Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Публикувана: 6 Март, 2019 11:23
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5216
Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч
ШРИФТ ПЕЧАТ

На изложението в Женева Koenigsegg представи наследника на най-бързия автомобил в света Agera RS. Кристиан фон Кьонигсег е кръстил хиперколата Jesko на баща си.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Новото шведско чудовище има доработен 5.0-литров V8 с усъвършенствани турбокомпресори, система за впръскване на горивната смес, по-точен контрол над налягането и "плосък" стоманен колянов вал. Той тежи само 12.5 кг, а шийките му са разположени под ъгъл 180 градуса, което осигурява по-бърза реакция при подаване на газ и звучен тембър. За снижаване на вибрациите, характерни за двигатели с такъв колянов вал, са използвани активни опори и свръхлеки мотовилки и бутала.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Jesko разполага и с фирмената технология на Koenigsegg за подаване на въздух в турбокомпресорите, която развърта предварително лопатките за повече отзивчивост. Системата се състои от карбонов резервоар и малък нагнетател, който подава въздух с налягане 20 бара за кратко време.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Мощността на мотора е 1 280 к.с. при работа с обикновен бензин и 1 600 с биоетанол E85. Пиковият въртящ момент 1 500 Нм, като хиляда от тях са достъпни в диапазона от 2 700 до 6 170 об/мин.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Друга новост е деветстепенната роботизирана скоростната кутия Light Speed Transmission (LST), разработена самостоятелно от инженерите на Koenigsegg. Тя може да "прескача" на оптималната за ускорение предавка и разполага с механизъм за двойно превключване. Това означава, че първото натискане на перата зад волана повишава или намалява предавката, а второто избира най-подходящата за мигновено ускорение.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

LST тежи само 90 кг, докато традиционните DCT заковават кантара на около 140. Времето за превключване на предавките е 20-30 милисекунди. За сравнение при роботизираната трансмисия на ISR на Lamborghini Aventador процесът отнема 50 милисекунди.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Каросерията на Koenigsegg Jesko е с 40 мм по-дълга и 22 мм по-висока от тази на Agera RS. Статичната устойчивост на усукване е 65 000 Нм на градус. Шведите са подсилили напречните носачи на окачването, а лагерите са най-големите използвани за пътнически автомобил.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Адаптивните амортисьори Öhlins са снабдени с проектирани в Koenigsegg контролери и електроника. Задните колела завиват.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

При скорост 250 км/ч аеродинамичните елементи по каросерията генерират притискаща сила от 800 кг. Тази величина нараства до тон, когато скоростомерът достигне 275 км/ч - с 30% повече, отколкото при Koenigsegg One:1, и с 40% - от Agera RS. Дори страничните огледала създават притискане от 20 кг.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Оборудването на Jesko включва електрохидравлична система Autoskin, която отваря вратите и капака, управлява клиренса и положението на активния заден спойлер, активните ламели под колата, безжичното зарядно за телефони, регулируемия педален възел и монтирания на волана приборен панел.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Кристиан фон Кьонигсег планира да произведе само 25 бройки от Jesko. Цената е около $3 млн. (€2.65 млн.).

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Ангел Петричев
Изпълнителният директор на Лудогорец коментира скандала между ръководството на тима от Разград и това на Литекс, по време на мач между двата отбора завършил 1:1:
Господин Стойчо Стоилов беше така любезен да ме напсува и не успях да се въздържа. Ще използвам вашата трибуна да се извиня, че малко си изтървах нервите. Мисля си, че в даден момент господин Стоилов се представя като бъдещ спортен директор на ЦСКА."

Още бисери