ТЕМА: Тест драйв
Новини

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes

Публикувана: 9 Декември, 2018 12:00
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7081
Тествахме новата B-Klasse на Mercedes
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Палма де Майорка, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Имаше времена, когато собствениците на класически Mercedes-и се отнасяха скептично към т.нар. baby-Benz или познат ни още с индекса 190. Времената обаче се промениха и компанията от Щутгарт започна да прави още по-малки коли, при това с предно предаване. Компактните Mercedes-и започнаха да се правят и във вариант хечбек, а впоследствие се появи и т.нар. микрован. В моделната гама на германците той се позиционира като B-Klasse, а сега на ход е новата генерация на този малък ван. Екипът ни направи обстоен тест на новата B-Klasse W247, впечатленията си от който ще ви разкажем сега.

Екстериор

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Въпреки подчертания семеен характер на този автомобил, и при него ясно личат някои от AMG-гените на марката. В долната част на задната броня се забелязва ефектен дифузьор и два блестящи ауспухни накрайника. Отпред новата B-Klasse прилича на по-малката A-Klasse, но някак си изглежда "по-възмъжала". Формите са по-закръглени, точно като тези на един семеен мъж. А за да може вътре да се поместят жена и три деца, например, таванът е станал по-висок, салонът е изтеглен напред, капакът на моторния отсек е скосен. Така се получава една, можем да кажем не от най-запомнящите се визии на типичен компактен ван. Автомобилът има спортни нотки, но не е впечатляващ. За сметка на това пък е много практичен, което се забелязва веднага щом човек влезе в салона.

Интериор

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Интериорът също е взел много неща от новата A-Klasse. Приборният панел и новата мултимедийна система MBUX са обединени в един клъстер, състоящ се от два съседни дисплея. Аналогови уреди вече няма, а изкуственият интелект на MBUX предлага много удобства и определено е насочен към по-младите и модерни хора. Уникална характеристика на тази система, разшифроването на която означава Mercedes-Benz User Experience, е способността ѝ да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя.

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes

Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. MBUX интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта - инструментално табло, дисплей, хед-ъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства. Още нещо любопитно е, че MBUX се предлага още в базовото оборудване на новата B-Klasse. Що се отнася до комфорта в салона, то той определено е на лице. По-вертикално разположение на водача и пасажерите прави усещането като в кросоувър, остъклената площ пък създава визуален простор, а седалките са меки, ергономични и удобни. Багажното пространство също е функционално, а обемът му е 420 литра. Като цяло салонът не блести с лукс, но пък е практичен и просторен, а качеството на материалите и това на самата сглобка са на познатото ни прецизно немско ниво.

Двигатели

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Новите дизелови мотори на B-Klasse работят съвместно с осемстепенна роботизирана скоростна кутия, която е собствена разработка на Mercedes. Всички двигатели, които се монтират на W247, покриват нормите на екологичния стандарт Евро-6, но в Испания миниванът дебютира с двулитрови дизели с мощност от 150 до 190 к.с. в зависимост от модификацията. Именно тези два агрегата са най-оптимални, както спрямо характера, така и спрямо конструкцията и теглото на B-Klasse. Останалите агрегати в гамата ще се предлагат със седемстепенен автомат 7G-DCT. Те са 1.5-литров турбодизел със 116 к.с. и 1.3-литровия бензинов двигател, разработен съвместно с Renault. Той ще развива 136 или 163 коня. На по-късен етап ще започне предлагането на още няколко моторизации и версия с двойно предаване.

Ходови характеристики

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Колата разполага с няколко режима, сред които и спортен, но на този автомобил най-му подхожда режимът Comfort. Окачването е меко, подобно на това на по-големите Mercedes-и, но от волана има още какво да се желае. Той не е достатъчно информативен, което се усеща особено много при по-спортна езда. Всъщност, този автомобил въобще не е предвиден за "улични състезатели". По-високият център на тежестта също се усеща при завои с висока скорост. Кренът не е малък, но пък за сметка на това, както вече споменахме, возията е много мека. В заключение можем да кажем, че наглед скучноватата B-Klasse, всъщност е може би най-добрият градски автомобил на марката. На магистрала колата също се чувства абсолютно комфортно, като един от минусите, за нашата страна особено, е доста сниженият клиренс, който може да създава леко неудобство по разбити пътища, каквито у нас съвсем не липсват.

Цена

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes


Първите автомобили пристигат у нас през февруари 2019-а, като базовата цена е 58 350 лева с ДДС. От вносителя на Mercdes-Benz в България споделиха, че цените са с 15% по-ниски от тези на предходната генерация, а базовото оборудване е по-богато. За тези пари получавате автомобил, който е доказателство, че минивановете все още не са отживелица. Разполага със сравнително спортен (за миниван) екстериор, с екстри, присъщи на по-луксозните автомобили и с типично меката возия на Mercedes-Benz.

Тествахме новата B-Klasse на Mercedes

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Миро
1 Отговор
Добро ревю и готино семейно миниванче.

Оценка:
-10 +24

Иво
2 Отговор
На мен нещо не ми прилича на ван, пък бил той и мини.

Оценка:
-7 +23

3
Този коментар е премахнат от модератор
a m g
4 Отговор
по скоро сие хечбек, какьв мини ван глупости все едно ауди a3 дае мини ван

Оценка:
-11 +9

Емил
5 Отговор
Всички мерцедеси под Е-класата са смешки - задоволяват болни амбиции на хора, искащи мерцедес, ама бедни!

Коментиран от #11, #22, #25


Оценка:
-25 +22

Т.о.ш.и.б.и.я.н
6 Отговор

До коментар #3 от "Гошо":


И руснаците щели да ходят на марс и ужким били на луната преди 50 години ама не можаха да направят мотора на бараката на жужето та порше го прави

Коментиран от #9


Оценка:
-11 +7

гост
7 Отговор
Кенеф

Оценка:
-13 +7

Алфа Ромео
8 Отговор
Грозна раута, тва ако е Мерцедес я съм Илон Мъск!

Оценка:
-14 +7

Алфа Ромео
9 Отговор

До коментар #6 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":


Вярно е, на Самарата двигателя Порше го прави, той беше и единственото хубаво нещо в цялата кола.

Оценка:
-7 +6

10
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
11 Отговор

До коментар #5 от "Емил":


Ех Емиле,Емиле....комплексарче си ти :)

Коментиран от #15


Оценка:
-5 +9

Тойота
12 Отговор
Защо Мерцедес е измислил В класа? За да докаже , че може да се направи по-грозна кола от А класа.

Оценка:
-13 +10

Майор Костов
13 Отговор
Да качим снимка на талона на нашия автомобил и тогава да коментираме, а?
Нов автомобил не сте виждали дори в Интер Експо Център, защото сте от село.

Коментиран от #24, #26


Оценка:
-5 +17

Гост
14 Отговор
Трябва ли едно и също табло да се монтира на всички модели!?Или така е по-евтино за поточната линия....

Оценка:
-7 +3

Емил
15 Отговор

До коментар #11 от "Гост":


фактът, че те е срам от името ти, говори достатъчно!

Оценка:
-1 +7

Японеца
16 Отговор
Платени журналисти на немската тройка!Тази реклама струва много 💰!

Оценка:
-9 +0

Plameni
17 Отговор

До коментар #3 от "Гошо":


Не коментира и бъдещото сливане на с VW с Ford

Оценка:
-1 +6

гост
18 Отговор
За същите пари ще си вземеш Рено Колеос, голям, икономичен и красив сув, който има двойно предаване, автоматична ск. кутия, мощен дизел и икономичен. Също има голям клиренс подходящ за разбитите пътища у нас.

Коментиран от #20, #23


Оценка:
-8 +7

оняга
19 Отговор
Аз това го нямам за мерцедес.

Оценка:
-6 +4

123
20 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Пльос! Това е звука, знаеш на кое!

Оценка:
-5 +0

Коко
21 Отговор
Типични коментари тип Бай Ганьо!Кара кола на 15 години,но плюе по новите коли!

Оценка:
-2 +7

Коко
22 Отговор

До коментар #5 от "Емил":


Емиле,ти каква кола караш ако не е тайна

Оценка:
-1 +2

гост
23 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Работил съм по първата Б-класа и втората А-класа, моето виждане е, че са неоснователно надценени коли, защото не се отличават с нищо типично за марката, освен с високата цена. Първото издание не беше нито луксозно, нито с високо качество, добави към то ва и скъпото обслужване и капризните скоростни кутии и става още по-цветуща картинка. Един голф има по-добро ниво на комфорт, по-евтин е и оттам по-икономичен. Законите на физиката повеляват, че по-тежката кола вози по-добре, но при А и Б класа това не е така. Затова казвам, че едно Рено вози много по-добре, като не знам втората генерация колко е по-добра от първата, но поне съм карал новото Рено Колеос и знам как вози и какви плюсове има.

Оценка:
-4 +2

Мерцедес
24 Отговор

До коментар #13 от "Майор Костов":


Много правилно който не я харесва няма пари да си я купиии... а който има отива в магазина и казва "можели една "B" за цената за дъщерята и за любовницата... Има една лаф * на крива ракета космоса и пречел* ...

Оценка:
-1 +4

леопард на егрек
25 Отговор

До коментар #5 от "Емил":


е щом не ти аресва мерцедесо иела я чети дадем да пояздиш леопардо егати стане кеф

Оценка:
-0 +2

26
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Д-р Мирослав Ненков
Д-р Мирослав Ненков, бивш здравен министър, пред Нова тв
Аз нямам 16 имота, майка ми не притежава верига бензиностанции, тъща ми няма три хотела на морето."

Още бисери