Last news in Fakti

27 Март, 2019 10:20 3 834 19

Ford затваря два от трите си завода в Русия

  • ford-
  • sollers-
  • русия

Две от общо трите фабрики на Ford в Русия ще затворят врати, с което американската компания на практика ще прекрати производството на леки автомобили в страната, обяви първият вицепремиер на руското правителство Дмитрий Козак в интервю за "Коммерсант". Ще продължи да работи заводът в Елабуга, Татарстан, където се сглобява лекотоварният Transit.

Мерките са част от програмата на Ford за свиване на разходите, която предвижда закриване на фабрики, съкращения на работници и редуциране на моделната гама. Преструктурирането неминуемо засяга и руския пазар, където Синият овал има съвместно предприятие със Sollers.

Според Дмитрий Козак Ford ще се откаже от контролния си пакет в джойнт венчъра, но досегашният руски партньор ще продължи да произвежда Transit, който се ползва с добро търсене в Русия. От американската компания отказват коментар по темата.

Двата завода на Ford, които затварят врати, са във Всеволожск, Ленинградска област, и в Набережние Челни, Татарстан. По план допълнително натоварване за третата фабрика в Елабуга трябва да осигури производството на автомобилите от проекта Кортеж (Aurus), но то започва най-рано догодина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро

    16 16 Отговор
    Мога да кажа само едно ХАХАХАХАХААААА
  • 2 Киро

    23 40 Отговор
    И да добавя: Това заслужавате дарагие алкаголики! Като се правите на големи, яжте на жужето по..аните слипове! Карайте си китайските лади и си живейте с минималните заплатки от 250 лева! Кой квото посял, тва и пожънал!

    Коментиран от #3, #6

  • 3 Random

    32 13 Отговор

    До коментар #2 от "Киро":

    Викаш и Австралийците са алкохолици, та Форд си затвориха ВСИЧКИ заводи там?

    Коментиран от #11

  • 4 Random

    22 15 Отговор
    ЗА СОРОСИТЕ: Публикувано във факти.бг: Мерките са част от програмата на Ford за свиване на разходите, която предвижда закриване на фабрики, съкращения на работници и редуциране на моделната гама. Да ви припомня че затвориха всичките си заводи и Австралия. В Русия все пак са оставили един.
  • 5 сектант

    7 6 Отговор
    Скоро когато станат субсидия на Дачия, ще се радваме на новото мондео с 1.5 дци
  • 6 321

    5 9 Отговор

    До коментар #2 от "Киро":

    Роки, психиатрията е на Екзарха. Въпреки, че като гледам какви несвързани неща пишеш по-скоро си директно за Курило.
  • 7 Никой не им е виновен

    13 9 Отговор
    Не са виновни руснаците, че Форд са дъното на автомобилната индустрия, с някои изключения от миналото, разбира се. И да - ще продължават да затварят заводи докато за едно обикновено скапан турско Торнео с базови екстри търсят 28 хиляди лева. После защо българина купувал на старо....

    Коментиран от #10, #13

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 По леко

    6 8 Отговор

    До коментар #8 от "Кочината на Злото издъхва в зловоние":

    С алкохола че говориш несвързани неща, или може би не можеш да четеш...
  • 10 Киро

    15 12 Отговор

    До коментар #7 от "Никой не им е виновен":

    Оп, ето го поредния "специалист" копейкаджия, дето ще лъже и ще маже, само и само да оправдае ушанките. Та, ФОРД били в дъното, а? АХАХАХАХА, отвори си една статистика по марки за 2018-та година и ще видиш, че ФОРД са на 3то място в света по продажби, след Тойота и Фолксваген, с 5,5 милиона продадени коли! Оппп, кво стана, а?

    Коментиран от #14, #15

  • 11 Киро

    14 14 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    А причините за изтеглянето на ФОРД от Австралия са съвсем различни от кална Расийка, дарагой. Австралия е отдалечена (скъп транспорт), с изключително висок стандарт (висока себестойност) и не толкова голям вътрешен пазар - двайсетина милиона. А Расийка е бедна, с пияници за служители, дет са свикнали да заваряват зилове, с липсваща средна класа (или олигарси с мерцедеси или редови ватници с лади) и тн. и тн. Тръгнало то да ми сравнява кон с кокошка, че и двете ядяли зърно, хаха!
  • 12 Ушанков

    10 8 Отговор
    Жалко, а правеха такива хубави фордове! Нищо, Путен ще докара кинти от Венецуела!
  • 13 Borislav Popov

    12 6 Отговор

    До коментар #7 от "Никой не им е виновен":

    Не са виновни Форд, че русите удариха дъното и не могат да си позволят вече дори и по едно Фокусче !! Продажбите паднаха драстично и естествено е завода да се затвори, понеже тези фордове бяха предназначени само за руския пазар, които на времето не беше никак зле, но сега с тезия кризи...))
  • 14 Най-добрия Форд е...

    7 4 Отговор

    До коментар #10 от "Киро":

    Ти май не четеш. Форд са си зле в качество и здравина независимо къде ги правят. Да, Ф150 си е хит, и май само той им остана, за тоя аи обмисляха да спрат жалкото съществуване на леките си коли. За европейският потребител недоразумения като Фокус иФиеста се купуват основно от клиенти, свикнали на ниското качество на Рено и подобни, но на неоправдано висока цена. За европейски Форд всичко над 20 хиляди лева цена като нов е грабеж спрямо качеството. Поне обслужването да беше евтино, а то е почти на ниво премиум. Нито здравина, нито качество, нито цена. И ЕкоБууст двигатели, произвеждани в Румъния. На дъното са, и само ако продаваха на цените на Дачия щяха да си заслужават. И без това новите Фордове са основно служебни и подаръци от тотото.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Су27

    4 0 Отговор
    Не знам какво плюете по фордовете,не че съм им фен, ама много рядко се чува за тях някви сервизни акции или разтегнати вериги/ремъци, или износени зъбни колела, проблеми с кутиите ат/ам и така нататък......

    Коментиран от #17

  • 17 То лесно да се сетиш

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Су27":

    За да направиш БЕЗПЛАТНА сервизна акция си е нужен капитал, а Форд са в блатото отдавна и не могат да си позволят паразитни разходи. Всички проблеми си остават за сметка на потърпевшите клиенти! Имал си пари - дал си, това е положението!

    Коментиран от #18

  • 18 Су27

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "То лесно да се сетиш":

    Ако знаеше малко повече нямаше да пишеш глупости! Тези сервизни акции ги наложи преди 20г. ЕС! Когато даден модел и модификация има повече от еди колко си процента дефекти, се прави сервизна акция. Харесва не харесва производителя това е! Много са били случаите в които ЕС глобява даден пройзводител за това че е бил наясно с проблемите но се е скатавал. Ако питаш фирмите които правят коли, на никой не му се иска да харчи пари за такива неща, понеже им пада корпоративната печалба! А там нали се сещаш какви хиени стоят? На никой не му дреме че някой нещо си купил и после било конструктивен инженерен гаф. Добре че си има институции за това и да карат пройзводителя дори и след 15г. да си поема отговорността за гафовете, особено когато става дума за сигурност. Помниш ли японската Таката, която се скатаваше и сега- бум! Ей така става когато все пак има някакъв контрол. Така че не пиши глупости че Форд нямали пари за акции! Смешно е твърдението ти.
  • 19 гост

    1 0 Отговор
    На такива новини е редно да се реагира с максимално ограничаване на покупките на тази марка, например харесал си си Форд Модео, но се отказваш и се пренасочваш към Рено Талисман, харесал си Форд Екоспорт, но си купуваш Дачия, за по-малко пари и си водиш семейството на почивка в България с остатъка. Да, най-ефективен наказател е потребителя, защото без значение каква стока се предлага, то ако не се купува тя е неуспешна, без да се имат предвид качествата й. Та хайде братушки, теглете чертата на форд и се пренасочете към други, ето рено инвестират много в националния производител, подкрепете ги при следващата покупка.