1 Ноември, 2018 08:00 11 282 10

Българи правят италианска спортна кола

  • fornasari cars-
  • gt 311 gigi
Българи правят италианска спортна кола - 1

Италианският производител на поръчкови автомобили Fornasari Cars има в арсенала си един автомобил, който е изцяло българска разработка. Той се прави в сервиза на Чавдар Попов или известен още като "Batchavo". Иначе, самата компания е италианска, започва с буквата F и завършва на i, но е доста далеч от най-популярните италиански автомобили Ferrari.

Марката Fornasari е основана преди 20 години от Джузепе Форнасари, който дотогава е бил дилър на модела Corvette в Италия и го е подготвял за състезания в Европа. Автомобилната жилка на рода Форнасари стартира с баща му - Джиджи, на който е кръстена и най-новата разработка, която се прави у нас.

Българи правят италианска спортна кола

Fornasari разработва единични модели по поръчка, като залага на възли и агрегати от други производители. Въпросната кола, която се прави от български екип представлява спорткар с ретро форми. Моделът се нарича Fornasari GT 311 Gigi и най-общо казано представлява силно модифициран Chevrolet Corvette.

Двигателят и шасито са от американския донор, дизайнът е на Форнасари, а изработката е... българско дело. Моторът е V-образен осемцилиндров атмосферен с работен обем 6.2 литра. Разположен е отпред, а предаването на момента е към задните колела. Мощността му е 450 конски сили.

Автомобилът, който тежи малко над 1 000 килограма, ускорява от 0 до 100 километра за 3.5 секунди, а максималната му скорост е над 300 км/ч. До момента от Fornasari GT 311 Gigi има изработени две бройки, като едната все още е на територията на страната ни. Другата пътува по различни изложения. Вижте и как се прави спортната кола.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реставратора

    13 15 Отговор
    Вярно е българска,мястото за номера е доста криво,джантите са масовки и не са скъпи,цвета им също не е за този цвят на колата.Гумите ми изглеждат 2-ра ръка,огледалата и те са шир,стоповете са Фиат,а фара е мини.Не е никак добре да се месят два стила,или е правиш да изглежда от 50-те с многооо леки модерни закачки или да изглежда от 2050г.А,бе трудно се прави автомобил като го видеш и да не ти пада погледа от него.
    Заключение: Колата не е лоша,и не изглежда скъпа,няма дух и характер.
  • 2 Бай Благой

    17 1 Отговор
    Да ви кажа...Колата си е направо красавица!!
    Като цяло изглежда СТРАХОТНО!! Поздравления за момчетата.
    Като забележка - само джантите и ауспусите можеше да са малко по "пипнати".
  • 3 Иванчо l-ви

    5 11 Отговор
    Италианка на бзата на американска кола произведена в България...
    Звучи като виц.
  • 4 Ванче

    8 1 Отговор
    А защо не правим обикновени коли като хечбеци, комбита? Фиат има завод в Сърбия, Ауди в Унгария, ФВ и Пежо в Словакия, а Рено, Тойота и Фиат - в Турция. В Румъния - Дачия, Форд. А мафиота Ганчо развали ловешкия завод, защото иска да пере печалбата си!
  • 5 гост

    4 7 Отговор
    Аз освен тапицерията не видях друго да се изработва в България , та да уточним колата или тапицерията на колата се произвежда в България , щото хората трева не паст , особено в чужбина ??!!
  • 6 арогантен

    9 1 Отговор
    Браво. Колата е страхотна.Визията е много интересна. Истинска красавица за ценители.
  • 7 Перко Наумов

    4 0 Отговор
    Тук без протекция кой смее?
    Можем да правим добри коли макар да са сбирщини , познаваме нашия клиент.
    Дори фолксваген костенурка да произвеждаш пак ще имаш много клиенти .
    Що не правим икономични и на газ фабрично ?
  • 8 АLFA Q4

    4 0 Отговор
    КОЛИЧКАТА НЕ Е ЛОША
    СЪДИТЕ ПРЕКАЛЕНО СТРОГО
    БРАВО ЗА СМЕЛОСТА
  • 9 Гост

    1 0 Отговор
    Нека внеса малко яснота ,колата е произведена в България от нулата.За съжаление от клипа и от това което е написано се разбира,че колата е изработена от Batchavo ,което не е вярно .Той е правил само части от интериора и го знам от хората, които я направиха (мои приятели). Не е мъжко да се прави реклама на чужд гръб.
  • 10 Професионалист

    0 0 Отговор
    Автомобила е проект на италианеца с цел усвояване на около 2 млн евро по европейски проект, при който е трябвало да осигури 100 работно места. Разбира се, това не се случва и след няколко неуспешни опита в други източно европейски страни успява да намери база и работници в България. На база на стари Корвети, с много занаятчийски методи, изпълнени от аматьори, след много спънки и забавяния най-после посредствения продукт на евтината нискоквалифициране работна ръка е готов и Джузепе успява да прибере парите и да покаже нещо. Жалко е, че сме и си оставаме последна дупка на еврогейския кавал.....