Мерките за сигурност, като интелигентни устройства за помощ за скоростта и усъвършенствани системи за аварийно спиране, ще трябва да бъдат инсталирани в новите автомобили след май 2022 г.
Оборудване на автомобили за предотвратяване на злополуки
Усъвършенстваните системи, които ще трябва да бъдат монтирани във всички нови автомобили, са: интелигентно управление на скоростта, блокиращо устройство при употреба на алкохол, предупреждение за сънливостта и вниманието на водача, усъвършенствано предупреждение за отклонено внимание на водача, система за аварийно спиране, система за детектиране при заден ход и записващо устройство за произшествия („черна кутия“).
Интелигентната система за регулиране на скоростта (ISA) може да допринесе за намаляването с 20% на смъртните случаи по пътищата в ЕС. „ISA ще предостави обратна връзка за водача при превишаване на скоростта, въз основа на наблюдение на карти и пътни знаци. Ние няма да наложим устройство за ограничаване на скоростта, а интелигентна система, която ще информира шофьорите, че надвишават ограниченията на скоростта. Това ще направи пътищата по-безопасни“, отбеляза докладчикът Роза Тун(ЕНП, Полша)
За пътните автомобили и леките превозни средства също ще бъде задължително да имат система за аварийно спиране (каквато вече съществува за камионите и автобусите), както и аварийна система за поддържане на лентата на движение.
Повечето от тези технологии и системи се очаква да станат задължителни от май 2022 г. за новите модели, и май 2024 г. за съществуващите модели.
По-сигурни камиони и автобуси за колоездачи и пешеходци
Камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани и конструирани така, че уязвимите участници в пътното движение, като колоездачи и пешеходци, да бъдат по-видими за шофьора (т.нар. пряка видимост). Тези автомобили ще трябва да бъдат екипирани с усъвършенствани технологии за „значително намаляване на мъртвите зони на видимост пред и отстрани на шофьора“, гласи текстът.
Технологии за пряка видимост трябва да се прилагат към новите модели от ноември 2025 г. и за съществуващите модели след 2028 г.
Подобрени краш тестове и предни стъкла
Новите правила също подобряват пасивните защитни мерки, като напр. краш тестове (отпред и отстрани), както и на предните стъкла за намаляване на тежките наранявания за пешеходци и колоездачи. Оценяването на показателите на гумите също ще бъде подобрено за тестване на гумите при износено състояние.
Ева Майдел (ЕНП, България) коментира: „Над 130 хиляди граждани са били ранени в пътни произшествия само миналата година, а над 25 хиляди са загинали - това са хиляди предотвратими инциденти. С новите правила целим по-безопасни пътища за всички участници в движението - пешеходци, велосипедисти, шофьори. Системите за предупреждение на шофьорите дават тази допълнителна секунда време, която може да се окаже животоспсяваща“.
Следващи стъпки
Регламентът, одобрен от Парламента с 578 гласа „за“, срещу 30 гласа „против“ и 25 гласа „въздържал се“, следва да бъде представен за одобрение от Съвета на министрите на ЕС.
По предварителни данни, публикувани от Комисията, през 2018 г., около 25 100 души са загинали по пътищата в ЕС и 135 000 са били сериозно ранени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ебльо
00:05 17.04.2019
2 Жоро Макларана
Коментиран от #4, #5
00:06 17.04.2019
3 Pnrbk
01:24 17.04.2019
4 гост
До коментар #2 от "Жоро Макларана":
Май ти е трудно схващането , а ?? Публикувано във факти.бг: Повечето от тези технологии и системи се очаква да станат задължителни от май 2022 г. за новите модели, и май 2024 г. за съществуващите модели !!! Как ще и "сложиш" тия системи на х6цата , освен ако не я купиш нова тогава , а новата ще ги има вградени !!!! Ако още не вдяваш , допълнителен монтаж на стар модел ще струва най-вероятно повече , отколкото да го смениш с нов , тоест 2024 година или ще трябва да си купиш 3-4 годишна кола , която ги има или да се качиш на влака !!!!! А това също значи и кола с Евро 7 , което влиза 2021 г !!!! Край на кюмбетата , даже Евро 6 ще е в моргата !!!01:33 17.04.2019
5 гост
До коментар #2 от "Жоро Макларана":
А от предупреждение за превишена скорост до принудително ограничаване времето ще е максимум 2-3 години , колкото да свикнат !!! С прост софтуерен ъпдейт !! Да не говорим , че и тая дето предупреждава и ЗАПИСВА , тоест само глобичките ще ти легнат колкото още една кола !!01:49 17.04.2019
6 AmiX
🤪😵😳
03:22 17.04.2019
7 onq s konq
03:27 17.04.2019
8 Анаболен Батка
Коментиран от #10
04:20 17.04.2019
9 NikNay
08:27 17.04.2019
10 Гост
До коментар #8 от "Анаболен Батка":
Голям комплексар си! От 14 години карам тази марка ,нямам татуси,не слушам чалга и нямам айфон!! И да давам път на майки с бебешки колички,но нали така е редно? Само да те попитам такива "батки" други марки автомобили не карат ли? Или такива са легендите във вашето село и ти ни ги разказваш като последна новина,а всъщност даже и не си излизал от него че да знаеш каква е реалността!Коментиран от #12
08:37 17.04.2019
11 бмв
09:44 17.04.2019
12 123
До коментар #10 от "Гост":
Пич ти си от изключенията, които потвърждават правилото. БМВ се кара основно от комплексари, за които спортното окачване и въртенето на гуми е по-важно от комфорта и сигурността - и на тях и на околните.10:11 17.04.2019
13 сектант
11:23 17.04.2019
14 Голям Слон
12:18 17.04.2019
15 Jdm
Коментиран от #19
13:53 17.04.2019
16 Ганьо
13:58 17.04.2019
17 Random
Коментиран от #20
16:12 17.04.2019
18 Гост
16:28 17.04.2019
19 гост
До коментар #15 от "Jdm":
Просто няма да ги сложат !!! Всичко по старо от 2021 г след 2024 на моргата !!!! Или в най-добрия случай на село !!20:25 17.04.2019
20 гост
До коментар #17 от "Random":
Ще играят ножиците , ама по талона на колата и книжката ти !!! Това ще е вградено директно в компютъра на колата и всяка "самодейност" ще подлежи на наказателна отговорност !!! А "хващането" ще стане след първата тол камера , покрай която минеш , тоест практически веднага !!20:36 17.04.2019