Две от общо трите фабрики на Ford в Русия ще затворят врати, с което американската компания на практика ще прекрати производството на леки автомобили в страната, обяви първият вицепремиер на руското правителство Дмитрий Козак в интервю за "Коммерсант". Ще продължи да работи заводът в Елабуга, Татарстан, където се сглобява лекотоварният Transit.
Мерките са част от програмата на Ford за свиване на разходите, която предвижда закриване на фабрики, съкращения на работници и редуциране на моделната гама. Преструктурирането неминуемо засяга и руския пазар, където Синият овал има съвместно предприятие със Sollers.
Според Дмитрий Козак Ford ще се откаже от контролния си пакет в джойнт венчъра, но досегашният руски партньор ще продължи да произвежда Transit, който се ползва с добро търсене в Русия. От американската компания отказват коментар по темата.
Двата завода на Ford, които затварят врати, са във Всеволожск, Ленинградска област, и в Набережние Челни, Татарстан. По план допълнително натоварване за третата фабрика в Елабуга трябва да осигури производството на автомобилите от проекта Кортеж (Aurus), но то започва най-рано догодина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро
10:22 27.03.2019
2 Киро
Коментиран от #3, #6
10:24 27.03.2019
3 Random
До коментар #2 от "Киро":
Викаш и Австралийците са алкохолици, та Форд си затвориха ВСИЧКИ заводи там?Коментиран от #11
10:37 27.03.2019
4 Random
10:38 27.03.2019
5 сектант
10:42 27.03.2019
6 321
До коментар #2 от "Киро":
Роки, психиатрията е на Екзарха. Въпреки, че като гледам какви несвързани неща пишеш по-скоро си директно за Курило.10:59 27.03.2019
7 Никой не им е виновен
Коментиран от #10, #13
11:14 27.03.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 По леко
До коментар #8 от "Кочината на Злото издъхва в зловоние":
С алкохола че говориш несвързани неща, или може би не можеш да четеш...12:14 27.03.2019
10 Киро
До коментар #7 от "Никой не им е виновен":
Оп, ето го поредния "специалист" копейкаджия, дето ще лъже и ще маже, само и само да оправдае ушанките. Та, ФОРД били в дъното, а? АХАХАХАХА, отвори си една статистика по марки за 2018-та година и ще видиш, че ФОРД са на 3то място в света по продажби, след Тойота и Фолксваген, с 5,5 милиона продадени коли! Оппп, кво стана, а?Коментиран от #14, #15
12:48 27.03.2019
11 Киро
До коментар #3 от "Random":
А причините за изтеглянето на ФОРД от Австралия са съвсем различни от кална Расийка, дарагой. Австралия е отдалечена (скъп транспорт), с изключително висок стандарт (висока себестойност) и не толкова голям вътрешен пазар - двайсетина милиона. А Расийка е бедна, с пияници за служители, дет са свикнали да заваряват зилове, с липсваща средна класа (или олигарси с мерцедеси или редови ватници с лади) и тн. и тн. Тръгнало то да ми сравнява кон с кокошка, че и двете ядяли зърно, хаха!12:52 27.03.2019
12 Ушанков
13:07 27.03.2019
13 Borislav Popov
До коментар #7 от "Никой не им е виновен":
Не са виновни Форд, че русите удариха дъното и не могат да си позволят вече дори и по едно Фокусче !! Продажбите паднаха драстично и естествено е завода да се затвори, понеже тези фордове бяха предназначени само за руския пазар, които на времето не беше никак зле, но сега с тезия кризи...))13:24 27.03.2019
14 Най-добрия Форд е...
До коментар #10 от "Киро":
Ти май не четеш. Форд са си зле в качество и здравина независимо къде ги правят. Да, Ф150 си е хит, и май само той им остана, за тоя аи обмисляха да спрат жалкото съществуване на леките си коли. За европейският потребител недоразумения като Фокус иФиеста се купуват основно от клиенти, свикнали на ниското качество на Рено и подобни, но на неоправдано висока цена. За европейски Форд всичко над 20 хиляди лева цена като нов е грабеж спрямо качеството. Поне обслужването да беше евтино, а то е почти на ниво премиум. Нито здравина, нито качество, нито цена. И ЕкоБууст двигатели, произвеждани в Румъния. На дъното са, и само ако продаваха на цените на Дачия щяха да си заслужават. И без това новите Фордове са основно служебни и подаръци от тотото.16:44 27.03.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Су27
Коментиран от #17
22:09 27.03.2019
17 То лесно да се сетиш
До коментар #16 от "Су27":
За да направиш БЕЗПЛАТНА сервизна акция си е нужен капитал, а Форд са в блатото отдавна и не могат да си позволят паразитни разходи. Всички проблеми си остават за сметка на потърпевшите клиенти! Имал си пари - дал си, това е положението!Коментиран от #18
23:24 27.03.2019
18 Су27
До коментар #17 от "То лесно да се сетиш":
Ако знаеше малко повече нямаше да пишеш глупости! Тези сервизни акции ги наложи преди 20г. ЕС! Когато даден модел и модификация има повече от еди колко си процента дефекти, се прави сервизна акция. Харесва не харесва производителя това е! Много са били случаите в които ЕС глобява даден пройзводител за това че е бил наясно с проблемите но се е скатавал. Ако питаш фирмите които правят коли, на никой не му се иска да харчи пари за такива неща, понеже им пада корпоративната печалба! А там нали се сещаш какви хиени стоят? На никой не му дреме че някой нещо си купил и после било конструктивен инженерен гаф. Добре че си има институции за това и да карат пройзводителя дори и след 15г. да си поема отговорността за гафовете, особено когато става дума за сигурност. Помниш ли японската Таката, която се скатаваше и сега- бум! Ей така става когато все пак има някакъв контрол. Така че не пиши глупости че Форд нямали пари за акции! Смешно е твърдението ти.09:00 28.03.2019
19 гост
10:18 29.03.2019