зап Европа се отнася не за цялата територия на отделни държави,а за ОТДЕЛНИ КВАРТАЛИ В ОТДЕЛНИ ГРАДОВЕ.Второ-Невъзможно е да се слагат дизелови автомобили на 1 година и на 15-20 година под общ знаменател "автомобили втора ръка".Трето-Ще продължи вноса на ди. автомобили от Зап.Европа от държави,които нямат никаква забрана.Четвърто-ще се засили вноса на диз. автомобили от Изтока-Япония,Ю.Корея и т.н.

    Коментиран от #22, #44

  • 19 Jack Bauer

    20 13 Отговор
    Не трябва да се ограничават двигателите по вид гориво - дизел или бензин, а по обем. Незнам как един 1.4hdi например ще изхвърля повече вредни емисии на 100км пробег от например 4.2tfsi.

    Коментиран от #27, #40

  • 20 Guest

    23 4 Отговор

    До коментар #8 от "след дъжд":

    Сега, след толкова минуси, разбираш ли колко е прав проф. Христов?! Лош мат'рял, лош...
  • 21 Random

    2 9 Отговор

    До коментар #16 от "Вики Варна":

    Защо пък?
  • 22 Бачо ти Кольо

    18 5 Отговор

    До коментар #18 от "onq s konq":

    Коньо, знаеш ли колко е пазарния дял на дизеловите автомобили в света? 3%! К'ъв Изток, каква Корея?

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Guest

    42 5 Отговор

    До коментар #16 от "Вики Варна":

    Виждаш ли брат и ти като # 8 отнасяш минуси. Защо ли?! А си много прав. Още повече, че масово собствениците на 3.0 тд-и-ж-с-д и др. Д-ита, масово бръмчат с тях градско. И на тази пълнолетна възраст са с над 500 мг СО2, да не говорим за твърди частици и карциногенните азотни окиси!!! Оксиди де, казано съвременно. На тези същите и едно 0.9 tci им върши същата работа, ама нещат. Искат да вдига 150 от светофар до светофар. Оти така е малоум... упс - модерно. С 5 метра пушилки, от две гаубици - задължително! Искат масаж на седалката, н-та зонален климатроник една сюрия други троници, а половината Бог знае в какви коптори пребивават. Народ ли бе (ще бъде ли) да го опишеш?! Май няма да го бъде!

    Коментиран от #79

  • 24 onq s konq

    17 3 Отговор

    До коментар #22 от "Бачо ти Кольо":

    Нямам идея за подобна статистика,но е нормално страните производителки на нефт в които водата е по-скъпа от бензина да не ползват дизела.В Европа обаче КЪДЕТО ЖИВЕЕМ,разпространението е ФИФТИ-ФИФТИ.
  • 25 оня

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Бачо ти Кольо":

    Ааа кончето е най-активният писател във всички авто.форуми.
  • 26 766

    34 7 Отговор

    До коментар #5 от "Лодкаря":

    Ще ти кажа, че дизелите освен задължителните сажди и азотни окиси от процеса на горене на нафтата също горят и масло и тогава си представи за какъв микс става въпрос. Истината е, че всеки неизправен мотор гори масло независимо от горивото с което работи, но въпросът е в това, че дизела дори и изправен и негорящ масло хвърля сажди и огромно количество азотни окиси. Докато бензинов здрав мотор сажди не хвърля, не пуши, а токсичните азотни окиси при него са пренебрежимо малки (изключение новите с директно впръскване, които са много малък процент). Другото е, че стандартната съдба на бензин у нас е да се газифицира, а стандартната съдба на дизела е да му се отрежат всички очистителни компоненти и да се превърне в Евро-0! Колите от Европа идват логично с амортизирани катализатори, липсващи или негодни филтри за твърди частици, а наутрализиране на азотни окиси имат само по-новите и тук те не се сменят, а се махат и всичко това се отразява катастрофално на дизела, а не на газифицирания или чист бензин.
  • 27 за вредните емисии

    31 7 Отговор

    До коментар #19 от "Jack Bauer":

    Много просто, каква е тая обща приказка "вредна емисия"?
    Вредното е конкретно и то е в две насоки:
    Първо е СО2, който е парников газ и нещата са ясни - колкото повече гориво изразходва един двигател, толкова повече СО2 се отделя и в това отношение дизела има предимство защото харчи по-малко, заради което брюкселските идиоти го натрапиха в Европа, за да пазят високите слоеве на атмосферата. НОООООО,
    Второ: това са канцерогенните сажди отделяни неизбежно то дизелите и много високите нива на азотни окиси на които отново дизелите са цар, защото те се получават от бедната смес с която работи дизела - остава много кислород, който се смесва с огромното количество естествен азот от въздуха и така. И двата компонента са изключително вредни, ракообразуващи и те НЕ СА горе високо в атмосферата, а тук в естествената среда на живот на човека. Да, виждам как малолитражни дизели пушат зверски и бълват невидими азотни окиси (неизбежно!!), а големи бензини не пушат и нямат сажди, а и нямат и азотни окиси в такива количества. Тъпите идиоти разбраха, че не може да пазят високите слоеве на атмосферата, като избиват хората в естествената им среда, но късно..
    Освен това парникови газове се образуват от тежка индустрия, тецове, особено много от кравефермите, а в града основния убиец е автомобила и то най-вече гнусния, смърдящ, без очистители български дизел. Ясно е кое е по-малкото зло!

    Коментиран от #32

  • 28 Xaxaxaxa

    16 9 Отговор

    До коментар #8 от "след дъжд":

    Като си толкоз мераклия, качвай се ти на градския...
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Доларчък Гюзлеме Фишек

    4 7 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Темата е блага. А ти Турлуци, така ли говориш на семейството си? Помак, нали?
  • 31 Прост

    5 4 Отговор
    "Страни като Франция и Германия също предпочитат дизела"??? Това са първите страни, които забраняват дизела. Превеждането не ви е приоритет или поне точното, писането наизуст обаче, да!!!

    Коментиран от #35

  • 32 Jack Bauer

    7 5 Отговор

    До коментар #27 от "за вредните емисии":

    Въпреки това ефекта за опазване чистотата на въздуха ще е много по-голям ако се ограничи кубатурата на двигатели за леки автомобили и SUV до 1800сс например вместо тотално да се забранят дизелите а да се правят бензинови по 4-5000сс.
  • 33 Марио

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "мани мани":

    На нормална ценичка,не на тънка.
  • 34 Гост

    19 0 Отговор
    и аз имам предложение, първото е кражбата на катализатор да се криминализира, изкупуването също.
    Постепенно ще се наредят нещата.
  • 35 Ицака

    13 3 Отговор

    До коментар #31 от "Прост":

    Много си т@п. Това, че правителствата забраняват дизела в тези страни, не означава, че хората не ги харесват и предпочитат. Една хубава статия има днес в целия БГ-нет, която защитава нас обикновените българи, но винаги ще се намери някой като теб да оплюе нещо.
  • 36 Крадци

    5 1 Отговор
    Край напускам България !
  • 37 гост

    14 3 Отговор
    Не забранявай вноса Нено, а затегни ГТП пунктовете и актуализирай данъчното облагане според европейските норми. Така по естествен път всичко, което е негодно и скъпо за притежаване ще си изчезне и въздухът ще се изчисти, защото една кола евро 5 е 10 пъти по-чиста от една без каквато и да е пречиствателна система. В момента се получава задух покрай пътищата ни, защото всичко смърди и пуши и почти всяка кола е с изкормени системи, за да не им прави проблем. Това на Запад не е възможно, защото няма да мине преглед. Също така субсидирайте монтаж на пасивни катализатори на старите коли, също добро решение за достигане на евро 3 от стари коли.

    Коментиран от #69

  • 38 Мартин

    14 0 Отговор
    Значи излиза, че е по-добре тук да караме 30 годишните "чисти" дизели, а тези 3 годишните да не си и помислят да ни ги носят на нас, че са МРЪСНИ. Прости политици. Нямам думи. Кой ги избира?
  • 39 За теа пари Е60

    6 18 Отговор

    До коментар #16 от "Вики Варна":

    Не сме в словения както ми казва майстоът не пуши ли един дизел значи не му е наред нещо.Е60 карам яко дими ама и яко върви.
  • 40 Самолиот

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "Jack Bauer":

    Тия които карат 4.0 - 5.0 литрови двигатели са силните на деня и тях няма как да ги пипнат ще бутнат някой лев където трябва и пак ще извъртят нещата че 1.9тди е по вредно от тях и требе да плаща повисок данък.
  • 41 Guest

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    точно това е абсурдното обявяваме че изхвърлените стари коли евро 5 са мръсни .. и искаме да ги забранин .. а в това време караме коли евро 3 на по 17-20 години .. което е малоумие освен ако целта не е някаква друга ..

    Коментиран от #74

  • 42 Българин

    16 1 Отговор
    НЕМА ПАРИ ЗА НОВИ КОЛИ
  • 43 ГТП

    14 0 Отговор
    Въпрос до всички “разбирачи” плюещи по дизелите. Отговорността е в пунктовете за преглед. Като колата пуши и замърсява-няма преглед. Толкова е просто... ама тук всеки е свикнал, бутне 20 лв и минава. Всичко е до скапания ни манталитет и хитруване на дребно!
  • 44 Аз бе този

    10 0 Отговор

    До коментар #18 от "onq s konq":

    Нищо от изток няма да се засили, щото ако не е от ЕС автомобила има мито, което няма кой да плати. Новия внос тук е главно от Италия, а там за забрани не се споменава никъде.
  • 45 Милионерче не се под

    10 7 Отговор

    До коментар #8 от "след дъжд":

    Ти понецже си дупе, събрал си 200к и си караш новата Тесла и си ЕКО нали бе отворко. Кой те знае къв си смръдльо и ти ама се прайш на разбирач. ае пали опела и черта.....

    Коментиран от #51

  • 46 1234

    4 1 Отговор
    Много добър исказ баш майсторе, ние това много добре го знаеме обаче си седим на ебаните задници и 29г. нищичко неправим за доходите си ръйш!!!
  • 47 sdvsdv

    1 1 Отговор
    Защо да поскъпнат ние не произвеждаме коли никакви
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 стефчо

    7 4 Отговор
    Бих си купил и Тесла 3,но джоба ми е скъсан и ще си взема трошляк 7 употреба нафтова печка. За екологията да му мислят баровците,на мене ми е през шнура!
  • 50 Така е

    8 7 Отговор
    Долу ръцете от стария , доказал се дизел.Мерзавци.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Алфа Ромео

    14 2 Отговор
    Мръсни са старите дизелови печки, старите бензинки повечето са на газ което ги прави много по-чисти.
  • 53 Алфа Ромео

    10 1 Отговор
    Ако забранят западните страни износа на дизелови коли за източна европа ще е много добре, ша се подобри въздуха доста. Обаче проблема със отоплението на твърдо гориво във големите градове остава, трябва да се стимулират финансово хората във големите градове да се отопляват със климатици.

    Коментиран от #58

  • 54 богат беден

    8 3 Отговор
    Битието определя съзнанието,ако разполагам с финанси без ограничения бих ли се занимавал с някава стара ламарина? Защо се опитват да ни вменят вина защото сме бедни?? ИЛи тряба да бачкаме за храна до живот и да мрем???
  • 55 asoos

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    какви 5 или 10 за кола един френски дизел за 3000 максимум 4000 и си пушка
  • 56 vasik atanasova

    6 2 Отговор
    според мене ще поевтинеят
    защото това правителство вдига данаците на старите коли
    и хората няма да могат да си карат количките
    а те са 70 % от населението
  • 57 Патриот

    6 6 Отговор
    Сега пишете, че един 90 коньов дизел замърсява повече от една бензинка 210 и повече коня!!!
  • 58 селянин 1

    6 4 Отговор

    До коментар #53 от "Алфа Ромео":

    А бе нема ли некой вулкан на балканите да изригне..та да видят тогава кво е смрад,пепел и сажди..много бързо забравиха 2010 год.Ейкатил изригна и блокира въздуха на Европа..а сега дизелите виновни,айде сиктер.
  • 59 Uflaf

    12 2 Отговор
    Гора не остана ,реките прави като канали станаха , бетон върху бетона наливат вече . Къде са лозятя и овощните градини около градовете? Намаляхме с 2-3 милиона обаче алчността няма край. Имоти,коли ,бизнеси ,злато ,пачки с евро на всяка цена. Екологията се използва като инструмент за до ограбване. Нищо няма да се промени и от тези пари които ще смъкнат и само след година ще искат още и още. Като застраховките ,като винетките и като данъка на имота- Нещо направили ли са за апартамента който остарява и ремонтите са си изцяло за собственика. Ми нали като те изпраска с двоен данък защото отстъпката отпада заради бараката на лозето ти и ще скочи двойно и таксата за смет на мафията . Хора, просто сте още ограбени с благородния призив за чист въздух. От друга страна -циганските къщи и не само на дърва и на кой каквото намери ,защото трябва да плати данъци. По-висок данък -край с лекичкото каране на светофар и лекичко тръгване. Режа я щото съм платил и да им е..а мамата. Нерви брат. Скоро чипове на хората ще наслагат за да плащаш данък ,че си жив. Така и така сме говеда за управляващите. Ще отпаднат тези камери които купиха с наши пари уж за да помагат и пренасочват след броене на трафика. Сега видяхте ли какво сме си купили- броячи на пари. Плащаме заплати на броячи на пари в униформи работещи за частни застрахователи и на държавна заплата вместо данъчни. Много функционална полиция-не може да се отрече. Само не и защита на интересите на гражданина. Как да
  • 60 Все още

    0 0 Отговор
    А ние докога ще се делим от ЕС?
  • 61 Пръци

    2 0 Отговор
    Споко,са че построат още една турбина на тец перник за да могат да зареждат електричките.Оти она че пуши по малко от новите дизеларки евро6 на които ауспусите не могат и да им се очернят.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Я му изкарай DPF пак да видиш дали не пуши .
  • 64 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Я му изкарай DPF пак да видиш дали не пуши .
  • 65 гощо

    3 1 Отговор
    Ама как са Уцелили снимкта!!! Масово пушляват тия БМВ-та,масово с черни ауспуси. Говоря аз ма Българина прост дай му БМВ и Мерцедес. А те горките са страшни боклуци последните 15г.
  • 66 Сиромах

    10 0 Отговор
    Давам предложение, на всеки който не е получил пари за саниране на жилище, да се даде ваучер за покупка на кола или катализатори, сонди, ауспуси, газови уредби , на същата стойност, иначе излиза, че държавата помага на едни, а на други-не.
  • 67 ДОКО

    1 1 Отговор
    ДИЗЕЛОВИТЕ КОЛИ ЩЕ ПОСКЪПНАТ..ПОВОД ЗА УПРАВЛЯВАЩИТЕ ДА НАПЪЛНЯТ ХАЗНАТА А С НЕЯ И ДЖОБОВЕТЕ СИ..БЛИЗКО Е И ВРЕМЕТО КОГАТО И ЗА ВЪЗДУХА ЩЕ СЕ ПЛАЩА..
  • 68 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    5 2 Отговор
    Алооооо старите коли в бг и новите дори са на метан и пропан и не замърсяват ама изобщо спрете да набивате в хорските глави че старата кола непременно замърсява...аз 2 път нова кола няма да си купя никога защото не желая да пълня гушите на лизингови фирми и производители на барантаики.....
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Фандъков

    3 0 Отговор
    За колите да се затегне годишния преглед и да бъде реален, а не фиктивен както сега. За печките в махалите обаче даето горят всакакви изхвърлени боклуци да се въведе с що контрол защото пятото няма проблем с чистотата на въздуха а проблема се явява зимата котато се припалят кюмбетата по махалите.
  • 71 боцмана

    5 1 Отговор
    Че те сега да не би да са евтини. Ха сега ми отговорете на един въпрос. След като в Европа започнаха частични забрани на дизелите какво ще направят нашите управници ? Защото за всичко досега ,щом в Европа пръднат „ нашите се насират. А някой виждал ли е как пуши кораб , каран на мазут , а те всички работят на мазут. Изключение правя само когато влизат в забранени зони и там временно преминават на леко гориво което е най долнокачественната фракция на нефта , при това корабните двигатели работят почти непрекъснато , дори на пристанище работят минимум два агрегата и двигателите не са по 200-300 конски сили. Да сте чули някой да коментира това замърсяване.
  • 72 Истината

    3 5 Отговор
    Колите под евро 4 да 👍 бъдат забранени за движение в България. Държавата да подпомогне гражданите за закупуване на по новите коли. Превърнахме се в гробището на Европа за таралясници. Хората са прекалено бедни за да ги ограничават
    в ползването на дърва и въглища. Помня времето когато всички масово се отоплявахме с това гориво и нямаше замърсяване.
  • 73 Шулци

    1 1 Отговор
    Му-ха-ха, ей зат'ва си пазя аз кол'лото от дяда!
  • 74 Марио

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Guest":

    Еми да ама то в тая държава е така.Ако може да ми обясни модератора защо ми е изтрил коментара.
  • 75 Марио

    4 0 Отговор
    Да се внесат тези коли от чужбина.Ние тук караме 20 годишни гнилочи.Тези,които идват от там са нови поне евро5 автомобили,които са на максимум 5-6години.Ни знам какво мрънкате и не искате.Махате тия гнилочи от тук и докарваме от там.Многа по-добре ще е от сегашното.Евро 5 си е чисто и новичко така че не се правете на разбирачи и еколози.Ни знам какво намирате кусури на 5 годишна кола.
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Марио

    1 0 Отговор
    Да допълня само,че явно не ти хареса, че имам много харесвания+.Затова като"справедлив"модератор триеш коментари.
  • 78 hmhmhm

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "след дъжд":

    Ти не разбра ли че всичко е пунта мара. Никой не мисли за екологията. Но това няма как да го разбереш. Правят оръжия с ядрени бойни глави и ги тестват ти си мислиш че замърсяват. За да направят центъра на тежеста на снарядите се правят от обеднен уран защото е с много висока плътност само да ти кажа че навремето когато американците атакуваха Сърбия в България попадна такава ракета. Ама както и да е. За съжаление със нашето съществуване променяме и условията на земята. Но докато кислорода е около 21% проблем няма.
  • 79 hmhmhm

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Guest":

    Какви са тези азотни оксиди окиси. Как мислите че се разкъсва тази тройна връзка в молекулата на азота и то в среда с недостиг на кислород. Дори и да има азотни оксиди те са в много много малко количество. Не забравяйте че за разкъсването на възката на азота е много голяма порати това защото е тройна и не случайно азота е около 70% в атмосферата. Тази енергия за разкъсването може да дойде при горенето но при горенето се получава въглероден диоксид и вода. т.е кислорода е силно намалял и няма как да се получи азотен окис. Аман от прости хора
  • 80 Lyubo

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Много си груб :D