Концернът PSA, владещ марките Peugeot, Citroen, а отскоро и Opel, може да купи марките Jaguar и Land Rover, които в момента са собственост на индийците от Tata Motors. Такава информация се появи в интернет пространството, а първоизточникът ѝ е Press Association, които извадиха документ, представящ преимуществата от подобно сливане.
Вътрешни източници от Jaguar Land Rover пък са потвърдили за обсъждане на такава възможност, което обаче се води от топ мениджмънта при закрити врати. Според анонимните източници преговорите вървят доста бързо, за което помага и териториалната близост на двете щабквартири във Великобритания.
В официално изявление по темата PSA съобщи, че не бързат да купуват Jaguar Land Rover, но ако се отдаде такава възможност, каквато с Opel, няма да пропуснат да ѝ обърнат внимание. В решенията на PSA дейно участие имат и китайците от Dongfeng, които, както е известно, дадоха сериозно финансово рамо на французите, за да могат да придобият Opel.
Ще припомним и, че 13.68% от PSA принадлежи на френското правителство, които също имат думата. От друга страна, владеещите днес Jaguar Land Rover индийците Tata Motors отговориха на информацията на Press Association, като обявиха, че слуховете за продажба на JLR са абсолютно неверни.
Много от експертите в бранша обаче не вярват на индийците, защото финансовите резултати на JLR за първите четири месеца от 2019-а са трагични. Загубите се изчисляват на 272 млн. британски лири. В същото време PSA успя да изправи на крака Opel само за една година и от загуби от 257 млн. евро през 2016-а, година по-късно бе отбелязан рекорден ръст от 859 млн. евро.
Така че интересът и покупката на подобни закъсали марки от страна на PSA изглежда напълно логичен, а също така загубите, които генерират двете британски марки в момента, може лесно да накара индийците от Tata да продават. Какво ще се случи, предстои да узнаем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #7
14:10 13.05.2019
2 PSA
14:10 13.05.2019
3 PSA
14:11 13.05.2019
4 Анти милиционер
Коментиран от #10
14:17 13.05.2019
5 цска левски и голфове
14:37 13.05.2019
6 Мерцедес Е500 в213
14:57 13.05.2019
7 Jack Bauer
До коментар #1 от "Емил":
Добре че бяха франсетата да спасят Опел! Сега продължават напред.15:49 13.05.2019
8 сектант
16:12 13.05.2019
9 onq s konq
Коментиран от #12
16:32 13.05.2019
10 Random
До коментар #4 от "Анти милиционер":
Я пак? АвтоВАЗ е 11,22% собственост на "Renaissance Securities (Cyprus) Limited" и на 83,5 % собственост на «Alliance Rostec Auto B.V.» от които 61,1% е Рено-Нисан-Мицубиши и 38,9% Ростех. Да не говорим че нямат нищо френско в колите си освен рейка и спирачки (като изключим Ларгус и Хрей - остават Гранта, Веста и 4х4 които са си 100% руска разработка с руски двигател, трансмисия и платформа)17:53 13.05.2019
11 Random
17:54 13.05.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 гощо
10:15 14.05.2019
14 А дано
Рейндж и Ленд Роувър пък са си абсолютна класа.Само трябва да им поддържат имисжа.
14:33 15.05.2019
15 Pacenek
18:29 15.05.2019