Високото качество и надеждност застрашава бъдещето на автомобилните производители, смята експертът на британското сп. Auto Express Майк Ръдърфорд. Според него съвременните коли са проектирани и изработени толкова добре, че собствениците ги карат прекалено дълго, а това вреди на продажбите.
По думите на Ръдърфорд произвежданите в момента автомобили навъртат безпроблемно по 100 000 мили (160 900 км) и собствениците продължават да ги карат вместо да купуват нови, инвестирайки само в поддръжка. Това водело до загуби за компаниите, които следвали грешна стратегия, като се опитват да печелят от резервни части, а не от продажба на нови коли.
Ръдърфорд привежда като аргумент средната възраст на автомобилния парк във Великобритания, която била едва 6.5 години в началото на новия век, а сега достигнала 8 години. Средната възраст на колите в Европейския съюз се била увеличила до 11.1 г., а в САЩ - до 11.8 години.
Традиционният бизнес модел на автомобилните концерни предполага създаването на автомобили, съобразени с нуждите на клиентите в различните региони, със средна продължителност на експлоатационния живот до 10 години. Средната възраст на автопарка обаче вече е преминала предела от десетилетие.
Според Ръдърфорд производителите могат да си гарантират печалби единствено чрез занижаване на качеството, за да спаднат цените на новите коли, и трябва да предлагат толкова евтини и привлекателни модели, че дори и най-стиснатите собственици на стари автомобили да се изкушат от тях. Експертът привежда като пример Dacia и предупреждава компаниите, че ако не последват същата стратегия, ги очакват проблеми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Диамантената ръка
Коментиран от #2, #56
11:35 15.07.2019
2 ТоваИискат
До коментар #1 от "Диамантената ръка":
Виждал съм това, за което говориш именно в "цивилизованите страни" ... бутат стари здрави сгради и строят нови.... точно за да върви оборота - така е при капитализма. По-хитрите инвеститори вземат големи имена проектатнти и тогава сградите стават автоматично паметници на културата и така ги защитават от събаряне. Естествено поддръжаката им пак е скъпа, но поне заобикалят рекета, наречен демокрация.11:41 15.07.2019
3 Сектант
Коментиран от #17, #64
11:44 15.07.2019
4 Ехе
11:45 15.07.2019
5 Пламен
11:47 15.07.2019
6 Колко по
11:49 15.07.2019
7 Такова нвшо
11:49 15.07.2019
8 ким
11:50 15.07.2019
9 Бачо Киро
Коментиран от #27
11:51 15.07.2019
10 ???
12:09 15.07.2019
11 Автомобилен производител с бъдеще
12:16 15.07.2019
12 Селянина с колелото
12:49 15.07.2019
13 onq s konq
12:54 15.07.2019
14 бмв
13:05 15.07.2019
15 К.К.
Коментиран от #16, #23, #24
13:23 15.07.2019
16 статор
До коментар #15 от "К.К.":
В България все още се карат доста Голф-2 Астра и т.н., на възраст 30-35год.13:56 15.07.2019
17 Анонимен
До коментар #3 от "Сектант":
По-некачествени от дачия е ситроен но за сметка на това е по-скъп.Коментиран от #38, #40, #43, #51
14:00 15.07.2019
18 Йордан Цонев
14:09 15.07.2019
19 гост
Коментиран от #22
14:14 15.07.2019
20 dabe
14:44 15.07.2019
21 антрашпиц
15:47 15.07.2019
22 Ххх
До коментар #19 от "гост":
Абсолютно вярно. За производството на 1 нов автомобил се прахосват 25 барела петрол. Един барел е 159литра петрол. Т.е. това са 4 хиляди литра петрол само, за да слезе колата от конвейера. Старата кола кога ще изгори тези 4 хиляди литра петрол като разлика между това, което гори тя и това, което гори една нова кола? Два литра да е разликата на 100км, а тя не е толкова.... Това са 200000 километра.15:51 15.07.2019
23 Блу
До коментар #15 от "К.К.":
Колите в СССР "издържаха по 20 години" само защото се чакаше по 10-12 години за нова кола от Мотоехника - българите се бяха специализирали в "автомонтьорство пред блока", а и не навъртаха много километри.В Куба, старите Шевролети от 1959 година са още в движение пак поради същата причина--за нова кола там обикновеният човек може само да мечтае.
Коментиран от #33, #35, #52
16:19 15.07.2019
24 filo
До коментар #15 от "К.К.":
Колите от СССР са мъртво родени и затова ги няма по улиците.Коментиран от #34
16:56 15.07.2019
25 асддса
Такива "експерти" не трябва да се слушат.
16:59 15.07.2019
26 ФауВе
Коментиран от #37
17:25 15.07.2019
27 Хайл
До коментар #9 от "Бачо Киро":
Специално за БМВ имам иформация че 7 серия с всички екстри на производствена цена излиза около 20 000 евро,но НЕ МОЖЕШ ДА Я КУПИШ ОТ ЗАВОДА,трябва да е от представителство за да имат максимална печалба,защото имало поддръжка на офиси,представителства,заплати на персонала...и цената скочила на 100 000 евро примерно.явно не само с бмв е такаКоментиран от #30, #42
17:44 15.07.2019
28 123
17:46 15.07.2019
29 Ивайло
17:53 15.07.2019
30 123
До коментар #27 от "Хайл":
Ами нормално да е 20 000 евро производствена цена. После слагаш гаранция, която средно на всички произведени автомобили струва още 50 %, после за да съществуват дилърите и сервизите в държави като БГ, още поне 20 % при БМВ, защото продажбите са им малки. И какво стана докарахме ги до 50 000 евро. Като сложиш транспорт, логистика, застраховки, станаха 60 000 евро. И после 20 % ДДС, акциз за някои пазари, такси и т.н. И оп - отидохме на 80 000 евро. И, а - изненада - за малко отгоре я продава българския дилър. Като ти направи 5-6 000 лева отстъпка и си готов.17:56 15.07.2019
31 Тоя е луд
18:06 15.07.2019
32 Илия
18:22 15.07.2019
33 Random
До коментар #23 от "Блу":
Друг път. Точно тия ремонти пред блока им е@аха майката - ремонти тип "пиронче и телче". Е няма как да очакваш от една кола да те вози безпроблемно при такава поддръжка. Не че са били особено качествени, но при тях проблемът е в изработката, не в идеята - кофти отливки, кофти сплави(особено първите години на 2101 - затова им се е износвал разпред. вал) и т.н.18:45 15.07.2019
34 Random
До коментар #24 от "filo":
Не, станаха класики, моята е в гаража18:46 15.07.2019
35 Random
До коментар #23 от "Блу":
Само да знаеш че голяма част от американските коли в Куба са с руски двигателиКоментиран от #59
18:48 15.07.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 хъх
До коментар #26 от "ФауВе":
Е те така правят, уж оправят едното пък не завили това, не затегнали онова, не ти казали за другото и айде пак на сервиз.20:00 15.07.2019
38 непознат
До коментар #17 от "Анонимен":
Ти карал ли си ситроен, че дрънкаш глупости бе. Карал си ама във мечтите си. Карам ситроен и не съм го пипнал със пръст 85 000кмКоментиран от #54
20:06 15.07.2019
39 Bulgarian Rover Maestro
20:15 15.07.2019
40 Larsen
До коментар #17 от "Анонимен":
Смотльо,ти карал ли си истински Ситроен и знаеш ли историята на фирмата.Този автомобил ще те погребе ако се експлоатира грамотно,а не просташки,неграмотнико ...технически-бастун.Коментиран от #53
21:08 15.07.2019
41 filo
22:10 15.07.2019
42 James
До коментар #27 от "Хайл":
Хубаво, а R&D (research and development) къде го оставяш? S- class W140 струваше 1 милиард марки за R&D!23:11 15.07.2019
43 Вальоо
До коментар #17 от "Анонимен":
Не мога да не се намеся като фен на марката. Вярно е че не са от най-евтините коли,факт,но не мога да кажа че са най-чупливи трошиливи и каквито и да е други неща. От години насам има тенденция,а именно френските коли да изместват немските като цена-качество и като цяло в почти всички категории,освен категорията 'лежане на стари лаври'. Репутацията на немските коли от 80те години е това което ги крепи,но хората започват да се ориентират в други посоки,приятелю.Именно Citroen е този който даде най-хубавото окачване което мерцедес,бентли и ролс ползват като 'тяхно собствено'. Колите са доста надеждни и идиото-устойчиви но зависи. Всичко си има граници. Пример:Citroen C5 2007 2.2HDi 6 години каране-един ремонт на стартер 50лв. поради износване и нередовно каране. Кой немски зиУ ще му е толкова евтин стартера?Коментиран от #46
00:03 16.07.2019
44 Някой
01:43 16.07.2019
45 Един
08:18 16.07.2019
46 АLFA Q 4
До коментар #43 от "Вальоо":
АБЕ ЩО МУ СЕ НЕРВИ НА ТВА ТРАКАЛО.ЩОМ ИСКАТ ТРОШЛИВИ КОЛИ, ДА ОСТАВИМЕ ДА СЕ ПРОИЗВЕЖДА САМО ВАГ, ГРУПАТА. И УСЛОВИЕТО Е ИЗПЪЛНЕНО
Коментиран от #49, #60
08:27 16.07.2019
47 Д-р Менгеле
08:44 16.07.2019
48 Шакарон
09:12 16.07.2019
49 Вальоо
До коментар #46 от "АLFA Q 4":
Оставили сме ги. Карат и плачат,просто не искат да си го признаят.09:42 16.07.2019
50 Село
10:48 16.07.2019
51 Хахаха
До коментар #17 от "Анонимен":
И Пежо,и пежо-това са двете марки за посмешище на автомобилния пазар.Каква е тази фирма,дето купува готов продукт от ФИАТ и като му смени емблемите,го представя за свой?11:54 16.07.2019
52 Ти да не си
До коментар #23 от "Блу":
Йорданка Христова,че знаеш за Куба?И на колко години си,че знаеш за българите монтьори?11:58 16.07.2019
53 Абе де да знам
До коментар #40 от "Larsen":
Тук един ги погребва редовно...ситроените имам предвид.ситроен и Пежо създадоха най-лошото име на френските автомобили.Колкото до дачията-ами то си е Рено и не знам защо го плюят някои,след като не са го карали и поддържали.служебната ми беше Дачия и не даде назад никъде.Имах и еспас и 9-ка и 11-ка-продадах ги без да сменя нищо по тях.имах и Фиат ритмо,и полски,и лада,и москвичи два,имах и цедка(ц250тд) и отделно от това се занимавам с автомобили цял живот.тук всеки коментира с впечатления от личната се кола,което не е обективно12:16 16.07.2019
54 Някъв бг live от YouTube
До коментар #38 от "непознат":
Аве братле, то ясно че ситроена ще издържи 85 000км ама е по-бавен от баба ти а и тук не се споменава само за километри най добре си е audi и Баварец а не френски боклукКоментиран от #55
12:25 16.07.2019
55 Вальоо
До коментар #54 от "Някъв бг live от YouTube":
Как да разпознаеш комлексар.Всеко една кола може да вдигне 200, 'въпроса' е колко ще е бързо. Вярно че ще е по мудно с Ситроена,все пак не е псевдо 'спортен' автомобил,но пък ще ти 2-3х по-икономично. И моля те,не прави такива изводи 'френски боклуци'. Да има кофти модели в историята,но мисля че немските марки имат много повече несполучливи модели. Преди да пишеш,прочети малко и помисли. Оревоа-ауфидерсеен
12:38 16.07.2019
56 Asd
До коментар #1 от "Диамантената ръка":
Тези кадето правят пътищата унас са на същия принцип , да има работа12:39 16.07.2019
57 Питащ
13:39 16.07.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Танко
До коментар #35 от "Random":
А ти знаеш ли , че няма откъде да вземат части за американски двигатели ? Близо 2 тона американска кола с двигател от Лада върви като бременна хлебарка .Това са последиците от комунизма .14:02 16.07.2019
60 filo
До коментар #46 от "АLFA Q 4":
Брато, ти какво говориш кои коли колко са трошливи, след като алфа има два модела, които никога не срещаш по улиците.21:01 16.07.2019
61 Борка
22:29 16.07.2019
62 462
23:43 16.07.2019
63 гост
Коментиран от #66
08:10 17.07.2019
64 Най идиотоустойчивия автомобил
До коментар #3 от "Сектант":
На тоя експерт,ако му извадя две Дачий на по над 500 000 км,карани от кого ли не и къде ли не,товарени до откат,дали ще намери лесно коли в същия ценови клас,можещи да покажат такъв резултат?!Много ме съмнява.08:49 17.07.2019
65 Павел
15:24 17.07.2019
66 Доидох да ви осфестим;)
До коментар #63 от "гост":
Със хляба процедираме по друг начин.Там намаляваме грамажа и просто 1 не ти стига и си купуваш 2!;)17:49 17.07.2019
67 хххххх
23:26 17.07.2019
68 Що е то
03:24 18.07.2019
69 Именно
Също така и самолетите трябва да са по-некачествени, че сега си фъркат с години без сериозни повреди и никой не бърза да ги сменя.
Също и АЕЦ-ите, тия пък ги ползват по половин век и повече!
Изобщо качеството, надеждността и ефикасността убиват икономиката!
Германците примерно така и не го разбраха! ;)
11:35 18.07.2019
70 Мартин
23:45 18.07.2019