Last news in Fakti

15 Юли, 2019 11:30 19 751 70

Експерт: Колите трябва да са по-некачествени

  • автомобил-
  • качество-
  • надеждност-
  • продажби

Високото качество и надеждност застрашава бъдещето на автомобилните производители, смята експертът на британското сп. Auto Express Майк Ръдърфорд. Според него съвременните коли са проектирани и изработени толкова добре, че собствениците ги карат прекалено дълго, а това вреди на продажбите.

По думите на Ръдърфорд произвежданите в момента автомобили навъртат безпроблемно по 100 000 мили (160 900 км) и собствениците продължават да ги карат вместо да купуват нови, инвестирайки само в поддръжка. Това водело до загуби за компаниите, които следвали грешна стратегия, като се опитват да печелят от резервни части, а не от продажба на нови коли.

Ръдърфорд привежда като аргумент средната възраст на автомобилния парк във Великобритания, която била едва 6.5 години в началото на новия век, а сега достигнала 8 години. Средната възраст на колите в Европейския съюз се била увеличила до 11.1 г., а в САЩ - до 11.8 години.

Традиционният бизнес модел на автомобилните концерни предполага създаването на автомобили, съобразени с нуждите на клиентите в различните региони, със средна продължителност на експлоатационния живот до 10 години. Средната възраст на автопарка обаче вече е преминала предела от десетилетие.

Според Ръдърфорд производителите могат да си гарантират печалби единствено чрез занижаване на качеството, за да спаднат цените на новите коли, и трябва да предлагат толкова евтини и привлекателни модели, че дори и най-стиснатите собственици на стари автомобили да се изкушат от тях. Експертът привежда като пример Dacia и предупреждава компаниите, че ако не последват същата стратегия, ги очакват проблеми.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Диамантената ръка

    260 2 Отговор
    Лошото е, че станаха некачествени, ама цените останаха високи... То по същата логика, строителите да правят жилища със годност 5г. и после наново.

    Коментиран от #2, #56

  • 2 ТоваИискат

    82 14 Отговор

    До коментар #1 от "Диамантената ръка":

    Виждал съм това, за което говориш именно в "цивилизованите страни" ... бутат стари здрави сгради и строят нови.... точно за да върви оборота - така е при капитализма. По-хитрите инвеститори вземат големи имена проектатнти и тогава сградите стават автоматично паметници на културата и така ги защитават от събаряне. Естествено поддръжаката им пак е скъпа, но поне заобикалят рекета, наречен демокрация.
  • 3 Сектант

    110 12 Отговор
    Щом експерт казва, че Дачия са най-некачествените коли - няма как да споря! Ама поне са малко по-евтини и затова ги купуваме! За нас, бедните, дори и 1000 лева по-малко са си много пари!

    Коментиран от #17, #64

  • 4 Ехе

    81 7 Отговор
    Всички ще се научат от зъболекарите - всяка пломба трябва да се подменя на 2 години. Касичка.
  • 5 Пламен

    166 3 Отговор
    Малоумен тоя. Ако някоя марка почнат да ги правят некачествени нали ще спрат да ги купуват. Ама и един хубав бой му трябва на тоя
  • 6 Колко по

    112 3 Отговор
    Колко по-некачествени?! Точно бритиш колите са отврат вече. На 3000км дават яки проблеми!
  • 7 Такова нвшо

    90 6 Отговор
    Не може експерт да каже подобно нещо! От къде ги вадите такива отрепки!
  • 8 ким

    87 3 Отговор
    Англичаните в момента нямат собствена марка ,а взели акъл да ръсят.
  • 9 Бачо Киро

    53 1 Отговор
    Тоя па специалист ... От 20 години колите вече се правят със срок на годност, защото всички топнаха в кацата с меда, наречена after sale. На никой не му пука вече за слава, че колата му е "железна", даже да е от алуминий ... Малко се били чупели ... Да бе, има няма мине гаранцията и се почват едно по едно ... Има тук таме някой марка и модел, които не влизат в схемата, но генерално нещата стоят така. Тоя още малко и ще иска всяка година да си купуват хората нови коли, понеже им било малко на производителите ... Забравя обаче, че моделите се правят с доста години напред прогноза, всеки нов модел принципно е по-скъп (вземете примерно цените на голф 1, голф 2 и тн до днес, то си е очевадно, въпреки инфлации и тн, или пък вземете Киа - какви цени имаха преди, какви са сега), баламосват те, че екстрите били стандарт, а те си в цената ... Само дето не поиска от хората да ронят крокодилски сълзи за горките автопроизводители, гладни и жадни ходят ... Като осерат нещо с 10000 зора и след 1000000 потребителски натиска признават и поправят грешката ... е, ако не си се запалил де, тогава пробват варианта, че ти си виновен първо ... цената на колата няма значение, от форд фиеста до ферари и ламбо - всичко е възможно ... Ако не ме лъже паметта, ФВ печелеше средно около 1000 евро на кола при голфа, при форд фокус е почти двойна печалбата на автомобил. При масово производство в стотици хиляди бройки предполагам биха искали 50% от цената на колата да им е печалба? То хубав

    Коментиран от #27

  • 10 ???

    78 2 Отговор
    На този експерт,ако му кажат ,че ме е изтекъл срокът на живот и трябва да се запъти към крематориума как ще се почувства.
  • 11 Автомобилен производител с бъдеще

    17 3 Отговор
    Е то това е целта на упражнението де.
  • 12 Селянина с колелото

    45 2 Отговор
    О такива експерти страда населението на света така че тоя трябва да мине на тест в клиниката на великия д-р Менгеле, след престоя си със сигурност ще има друг поглед над нещата...може и 2-3 погледа.
  • 13 onq s konq

    54 2 Отговор
    Любопитно ми е как "Експертът- теоретик" ще бъде нает от определена Авомоб. Фирма на длъжност "Промоутър",ще посреща клиенти в Автосалона на фирмата и ще им обяснява дълбокомислено колко е важно да си купят от "Некачествената им стока",защото ще спомогнат по тоя начин Фирмата да не фалира:)
  • 14 бмв

    42 2 Отговор
    Тоя експерт защо не му заврем нещо някъде.Направо казва на хората в очите , че иска да им взиме парите за нови коли.Да си купува той скъпа и разваляща се кола през 6 месеца ако иска.
  • 15 К.К.

    46 7 Отговор
    В СССР произвеждаха много отдавна коли с живот над 20-30 години, а в Куба издържат и по 50-60год.

    Коментиран от #16, #23, #24

  • 16 статор

    24 4 Отговор

    До коментар #15 от "К.К.":

    В България все още се карат доста Голф-2 Астра и т.н., на възраст 30-35год.
  • 17 Анонимен

    21 15 Отговор

    До коментар #3 от "Сектант":

    По-некачествени от дачия е ситроен но за сметка на това е по-скъп.

    Коментиран от #38, #40, #43, #51

  • 18 Йордан Цонев

    26 5 Отговор
    Автомобилната индустрия е изключително важна за политиците, да не говорим, че във всяка държава си има политически кръг, който е на дирвктна хранилка при концерните (има и гладни депутати, които лапат на безплатна закуска като българин на шведска маса в хотел). Ако вие не искате да си купувате новите им боклуци на баснословни суми и да финансирате по този начин акционерите им, то те ще ви заставят. Накрая просто ще се въведе законово ограничение за допустимата възраст на дизел/бензинов мотор и пак ще ви оберат, за да има печалба за акционерите. Накратко - нямате изход, просто го приемете без ядове....
  • 19 гост

    70 1 Отговор
    Ако искаш старо никой няма да те спре да си го купиш и караш. Аз като ползвам кола два пъти в седмицата какво, да си купя нова кола и да плащам по 400лв месечно само, за да я имам ли? Напротив, покупката на нова кола означава изразходване на нови ресурси, което е пагубно за екологията. Колкото по-дълъг живот има един продукт, толкова по-добре е това за околната среда. Старите коли могат да се преоборудват с катализатори, с газ, и така да станат много по-чисти дори от нови коли например.

    Коментиран от #22

  • 20 dabe

    17 4 Отговор
    Японците винаги са с 10 години напред. В момента са със слабо и олекотено купе и множество въздушни възглавници. Некачествен модел проваля цялата марка- справка Фиат, MG,Rover, Chevrolet,
  • 21 антрашпиц

    41 1 Отговор
    Мерцедес да бяха фалирали до 1995та година от високо качество според тоз глупендер....
  • 22 Ххх

    23 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Абсолютно вярно. За производството на 1 нов автомобил се прахосват 25 барела петрол. Един барел е 159литра петрол. Т.е. това са 4 хиляди литра петрол само, за да слезе колата от конвейера. Старата кола кога ще изгори тези 4 хиляди литра петрол като разлика между това, което гори тя и това, което гори една нова кола? Два литра да е разликата на 100км, а тя не е толкова.... Това са 200000 километра.
  • 23 Блу

    18 13 Отговор

    До коментар #15 от "К.К.":

    Колите в СССР "издържаха по 20 години" само защото се чакаше по 10-12 години за нова кола от Мотоехника - българите се бяха специализирали в "автомонтьорство пред блока", а и не навъртаха много километри.
    В Куба, старите Шевролети от 1959 година са още в движение пак поради същата причина--за нова кола там обикновеният човек може само да мечтае.

    Коментиран от #33, #35, #52

  • 24 filo

    15 22 Отговор

    До коментар #15 от "К.К.":

    Колите от СССР са мъртво родени и затова ги няма по улиците.

    Коментиран от #34

  • 25 асддса

    25 0 Отговор
    Аз предлагам да се карат повече и да се намали замърсяване от производство и хабене на материали само заради печалбите на няколко хиляди човека начело на фирмите.
    Такива "експерти" не трябва да се слушат.
  • 26 ФауВе

    30 2 Отговор
    Тоя трябва да се уволни незабавно. Продуктът се прави в интерес на клиента, не на производителя. Остава автомонтьорите да се изкажат, че трябва да ремонтират колите така, че след малко пак да се счупят, за да имат гарантирано търсене. Олигофренията е навлязла стабилно на всякъде по високите етажи. Света отива към мега зле.

    Коментиран от #37

  • 27 Хайл

    19 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бачо Киро":

    Специално за БМВ имам иформация че 7 серия с всички екстри на производствена цена излиза около 20 000 евро,но НЕ МОЖЕШ ДА Я КУПИШ ОТ ЗАВОДА,трябва да е от представителство за да имат максимална печалба,защото имало поддръжка на офиси,представителства,заплати на персонала...и цената скочила на 100 000 евро примерно.явно не само с бмв е така

    Коментиран от #30, #42

  • 28 123

    18 0 Отговор
    Типично по английски. Много тъп, че на всичкото отгоре го написали и експерт. Има просто логично обяснение. Средната възраст на автопарка се определя от най-големите ползватели на автомобили. В нормалните държави те карат автомобила, докато е в гаранция и после сменят. По-голямата и по-бедна част населението кара по 10-15 години. В началото на века автомобилите бяха с по 2 години гаранция масово. И средно се получава 6-7 годишен автопарк. Сега всички производители предлагат минимум 5 години, като изключим разни смешки като Дачия например, но има и такива с по 7-8 години. И това на фона на общите продажби прави около 10-11 години автопарк. Другата глупост са качеството също е много експертна. В дългосрочен план единствено доброто качество на разумна цена има ефект - например Шкода - една от най-предпочитаните марки в Англия.
  • 29 Ивайло

    15 0 Отговор
    Високо качество ли??? Хахаха!!! Да, имаше такова нещо, но допреди 20-ина години!!! Тогава, като ги правеха качествени гледам, че са фалирали масово автопроизводителите!!! Реномето и престижа на дадена марка са по-важни и носят повече дивиденти отколкото масовата ширпотреба!!! Качествената продукция рекламира сама себе си!!! Ама така става като вече колите ги правят икономистите, а не инженерите!!! Жалко, още по-зле ще стават!!!
  • 30 123

    14 1 Отговор

    До коментар #27 от "Хайл":

    Ами нормално да е 20 000 евро производствена цена. После слагаш гаранция, която средно на всички произведени автомобили струва още 50 %, после за да съществуват дилърите и сервизите в държави като БГ, още поне 20 % при БМВ, защото продажбите са им малки. И какво стана докарахме ги до 50 000 евро. Като сложиш транспорт, логистика, застраховки, станаха 60 000 евро. И после 20 % ДДС, акциз за някои пазари, такси и т.н. И оп - отидохме на 80 000 евро. И, а - изненада - за малко отгоре я продава българския дилър. Като ти направи 5-6 000 лева отстъпка и си готов.
  • 31 Тоя е луд

    10 0 Отговор
    Те искат всяка година да се купуват нови коли, ама никой не го вълнува, че хора с ниски доходи и наличието на последен модел автомобил е най-малката им грижа. Ама на производителите кво им пука, те са си с парите.
  • 32 Илия

    13 0 Отговор
    Това се казва абсолютен тъпак. Кой му е дал научна титла професор? Статията му просто не подлежи на коментар.
  • 33 Random

    5 9 Отговор

    До коментар #23 от "Блу":

    Друг път. Точно тия ремонти пред блока им е@аха майката - ремонти тип "пиронче и телче". Е няма как да очакваш от една кола да те вози безпроблемно при такава поддръжка. Не че са били особено качествени, но при тях проблемът е в изработката, не в идеята - кофти отливки, кофти сплави(особено първите години на 2101 - затова им се е износвал разпред. вал) и т.н.
  • 34 Random

    6 3 Отговор

    До коментар #24 от "filo":

    Не, станаха класики, моята е в гаража
  • 35 Random

    14 0 Отговор

    До коментар #23 от "Блу":

    Само да знаеш че голяма част от американските коли в Куба са с руски двигатели

    Коментиран от #59

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 хъх

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "ФауВе":

    Е те така правят, уж оправят едното пък не завили това, не затегнали онова, не ти казали за другото и айде пак на сервиз.
  • 38 непознат

    8 14 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    Ти карал ли си ситроен, че дрънкаш глупости бе. Карал си ама във мечтите си. Карам ситроен и не съм го пипнал със пръст 85 000км

    Коментиран от #54

  • 39 Bulgarian Rover Maestro

    11 1 Отговор
    Ма те и сега и преди английские автомобили като изключим супер луксозните които вече не са техни са абсолютни боклуци.И това важи за всички продукти не само автомобили и не само английски става въпрос на глобално ниво.Скоро и произведените немски във Турция ще имат същият проблем.Но това е бизнес трябва да се продават и резервни части и да се пълят автосервизите и т.н. по веригата накрая автомобилът излиза по скъп от домът ти;)
  • 40 Larsen

    7 17 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    Смотльо,ти карал ли си истински Ситроен и знаеш ли историята на фирмата.Този автомобил ще те погребе ако се експлоатира грамотно,а не просташки,неграмотнико ...технически-бастун.

    Коментиран от #53

  • 41 filo

    5 0 Отговор
    Тоя е пълен идиот.
  • 42 James

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Хайл":

    Хубаво, а R&D (research and development) къде го оставяш? S- class W140 струваше 1 милиард марки за R&D!
  • 43 Вальоо

    9 7 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    Не мога да не се намеся като фен на марката. Вярно е че не са от най-евтините коли,факт,но не мога да кажа че са най-чупливи трошиливи и каквито и да е други неща. От години насам има тенденция,а именно френските коли да изместват немските като цена-качество и като цяло в почти всички категории,освен категорията 'лежане на стари лаври'. Репутацията на немските коли от 80те години е това което ги крепи,но хората започват да се ориентират в други посоки,приятелю.Именно Citroen е този който даде най-хубавото окачване което мерцедес,бентли и ролс ползват като 'тяхно собствено'. Колите са доста надеждни и идиото-устойчиви но зависи. Всичко си има граници. Пример:Citroen C5 2007 2.2HDi 6 години каране-един ремонт на стартер 50лв. поради износване и нередовно каране. Кой немски зиУ ще му е толкова евтин стартера?

    Коментиран от #46

  • 44 Някой

    7 0 Отговор
    Наврето ядох сирене ся не зимам ем че го развалиха ем скъпо...
  • 45 Един

    3 1 Отговор
    Когато "целта" се определя от счетоводители/икономисти..., а бе прости сметкаджии!
  • 46 АLFA Q 4

    6 4 Отговор

    До коментар #43 от "Вальоо":

    АБЕ ЩО МУ СЕ НЕРВИ НА ТВА ТРАКАЛО.
    ЩОМ ИСКАТ ТРОШЛИВИ КОЛИ, ДА ОСТАВИМЕ ДА СЕ ПРОИЗВЕЖДА САМО ВАГ, ГРУПАТА. И УСЛОВИЕТО Е ИЗПЪЛНЕНО

    Коментиран от #49, #60

  • 47 Д-р Менгеле

    0 1 Отговор
    С един удар - два заека. Хем колите ще се продават, хем населението ще оредява.
  • 48 Шакарон

    1 1 Отговор
    По-некачествени от това ли бе?
  • 49 Вальоо

    4 2 Отговор

    До коментар #46 от "АLFA Q 4":

    Оставили сме ги. Карат и плачат,просто не искат да си го признаят.
  • 50 Село

    2 1 Отговор
    То май времето се връща започваме отначало както и модата не а кво да измислят и връщаме старото. То така си впрегнем каручката и чисто екологично без замърсяване, високи данъци и разни там обирджийски такси и кат да духат супата превишена скорост ограничения ха ха и застрахователните няма касичка за тях
  • 51 Хахаха

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    И Пежо,и пежо-това са двете марки за посмешище на автомобилния пазар.Каква е тази фирма,дето купува готов продукт от ФИАТ и като му смени емблемите,го представя за свой?
  • 52 Ти да не си

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Блу":

    Йорданка Христова,че знаеш за Куба?И на колко години си,че знаеш за българите монтьори?
  • 53 Абе де да знам

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Larsen":

    Тук един ги погребва редовно...ситроените имам предвид.ситроен и Пежо създадоха най-лошото име на френските автомобили.Колкото до дачията-ами то си е Рено и не знам защо го плюят някои,след като не са го карали и поддържали.служебната ми беше Дачия и не даде назад никъде.Имах и еспас и 9-ка и 11-ка-продадах ги без да сменя нищо по тях.имах и Фиат ритмо,и полски,и лада,и москвичи два,имах и цедка(ц250тд) и отделно от това се занимавам с автомобили цял живот.тук всеки коментира с впечатления от личната се кола,което не е обективно
  • 54 Някъв бг live от YouTube

    2 7 Отговор

    До коментар #38 от "непознат":

    Аве братле, то ясно че ситроена ще издържи 85 000км ама е по-бавен от баба ти а и тук не се споменава само за километри най добре си е audi и Баварец а не френски боклук

    Коментиран от #55

  • 55 Вальоо

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "Някъв бг live от YouTube":

    Как да разпознаеш комлексар.
    Всеко една кола може да вдигне 200, 'въпроса' е колко ще е бързо. Вярно че ще е по мудно с Ситроена,все пак не е псевдо 'спортен' автомобил,но пък ще ти 2-3х по-икономично. И моля те,не прави такива изводи 'френски боклуци'. Да има кофти модели в историята,но мисля че немските марки имат много повече несполучливи модели. Преди да пишеш,прочети малко и помисли. Оревоа-ауфидерсеен
  • 56 Asd

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Диамантената ръка":

    Тези кадето правят пътищата унас са на същия принцип , да има работа
  • 57 Питащ

    8 0 Отговор
    Какъв е тоя супер потребителски ориентиран апологет на големите компании М. Ръдърфорд? Стига с тези консуматорски лозунги в името на Мамона! Че накрая от аалчност няма да остане място за живеене на човеците на планетата Земя!
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Танко

    4 2 Отговор

    До коментар #35 от "Random":

    А ти знаеш ли , че няма откъде да вземат части за американски двигатели ? Близо 2 тона американска кола с двигател от Лада върви като бременна хлебарка .Това са последиците от комунизма .
  • 60 filo

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "АLFA Q 4":

    Брато, ти какво говориш кои коли колко са трошливи, след като алфа има два модела, които никога не срещаш по улиците.
  • 61 Борка

    1 0 Отговор
    Според ръдърфорд колите трябва да се разпадат докато ги караме за да си купим нови.
  • 62 462

    5 0 Отговор
    Производителите на автомобили трябва да плащат цената за пълното рециклиране на произведените от тях автомобили В МОНЕНТА НА БРАКУВАНЕТО ИМ.Тогава ще запеят друга песен
  • 63 гост

    2 0 Отговор
    Значи давай да правим милиони боклуци, само за да произвеждаме нещо, що за експертно мнение? Все едно ако производителите на хляб искат да пласират по 10млн. хляба на ден, то консуматорите трябва да ядат доклучав хляб, само за да може да правят оборота на производителите? А не е ли по-добре да хляба да има високо качество, да се купуват 3млн. хляба, но те да са добри и да се консумират по малко и с наслада, вместо да се тъпчеш с боклук? Какво следва за консуматорите? Хем плащат много, хем отнасят негативите, за да осигурят печалбата на производителя, това било според експерта. Кой ще ни опази от такива експерти?

    Коментиран от #66

  • 64 Най идиотоустойчивия автомобил

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Сектант":

    На тоя експерт,ако му извадя две Дачий на по над 500 000 км,карани от кого ли не и къде ли не,товарени до откат,дали ще намери лесно коли в същия ценови клас,можещи да покажат такъв резултат?!Много ме съмнява.
  • 65 Павел

    0 0 Отговор
    Да живее Китай!!!
  • 66 Доидох да ви осфестим;)

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "гост":

    Със хляба процедираме по друг начин.Там намаляваме грамажа и просто 1 не ти стига и си купуваш 2!;)
  • 67 хххххх

    1 1 Отговор
    Dacia са на дъното по надеждност (TÜV, autocar, gentemotori) , но поне са ефтинЖос. но други марки със същото качество като фиат, рено , алфа, форд са с неоснователно надути цени
  • 68 Що е то

    1 0 Отговор
    Що е то ЕКСПЕРТ? Не е много ясно но със сигурност има почва у нас. Във всяка пета статия има по нещо от някакъв ''експерт'' но не става ясно кой е той , и по какво е експерт. Извода е че разни журналя си измислят теми и съчиняват статии без много смисъл. ВЪПРОС: Г-н Експерта хартиени обувки ли носи?
  • 69 Именно

    1 0 Отговор
    Прави са!
    Също така и самолетите трябва да са по-некачествени, че сега си фъркат с години без сериозни повреди и никой не бърза да ги сменя.
    Също и АЕЦ-ите, тия пък ги ползват по половин век и повече!
    Изобщо качеството, надеждността и ефикасността убиват икономиката!
    Германците примерно така и не го разбраха! ;)
  • 70 Мартин

    1 0 Отговор
    Според мен Ръдърфорд трябва да ходи да се лекува някъде!