ТЕМА: Тест драйв
Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Тествахме колите на бъдещето (без шофьор)

Публикувана: 19 Май, 2019 10:30 Обновена: 19 Май, 2019 12:22
44 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10919
Тествахме колите на бъдещето (без шофьор)
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Технологиите в днешно време се развиват изключително бързо, като това в голяма степен важи и за автомобилите. Компаниите производители на конвенционални коли напоследък обръщат все по-голямо внимание на електрифицирани превозни средства, снабдени с всевъзможни технологии за тяхната автономност.

Тествахме колите на бъдещето (без шофьор)

При автомобилите автономното управление е разделено на пет основни нива. Първите три изискват намеса от страна на водача, докато четвърто и пето ниво на автономност включват висока и пълна автоматизация на превозните средства. Френската марка Renault е една от компаниите, които сериозно се занимават с т.нар. автомобили на бъдещето.

Експериментът

От Режията работят много усилено върху експериментален проект, който се провежда в местността Сакле, разположена на 25 километра от центъра на Париж. Мястото представлява високотехнологичен изследователски център, в който Renault разработва тези коли-роботи съвместно с още няколко технологични компании. Експериментът е в доста напреднала фаза, а за да ни покажат до какъв етап е стигнал той, французите от Renault ни заведоха във въпросния кампус Сакле.

Тествахме колите на бъдещето (без шофьор)

Там екипът ни имаше възможността да изпита качествата на автономната кола на Renault в реални пътни условия. Иновационното превозно средство е базирано на електрическото Zoe, разполага със сложна система от шест лидара и пет камери, използва GPS-данни, а цялата тази информация се обработва от мощен компютър, интегриран в багажното отделение на електромобила.

Четвърто ниво на автономност

Това, в което се убедихме, е, че френските инженери са достигнали заветното четвърто ниво на автономност и много скоро ще направят автомобил, който няма да има нужда нито от волан, нито от педали. Към момента автомобилите се движат абсолютно самостоятелно, но разполагат с волан и педали и човек може да поеме контрола във всеки един момент.

Тествахме колите на бъдещето (без шофьор)

Отделно, цялото трасе, което е част от "цивилната пътна мрежа" на града, е осеяно с камери, следящи движението на автономните коли от специален контролен център. Диспечерът там също може да се намеси при възникнала опасност. Това обаче изобщо не се наложи, защото автомобилът, в който имахме възможността да се возим, си свърши перфектно работата.

Технологията

В 20-километровия участък колата преминава кръстовища, кръгови движения, спира на светофари, завива, маневрира, следи трафика и паркира абсолютно самостоятелно. Целта и посоката на движение се задават подобно на стандартна GPS-навигация, натиска се сензорен бутон GO и колата започва да се движи абсолютно самостоятелно. Основна роля за тази автономна работа, както вече споменахме, има лидарната система на автомобила.

Тествахме колите на бъдещето (без шофьор)

Понятието "лидар" идва от военната терминология и е съкращение от Light Identification Detection And Ranging. Технологията най-общо казано представлява система за дистанционно получаване на информация за отдалечени обекти, което става чрез сензори - активни оптични системи, използващи за целта лазери и камери.

Пречките

Системата работи чрез явленията отражение на светлината и нейната дисперсия в прозрачна и полупрозрачна среда. Поради тази причина тя все още не работи добре при лоши метеорологични условия, но автономният електромобил има защита и когато въпросните условия са неподходящи, отказва да задейства системата и управлението трябва да се поеме ръчно.

Тествахме колите на бъдещето (без шофьор)

От видеото, което направихме, можете да се убедите в автономните възможности на електрическото Zoe, а наличието на човек зад волана е свързано както с все още експерименталния характер на програмата, така и с европейското законодателство, според което в колата трябва задължително да присъства правоспособен водач с валидна шофьорска книжка, който да следи внимателно движението и при нужда веднага да може да поеме управлението.

Бъдещето

Идеята е, след като експериментът бъде изцяло завършен, електромобилите разработени от Renault и партньорите им от Transdev, да започнат да се използват като услуга за споделена мобилност. Това, най-общо означава, че чрез приложение от смартфона всеки ще може да си поръча автономно Renault и да отиде с него където си поиска. Времето, когато ще се случи това, изглежда все по-близо. Иначе автомобилите на бъдещето са готови. Вижте.

По време на теста, който направихме с автономните коли на Renault, специалистите от Transdev, които са партньор на Режията в проекта, ни показаха и автономна "маршрутка", която се нарича i-Cristal и която вече работи в кампуса Сакле. Към момента се използва само нощем и превозва пътници от ЖП гарата на комплекса Сакле до изследователския център. I-Cristal също се следи непрекъснато от контролния център.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Meganoob BG
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Сега остава да го научите да заобикаля дупките, да псува останалите шофьори които взимат предимство и ще е перфектно.

Коментиран от #41


Оценка:
-7 +71

Boxer
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Така както я карат , освен без шофьор, колите им ще са и без пътници...

Оценка:
-13 +41

555
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Роботите явно ни заменят навсякъде, утре на работа, а вдруги ден може и в спалнята!

Коментиран от #6, #10, #42


Оценка:
-5 +37

бекъма
(гост)

Неутрално
4 Отговор
У нас при подготовката която водачите получават на курсовете за шофьори не само Рената,но и останалите марки от години са си автономни.

Коментиран от #24


Оценка:
-5 +17

Питко
(гост)

Неутрално
5 Отговор
А как се държи в мъгла, на лед, при силен дъжд, сняг, остри завои, нарушена пътна маркировка, задръствания, засичане от джигит?

Оценка:
-4 +39

нервен
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #3 от "555":


В спалнята са те заменили много отдавна момко ...

Оценка:
-7 +18

Марто
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Рено са много напред с технологиите, колкото и да не им харесва на феновете на германски и японски коли

Коментиран от #25, #36


Оценка:
-8 +28

Boxer
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Преди 10 г. имах гранд сценик с безключово отваряне и стартиране. Когато наближавах колата никога не знаех какво ме очаква. Ще се отключи или не, ще се отключат ли и другите врати или не, ще запали или не, ще се пуснат чистачките или не, ще се свалят стъклата или не, ще.се пусне радиото или не, ще се пусне климатикът или не. Всяка една една екстра правеше чакмаци. Как да им се доверя, като и километражът не работеше надеждно. Пътувал съм през Германия, без да знам с колко карам, колко съм изминал и колко гориво ми остава... И нека някой да ми обясни, какво представлява правилната поддръжка на електрониката на един автомобил и как аз съм я пренебрегнал....Тръгнали автопилот да ми правят...

Коментиран от #9, #30, #32


Оценка:
-18 +34

Патил
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "Boxer":


Аз с Лагуна 2 по подобни причини щях да си пиша в личната карта адрес Espaceauto...

Оценка:
-5 +16

Какъв е проблемът?
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #3 от "555":


Ходи ти се на нивата за да ореш, копаеш и жънеш ли? Пеш ли ти се върви или ще си вземеш кон? На ръка ли ти се пере? Съдовете ли искаш да миеш в мивката? Има къде по-смислени неща за вършене, отколкото да върша тези неща. Ти можеш да си ги вършиш и никой не ти пречи. Аз предпочитам да чета една книга през това време. Ако едно време се искаше майсторлък за да подкараш автомобил - ако не си спомняш скоростите се превключва ха с двойно амбриране, сега всеки второкласник се научава за 10 минути Как да натисне педала на газта и спирачката, защото не двойно амбриране, но самият съединител липсва при повечето съвременни автомобили. Да шофираш вече е по-скоро досада, отколкото удоволствие. Винаги можеш да изключиш автопилота и да седнеш зад волана на малкото останали места, където шофирането наистина е удоволствие.

Коментиран от #18, #23


Оценка:
-12 +14

незнайко
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Кога автономна кола ще се включи в натоварен трафик ? Никога няма да тръгне при зададените и параметри за разстояния !!! Обърнете внимание още на първия клип ! 2.10 минута след като чакаше рейса да мине .

Коментиран от #15, #28


Оценка:
-1 +18

Неноооо
(гост)

Неутрално
12 Отговор
То в един момент хората ще станат ненужни.

Оценка:
-6 +8

13
Този коментар е премахнат от модератор
14
Този коментар е премахнат от модератор
Пропускаш един факт
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #11 от "незнайко":


Не забравяй че това е електромобил. Първите впечатления на всеки който се е качвал на електромобил и особено на Тесла, са свързани със способността да се "телепортира" във всяко свободно място в трафика заради невероятното ускорение от място и доускорение. Електромобилите имат адски много недостатъци на този етап, но този за който говориш не е един от тях. Ако бяха сложили това автономно управление на някоя малка бензинка, щях да се съглася с тебе на 100%.

Оценка:
-5 +3

no name no face no number
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Това мпже и да е бъдещето, но със сигурност не е толкова близо, колкото изглежда.

Оценка:
-1 +12

Обикновен човек
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Ще е перфектно ако колата ти прави свирки докато кара автоматично а и ти налива ракийка в устата и печени пилешки бутчета и кебапчета и шопска салата и швепс....леле какво бъдеще ни чака .

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +16

555
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #10 от "Какъв е проблемът?":


Не ми беше това идеята, проблема не е в това да си свършиш работата по - бързо, а в това че машината те заменя изцяло, няма да ти е гот ако утре те изхвърлят от работа и те заменят с робот. Шофьори на камиони, таксиджии, доставчици и още +семействата им, ще останат на улицата, защото вече не са необходими. Но това е неизбежно, все ще стане.

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +11

Да ти имам ценностната система
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #17 от "Обикновен човек":


В това ли се изразява смисълът на живота ти?

Оценка:
-4 +2

Сменил съм много професии
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #18 от "555":


Дали ще сменя още една не ми пука. Отминаха времената когато от малък учиш за някаква професия, а после от дипломирането до пенсионирането я работиш. Освен това, навлизането на която и да е технология е процес, а не действие. Много време ще измине, от първоначалното пускане на системата до пълното и налагане. Точно както с електромобилите. Всички очакват това да стане от днес за утре, но дори в най-добрия случай, това е 20-30 годишен процес, от началото на който са изминали по-малко от 10 години. Замисли се само оттогава колко професии са изчезнали, но от друга страна колко нови са се появили? Сещаш ли се колко работа има само за оборудване на всяко второ паркомясто със зарядна колонка? А колко производствени мощности за ток трябват? И най-вече колко човешки потенциал трябва, за изграждане и поддържане на смарт грид мрежа? ако толкова няма какво да правят хората винаги може да се премине на четири или три дневна работна седмица.

Оценка:
-9 +7

чичо Пешо
(гост)

Неутрално
21 Отговор
1. Далеч не всички райони на Земята са добре картографирани. 2. Има твърде много места с лоша или липсваща хоризонтална и вертикална маркировка, дупки, лиспващи участъци от пътища. 3. Описаните от инженерите и заложени в МПС-то условия на експлоатация са само идеални: няма джигити, пешеходци и велосипедисти спазват правилата. => Как тогава (дори и след доста време) тази технология ще работи надеждно и ще е по-добра от сегашната диващина, ...което (нали) е целта? И ако проработи, пък постоянно ще ме следят къде ходя и какво правя по пътя, а да не говорим като (не ако) хакнат МПС-то, какви бели могат да се направят.

Оценка:
-4 +8

Random
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Пълни глупости, на който не му се кара да хваща автобуса или влака

Оценка:
-4 +14

Boxer
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #10 от "Какъв е проблемът?":


Основният проблем е че Рено са производителите. На тях и тостер не бих им доверил да ми направят, камо ли автопилот. Вторият е кой носи отговорността? Докато отговорността пада само върху шофьора - никакъв автопилот! За елементарни системи , съществуващи от век, Рено си имат серьозни проблеми, а пък за автопилот от тях, си е златна карта за клуб Адреналин - скок в неизвестното. А, отговорността , както и ремонтите , са винаги за сметка на клиента.

Коментиран от #26


Оценка:
-11 +11

123
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #4 от "бекъма":


Да бе, верно се наблюдават множество "автономни" коли по нашите пътища напоследък. с тези технологии безопасността на движението резко ще се повиши.

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +4

Френски minet
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #7 от "Марто":


Кой така ти каза вагабонд

Оценка:
-2 +1

26
Този коментар е премахнат от модератор
Айнщайн
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #24 от "123":


Да допълня че има и много елементарни частици със селски произход

Оценка:
-1 +5

onq s korq
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #11 от "незнайко":


на гугъл колата цял ден беше чакала да я пуснат на кръгово

Оценка:
-1 +7

Бай Тошо
(гост)

Неутрално
29 Отговор
Скоро и без хора на земята, машите се справят и сами

Оценка:
-1 +4

Дфен
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #8 от "Boxer":


Така е с новия внос с реален пробег

Коментиран от #34


Оценка:
-3 +4

дявола
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Това е пълна порнография не пипне ли ръчичка нищо не става.Аз лично него приемам тези технологии ще погубят човечеството

Оценка:
-3 +7

Пешо
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #8 от "Boxer":


Много далеч си от истината за "Рено", отдавна са по-технологични от повечето немски коли и с по-добро качество. Преди много години немците можеха да правят коли. Сега куцат здраво.

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +9

Boxer
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #32 от "Пешо":


Колко да съм далеч от истината за рено? При навъртяни над 200 хил. с три рена? Едното от тях все още е в експлоатация всеки ден, обаче е правено в далечната 1992г...А онова дето беше произведено през 2004 вече е станало на термоси, чайници и прибори за еднократна употреба...

Оценка:
-4 +6

Boxer
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #30 от "Дфен":


Айде обясни ми, каква е връзката между изминатите километри и износването на електрониката за 4,5 години и каква поддръжка е нужна на сензорът за дъжд, платката на таблото (изтъкана от студени спойки) или буксите на 52та кабела към задницата на колата? Говорим за електроника , а не за механика(там пък какви капани са заложили от рено при производството, ония от горубляне, ряпа да ядът)

Оценка:
-1 +6

Дфен
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Веднага ти обяснявам взимаш уморена кола от моргата и какви чудеса очакваш да ти се случат освен само леки ремонти.Аз купувам само нови рена и дачии и нямам никакви грижи и изненади.Както върви една реклама получаваш кола с доказан пробег а не с реален както са новия внос панимаеш.

Оценка:
-2 +5

1234
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #7 от "Марто":


Личи си колко са назад невиждам нищо напредничаво в рено то си личи и по продажбите им и по френската електроника единствените по зле са италианците

Оценка:
-3 +2

vasik atanasova
(гост)

Неутрално
37 Отговор
да ти еба светлото бъдеще

Оценка:
-1 +2

Аз съм на 27
(гост)

Неутрално
38 Отговор
Момче. Никога не съм карал кола. Нямам пари да изкарам курсове и най накрая да седна пред волана за първи път в курса и да карам колата. А тез ще ми говорят за коли без шофьори. Никога не съм карал кола. Все се чудя какво е да седнеш пред волана и да караш кола. Незнам какво е усещането.

Оценка:
-1 +2

РЕАЛНО
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Не ми хареса-при непланирано и невъведено в системата стеснение на път си се тряснал на 100%.а докато излезеш от кръстовище може да стане и обяд-това е супер изнервящо.Ако кара водач знае, че може да мине но машината си чака.Ами ако има 5 автономни автомобила пред теб...

Оценка:
-1 +4

125
(гост)

Неутрално
40 Отговор
Качиш ли се на тая автономия с часове ще се лашкаш по пътищата- 90, 60, 90 - 60, 50-30,ремонт-20 и. Т. Н. докато ти се отще да пътуваш!...

Оценка:
-1 +2

Ганьо
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #1 от "Meganoob BG":


Забрави: и да те защитава, когато тия дет са ти отнели предимството, ем виновни ем налитат на бой! (ем нямат книжка, хем цигани и т н, сещаш се)

Оценка:
-0 +0

Асен
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #3 от "555":


Те и сега ни заменят колега....😂😂

Оценка:
-0 +0

Катастрофа
(гост)

Неутрално
43 Отговор
Дали са се замисляли, ако хакнат системата какво ще стане???

Оценка:
-2 +2

....
(гост)

Неутрално
44 Отговор
Браво!!! Това е начина да изчезнат простаците зад волана!!!!

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Димитър Делчев
Лидерът на Реформаторския блок Димитър Делчев с коментар за поредния Кумгейт
Моделът на феодализиране на общини трябва да бъде разбит"

Още бисери