За първи път за CLS се заговори през 2004 година, когато първото поколение на този автомобил сериозно разбуни духовете в автомобилната общественост. Дизайнерите от Щутгарт бяха иноватори в създаването на т.нар. купе с четири врати, като дълго време след това се появиха алтернативите от Audi и BMW. Първата генерация не се превърна в бестселър, но утвърди марката, като законодател в модните течения. Втората генерация се появи през 2010 година, като колата беше далеч по-практична и също толкова иновативна и модерна.
Това не попречи на специалистите от Mercedes да направят рестайлинг само четири години след това. Той обаче беше минимален, защото моделът беше много успешен. Сега обаче дойде време формите на тази своеобразна икона да бъдат сериозно променени. Mercedes пое риск с настоящата, трета генерация на модела, която хем прилича, хем не прилича на предшественика си. Новият CLS беше представен в Детройт, след това се появи в Европа и сега вече се продава и на нашия пазар. Екипът ни направи обстоен тест на третата генерация и първите ни впечатления са, че колата има всички шансове да продължи и да надгради върху успешната линия на развитие на модела.
Екстериор
Дизайнерите са направили чудеса от храброст, за да може новото поколение да е запомнящо се, дръзко, фирмено разпознаваемо и в същото време да разполага с още по-добър коефициент на въздушно съпротивление. Първото впечатление от новия CLS може да се определи като шокиращо - радиаторна решетка с отрицателен ъгъл на наклон, доста различен светлинен подпис, който е ефектно интегриран в изцяло диодните фарове и агресивни въздухозаборници. Агресивната предница ефектно преминава в стилни странични линии, като само задна част на колата може да се определи като недотам изразителна на фона на останалите екстериорни елементи. Вратите без рамки също изглеждат странно, но пък те продължават традицията на модела.
Интериор
Виждайки радикалната екстериорна промяна, би могло да се предположи, че такава ще има и в салона. Германците обаче са си консервативни по природа и рядко променят нещо, което се продава добре. И след като измениха външния вид, явно са решили, че интериора трябва да е като на всеки друг Mercedes от високия клас. С други думи салонът е подобен на този при E-Klasse. Материалите са свръхкачествени и скъпи, амбиентното осветление се мени според предпочитанията на водача и пасажерите, а седалките са ергономични и удобни.
Те не са големи, но пък са снабдени с много регулировки и са изключително удобни. Изненадата тук е свързана със задните места за сядане. Те не изглеждат удобни, но настани ли се човек там, комфортът е осезаем. Отзад обаче могат да се возят безпроблемно само двама души. Остъклената площ не е голяма и видимостта назад е леко ограничена, но предвид всевъзможните електронни помощници, едва ли някой би изпитал дискомфорт при паркиране. "Черешката" е уникалната аудиосистема Burmester, която разполага с 13 високоговорителя и прави саунда в купето уникален.
Ходови характеристики
Част от бутоните на волана са сензорни и с това трябва да се свикне. Иначе возията и обезшумеността на купето са такива, че ако водача не следи скоростомера е все едно дали се движи с 60 или 110 км/ч. Колата е еднакво тиха и стабилна във всички режими на движение. Автомобилът разполага с доста нисък общ център на тежестта, което го прави идеален за управление на път със завои, при това с доста висока скорост. Крен в завоите почти няма, а динамиката е осезаема. В завоите или при задействане на спирачките въздушното окачване редуцира ефективно напречните колебания около надлъжната ос. Като цяло обаче возията е по-твърда от тази на съплатформеника E-Klasse, като това се дължи, освен на настройки в окачването и на изключително нископрофилните гуми.
Джантите са ефектни, размерът им е 20 цола, но именно това прави возията по-твърда. Нископрофилни гуми пък съвсем не са удачен за родните разбити пътища. Иначе многокамерното въздушно окачване с непрекъснато регулируемо демпфериране се адаптира към актуалната пътна ситуация, независимо дали колата е в режим комфорт или спорт. 4х4 системата е оптимална за модела, като му придава изключителна стабилност и сигурност. Вместо блокировка на диференциала, фирмената 4MATIC използва електронно управлявана система за контрол на сцеплението 4ETS и освен това работи съвместно със серийната електронна стабилизираща програма.
Двигател
Автомобилът, който ни беше предоставен за тест драйв разполагаше с 4х4 система и с по-мощния дизелов двигател. Става дума за версията CLS 400 d 4MATIC, разполагаща с дизелов двигател, който е изцяло нова разработка. Въртящият момент се предава на колелата през деветстепенна автоматична скоростна кутия, като смяната на предавките става изключително неусетно. С мощност от 340 коня и пиков момент от 700 Нм, този мотор предоставя истинско удоволствие от шофирането.
Динамиката е налична в огромен диапазон от обороти и прави ускорението и доускорението отлично. Колата тежи над два тона, но това определено не се усеща. Ускорението до 100 става за 5 секунди, а още по-интересното е, че това не се отразява и на разхода на гориво. Комбинираният такъв, който отчете борд компютъра след теста, беше точно 7.1 литра на 100 километра пробег.
Цена
Всички тези високи технологии, скъпи материали, комфорт и динамика обаче не са евтини. Базовата цена за новия CLS стартира от 126 740 с ДДС, а в зависимост от нескончаемите екстри и многобройните електронни системи, може да нарасне значително. За тези пари обаче получавате оригиналът на четиривратите купета, на които в днешно време подражават почти всички. За качеството на изработка смятаме, че не е нужно да казваме каквото и да е. То е на традиционното изключително високо ниво за марката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
13:02 09.03.2019
2 Brabus
13:04 09.03.2019
3 Ссссс
Коментиран от #22
13:07 09.03.2019
4 bot
13:08 09.03.2019
5 Фен
Защото му липсва едно от основните достойнства на марката,вътрешният простор!
Коментиран от #17, #21
13:57 09.03.2019
6 dsadsa
14:03 09.03.2019
7 ванката
Коментиран от #25
14:03 09.03.2019
8 бмв
Коментиран от #10
14:15 09.03.2019
9 Случаен
14:31 09.03.2019
10 Някой
До коментар #8 от "бмв":
Що ми се струва че на повечето колите им харесват по "приети" критерии? Големи джанти, скосена линия, марка... На мен цлс никога не ми е харесвал, все са ми някакви разплути, обли, похлупаци. А интериора гризноват, пак някакъв объл, някакви чупки...14:37 09.03.2019
11 майстора
16:05 09.03.2019
12 БАРО
16:22 09.03.2019
13 Прр
17:12 09.03.2019
14 Сектант
Коментиран от #16
17:31 09.03.2019
15 159
18:11 09.03.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 159
До коментар #5 от "Фен":
"Дрескодът" тук е КУПЕ"!!!18:14 09.03.2019
18 Ти да видиш
За задницата става въпрос
19:08 09.03.2019
19 111
Коментиран от #20
19:19 09.03.2019
20 Plameni
До коментар #19 от "111":
Комби варианта при Мерцедес винаги е излизал по- късно,не вярвам да са го спрели ,ще е много жалко. Шутинг брейк варианта при Mercedes CLS е уникален.20:24 09.03.2019
21 Гостенин
До коментар #5 от "Фен":
Това е спортно семейно купе,въпреки това е по просторна от е класата .Имам Пежо 508 sw и миналата година юли купих същата cls 450 4 Matic бензин мога да те уверя кола звяр не подлежи изобщо на сравнение уникална е заслужава си цената 98 000€20:26 09.03.2019
22 Простолюдие
До коментар #3 от "Ссссс":
Ква дачия, кви 5 лева, трябва да си много зле за да си мислиш че имаш кола! Мерцедес е звезда в автомобилните технологии.20:33 09.03.2019
23 дедазнам
20:59 09.03.2019
24 Карл Бенц
Коментиран от #26
21:58 09.03.2019
25 АLFA Q 4
До коментар #7 от "ванката":
ВЯРНО ЕКАТО ЧЕ ШВАБИТЕ ИМАТ НЯКАКЪВ КОНКУРС КОЙ ЩЕ НАПРАВИ ПО ГРОЗЕН ДИЗАИН
ДОСТА УСПЯХА ВЕЧЕ С ТЕЯ ГРОЗИЛИ
Коментиран от #28
00:41 10.03.2019
26 Random
До коментар #24 от "Карл Бенц":
Това че ми харесват и руски автомобили не значи че не признавам други марки, все пак не съм комунист. Последните 10-ина години БМВ изпревариха Мерцедес по отношение на дизайна и качеството. За управление няма какво да спорим. Японците ги знаем - може да са здрави,но няма душа, някога(90-те) е имало,сега няма. Британците са гола-вода, коли не могат да правят,а хамерите още не са разбрали че 60-те минаха и че да се направи двигател с по 4 клапана на цилиндър не е нито скъпо,нито сложно и че целият заден мост вече се ползва само за евтините коли и камионите...00:59 10.03.2019
27 Гостенин CLS
09:43 10.03.2019
28 Емигрант
До коментар #25 от "АLFA Q 4":
Яж си макароните в италианския кенеф и не се прави на разбирачКоментиран от #29
10:31 10.03.2019
29 АLFA Q 4
До коментар #28 от "Емигрант":
А ТИ ИМИГРИРАЙ ТАМ ОТКАДЕТО СИ ДОШЪЛ10:37 10.03.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 амг вечна мощ
19:06 10.03.2019
32 А класа
13:43 11.03.2019