На изложението в Женева Koenigsegg представи наследника на най-бързия автомобил в света Agera RS. Кристиан фон Кьонигсег е кръстил хиперколата Jesko на баща си.
Новото шведско чудовище има доработен 5.0-литров V8 с усъвършенствани турбокомпресори, система за впръскване на горивната смес, по-точен контрол над налягането и "плосък" стоманен колянов вал. Той тежи само 12.5 кг, а шийките му са разположени под ъгъл 180 градуса, което осигурява по-бърза реакция при подаване на газ и звучен тембър. За снижаване на вибрациите, характерни за двигатели с такъв колянов вал, са използвани активни опори и свръхлеки мотовилки и бутала.
Jesko разполага и с фирмената технология на Koenigsegg за подаване на въздух в турбокомпресорите, която развърта предварително лопатките за повече отзивчивост. Системата се състои от карбонов резервоар и малък нагнетател, който подава въздух с налягане 20 бара за кратко време.
Мощността на мотора е 1 280 к.с. при работа с обикновен бензин и 1 600 с биоетанол E85. Пиковият въртящ момент 1 500 Нм, като хиляда от тях са достъпни в диапазона от 2 700 до 6 170 об/мин.
Друга новост е деветстепенната роботизирана скоростната кутия Light Speed Transmission (LST), разработена самостоятелно от инженерите на Koenigsegg. Тя може да "прескача" на оптималната за ускорение предавка и разполага с механизъм за двойно превключване. Това означава, че първото натискане на перата зад волана повишава или намалява предавката, а второто избира най-подходящата за мигновено ускорение.
LST тежи само 90 кг, докато традиционните DCT заковават кантара на около 140. Времето за превключване на предавките е 20-30 милисекунди. За сравнение при роботизираната трансмисия на ISR на Lamborghini Aventador процесът отнема 50 милисекунди.
Каросерията на Koenigsegg Jesko е с 40 мм по-дълга и 22 мм по-висока от тази на Agera RS. Статичната устойчивост на усукване е 65 000 Нм на градус. Шведите са подсилили напречните носачи на окачването, а лагерите са най-големите използвани за пътнически автомобил.
Адаптивните амортисьори Öhlins са снабдени с проектирани в Koenigsegg контролери и електроника. Задните колела завиват.
При скорост 250 км/ч аеродинамичните елементи по каросерията генерират притискаща сила от 800 кг. Тази величина нараства до тон, когато скоростомерът достигне 275 км/ч - с 30% повече, отколкото при Koenigsegg One:1, и с 40% - от Agera RS. Дори страничните огледала създават притискане от 20 кг.
Оборудването на Jesko включва електрохидравлична система Autoskin, която отваря вратите и капака, управлява клиренса и положението на активния заден спойлер, активните ламели под колата, безжичното зарядно за телефони, регулируемия педален възел и монтирания на волана приборен панел.
Кристиан фон Кьонигсег планира да произведе само 25 бройки от Jesko. Цената е около $3 млн. (€2.65 млн.).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ezio
11:35 06.03.2019
2 Анонимен
11:35 06.03.2019
3 Иванчо l-ви
11:37 06.03.2019
4 АБВ
11:46 06.03.2019
5 Tervel M bitcoin
Още когато излезе Agera имах критики по дизайна
Когато излезе Regera през 2017 си казах че koenigsegg няма как да направят по грозна кола
Но тази просто ме потресе колкото е мощна и епична толкова и грозна и бутафорна
Коментиран от #8
11:47 06.03.2019
6 българина
11:54 06.03.2019
7 Tervel bitcoin
Второ трябва писта дълга поне 30 км без нито една дупка и наклон и Трето трябва да бъде без пилот за да не бъде по тежка
Коментиран от #20, #23, #29, #32, #33
11:57 06.03.2019
8 Steks
До коментар #5 от "Tervel M bitcoin":
Критики към дизайна бил имал да рева ли да се смея ли 🤦♂️ И кой по точно беше ти че чак и критика да даваш сигурно си потенциален копувач на една от 25те бройки или даже 212:00 06.03.2019
9 hmhmhm
Чудя се дали да взема и една на жената ...
12:02 06.03.2019
10 Stranger
12:02 06.03.2019
11 Mark Haynes Rukaisho
12:26 06.03.2019
12 Mark Haynes Rukaisho
12:27 06.03.2019
13 Mark Haynes Rukaisho
Коментиран от #14
12:28 06.03.2019
14 Tervel bitcoin
До коментар #13 от "Mark Haynes Rukaisho":
Да обаче само laferrari apertaКоментиран от #15
12:28 06.03.2019
15 Mark Haynes Rukaisho
До коментар #14 от "Tervel bitcoin":
Всички ferrari са прекрасни12:29 06.03.2019
16 Голям прос
12:53 06.03.2019
17 Голям прос
12:53 06.03.2019
18 Гъдю Гъдев
Коментиран от #31
13:09 06.03.2019
19 сектант
Коментиран от #24, #28
13:24 06.03.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Ивайло
15:16 06.03.2019
22 Кьонигсег
15:16 06.03.2019
23 Гост
До коментар #7 от "Tervel bitcoin":
Брей, какъв велик конструктор сме имали тука във форума!!! Те хората, които са я произвели, няма да знаят ли колко вдига, та ще им кажеш ти??? Ми направи ти такава кола бе, пък да видим!!! Или единственото, което можеш да произведеш, е куп в тоалетната? Типично за българина - да завижда, да плюе и да намира кусури на всичко, което хората по света са произвели и постигнали като технология, зад което стоят години на разработки и тестове!!! Колата е супер!!!Коментиран от #25
15:24 06.03.2019
24 Ивайло
До коментар #19 от "сектант":
Пич, моля ти се, недей ... :)))15:28 06.03.2019
25 Tervel bitcoin
До коментар #23 от "Гост":
Ех хеитърите са твърде много нали !Очевидно аз съм единствения тук във този форум който разбира от коли и е виждал десетки от тях Искаш ли да се хванем на бас че мога да направа по добра кола от тази даже и по скъпа
Коментиран от #26, #30, #35
16:26 06.03.2019
26 Гост
До коментар #25 от "Tervel bitcoin":
Хахахахахаха...................... единствения, който хейтеше в случая, беше ти! Ние другите не сме виждали коли и не разбираме! Хахахахаха......... аре хващаме се на бас, като я направиш, ше си купя една бройка, обещавам! ;)16:48 06.03.2019
27 Гост #2
17:23 06.03.2019
28 Брат
До коментар #19 от "сектант":
Браво! Много ти благодаря. Това беше супер. Сподели моля те, дали Широн или този автомобил тук би избрал, в случай, че ти се наложи такъв труден избор :) Естествено, много ясно, то се знае, че само като втори автомобил ;) Ние си знаем вече, кой е номер едно :) :) :)Ей сектант, без лоши чувства. Благодаря отново, как разчупи
22:28 06.03.2019
29 АLFA Q 4
До коментар #7 от "Tervel bitcoin":
АБЕ ТИ ВЕРНО СИ МНОГО ЗЛЕТВОЯ КИРЛИВ ГОЛФ ЛИ ЩЕ ВДИГНЕ 480
Я СИ ЗАРЕДИ ПАТЛАКА ИИ ИИИИИИ
23:27 06.03.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 АLFA Q 4
До коментар #18 от "Гъдю Гъдев":
ДОБРЕ ДЕ ТЪПАЦИ ЩО СЛАГАТЕ МИНУСИ ЗА ЗА НЕЩО КОЕТО Е ЗАКОН, 180° СА ПРАВА ЛИНИЯ
08:02 07.03.2019
32 ГостЪ
До коментар #7 от "Tervel bitcoin":
То шопа казал че и жирафа не съществува, ама надали някой му е повярвал .
09:15 07.03.2019
33 Cyka blyat
До коментар #7 от "Tervel bitcoin":
В грешка си , ще са и нужни 70 км писта за да вдигне тази скорост и като спука гума ще отбие и ще си я смени с резервната 15-ка в багажника. А ако и свърши горивото и ще си налее мало от бутлката която държи "за всеки случай"14:12 07.03.2019
34 бай онзи
18:33 07.03.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.