Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

"Умни" коли ще ни пазят от катастрофи от 2022 г.

Коли, микробуси, камиони и автобуси ще бъдат оборудвани с усъвършенствани защитни елементи. Колоездачи и пешеходци ще бъдат по-добре защитени. През 2018 г. 25 000 души са загинали по пътищата в ЕС

Публикувана: 16 Април, 2019 23:41
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1840

Мерките за сигурност, като интелигентни устройства за помощ за скоростта и усъвършенствани системи за аварийно спиране, ще трябва да бъдат инсталирани в новите автомобили след май 2022 г.

Оборудване на автомобили за предотвратяване на злополуки

Усъвършенстваните системи, които ще трябва да бъдат монтирани във всички нови автомобили, са: интелигентно управление на скоростта, блокиращо устройство при употреба на алкохол, предупреждение за сънливостта и вниманието на водача, усъвършенствано предупреждение за отклонено внимание на водача, система за аварийно спиране, система за детектиране при заден ход и записващо устройство за произшествия („черна кутия“).

Интелигентната система за регулиране на скоростта (ISA) може да допринесе за намаляването с 20% на смъртните случаи по пътищата в ЕС. „ISA ще предостави обратна връзка за водача при превишаване на скоростта, въз основа на наблюдение на карти и пътни знаци. Ние няма да наложим устройство за ограничаване на скоростта, а интелигентна система, която ще информира шофьорите, че надвишават ограниченията на скоростта. Това ще направи пътищата по-безопасни“, отбеляза докладчикът Роза Тун(ЕНП, Полша)

За пътните автомобили и леките превозни средства също ще бъде задължително да имат система за аварийно спиране (каквато вече съществува за камионите и автобусите), както и аварийна система за поддържане на лентата на движение.

Повечето от тези технологии и системи се очаква да станат задължителни от май 2022 г. за новите модели, и май 2024 г. за съществуващите модели.

По-сигурни камиони и автобуси за колоездачи и пешеходци

Камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани и конструирани така, че уязвимите участници в пътното движение, като колоездачи и пешеходци, да бъдат по-видими за шофьора (т.нар. пряка видимост). Тези автомобили ще трябва да бъдат екипирани с усъвършенствани технологии за „значително намаляване на мъртвите зони на видимост пред и отстрани на шофьора“, гласи текстът.

Технологии за пряка видимост трябва да се прилагат към новите модели от ноември 2025 г. и за съществуващите модели след 2028 г.

Подобрени краш тестове и предни стъкла

Новите правила също подобряват пасивните защитни мерки, като напр. краш тестове (отпред и отстрани), както и на предните стъкла за намаляване на тежките наранявания за пешеходци и колоездачи. Оценяването на показателите на гумите също ще бъде подобрено за тестване на гумите при износено състояние.

Ева Майдел (ЕНП, България) коментира: „Над 130 хиляди граждани са били ранени в пътни произшествия само миналата година, а над 25 хиляди са загинали - това са хиляди предотвратими инциденти. С новите правила целим по-безопасни пътища за всички участници в движението - пешеходци, велосипедисти, шофьори. Системите за предупреждение на шофьорите дават тази допълнителна секунда време, която може да се окаже животоспсяваща“.

Следващи стъпки

Регламентът, одобрен от Парламента с 578 гласа „за“, срещу 30 гласа „против“ и 25 гласа „въздържал се“, следва да бъде представен за одобрение от Съвета на министрите на ЕС.

По предварителни данни, публикувани от Комисията, през 2018 г., около 25 100 души са загинали по пътищата в ЕС и 135 000 са били сериозно ранени.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери