Last news in Fakti

8 Април, 2019 10:37 17 085 48

Знаете ли кои автомобили са "най-мръсни"?

  • автомобили-
  • вредни емисии-
  • класация
Знаете ли кои автомобили са "най-мръсни"? - 1
Снимка: Shutterstock

Тук става въпрос за вредни емисии, които се изхвърлят от автомобилите, а отговор на въпроса ни дават аналитичната агенция JATO Dynamics. Специалистите от JATO публикуваха рейтинг по марки, като показват как влияят брандовете на околната среда.

Оказва се, че най-мръсните автомобилни марки, моделите на които изхвърлят средно над 300 грама на километър са Rolls-Royce и Lamborghini. След тях се нареждат други екзотични марки, като там са Ferrari, Bentley, Aston Martin и др. От по-масовите сред най-замърсяващите са Subaru и Land Rover.

Естествено, като най-чисти са определени електромобилите на Tesla, следвани от Smart. Toyota, Peugeot, Citroen и Renault също са с много добри показатели. От немските премиум марки Audi и BMW са в третата група, на 24 и 25 място, съответно, а Mercedes е в четвърта група - на незавидната 30-а позиция. Вижте цялата класация.

Знаете ли кои автомобили са "най-мръсни"?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ТИР

    29 14 Отговор
    НОЙ МРЪСНИ СА ТИРОВЕТЕ , ТРАКТОРИТЕ И КОМБАЙНИТЕ ОБАЧЕ ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ СЕ ДАВАТ ВАУЧЕРИ ЗА ТВЪРДО ГОРИВО ЩО ЗА НАГЛАСТ Е ДА ГОВОРИМ ЗА ЛЕКИТЕ КОЛИ НЕ ЧЕ ПОЛОВИНАТА ОТ ТЯХ СА НАПРАВО ЗА МОРГАТА.
  • 3 Daniel Dimov

    29 11 Отговор
    И как точно се получава разликата в позициите между Volkswagen и Audi ?

    Коментиран от #4, #19, #45

  • 4 ами да

    28 6 Отговор

    До коментар #3 от "Daniel Dimov":

    Марките, които залагат на по-големи и мощни двигатели е нормално да водят в такава класация
  • 5 Имаше един клип

    25 3 Отговор
    Как един караше Дъч Рам тръбите му бяха 3 на брой от ляво и от дясно. Той на неутрална даде на макс газ и от тръбите излезе такъв черен дим че направо всички хора които са заобиколили пикапа станаха черни. Нали знаете негрите какви са черни. Ей точно така станаха и те. Незнам пикапа на въглища ли върви незнам.

    Коментиран от #39

  • 6 AMG

    27 11 Отговор
    Най мръсни са хамериканците и еколозите...
  • 7 Бсп

    12 32 Отговор
    Според другарите Лада трябва да е пред теслата, защото е от СССР (Русия). Щом е руско значи е безаналгово ;)

    Коментиран от #10

  • 8 Jonkata

    4 5 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Много добра предна броня, мммм делишас .
  • 9 Емил

    30 6 Отговор
    Да се мери "мръсното" по количеството СО2 е, меко казано, тъпо - пропаганда за невежи! СО2 е "храна" за растенията и е бил в огромни количества в периодите на буйно развитие на флората - периоди през които се е образувал О2, необходим за животните и хората!

    Коментиран от #13

  • 10 Random

    7 11 Отговор

    До коментар #7 от "Бсп":

    Това може да го каже някой луд, като тебе. Аз харесвам руското но то не е най-доброто. Немското е. Затова имам Е34 и 2105.
  • 11 Ушанков

    14 5 Отговор
    Нормално е коли с мощни двигатели като Ролс Ройс, Ламборджини, Ферари, Лада да имат по голямо замърсяване!
  • 12 Гост

    12 11 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Абе що не казваш че си пропаднала руска пиянка. Сега разбирам защо си фен на дъстър - след москвича ти се вижда като космически кораб

    Коментиран от #16, #26

  • 13 Свръхтегло

    20 5 Отговор

    До коментар #9 от "Емил":

    Проблемът на планетата не е дефицит на въглероден двуокис, а преяждане с него. Проблемът е в баланса.човешката дейност отделя повече въглероден двуокис отколкото могат да обработят растенията. За капак на всичко човекът унищожава и самите растения и допълнително затруднява процеса.

    Коментиран от #15

  • 14 Driving pleasure

    12 6 Отговор
    Смех баце... теслата била най- чиста! В една германия ще дава 120 г/км само за електричеството без тоновете изхвърлени за батериите, а в България или друга подобна високо зависим от въглища държава ще удари и 200г/км нареждайки се до Мазерати и МакЛарън, които са нишови продукти. Мани беги поредната жалка пропаганда на ватманите
  • 15 Driving pleasure

    30 5 Отговор

    До коментар #13 от "Свръхтегло":

    Проблемът е, че човеците са кретени по дефиниция. От началото на индустрианата революция "сме" изсекли почти 50% от горите на планетата... реално ако възстановим тези гори ще имаме нулев проблем с СО2 защото той ще се абсорбира съвсем успешно, да не говорим за другите ползи от горите, за почвата и за предпазване на земята от нагряване, регулиране на микроклимта и валежите и т.н. и т.н. Обаче шайка престъпни еколози реве неистово против автомобилите щото за това им се плаща - нищо, че дори утре да спрем да шофирме и да минем на колела пак нищо няма да се подобри. Жалкото е, че друга шайка идиоти вярва на шайката еко престъпници ...

    Коментиран от #18, #28, #34

  • 16 сектант

    10 5 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    само Путин, Дъстър, айфон и ТЕСНИ ПИЧОЧЕТА
  • 17 Хайл

    4 2 Отговор
    След като в 1 лт гориво има 20 гр в 30 лт ще са 600...как няма да "замърсяват" повече-къде да отидат тогава
  • 18 Хайл

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    Прав си👍👍👍👍
  • 19 Driving pleasure

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "Daniel Dimov":

    Разликата се получава от броя на продажбите. Това са усреднени данни. Ауди Предлага лимузини с 4 литра осмак, а най-малката им кола е А1, като то не е някакъв рекордьор по продажби, мисля, че А4 и Kю моделите са най продаваните а те даже и с малък двигател 1.4 си горят, а обикновено там стои 2.0 мотор. Фау Ве от друга страна големи и мощни лимузини няма, а продава и то доста добре дори и модел като Ъп, който е мини бълха, а най-продавания им автомобил е Голф, който е 1.4 или 1.6 а напоследък доста масово даже и с 1.0 тфси - от там идва разликата. А Ролс, астън Мазерати имат по 2-3 модела с 5-6 литрови двигатели и там няма какво и как да свали средния показател...
  • 20 Японеца

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Ползвай лубрикант да не ти хванат мазоли ръцете!
    И се мий по-често входа, че смърди от тук!

    Коментиран от #22, #24

  • 21 гох

    7 9 Отговор
    Най-мръсни са българските автомобили без ДПФ и катализатори. Много от тези без катализатори са на газ и собствениците им твърдят , че карат най-чистите автомобили за което да им се намали данъка.
  • 22 сектант

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "Японеца":

    а ти знаеш ли Вин Дизел как вдига на задна, а?
  • 23 Sofia

    3 4 Отговор
    Щом не е АЛДИ не ми ги хвали... Ахаха
  • 24 Японеца

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "Японеца":

    като малък ме отнеха социалните от родителите ми в Норвегия и ми пръскаха отворите докато навърша 18 годинки
  • 25 Jack Bauer

    12 2 Отговор
    Peugeot, Citroen и Renault в челната 5-ца, пак ми разправяйте вицове за френските коли и кой лъже за разход/вредни емисии и кой не.
  • 26 Сектант

    7 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Абе друго си е да се качиш у новата колица и едно яко пиче да ти масажира третия крак,но тая работа не е за злобни,а за работни хора.
  • 27 майстора

    3 3 Отговор
    Колко е обективно слагането на общ знаменател на цяла марка която има 10-15или повече двигателя в гамата си ??? По-скоро прилича на платена реклама на тесла

    Коментиран от #31

  • 28 E те

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    това е приказка. Баш си прав. Номерът е да ни бутат в глуха линия. Странно, но никой не пише срещу авионите! Ами те "цапат" повече от корабите, но тях няма кой да ги спре.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 гост

    3 2 Отговор
    Тойота отново е сред лидерите
  • 31 Кой плаща?

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "майстора":

    Точно обратното е. Не Тесла плаща, а на нея и плащат. Fiat ще дадат няколко стотин милиона долара на Тесла, за да запишат част от продукцията ѝ към техните модели, за да намалят общите вредни газове на моделната си гама. Нима си мислиш, че не се знае от кой модел колко са продали и с какви двигатели, за да се сметнат средните емисии на всички продадени автомобили?
  • 32 МАК

    5 0 Отговор
    Най мръсни са неподържаните мПС и в комбинация със подобия на горива в Парцаландия!!! Затова са мръсни!!!
  • 33 Воая

    3 2 Отговор
    както винаги ТОЙОТА пак е в топ 3
  • 34 Антиелектрика

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    Точно това е проблема - облагат с данъци, акцизи и такси горивата и МПС-тата, а нито стотинка не отива за залесяване. И после реват за СО2, който няма нищо общо с реалното замърсяване! За да отида и да се върна от работа, моя автомобил отделя толкова СО2, колкото отделя само при дишане едно 10 членно семейство в Уганда например. Само, че аз не ходя на работа да си правя кефа, а те правят деца за кеф и унищожават много повече ресурси от мен. Ето това е толерастията и еврогейските ценности - белите работещи хора да плащат за всички и да нямат време да отгледат дори едно дете.
  • 35 Ганьо

    5 2 Отговор
    Най-мръсните са българските печки с махнатите DPF

    Коментиран от #40

  • 36 Вервай си

    2 8 Отговор
    Значи казваш да заколим 8 човека от Уганда, за да можеш да ходиш на работа с пушещото си МПС и да се върне баланса? Ако искаш да убият още десетина, защото вечерта като се върнеш от работа, ще готвиш и ще си топлиш бойлера на въглища. После още 15-тина, защото като ходиш на работа, и там замърсяваш природата. А да ти е хрумнало че в Уганда, населението за разлика от тебе за да се препитава, се занимава с засяване и отглеждане на растения, които усвояват въглеродният двуокис? За разлика от нашата Мила родина, в Уганда се грижат за природата, и не карат таралясници.

    Коментиран от #37

  • 37 Антиелектрика

    9 1 Отговор

    До коментар #36 от "Вервай си":

    Да сме заколили, да сме убиели - абе ти нормален ли си, трол безподобен? Ама те в Уганда много работят в земеделието горките, след като 51% от населението са деца и за 20 години са се увеличили двойно. С тези темпове и раждане по 20 деца (рекордът е пак на угандийка с 38 деца), балансът ще е такъв, че дори цяла Европа да мине на електрички, СО2 ще се увеличи само от дишането на множащите се в Африка. През 1950 година са били 220 млн. а сега са 1,2 млрд души в Африка! И после ми говори пак за СО2 и електрички! Повръща ми се вече от тъпизмите ти!

    Коментиран от #41

  • 38 ело

    1 0 Отговор
    Как да ви вярва човек когато и да е вярно лъжете ,че не вярно и когато не е вярно лъжете казвате, че вярно.Имам предвид 90% медията контролират американците.( Става въпрос в Европа).
  • 39 Madrid

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Имаше един клип":

    Има много такива с дизелови пикапи в САЩ, махат катализатора и модифицират колата, за да пуши и замърсява колкото се може повече.
    И тази идиотщина е напълно законна. Ако не се лъжа се наричаха "Coal Burners".
  • 40 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ганьо":

    Много си в грешка!! Ако двигатела е наред и без дпф не трябва да пуши!! Проблема идва от боклучавите горива в Парцаландия!!
  • 41 Този път обикновено неграмотност

    0 4 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Малко факти да се образоваш. 80% от населението в Уганда, се занимава със земеделие. Забранен е вносът на автомобили по-стари от осем години и има завод за производство на електромобили. Страната има постоянен икономически ръст. Сега се замисли за твоите ценности. Мразиш хората, мразиш децата, мразиш електричките, обичаш ДВГ, нямаш време да гледаш деца за да работиш за да изкараш за автомобил и пари да се грижиш за него. За тебе един автомобил с който да ходиш на работа е по-ценен от живота на 10 деца в Уганда, които ти дишали въздуха и според тебе са проблем за планетата, но автомобилите с ДВГ не са. От моя гледна точка имаш сбъркана ценностна система. От твоя гледна точка, в която целият ти живот се върти около "безценното" ДВГ, няма и да разбереш за какво ти говоря. Все едно да обяснявам на Ам-гъл, докато той изрича треперещ " май прешъс" с вманиачен поглед. Докато не отгледаш поне едно дете, няма да имаш и бегла представа за какво ти говоря.

    Коментиран от #42, #43

  • 42 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Този път обикновено неграмотност":

    Единствения който мразя си ти - не го ли разбра за толкова години? Смешните ти разсъждения няма да ти казвам къде да си завреш, сам се сети. Когато 51% от населението са деца под 14 години, как ли става 81 % от населението да се занимава със земеделие, само ненормалната ти математика може да го измисли. Мразил съм децата - абе ти наистина заслужаваш да те открия и да ти избия всичките зъби заради подобни изопачавания на думите! Аз ти обяснявам за това, че Африка е увеличила популацията си 6 ПЪТИ за 70 години и само това е повишило нивата на СО2 6 ПЪТИ, ти ми обясняваш за Ам-Гъл. Няма такъв увреден мозък като твоя, заклевам се. Нарочно ще си купя Тесла скоро, за да я плюя и по-скоро да получиш инфаркт. Аре разкарай се, че наистина ми писна!!!

    Коментиран от #44

  • 43 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Този път обикновено неграмотност":

    А, забравих да покажа поредната ти лъжа, който си изтропал пак: Публикувано във факти.бг: "Малко факти да се образоваш. 80% от населението в Уганда, се занимава със земеделие. Забранен е вносът на автомобили по-стари от осем години и има завод за производство на електромобили. Страната има постоянен икономически ръст". Ето РЕАЛНИЯ контрапункт: "Уганда е развиваща се страна с население от 37.8 млн. души. Тъй като Уганда е британска колония официалният език е английски. В тази страна най-ниските заплати са от 0.01 долара на час. Това е 1.7 долара на месец и 22 долара на година" - https://www.economic.bg/bg/news/7/te-strani-s-naj-evtina-rabotna-raka.html. Та 2 долара на месец е пример за подаржание, защото имат завод за електромобили - Боже прибери си вересиите!
  • 44 Математиката е проста наука

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    Математиката е проста наука, но не е за прости хора. Пратих ти да прочетеш в Уикипедия. Уганда е богата на природни ресурси, включващи злато, кобалт, мед, варовик, сол и други минерали. Съществуват неразработени залежи на нефт и природен газ. Въпреки това 82% от населението е заето в областта на земеделието. За разлика от много други африкански държави, Уганда има плодородни почви, обширна система от естествени водоизточници и редовно падащи валежи. След края на режима на Иди Амин и последвалата гражданска война, икономиката на Уганда започва бързо възстановяване. Инвестициите се увеличават неколкократно. БВП (ППС) към 2007 година е $29,04 млрд., на глава – $900. Годишният му растеж възлиза на 6,5%. Земеделието генерира 30,2% от БВП, индустрията – 24,7%, а сектора на услугите – 45,1%. Бедността в страната е намаляла значително през последните години, и днес под критичната линия живеят 35% от населението.

    Ако имаше малко житейски опит и обща култура, щеше да знаеш че прабаба ти най-вероятно и тя е имала 10 братя и сестри. Моите прабаби и прадядоовци, всички са има ли повече от 10 братя и сестри. Бабите и дядовците ми, имаха по пет-шест.

    Коментиран от #46

  • 45 1111и

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Daniel Dimov":

    И шкода
  • 46 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Математиката е проста наука":

    Това ли измисли? Що за същество си да паднеш толкова ниско всеки път като не ти изнася? Аз ти говоря за пропорционално увеличаване на СО2 с увеличаване на населението, ти ми плямпаш за Ам-Гъл и за пра пра дядо си. Значи на теб ти е мечта да се върнем в Средновековие, само че там такива като теб са ги набивали на кол! Аз ти давам РЕАЛНИ данни за 2017 г, че повечето в Уганда живеят със 1,7$ на месец, ти ми плямпаш за някакви измишльотини от 2005 г. Що не отидеш да живееш в Уганда и веднъж завинаги да ни лишиш от болестта си? Хайде и тази тема я оака яко, дано поне си купиш мозък с парите които изкарваш като трол!

    Коментиран от #48

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Йосиф Иларионович

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    "Аз ти говоря за пропорционално увеличаване на СО2 с увеличаване на населението... За да отида и да се върна от работа, моя автомобил отделя толкова СО2, колкото отделя САМО ПРИ ДИШАНЕ едно 10 членно семейство в Уганда например. Само, че аз не ходя на работа да си правя кефа, а те правят деца за кеф и УНИЩОЖАВАТ МНОГО ПОВЕЧЕ РЕСУРСИ от мен."

    Така и не разбрах, какво предлагаш за решаване на проблема? Поправи ме, ако греша, но смяташ че правото ти да отидеш с пушещ автомобил на работа, за тебе е по-важно отколкото правото на 10-членно семейство от Уганда да диша?